EA Games utvecklar inga nya spel för Wii U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad är en konsol utan EA Sports NHL och FIFA spel? Ett par spel som faktiskt är bättre på konsol än på PC -.-

Inget alls är det, som Wii U nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ja fattar intr vad som är så bra med fifa. Dom har släppt exakt samma spel med lite bättre grafik i typ 10år

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, fast lite så är det nästan med alla spel inom samma kategori. Inom shooters tex. tycker jag att alla spel är samma pang pang med lite bättre grafik för varje år som går

Permalänk
Medlem

För mig finns det hundra anledningar att köpa Wii U, är sjukt sugen på testa kontrollen och kunna spela i "surfplattan". Enda anledning till jag inte gjort det är pengar och tidsbrist. Sen att det inte finns så många spel gör det inget för jag har inte råd ändå Wii U är perfekt för såna som mig som inte kan köpa ett spel i veckan

Felet också med utvecklare är att de inte portar utan oftast ska implementera nya saker som utnyttjar Nintendos funktioner, vilket jag inte de alltid behöver göra. Finns ju nu riktigt bra kontroller till Wii U som inte behöver svingas hit och dit. Nintendo har tänkt på mycket, men folk vägrar, även om PS och Xbox satsar på rörelsekontroller. Men det verkar utvecklarna inte ha något emot.

Eller så kräver Nintendo att företag sja göra spel som har bra stöd för deras rörelsekontroller och företag har ingen fantasi och dissar utmaningen.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Finns folk som köper Nintendo bara för Mario och Zelda spelen.
Som ex jag själv.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Bara Monster Hunter 3 Ultimate gjorde ju det värt att köpa konsolen.

Tja gillade själv inte utgåvan till Wii U, T.ex. fonten är ungefär upplagt att man måste sitta en meter från TV'n för att kunna läsa minimalistiska chat rutor o.s.v. Sedan har jag ganska stora problem med att spelet laggar rejält på Wii U, något som stör mig något enormt.

Personligen tyckte jag 3DS utgåvan med Circle pad Pro är så mycket bättre än Wii U versionen. Så vill man spela spelet, ignorera Wi U versionen, köp en 3DS och spela det där istället, du får mer för pengarna och en bättre version av spelet.

Äger båda versionerna här så.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har ägt alla Nintendo konsoller sen NES (förutom virtual boy och nån bärbar). Så jag kanske är lite av en fan då man växt upp med nintendo, men som de ser ut nu så ser jag inte varför jag skulle köpa någon annan konsoll än wii-u.......Varför?
Helt enkelt för att om man har en PC förstår jag inte varför man egentligen ska ha en xbox eller playstation? Nintendo må ha sina fel och brister men de kan åtminstone leverera en spelupplevelse som skiljer sig från mängden. Tycker att jag får samma känsla med min pc och en xbox kontroll som jag kan få från microsoft eller sonys konsoller.....vilket bara lämnar nintendo kvar som någorlunda intressant!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Snälla Nintendo sluta med konsolerna och lägg ut alla era spel på steam så kommer jag köpa massor.

Är det nån tillverkare som borde sluta tillverka konsoler så är det då Microsoft som tänkt att införa ständig internetuppkoppling och reklam som avbryter en när man spelar vilket som deras nästa konsol skulle innebära. Vem orkar ha det så.
Nån tillverkare som gör riktiga konsoler så är det då Nintendo med egna med speciella funktioner och där med inte helt lik en dator.

Permalänk
Medlem

Så EA Games kommer inte att utveckla spel till Wii U ..
Jag ser fortfarande inget negativt här

Vem fan vill ha EA Games utvecklade spel ?
dom har ju inte lyckats med nått direkt bra på flera år..
allt jag köpt har varit en besvikelse...

Permalänk
Medlem

Efter snes har de inte gått vidare för nintendo och deras 3:e partsutvecklare. Dock älskar jag nintendos egna spel som fan

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Tja gillade själv inte utgåvan till Wii U, T.ex. fonten är ungefär upplagt att man måste sitta en meter från TV'n för att kunna läsa minimalistiska chat rutor o.s.v. Sedan har jag ganska stora problem med att spelet laggar rejält på Wii U, något som stör mig något enormt.

Personligen tyckte jag 3DS utgåvan med Circle pad Pro är så mycket bättre än Wii U versionen. Så vill man spela spelet, ignorera Wi U versionen, köp en 3DS och spela det där istället, du får mer för pengarna och en bättre version av spelet.

Äger båda versionerna här så.

Hmm skumt? Jag har varken problem med att läsa texten eller lagg. Brukar vara ganska kräsen när det gäller lagg. Spelar på en 47" LG, HDMI, avstånd 3 meter.

Permalänk
Medlem

Vad bra, då slipper man bli lockad av EA's titlar som alltid ser bra ut på pappret men som gör en extremt missnöjd när man köper dem

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Vad bra, då slipper man bli lockad av EA's titlar som alltid ser bra ut på pappret men som gör en extremt missnöjd när man köper dem

Skrivet av Verin:

Så EA Games kommer inte att utveckla spel till Wii U ..
Jag ser fortfarande inget negativt här

Vem fan vill ha EA Games utvecklade spel ?
dom har ju inte lyckats med nått direkt bra på flera år..
allt jag köpt har varit en besvikelse...

