Dell-dator och installation av nya Windows-utgåvor ?

Permalänk

Dell-dator och installation av nya Windows-utgåvor ?

Hej

Jag har tankar på att köpa mig en win7-oem licens och göra en ren installation på Dell-datorn i min signatur. Tidigare när jag försökt installera Windows XP Home Edition oem på samma dator (levererad med XP Professional) samt XP professional med en utbränd untouched skiva så kommer jag inte förbi steget då aktiveringsnyckeln ska fyllas i (äkta nyckel till Home och medföljande nyckel till Professional).
Om jag använder Dells egen skiva som kom med systemet för XP Professional så fungerar det.

Därför hör jag mig för innan jag lägger order så att jag inte blir sittande på samma sätt med en genuin Windows 7 produkt för ~8-900sek som jag blev sittande med en icke-Dell genuin Windows XP-produkt.

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem

Hej!

Enligt licensvillkoren får en OEM-licens endast installeras på en dator som inte haft någon Windows installerad tidigare. Microsoft anser att du ska ha en uppgraderingslicens eller retail-licens när du byter från XP till Windows 7.

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Hej!

Enligt licensvillkoren får en OEM-licens endast installeras på en dator som inte haft någon Windows installerad tidigare. Microsoft anser att du ska ha en uppgraderingslicens eller retail-licens när du byter från XP till Windows 7.

Ok, tack för rådet! Tråd kan låsas!

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12