Mobiltelefon max. 3000 kr köpråd.

Permalänk
Skrivet av freijd:

Om du vill kan du slänga ett öga på Htc One S.

Över min budget, tyvärr.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Över min budget, tyvärr.

NU har jag ingen koll på hur det funkar riktigt, men på halebop fanns den för 2800~ med kontantkort, sen är det väll bara att inte använda det om du inte vill använda dig av halebop?

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Skrivet av freijd:

NU har jag ingen koll på hur det funkar riktigt, men på halebop fanns den för 2800~ med kontantkort, sen är det väll bara att inte använda det om du inte vill använda dig av halebop?

Jo, jag såg det och blev fundersam...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Galaxy S 2 utan tvekan!

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Skrivet av Konqer:

Galaxy S 2 utan tvekan!

Jo, det är den jag funderar på att köpa nu.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Jo, det är den jag funderar på att köpa nu.

Jag skaffade min i slutet på maj 2011, jag har tappat den på stenplattor en gång med resultat jack i ramen runt telefonen men som tur är ingen spricka i glaset. =D
Jag har tappade den ett flertal gånger från soffor och bord inomhus utan skador.
Jag har till och med åkt en sjukt framtung flumeride tur på liseberg med den. (Personalen var tvungen att sparka ut oss från dockan) Resultatet var en mindre tsunami-våg och en vattenfylld stock, och efter det så bråkade skärmen i en vecka. men nu efter 3-4 månader så fungerar telefonen fortfarande finfint.

kortsagt, den har åkt på en del stryk men den fungerar fortfarande utan problem.

Jag rekommenderar S2an ^^

Mvh.

Permalänk
Skrivet av olle:

Jag skaffade min i slutet på maj 2011, jag har tappat den på stenplattor en gång med resultat jack i ramen runt telefonen men som tur är ingen spricka i glaset. =D
Jag har tappade den ett flertal gånger från soffor och bord inomhus utan skador.
Jag har till och med åkt en sjukt framtung flumeride tur på liseberg med den. (Personalen var tvungen att sparka ut oss från dockan) Resultatet var en mindre tsunami-våg och en vattenfylld stock, och efter det så bråkade skärmen i en vecka. men nu efter 3-4 månader så fungerar telefonen fortfarande finfint.

kortsagt, den har åkt på en del stryk men den fungerar fortfarande utan problem.

Jag rekommenderar S2an ^^

Mvh.

Trevligt, trevligt Hur är stock batteriet? Vet du någonting om extended battery kit?

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Trevligt, trevligt Hur är stock batteriet? Vet du någonting om extended battery kit?

jag har kört med ett "kinabatteri" ett tag som tredubblade batteritiden i början men slets ut efter ett tag. standardbatteriet är godkänt, men det skulle sitta fint med längre batteritid.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag hade kanske satsat på ännu mera budget.
När jag själv köper grejer så tycker jag mig ångra köp ifall de ligger i mellanklassen. Jag sitter efteråt och känner "fan, hade jag lagt till lite..." eller "fan, jag hade spart 2000 om...."

Därför har jag sedan ca 4 år tillbaka lovat mig själv att aldrig kompromissa. Antingen köper jag budget eller premium.
Dator, tog den dyraste. iPad, tog den billigaste osv.

Nu skriver du att du vill spendera max 3000. Då hade jag köpt en för kanske 1000.
För annars sitter jag där med den "bästa" jag fick för alla mina pengar och stör mig lite på att jag inte fick ett flagskepp.
Men sitter jag med en riktigt billig telefon så njuter jag av typ surfplattan eller något annat kul jag gjorde för pengarna jag sparade.

Jag kan typ inget om Android men det finns säkert nån bra budget lur. Däremot läste jag en recension på Nokia Lumia 610. Tycker det är sjukt mycket mobil som klarar surfing, angrybirds, Facebook osv för ynka 1100 spänn!!!
Nyligen hade Elgiganten kampanj och sålde den för hör och häpna 990 kr.
Leta upp en på blocket o bjud 700 sen har du 2300 till en stadsweekend i Prag där du kan dricka sprit o dansa.

