Hur ligger ni till i winrate? (wot)

Permalänk
Medlem

Hur ligger ni till i winrate? (wot)

Gå till http://wotlabs.net/eu och välj EU och posta här.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Mjo mjo, men ingen WN6 eller PR?

Snart, snart en äkta 55%are. Så stolt över mig själv osv.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Åt helskotta ?

Visa signatur

Grafikkort:GTX 660ti Processor:I5 3570k 4.2 GHz Skärm:BenQ RL2450HT

Permalänk
Medlem

Du har tid på dig, 400 matcher är bara första stegen. Började själv nästan lika lågt.
Om du känner att stats är ett bra instrument för att höja din upplevelse av spelet så är det bara att kämpa på, kolla instruktionsvideos, fråga här på forat och fördjupa sig i sina tanks osv. Det går fort uppåt när man väl sätter tänder i't ordentligt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Absolut inte.

Stats är kul, även om det mest är ett spel för galleriet. Man är inte bättre än stridsvagnen man har bredvid sig. Dör han, dör man själv ganska snart. Det är extra märkbart i synnerhet under random matcher där du inte kan välja dina medkombatanter. För att uppnå en hög Winrate, krävs det att du huvudsakligen kör kompanistrider med ett sammansvetsat och duktigt gäng.

Kör du mest random matcher, är Efficiency och Performance rating lite mer intressant.

Permalänk

Lycka till att ha över 55% winratio med enbart randoom battles.
Jag har totalt 52% totalt men nära 65% winratio i kompanimatcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Lycka till att ha över 55% winratio med enbart randoom battles.
Jag har totalt 52% totalt men nära 65% winratio i kompanimatcher.

http://wotlabs.net/sig_dark/eu/_WISBY_/signature.png

Jag antar att du menar solo random. Platoon random är utmärkt för att öka sin WR även det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Jag antar att du menar solo random. Platoon random är utmärkt för att öka sin WR även det.

Så är det.
Konstellationen med 3x KV-1S i en plutoon har förmodligen en avgörande del i en match som exempel. Men det är ju inte säkert att det blir vinst.

Jag har ett dilemma med vissa vagnar i garaget som tamejfaen inte går att vinna med. Hade 13matcher med min 110e5 innan det blev en kass vinst.
Är ingen elitspelare på något vis men inte helt hopplös heller antar jag.

Men de man sett med högst winratio har mest åkt plutoon med en ltraktor eller liknande.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Win rate och med i PTS räknas ju knappast..99% av dessa matcher är ju Tank kompani och CW

Rätt enkelt att stats padda då

En annan lirar enbart solo och ligger just nu på 50.5% men vem bryr sig om win rate egentligen... (14k matcher)

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Lycka till att ha över 55% winratio med enbart randoom battles.
Jag har totalt 52% totalt men nära 65% winratio i kompanimatcher.

http://wotlabs.net/sig_dark/eu/_WISBY_/signature.png

Jag har 56% win rate och har kört på sin höjd 5 platoon matcher av lite drygt 10k spelade..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Win rate och med i PTS räknas ju knappast..99% av dessa matcher är ju Tank kompani och CW

Rätt enkelt att stats padda då

En annan lirar enbart solo och ligger just nu på 50.5% men vem bryr sig om win rate egentligen... (14k matcher)

Jag spelar aldrig CW eller TC (fråga Luk4as, han är rätt missnöjd med det faktumet). Men om din påstådda sanning får dig att somna varje kväll så be my guest.

EDIT: Men, visst, du har en poäng i att winrate inte är alltför viktigt. Även fast jag kan tycka att det kan vara en viktig egenskap hos en spelare att veta hur man de facto vinner en match. Det handlar inte alltid om damage osv.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Haha! Inte det minsta. Mina stats hade antagligen sett likadana ut om sidan inte vart nere för kodoptimering. Och jag har för böveln lirat +7000 matcher om jag inte minns fel. Å andra sidan lirar jag bara för att det är roligt. Du ska få se när sidan är uppe igen...

Faktum är att jag är så ****** att jag trodde mig mirakulöst blivit bättre i helgen när jag plötsligt drog in +40000 cred/match.
Men det visade ju sig vara nån celebration över slutet på WWII med 50% mer i cred m.m

Back to earth...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

99,5 % random battles (Är med i klan men kört typ 5 clanmatcher). 95 % ensam och ej i plutoon. Självklart uppskattningar men ni förstår nog. Bästa tanken över 100 matcher är SU-100 som efter 295 games ligger på 60 % winrate. Mest kört ryska HT men har inte mer än 51-52 % winrate på dom. Har en del tanks som jag kör med nu och spelat 70-80 matcher med där jag ligger på dubbelt så många wins som losses, alltså ca 63% winrate. Object 704 och Vk 30.01 (H) är exempel på tanks jag älskar för närvarande.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Jag spelar aldrig CW eller TC (fråga Luk4as, han är rätt missnöjd med det faktumet). Men om din påstådda sanning får dig att somna varje kväll så be my guest.