Ni är inte de skarpaste knivarna i lådan va?

Att EA inte ska släppa fler titlar, samt att fler utvecklare skippar det, är extremt olyckligt för Wii U:n då Nintendo kommer tappa i konsolförsäljning, och utvecklare som släpper spel NI vill ha kanske bestämmer sig för att hoppa U:n på grund av att den inte sålt tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Är det nån tillverkare som borde sluta tillverka konsoler så är det då Microsoft som tänkt att införa ständig internetuppkoppling och reklam som avbryter en när man spelar vilket som deras nästa konsol skulle innebära. Vem orkar ha det så.
Nån tillverkare som gör riktiga konsoler så är det då Nintendo med egna med speciella funktioner och där med inte helt lik en dator.

Vad har MS med saken att göra?
Det finns inget som hindrar Nintendo (eller någon annan) från att utveckla tillbehör (kontroller av olika slag) som funkar till PC. Eftersom tillverkarna ändå gnäller på att de går back på konsolerna hade det inte varit bättre att bredda sin marknad på spel och tillbehör och skära bort förlusten av att sälja konsoler.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Är det nån tillverkare som borde sluta tillverka konsoler så är det då Microsoft som tänkt att införa ständig internetuppkoppling och reklam som avbryter en när man spelar vilket som deras nästa konsol skulle innebära. Vem orkar ha det så.
Nån tillverkare som gör riktiga konsoler så är det då Nintendo med egna med speciella funktioner och där med inte helt lik en dator.

Skulle du vilja länka källan till dina påståenden? Är intresserad av att läsa om det.

Permalänk
Medlem

Jag har kommit till att tycka att EA suger, men inte för att dom nu inte ska utveckla nya spel för Wii U.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Detta är ju bästa argumentet för att faktisk köpa en Wii U

Så det bästa argumentet för att köpa en viss konsoll är att det inte görs några spel till den? Lysande. Att den kommentaren fått 60 gilla-markering hittills säger en del om dagens gamers och ger en viss antydan om varför spelföretagen inte tar sina kunder på allvar.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har aldrig gillar Nitendos konsoller. De portabla har väl dugt men...

Nu gjorde du mig fan arg. Du måste vara född på 2000-talet? Game cube var underbart. Wii och U har och endast varit roligt på fest och med sällskap. Ensamma människa, jag tycker synd om dig. Att pissa på nes, snes och n64 känns ju sådär lagom 2000-tal?

Permalänk

Nu kanske dom slipper hamna i multikonsol-smörjan, som tyvärr drabbade gamecuben. Jag har en Wii U, men köper typ bara spel som är exklusivt för den, eller som erbjuder något lite extra som RE: Revelations.

Permalänk
Skrivet av axello:

Skulle du vilja länka källan till dina påståenden? Är intresserad av att läsa om det.

http://www.sweclockers.com/nyhet/16812-xbox-durango-kraver-in... Tror det var här ifrån jag fick källan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MaxWarp:

Så det bästa argumentet för att köpa en viss konsoll är att det inte görs några spel till den? Lysande. Att den kommentaren fått 60 gilla-markering hittills säger en del om dagens gamers och ger en viss antydan om varför spelföretagen inte tar sina kunder på allvar.

Det faktum att 60+ håller med mig säger kanske lite om hur hatade EA (och till dels Wii U) faktiskt är.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Stackars satar som köpte konsollen vid launch..

Jag köpte den iofs inte vid launch. Men "lurad" känner jag mig verkligen inte. Jag visste precis vad jag ville ha. Och det är absolut inte spel från EA games.
(Har förövrigt PS3, Xbox360 och Wii U, samt en hyfsat kompetent PC. Så jag behöver inte direkt välja)

De som köpt Wii U för sådana spel kan givetvis känna sig lurade men samtidigt har de agerat ogenomtänkt. Man köper helt enkelt inte en Wii U för EA games titlar. Då tittar man åt Sony eller Microsoft.

Man måste skilja på konsol och konsol.
Dagens PS3 / Xbox360 eller nextgen PS / Xbox går inte och ska heller inte jämföras med Wii U.
Det är enligt mig helt olika inriktningar och grupper. Jag tror knappast att jag är den enda som köpt Wii U endast för Mario, Zelda och andra "klassiker" som kommer dyka upp. Wii U kostar en spottstyver i liknelse med de nya maskinerna som kommer från Sony och Microsoft. Därför att de erbjuder mycket mer.

Skrivet av Dahle86:

Snälla Nintendo sluta med konsolerna och lägg ut alla era spel på steam så kommer jag köpa massor.

Kommer inte hända på många, många år(om det ens någonsin händer) och det är bra. Skaffa dig ett Wii U och köp spelen om du vill njuta.

