Permalänk
Avstängd
Skrivet av digitalflaskpost:

I den här länken skriver en person att Scythe Gentle Typhoon inte är kompatibla med fläktstyrningen i Corsair H100i... :

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Finns det inga lika bra fläktar som dessa som går att fläktstyra ?

Varför tjata med Corsair's fläktstyrning, den är ju skitkass. Skaffa några 5v/7v adaptrar och kör på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Jag har 5 stycken av dessa som går i 100% hela tiden, helt tysta. Med corsair h100i dock så kommer du få ett slags "biljud" om du kör fläktar i push n pull så kör bara push.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Jag har 5 stycken av dessa som går i 100% hela tiden, helt tysta. Med corsair h100i dock så kommer du få ett slags "biljud" om du kör fläktar i push n pull så kör bara push.

Det är dessutom inte värt det extra oljudet att köra en H100i i PnP, då det knappt gör nån skillnad i temperatur. På en 120-kylare, som H80i, gör det däremot större skillnad.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Varför tjata med Corsair's fläktstyrning, den är ju skitkass. Skaffa några 5v/7v adaptrar och kör på.

Skitkass? Exakt vad är det som är skitkass med att själv kunna ställa in fläktstyrningskurvorna?

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Jag har 5 stycken av dessa som går i 100% hela tiden, helt tysta. Med corsair h100i dock så kommer du få ett slags "biljud" om du kör fläktar i push n pull så kör bara push.

På radiator i push är dom bra, men tysta vid full fart .. kanske om man hör riktigt riktigt dåligt? Turbulens-blås-ljudet som börjar runt 950rpm är sådär lagom trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

På radiator i push är dom bra, men tysta vid full fart .. kanske om man hör riktigt riktigt dåligt? Turbulens-blås-ljudet som börjar runt 950rpm är sådär lagom trevligt.

Jag kör utan radiator just nu och då är dem knäpptysta

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Jag kör utan radiator just nu och då är dem knäpptysta

NF-F12 PWM? Full fart?

Har 3st och dom är då inte tysta på full fart. Inga missljud eller så utan turbulens ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

NF-F12 PWM? Full fart?

Har 3st och dom är då inte tysta på full fart. Inga missljud eller så utan turbulens ljud

Jag vet inte hur stor skillnad det är mellan olika chassin men jag hör inget alls, datorn står på under natten också när det är extra tyst i huset. Blir det kanske mycket turbulens när den blåser genom de utskurna hålen i chassit?

Kan lägga till att chassit står under bordet, det tar säkert bort mycket av ljudet men det kommer inget ljud jag stör mig på från dem fläktarna.

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Jag vet inte hur stor skillnad det är mellan olika chassin men jag hör inget alls, datorn står på under natten också när det är extra tyst i huset. Blir det kanske mycket turbulens när den blåser genom de utskurna hålen i chassit?

Kan lägga till att chassit står under bordet, det tar säkert bort mycket av ljudet men det kommer inget ljud jag stör mig på från dem fläktarna.

Allt är ju relativt, har man haft riktigt tysta fläktar så blir man mer petig också

Permalänk
Medlem

Att folk fortfarande orkar klaga på dessa fläktar..De flesta som överklockar bryr sig inte om oljudet..De flesta som vill ha en tyst dator kollar upp recensioner och omdömen innan..Jag har svårt att tänka mig att någon köper en Corsair h100i och inte vet om att fläktarna väsnas..Personligen så hade jag aldrig nöjt mig med att jag "bara" ska byta ut originalfläktar..Köper man en så dyr kylare så ska det vara rätt från början..Så en gång för alla: Vill Ni ha det så tyst som möjligt så köp en Noctua eller Be Quiet luftkylare..Vill Ni ha det så kallt som möjligt så köp vätskekylare, men Ni lurar Er själva om ni tror att ni kommer att få det tystare än med luftkylare

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Skrivet av Quorthon:

Att folk fortfarande orkar klaga på dessa fläktar..De flesta som överklockar bryr sig inte om oljudet..De flesta som vill ha en tyst dator kollar upp recensioner och omdömen innan..Jag har svårt att tänka mig att någon köper en Corsair h100i och inte vet om att fläktarna väsnas..Personligen så hade jag aldrig nöjt mig med att jag "bara" ska byta ut originalfläktar..Köper man en så dyr kylare så ska det vara rätt från början..Så en gång för alla: Vill Ni ha det så tyst som möjligt så köp en Noctua eller Be Quiet luftkylare..Vill Ni ha det så kallt som möjligt så köp vätskekylare, men Ni lurar Er själva om ni tror att ni kommer att få det tystare än med luftkylare

Eller kanske en Thermalright Sillverarrow, har en sådan också men bytt till H100i. Så mkt smidigare, inte mkt högre ljudnivå med rätt fläktar.

Man får mersmak lätt dock, snart blir det riktig vattenkylning ist

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig ett par https://www.inet.se/produkt/6308755/noctua-nf-f12-pwm och jag är riktigt nöjd! Fläktarna låter knappt och de kyler bra

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | EVGA 750 G2 | Gigabyte Z170x-Gaming 5 | i7 6700K | EVGA GTX 980 Ti | Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz |

Permalänk

Köp Be Quiet Shadow Wings, hur tysta som helst!

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Skrivet av DeadPixel:

Köp Be Quiet Shadow Wings, hur tysta som helst!

Dock inget du vill sätta på en radiator, en bra chassi fläkt är inte det samma som en bra radiator fläkt.

Shadowwings är dock bland dom bästa chassi fläktarna, absolut.