Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem

Skäms att erkänna att jag i föregående 3 val röstat MP och V. Blir SD för hela slanten 2014.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Har för mig tomten sa tidigare att Koranen är våldsammare eller något i liknande stil, om man ser till gamla testamentet är det tvärtom. Men men, att diskutera vilken som kan tolkas farligare är lönlöst.

Ja Az, du behöver inte tjata om att imamer or diverse andra personer tolkar koranen fel(hur du nu vet det har jag ingen aning om för du verkar inte själv ha läst koranen, eller studerat den, är bortom mig), vi alla håller med om att det finns människor som utnyttjar andra människor genom religionens kraft.

maskh, hur vet du vad helheten av koranen säger? För att du har några muslismka kompisar som är sekulariserade, som inte tar koranen ordagrant? Bara för att du finner en del av muslimerna som fredfulla människor betyder inte att det är det som koranen förespråkar, det betyder endast att du tycker den sortens muslimer passar bättre in i samhället, och så må det vara, men det betyder inte att är den "rätta" tolkningen av koranen.

Permalänk
Medlem

Inte riktat till Swiifty

Jävligt intressant NOT, så jävla yesterday liksom....

Nej jag orkar inte leka 14 åring på 90-talet även om retoriken jag söker bemöta håller den nivån.

Att döma muslimer efter Koranen är lika dumt som att döma kristna efter bibeln, att döma någon på förhand eller för att du godtyckligen valt att tillskriva dem en grupptillhörighet är inte bara dumt utan även i förlängningen olagligt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Jävligt intressant NOT, så jävla yesterday liksom....

Nej jag orkar inte leka 14 åring på 90-talet även om retoriken jag söker bemöta håller den nivån.

Att döma muslimer efter Koranen är lika dumt som att döma kristna efter bibeln, att döma någon på förhand eller för att du godtyckligen valt att tillskriva dem en grupptillhörighet är inte bara dumt utan även i förlängningen olagligt.

Vem är det som dömer muslimer efter koranen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Skäms att erkänna att jag i föregående 3 val röstat MP och V. Blir SD för hela slanten 2014.

Du borde skämmas för att du börjar rösta på Sverigedemokraterna.

Skrivet av Swiifty:

maskh, hur vet du vad helheten av koranen säger? För att du har några muslismka kompisar som är sekulariserade, som inte tar koranen ordagrant? Bara för att du finner en del av muslimerna som fredfulla människor betyder inte att det är det som koranen förespråkar, det betyder endast att du tycker den sortens muslimer passar bättre in i samhället, och så må det vara, men det betyder inte att är den "rätta" tolkningen av koranen.

Till skillnad från dig och många andra i detta forum så har jag läst stora delar av eget intresse. Lika så har jag läst bibeln. Finns gott om delar i bibeln som kan missbrukar om man väljer att inte se till helheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Vem är det som dömer muslimer efter koranen?

Det var givetvis inte riktat mot dig, du är redig och rejäl. Min inlaga är snarare riktad till de som drar paralleller mellan en religion och dess utövare.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskh:

Du borde skämmas för att du börjar rösta på Sverigedemokraterna.

Till skillnad från dig och många andra i detta forum så har jag läst stora delar av eget intresse. Lika så har jag läst bibeln. Finns gott om delar i bibeln som kan missbrukar om man väljer att inte se till helheten.

Ja, man kan hitta delar i alla de Abrahamitiska böckerna och sedan försvara sina handlingar på så sätt, och i vissa fall kan du inte attackera mig med att, ja men bibeln menar inte det i helheten etc.
Jag pekar inte bara ut Koranen som en av böckerna, utan de alla. Man kan vrida och vända och tolka koranen så att den passar det sekulariserade samhället, men då blir det att du gör en egen upplaga av koranen som du tolkar själv, förmodligen med alla godbitar från dagens moderna samhälle och sen försöker få det att passa(och det kan självklart passa).
MEN grejen är att du inte kan ifrågasätta någon annans tolkning av koranen och säga att den är fel, den kan vara fel i termer av samhället du lever i, t ex Koranen skriver om slavar, hur man ska behandla dessa etc, och min tolkning kan vara att jag vill ha slavar, och då kan du inte säga någonting om att det är fel ur Allahs synvinkel, endast ur det moderna samhällets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Det var givetvis inte riktat mot dig, du är redig och rejäl. Min inlaga är snarare riktad till de som drar paralleller mellan en religion och dess utövare.