Skrivet av Tumnus:

Vad är en konsol utan EA Sports NHL och FIFA spel? Ett par spel som faktiskt är bättre på konsol än på PC -.-

Alla är olika.
Jag t.ex värdesätter inte EA eller EA Sports ett dyft, absolut inte till Wii U. Faktiskt helt ointressant.

Och det är väl lite detta utvecklarna ser, folket som köpt Wii U är till 80-90% endast intresserade av Nintendos egna spel.
När dessa kommer, så kommer Wii U till sin rätt.
Idag har Wii U inte mycket att visa upp, även om jag gillar klassiska Punch-Out och Lego City, så är utbudet snålt.

Det man väntar på är ju primärt Zelda, nya Mario och kanske Metroid. Mycket mer än så hade inte jag som krav, med tanke på inköpspriset.
Ska man däremot lägga 5-6k på en maskin, då blir det per automatik högre krav som ställs.

Allt handlar om de exklusiva titlarna från Nintendo. Det är endast här Nintendo och Wii U vinner. Inte på något annat plan. Och för många räcker det.
Antingen har man flera konsoler och en PC som jag, och nöjer sig med Zelda/Mario till Wii U t.ex.
Eller så skaffar man sig PS / Xbox, för det ger en bredare upplevelse, men då missar man Zelda/Mario.

Bara att välja eller så väljer man att ha flera maskiner, så man slipper välja och klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Så det bästa argumentet för att köpa en viss konsoll är att det inte görs några spel till den? Lysande. Att den kommentaren fått 60 gilla-markering hittills säger en del om dagens gamers och ger en viss antydan om varför spelföretagen inte tar sina kunder på allvar.

Vi är på Sweclockers, spelkonsoler och i synnerhet Nintendo är närmast hatade här. Att någon fått många likes härifrån säger egentligen ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Kommer inte hända på många, många år(om det ens någonsin händer) och det är bra. Skaffa dig ett Wii U och köp spelen om du vill njuta.

Som om de bästa spelen finns till wii u.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Som om de bästa spelen finns till wii u.

Inte än, kanske. Men vänta bara, snart kommer Mario kart, Super smash bros etc, som är DLC-fria, Mikrotransaktionsfria, och framförallt ordentligt gjorda spel. (än så länge) Vill man inte ha nintendospel ser jag faktiskt ingen anledning till att köpa konsol, bättre att köra på datorn och koppla upp den till TV eller liknande. Förövrigt hoppas jag verkligen inte de går över till mobila enheter som mobiler och surfplattor. För mej ligger det roliga i att spela flera stycken, på samma skärm, aldrig att jag skulle spela på en platta/mobil. Det är den största nackdelen, att det följer med en platta till Wii U, tycker jag. Nintendospel (ja, förutom ds-mojset då) skall brukas på en televisionsapparat!

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Som om de bästa spelen finns till wii u.

Nä, absolut inte. Var har jag skrivit det??
Men däremot skrev du:

Skrivet av Dahle86:

Snälla Nintendo sluta med konsolerna och lägg ut alla era spel på steam så kommer jag köpa massor.

Så "massor av spel" har de ju uppenbart, det har du ju själv faktiskt skrivit.
Däremot har jag inte någonstans skrivit att Nintendo har de bästa spelen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ja fattar intr vad som är så bra med fifa. Dom har släppt exakt samma spel med lite bättre grafik i typ 10år

Skickades från m.sweclockers.com

Hade du provat Fifa 08 och Fifa 13 så hade du sett att det är långt ifrån samma spel

Lite som att påstå att Oblivion och Skyrim är EXAKT samma spel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har aldrig gillar Nitendos konsoller. De portabla har väl dugt men...

What, Nintendo var ju fantastiska under NES-, SNES och N64-åren.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Schluug:

Jag ser bara detta som en bra sak. Då kommer troligtvis konsollen sjunka i pris, så att jag kan köpa en och spela alla utmärkta spel som Nintendo själva utvecklar. Skiter ärligt i vad EA gör.

Alldeles riktigt. EA kan dra nåt gammalt över sig.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

What, Nintendo var ju fantastiska under NES-, SNES och N64-åren.

Växte upp med SNES och sedan N64 och jag kan ju lätt säga att det är nog de bästa konsolerna som någonsin existerat. Super Mario 64 är fortfarande mitt absolut favoritspel på konsol tillsammans med Link to the past. Kan än boota upp Super Mario 64 i en emulator och bara känna hur timmarna flyger bort. Samma med SNES och LTTP.

Skrivet av Campaigner:

Alldeles riktigt. EA kan dra nåt gammalt över sig.

Tycker att EA får lite väl mycket skit faktiskt. Visst de har inte den ultimata kundrelationen men de gör fortfarande en drös med bra spel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

FIfa och NHL-serien har alltid varit riktade mot lättlurade spelkonsumenter Analytikerna på EA hade rätt! Världen består 99% av dem så de badar i pengar nu

Visa signatur

r_wateralpha 0.3