EDIT: Men, visst, du har en poäng i att winrate inte är alltför viktigt. Även fast jag kan tycka att det kan vara en viktig egenskap hos en spelare att veta hur man de facto vinner en match. Det handlar inte alltid om damage osv.

Enligt mig så är winrate allt så länge man kör ensam och inte har 2 polare som drar upp ens score. Man får t.ex. taskig eff av att vara den som plikttroget står och vaktar en flank för att sedan lite sneaky åka och slå ut två arty och sedan cappa. Eff får man om man jagar andra tanks för att pula in skott i dom. Inte alltid den bästa strategin trots att många verkar tro det. Många gånger gäller det att undvika fiendetanks och istället ställa sig i capcirkeln. Fast det är hopplöst att man kommer lyckas cappa så kan man på detta sätt väldigt enkelt avlasta 3 polartanks som ligger i underläge mot 6 motståndartanks i slutet av matchen. Jag har iaf använt mig av den strategin väldigt många gånger. Är man dessutom en scout så kan man lätt dra därifrån när deras high tier meds väl kommer fram. Då får dom jaga en i all evighet medans, förhoppningsvis, mina polartanks sett möjligheten att rycka framåt när de väl hade lite mindre kanoner i fejjan.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

ähh, statsen funkar inte gör mig. Säger att jag inte lirat alls de senaste 60 dagarna. Har lirat en hel del kan jag lova!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Absolut inte.

Stats är kul, även om det mest är ett spel för galleriet. Man är inte bättre än stridsvagnen man har bredvid sig. Dör han, dör man själv ganska snart. Det är extra märkbart i synnerhet under random matcher där du inte kan välja dina medkombatanter. För att uppnå en hög Winrate, krävs det att du huvudsakligen kör kompanistrider med ett sammansvetsat och duktigt gäng.

Kör du mest random matcher, är Efficiency och Performance rating lite mer intressant.

Fast du kommer ju hamna i bra lag lika ofta som du hamnar i dåliga. Winrate säger en hel del om hur bra du är själv att bära lag i random matcher. Det är mer regel än undantag att min lagkamrater får hjärnstopp när fienden börjar cappa och vägrar vända om för att försvara. Det är väldigt sällan jag ser spelare som i förväg faktiskt kan tänka ut att fienden snart kommer cappa.

Så till han som ställde frågan, så ja, dom statsen är ganska åt helvete. Men med 400+ matcher spelade så kan jag förstå om det inte är så lätt. Jag har spelat 10 ggr fler matcher och gör fortfarande bort mig kopiöst vissa matcher så... Ska man ge ett bra råd så är det att kolla på andra som spelar på YouTube så som quickybaby t.ex. Sen är det lite av ett måste att läsa på om tanksen så man vet deras svaga punkter.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Win rate och med i PTS räknas ju knappast..99% av dessa matcher är ju Tank kompani och CW

Rätt enkelt att stats padda då

En annan lirar enbart solo och ligger just nu på 50.5% men vem bryr sig om win rate egentligen... (14k matcher)

Precis, jag tycker det sabbar det roliga med spelet om man ska börja jaga en massa stats. Har spelat matcher där jag har spelat mycket bra och roligt. Men ändå inte fått så mycket dmg eller xp. Man är nöjd ändå. För man vet hur kul det var. Annars ligger jag inte så dåligt till tycker jag 51% kör enbart random. Det ska inte bli mycket bättre för då skulle du vara totalt avgörande för vinst/förlust. Det händer väl att man "bär hela laget till vinst" ibland. Hade en rolig match förra veckan där det stod 12-3 när vi började plocka.
Ja vi vann, tog 6 ensam. Hade en TD som tog 5 också.

Permalänk

Ja, det finns ju alltid skäl för förbättringar...

Får nog börja att köra lite mer pluton ( har iofs bara spelat ett 20 tal pluton matcher)..

Permalänk

så mycket jag orkade skrapa ihop innan jag tröttnade.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Hur mycket säger ens effektivitet per vagn? Alltså detta med M,1,2,3:klass.
Jag har i princip Mästarklass eller 1:a klass på alla mina vagnar.

Men jag får ändå bara 1100 i efficiency.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Hur mycket säger ens effektivitet per vagn? Alltså detta med M,1,2,3:klass.
Jag har i princip Mästarklass eller 1:a klass på alla mina vagnar.

Men jag får ändå bara 1100 i efficiency.

Effiency har inget med de mastery badges du får ingame utan räknas ut av externa sidor där de kortfattat räknar ut hur mycket "nytta" du gör per match. Vet inte om det är denna formel som gäller nu, men snarlik i vilket fall.

DAMAGE * (10 / (TIER + 2)) * (0.23 + 2 * TIER / 100) * 250 + frags SPOT * 150 + (log (CAP + 1,1.732 )) * 150 + 150 * DEF

Där ser du att din effiency består av både skada gjord, skada från andra på mål du upptäckt, cap-points och om du hjälper till att försvara basen.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

95% singel random matcher

Permalänk

^^

Visa signatur

OMNOMNOMNOM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Hur mycket säger ens effektivitet per vagn? Alltså detta med M,1,2,3:klass.
Jag har i princip Mästarklass eller 1:a klass på alla mina vagnar.