Om nån tycker att min filosofi är bra kan jag tillägga att vid de fall man velar mellan två olika saker typ neetbook eller surfplatta så är svaret enligt min filosofi BÅDA.
Varför göra val när man kan ha allt (förutsatt att man har råd, men det handlar oftast om prioriteringar, om man inte är fattig iofs men då kanske surfplattor inte är ens största och akutaste problem).

Permalänk
Skrivet av olle:

jag har kört med ett "kinabatteri" ett tag som tredubblade batteritiden i början men slets ut efter ett tag. standardbatteriet är godkänt, men det skulle sitta fint med längre batteritid.

Mvh

Okej, men det kinabatteriet du har/hade var alltså det i extended battery pack?

Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag hade kanske satsat på ännu mera budget.
När jag själv köper grejer så tycker jag mig ångra köp ifall de ligger i mellanklassen. Jag sitter efteråt och känner "fan, hade jag lagt till lite..." eller "fan, jag hade spart 2000 om...."

Därför har jag sedan ca 4 år tillbaka lovat mig själv att aldrig kompromissa. Antingen köper jag budget eller premium.
Dator, tog den dyraste. iPad, tog den billigaste osv.

Nu skriver du att du vill spendera max 3000. Då hade jag köpt en för kanske 1000.
För annars sitter jag där med den "bästa" jag fick för alla mina pengar och stör mig lite på att jag inte fick ett flagskepp.
Men sitter jag med en riktigt billig telefon så njuter jag av typ surfplattan eller något annat kul jag gjorde för pengarna jag sparade.

Jag kan typ inget om Android men det finns säkert nån bra budget lur. Däremot läste jag en recension på Nokia Lumia 610. Tycker det är sjukt mycket mobil som klarar surfing, angrybirds, Facebook osv för ynka 1100 spänn!!!
Nyligen hade Elgiganten kampanj och sålde den för hör och häpna 990 kr.
Leta upp en på blocket o bjud 700 sen har du 2300 till en stadsweekend i Prag där du kan dricka sprit o dansa.

Om nån tycker att min filosofi är bra kan jag tillägga att vid de fall man velar mellan två olika saker typ neetbook eller surfplatta så är svaret enligt min filosofi BÅDA.
Varför göra val när man kan ha allt (förutsatt att man har råd, men det handlar oftast om prioriteringar, om man inte är fattig iofs men då kanske surfplattor inte är ens största och akutaste problem).

Jo, jag vet, men jag har tänkt igenom mitt beslut och tycker att en S2 är alldeles tillräckligt för mina behov. Inte heller vill jag ha den billigaste för dem känns allt för billiga. Flaggskeppen har jag ingen nytta utav.

Jag tänker som dig i de flesta fall, med denna gången som undantag.

Mvh.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Hej
Denna kanske kan vara ett alternativ då det följer med extra batteri + laddare för det lösa batteriet.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1211855
Ska få ICS enl samsung.
http://www.samsung.com/in/galaxybeam/spec.html
Köpte min när priset var lite lägre.
Batteriet räcker länge(2000mAh).

Skrivet av HElephant:

Tjenare gott folk, nu är det så att jag funderar på att köpa en ny mobiltelefon och behöver eran hjälp.
Jag har inte tänkt mig använda själva mobiltelefonen så jätte mycket, utan rättare sagt ha den mest som wifi-hotspot for min Nexus 7 som jag precis införskaffat. Detta innebär dock inte att jag vill ha en kass mobiltelefon. Just nu så har jag en gammal Nokia XpressMusic 5800 som fungerar bra, fast hotspoten körs genom Ad-Hoc och det fungerar inte tillsammans med Nexus 7 (Bluetooth tethering fungerar, men går helt sjukt långsamt...).

Mina krav:

Operativsystem: Android, gärna någon ny version.
Pris: Max 3000 kr (finns lite marginal).
Processor: Dual-core
Processorhastighet: >=1 GHz
RAM: >512 MB.
Skärm: 3-4" kapacitiv *LED skärm.
Upplösning: Någon rimlig beroende på skärmstorlek.
Lagringsutrymme: >8 GB eller minneskortsläsare.
Kamera (bak): 5 MP (Autofokus)
3G
Bra batteritid. (Detta är en utav fördelarna med min Nokia XM 5800)

Säg till ifall det är någon självklarhet jag missat.

