Steelseries Ikari Laser - Muspekaren hoppar runt ibland

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari Laser - Muspekaren hoppar runt ibland

Har skaffat en Steelseries Ikari Laser. Älskar den på alla sätt och vis (skön form, bra respons osv.) men har det grymt störande problemet att muspekaren kan få för sig att hoppa runt.

För det mesta fungerar den utan problem men nån gång då och då börjar den hoppa runt utan att någon rör musen.

Har Steelseries QcK musmatta.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Låter som att det är sensorn som spökar.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Låter som att det är sensorn som spökar.

Försöka lämna tillbaka eller går det fixa på annat sätt?

Permalänk
Medlem

Kolla om det inte är något litet i sensorn, hade ett litet ynka hårstrå i min och det fick den att balla ur totalt.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Bytte från steelseries laser matta 4HD , tillbaka till razer Mantis controlmat (mjuk) och inget hopp längre

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Kolla om det inte är något litet i sensorn, hade ett litet ynka hårstrå i min och det fick den att balla ur totalt.

Håller med om detta, jag hade ett litet hårstrå som letat sig in. Musen betedde sig minst sagt märkligt då.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Försöka lämna tillbaka eller går det fixa på annat sätt?

Kolla så inget fastnat i sensorn och testa även med en annan musmatta!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Var exakt samma fel på min Ikari, bytte musmatta, testade utan musmatta. Rengjorde sensorn men det slutade aldrig.
Efter någon vecka så kom jag på vad som gjorde så muspekaren rörde sig på min mus iaf. Om jag eller något rörde sig runt om musen, så rörde sig pekaren. Så på något sätt så märkte sensorn av det som att musen rörde sig. Fråga mig inte hur, men det har slutat nu när glidsen (heter det så?) har nötts ner en bit.

Så testa röra händerna runt om musen och se om muspekaren flyttar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Kolla så inget fastnat i sensorn och testa även med en annan musmatta!

Något förslag på musmatta?

Skrivet av Rillepille:

Var exakt samma fel på min Ikari, bytte musmatta, testade utan musmatta. Rengjorde sensorn men det slutade aldrig.
Efter någon vecka så kom jag på vad som gjorde så muspekaren rörde sig på min mus iaf. Om jag eller något rörde sig runt om musen, så rörde sig pekaren. Så på något sätt så märkte sensorn av det som att musen rörde sig. Fråga mig inte hur, men det har slutat nu när glidsen (heter det så?) har nötts ner en bit.

Så testa röra händerna runt om musen och se om muspekaren flyttar sig.

Nope, händer inget om jag rör med händerna runt musen. Det där låter ju jätteskumt för övrigt. Vad använder du för musmatta nu?

Permalänk
Skrivet av Spindel:

Något förslag på musmatta?

Nope, händer inget om jag rör med händerna runt musen. Det där låter ju jätteskumt för övrigt. Vad använder du för musmatta nu?

Okej skumt, för det var felet för mig iaf. Just nu använder jag en billig ikea matta, men min mus fungerar på alla mattor nu efter att glidsen har nötts ned.