Men jag får ändå bara 1100 i efficiency.

Säger inte så mycket. Däremot kan det vara talande om vissa inte får 1st class efter typ 100 matcher, för de är någonting fel. Nästan alla mina Mästartank har jag haft tur och fått riktiga bjudningar från andra laget.

Några av mina bästa matcher har inte gett så mycket xp. Just när jag spelar Tiger II och lyckas låsa passager i kraftigt numerärt underläge men kompisarna lyckas ändå inte på sin kant. Kan vissa av de matcherna göra en klockren match som ändå slutar i förlust.

Tycker att det är intressant med WR. Hade problem med att jag förlorade mycket när jag toppade laget. Så jag har mer och mer börjat att fundera efter varje match varför jag vinner eller förlorar. För att träna på att lära sig de olika banorna och själv försöka genomföra kritiska moment.

Sedan jag började köra med XVM så har jag också börjat hålla ett öga på de med riktigt bra statistik. Vad de gör som är rätt eller fel.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem

Håller på att jobba på den. Har kört betydligt seriösare på senare tid.

Vänta bara så skall jag visa upp lite fina stats om ett tag. =^D

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Win rate och med i PTS räknas ju knappast..99% av dessa matcher är ju Tank kompani och CW

Rätt enkelt att stats padda då

En annan lirar enbart solo och ligger just nu på 50.5% men vem bryr sig om win rate egentligen... (14k matcher)

Skrivet av oggan:

Jag spelar aldrig CW eller TC (fråga Luk4as, han är rätt missnöjd med det faktumet). Men om din påstådda sanning får dig att somna varje kväll så be my guest.

EDIT: Men, visst, du har en poäng i att winrate inte är alltför viktigt. Även fast jag kan tycka att det kan vara en viktig egenskap hos en spelare att veta hur man de facto vinner en match. Det handlar inte alltid om damage osv.

oggn kan lätt ha 66% win rate.

Med tanke på att jag har ~68% win rate på mina senaste 5k slag men har lägre wn6 än oggan så bör ju han lira bättre än mig generellt och bör då ha högre win rate... Majoriteten slag jag kör är randoms.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av heatm:

Det är mer regel än undantag att min lagkamrater får hjärnstopp när fienden börjar cappa och vägrar vända om för att försvara. Det är väldigt sällan jag ser spelare som i förväg faktiskt kan tänka ut att fienden snart kommer cappa.

Du beskriver ett scenario som är mer regel än undantag.

Men det scenariot innebär också att man oftast återvänder till basen ensam. Vilket i sin tur leder till att man försvarar basen mot en i antal överlägsen fiende. Även om man kan få deras timer att starta om eller döda en eller ett par stycken, så slutar det i nio fall av tio med förlust.

Det där med att bära lag i random matcher låter fint.

Men min upplevelse efter ungefär 2000 random matcher, är att en ensam spelare inte kan kompensera för ett i övrigt dåligt presterande lag. Men det är möjligt att det finns spelare som ensam och omringad kan övervinna tre eller fler samtidiga attackerande fiender. Jag kan under alla händelser ärligt erkänna att jag inte klarar av det i någon av mina TDs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Du beskriver ett scenario som är mer regel än undantag.

Men det scenariot innebär också att man oftast återvänder till basen ensam. Vilket i sin tur leder till att man försvarar basen mot en i antal överlägsen fiende. Även om man kan få deras timer att starta om eller döda en eller ett par stycken, så slutar det i nio fall av tio med förlust.

Det där med att bära lag i random matcher låter fint.

Men min upplevelse efter ungefär 2000 random matcher, är att en ensam spelare inte kan kompensera för ett i övrigt dåligt presterande lag. Men det är möjligt att det finns spelare som ensam och omringad kan övervinna tre eller fler samtidiga attackerande fiender. Jag kan under alla händelser ärligt erkänna att jag inte klarar av det i någon av mina TDs.

Det finns ingen som kan vinna mot 3 likvärdiga tanks med bra spelare som samtidigt omringar en. Däremot går det att vinna mot många dåliga spelare om dom inte fattar att dom ska utnyttja sitt numerära överläge. Jag vet inte hur många gånger jag har pushat fram runt ett hörn/klippa med mina IS mot t.ex. tyska HT bara för att upptäcka att noobsen bakom mig inte fattar att läget är inne att ta varsin smäll för att ta ut fiendetanksen och nyttja överläget.

Roligt spel hur som... jag bryr mig inte längre om dåliga lag. Jag gör mitt bästa för att hjälpa det och utnyttja dess styrkor eller stärka upp dess svagheter. Det är t.ex. inte alltid fel att vara i samma lag som "lemmings". Bara dom fattar att om hela laget går åt ett håll så får man INTE stanna och campa när man möter motstånd.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770