Dold text

Jag vet att jag lika gärna kan leta upp detta på pricerunner/prisjakt med rätt filter, men jag är ganska så vilse då det gäller mobiltelefoner... Det uppskattas ifall ni har egen erfarenhet utav mobiltelefonen. OS bör flyta på utan problem.

Tack på förhand

Visa signatur

Asus M4N82 Deluxe | AMD Phenom II-X4 940 BE | 4 GB 1066 MHz RAM | 2xmsi gtx260 | cooler master cosmos | corsair 750w psu |windows 7 ultimate|samsung 2233rz

Permalänk
Skrivet av chevynova:

Hej
Denna kanske kan vara ett alternativ då det följer med extra batteri + laddare för det lösa batteriet.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1211855
Ska få ICS enl samsung.
http://www.samsung.com/in/galaxybeam/spec.html
Köpte min när priset var lite lägre.
Batteriet räcker länge(2000mAh).

Nja, hade den kostat lite mindre så kanske den hade varit ett alternativ, men tack ändå!

Mvh.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Uppdatering 6 månader senare:
Jag skaffade mig en S2:a (GT-i9100) och är nöjd med den, förutom en sak. Jag avskyr nämligen Samsung UI. Det ser ut som en lekstuga. Lösningen var att installera custom ROM. I detta fall JellyBam som är Cyanogenmod baserat och liknar stock Android väldigt mycket, fast med många fina extrafunktioner. Enda problemet är väl att JellyBam (eller kanske det är CyanogenMod) käkar mycket RAM så jag är tvungen att stänga ner grejer rätt så ofta.

Mvh,
PHElephant

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Uppdatering 6 månader senare:
Jag skaffade mig en S2:a (GT-i9100) och är nöjd med den, förutom en sak. Jag avskyr nämligen Samsung UI. Det ser ut som en lekstuga. Lösningen var att installera custom ROM. I detta fall JellyBam som är Cyanogenmod baserat och liknar stock Android väldigt mycket, fast med många fina extrafunktioner. Enda problemet är väl att JellyBam (eller kanske det är CyanogenMod) käkar mycket RAM så jag är tvungen att stänga ner grejer rätt så ofta.

Mvh,
PHElephant

Bra. Samsungs UI är notoriskt fult, men man måste inte nödvändigtvis köra en custom ROM för det - jag använder Nova Launcher, som ser helt annorlunda från Samsung TouchWiz-launcher. Jag kör stock-ROM med Nova och jag får aldrig några problem med att RAM:et blir fullt, du kan prova det.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Uppdatering 6 månader senare:
Jag skaffade mig en S2:a (GT-i9100) och är nöjd med den, förutom en sak. Jag avskyr nämligen Samsung UI. Det ser ut som en lekstuga. Lösningen var att installera custom ROM. I detta fall JellyBam som är Cyanogenmod baserat och liknar stock Android väldigt mycket, fast med många fina extrafunktioner. Enda problemet är väl att JellyBam (eller kanske det är CyanogenMod) käkar mycket RAM så jag är tvungen att stänga ner grejer rätt så ofta.

Mvh,
PHElephant

Jag kör Slimbean 4.2.2 build 5. baserat på cyanogen , aokp och lite annat. senaste builden har fungerat väldigt bra och flyter på utmärkt för mig.
gör en clean wipe och testa själv glöm inte att göra en full backup om du ångrar dig.

http://www.slimroms.net/

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HElephant:

Uppdatering 6 månader senare:
Jag skaffade mig en S2:a (GT-i9100) och är nöjd med den, förutom en sak. Jag avskyr nämligen Samsung UI. Det ser ut som en lekstuga. Lösningen var att installera custom ROM. I detta fall JellyBam som är Cyanogenmod baserat och liknar stock Android väldigt mycket, fast med många fina extrafunktioner. Enda problemet är väl att JellyBam (eller kanske det är CyanogenMod) käkar mycket RAM så jag är tvungen att stänga ner grejer rätt så ofta.

