Permalänk

Är mitt moderkort defekt?

Tjenare, skapade http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor... för ett tag sen och det har gått ett tag nu, bytte till en stockkylare och den startar men ger ingen bild... Fläkten i grafikkortet snurrar, cpu kylfläkten snurrar, men ger ingen bild. Vad fan ska jag göra? börjar bli så trött på krångel och skit. Finns det nåt sätt att ta reda på vad som är trasigt så man kan beställa ett nytt? Tack för svar.

Delarna som sitter i är:
AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition
Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
EVGA GeForce GTX 660 2048MB Superclocked
Corsair CX 500W 80+ Bronze
Gigabyte GA ma785gmt ud2h

Permalänk
Medlem

Har du prövat plocka ur batteriet i moderkortet ett litet tag och sedan sätta tillbaka det?
Har du ett intregerat grafikkort så pröva stoppa skärmen i det uttaget så kan du se om grafikkortet är paj.

Om inte det funkar skulle jag gissa på att moderkortet är paj.

Permalänk
Skrivet av Relive:

Har du prövat plocka ur batteriet i moderkortet ett litet tag och sedan sätta tillbaka det?

Om inte det funkar skulle jag gissa på att moderkortet är paj.

Ska fan gå och testa. Hur länge ska jag vänta? Räcker 15min?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daggert1337:

Ska fan gå och testa. Hur länge ska jag vänta? Räcker 15min?

Räcker nog med 1 min

Redigerade även posten däruppe!

Permalänk
Skrivet av Relive:

Räcker nog med 1 min

Redigerade även posten däruppe!

Okej! Ska testa det där när jag har satt i batteriet igen!

Förresten, om moderkortet är pajj, då borde detta https://www.inet.se/produkt/1901937/msi-760gm-e51 funka va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daggert1337:

Okej! Ska testa det där när jag har satt i batteriet igen!

Förresten, om moderkortet är pajj, då borde detta https://www.inet.se/produkt/1901937/msi-760gm-e51 funka va?

Har du ingen garanti på ditt nuvarande moderkort?

Permalänk
Skrivet av Relive:

Har du ingen garanti på ditt nuvarande moderkort?

Tyvärr inte. Köpte av en datakille här i stan. Har bytt ut allt förutom moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daggert1337:

Tyvärr inte. Köpte av en datakille här i stan. Har bytt ut allt förutom moderkortet.

Okej, men ja, jag tror det där moderkortet ska funka. Du kan ju alltid ringa inet och fråga

Permalänk
Skrivet av Relive:

Okej, men ja, jag tror det där moderkortet ska funka. Du kan ju alltid ringa inet och fråga

Sant! Jag testade nu att starta datorn efter jag tagit ur batteriet. Fläkten låter piggare än vad den gjorde innan, alla fläktar snurrar men ger ingen bild alls. Skärmer märker inte ens när jag sätter i kabel/ tar ur kabel. Testade både hdmi & dvi. I grafikkortet och direkt i moderkortet. Men vet inte om jag har integrerat grafikkort i moderkortet faktiskt, jag har utångar iaf men dom har aldrig funkat tror jag.. Vad göra?

Permalänk

Tänk om det är skärmen som är paj? testa med någon annan

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av daggert1337:

Sant! Jag testade nu att starta datorn efter jag tagit ur batteriet. Fläkten låter piggare än vad den gjorde innan, alla fläktar snurrar men ger ingen bild alls. Skärmer märker inte ens när jag sätter i kabel/ tar ur kabel. Testade både hdmi & dvi. I grafikkortet och direkt i moderkortet. Men vet inte om jag har integrerat grafikkort i moderkortet faktiskt, jag har utångar iaf men dom har aldrig funkat tror jag.. Vad göra?

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3274#ov

Integrated ATI Radeon HD 4200 graphics (DirectX10.1)

Om det där nu var moderkortet du hade.

Permalänk
Skrivet av ALBiiJONzz:

Tänk om det är skärmen som är paj? testa med någon annan

Testade med båda mina! men ingen signal på båda. Tyvärr!

Skrivet av Relive:

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3274#ov

Integrated ATI Radeon HD 4200 graphics (DirectX10.1)

Om det där nu var moderkortet du hade.

Ja tyvärr är det det där moderkortet... Så då är det moderkortet som är trasigt alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daggert1337:

Testade med båda mina! men ingen signal på båda. Tyvärr!

Ja tyvärr är det det där moderkortet... Så då är det moderkortet som är trasigt alltså?

Med 90 % säkerhet är det moderkortet!

Permalänk
Skrivet av Relive:

Med 90 % säkerhet är det moderkortet!

Om man beställer hem ett brukar man alltid kunna skicka tillbaks det väl om det inte är det? Brukar inte va några problem.. Så får väl beställa ett.

Permalänk
Medlem

Kika så du inte har krökt någon CPU pinne jäkligt lätt hänt vid kylarbyte. Med vänlig hälsning, Vicz

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define Mini, ASUS M4A78LT-M. AMD Phenom II X6 1090T @3.8ghz, 6GB DDR3 1033Mhz, HDD1 150GB. HDD2 150GB, HDD3 500GB, Corsair TX650W, XFX AMD HD7850 2GB GDDR5.

Permalänk
Skrivet av Vcz:

Kika så du inte har krökt någon CPU pinne jäkligt lätt hänt vid kylarbyte. Med vänlig hälsning, Vicz

Det är nog en hemskt liten chans att det hänt..