Mvh,
PHElephant

Dåligt köp om du vill köra AOSP. Läs mer om problemen om Exynos och utvecklare, CM kommer sluta stödja Exynosbaserade enheter då Samsung vägrar släppa källkoden vilket gör det svårt för utvecklarna. Det kommer säkert komma inofficiella versioner av CM efter 10.1 men aldrig någon stabil version.
Galaxy Nexus kostade runt 3200 kr då, du borde köpt en sådan. Det borde jag också men var dum nog att tro att Samsung var bra efter att ha ägt en S1 så köpte en billig S3, STORT misstag!
Galaxy Nexus flyter på bättre än S3 p.g.a avsaknaden av källkoder samt så har GN mycket bättre support från utvecklare (många som lämnat S2/S3 p.g.a att de kör Exynos...).

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av JoBBi:

Bra. Samsungs UI är notoriskt fult, men man måste inte nödvändigtvis köra en custom ROM för det - jag använder Nova Launcher, som ser helt annorlunda från Samsung TouchWiz-launcher. Jag kör stock-ROM med Nova och jag får aldrig några problem med att RAM:et blir fullt, du kan prova det.

Nova launcher ser trevlig ut, har dock ingen lust att köra annat då JellyBam har många trevliga saker out of the box.

Skrivet av olle:

Jag kör Slimbean 4.2.2 build 5. baserat på cyanogen , aokp och lite annat. senaste builden har fungerat väldigt bra och flyter på utmärkt för mig.
gör en clean wipe och testa själv glöm inte att göra en full backup om du ångrar dig.

http://www.slimroms.net/

Mvh

Vad är det som gör Slimbean så bra om man får fråga?

Skrivet av Herr Poster:

Dåligt köp om du vill köra AOSP. Läs mer om problemen om Exynos och utvecklare, CM kommer sluta stödja Exynosbaserade enheter då Samsung vägrar släppa källkoden vilket gör det svårt för utvecklarna. Det kommer säkert komma inofficiella versioner av CM efter 10.1 men aldrig någon stabil version.
Galaxy Nexus kostade runt 3200 kr då, du borde köpt en sådan. Det borde jag också men var dum nog att tro att Samsung var bra efter att ha ägt en S1 så köpte en billig S3, STORT misstag!
Galaxy Nexus flyter på bättre än S3 p.g.a avsaknaden av källkoder samt så har GN mycket bättre support från utvecklare (många som lämnat S2/S3 p.g.a att de kör Exynos...).

Är rätt så nöjd då det finns många olika ROM:s. Tror dessutom att jag klarar mig med en gammal CM version då det blir dags. Frågan är även hur länge jag kommer att ha den här telefonen. Den gör trots allt det jag behöver för tillfället (förutom RAM-användni ngen med JBam då).

Galaxy Nexus? Synd att ingen tipsade om en då jag väl skulle köpa. :I

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Nova launcher ser trevlig ut, har dock ingen lust att köra annat då JellyBam har många trevliga saker out of the box.

Vad är det som gör Slimbean så bra om man får fråga?

Är rätt så nöjd då det finns många olika ROM:s. Tror dessutom att jag klarar mig med en gammal CM version då det blir dags. Frågan är även hur länge jag kommer att ha den här telefonen. Den gör trots allt det jag behöver för tillfället (förutom RAM-användni ngen med JBam då).

Galaxy Nexus? Synd att ingen tipsade om en då jag väl skulle köpa. :I

jag vet inte riktigt, den bara flyter.

Permalänk

Som tidigare personer sagt, S2 är en väldigt fin telefon! Men skulle rekommendera dig att kolla lite på Huawais utbud som till exempel Huawei U9510 Ascend som ligger precis under 3000 kr! Riktigt fin lur för pengarna! Lycka till!

Visa signatur

Asus Gryphon Z87 | Intel Core i5 4670K | Corsair Dominator 16GB | EVGA GTX 780Ti ACX | Samsung EVO Basic 120 GB | Corsair H100i | Bitfenix Phenom M Vit | Corsair CS 650W 80+ Gold Modulär