vänta nu.. vad är det du säger? O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Den som inte tolkar har rätt. Ok det finns visst semantiskt utrymme, det medger jag. Men hur man än vänder och vrider på det går det inte att frångå från essensen av en texten som inte handlar om någon inre kamp de kan vi konstatera. Vidare kan vi konstatera att gud vill att vi slås med våra liv och förmögenheter mot de som inte delar våra religiösa övertygelser, ändå gör inte många muslimer vad gud i klartext förordnar. Om vi skall börja "tolka" texter hit och dit skulle vi få stora problem i vårt samhälle. Guds ord bör inge minst lika mycket respekt som ett SMS från flickvännen som antagligen inte är öppet för tolkning.

Tänker inte ge mig in i någon debatt om religion men om de delarna jag markerat i din text är sanna för dig måste du verkligen hata det svenska rättssystemet, eller i princip alla rättssystem eftersom de i praktiken bygger på just tolkningar.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Tänker inte ge mig in i någon debatt om religion men om de delarna jag markerat i din text är sanna för dig måste du verkligen hata det svenska rättssystemet, eller i princip alla rättssystem eftersom de i praktiken bygger på just tolkningar.

Jag tänkte på detta innan, hoppades igen skulle uppmärksamma detta. Men vist det stämmer. Dock är det stor skillnad på hur dessa tolkningar ser ut. De är inte en fråga om snatteri skall ge dödsstraff eller slag på vristen vi pratar om med juridiska tolkningar.

Permalänk
Avstängd

Tycka och tolka vad man vill, vill man ha slavar i moderna samhällen så är man sjuk i huvidet oavsett vad religionen säger. Om man läser koranen så måste man se kring helheten och se när dessa grejer ska tillämpas. "Allah" säger inte "du ska ha slavar om du är muslim", utan de verserna som diskuterar det är nog mer komplexa och situationsberoende, som allt annat. Argumentationen är barnslig "tänk om jag vill ha slavar", lol säger jag bara. Till skillnad från kristendomen finns ingen arvssynd i islam, alla föds fria. Och för att pointera, islam var under muhammeds tid en av de "fredligare" religionerna, och även är skrivna under den tidens kontext.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Tycka och tolka vad man vill, vill man ha slavar i moderna samhällen så är man sjuk i huvidet oavsett vad religionen säger. Om man läser koranen så måste man se kring helheten och se när dessa grejer ska tillämpas. "Allah" säger inte "du ska ha slavar om du är muslim", utan de verserna som diskuterar det är nog mer komplexa och situationsberoende, som allt annat. Argumentationen är barnslig "tänk om jag vill ha slavar", lol säger jag bara. Till skillnad från kristendomen finns ingen arvssynd i islam, alla föds fria. Och för att pointera, islam var under muhammeds tid en av de "fredligare" religionerna, och även är skrivna under den tidens kontext.

Som sagt, vad är denna helhet du talar om? Du verkar veta mycket om Koranen, har du läst den själv på arabiska? Min poäng är att en muslim till den andra inte kan säga, du ska inte ha slavar ur religionens synvinkel. Han kan säga, det passar inte det här moderna och jämlika samhället etc men han kan inte argumentera med Koranen som ett axiom.
Att du talar om att de verser som verkar brutala är "nog" mer komplexa och situationsberoende, jaha under vilken situation tycker du att man ska kunna ha 3-4 fruar och att man ska kunna ha slavar?
Situationen är, vi har en bok som innehåller många verser som inte passar in i dagens samhälle, och människor försöker ta alla godbitar och slänga bort de äckliga bitarna. Sedan försöker man argumentera genom att säga, ja men det är väldigt komplext, även om de kan stå rent ut, "they will burn", genom att säga, amen ta de inte bokstavligt talat, självklart kommer du inte brinna...

Förresten, godkänner du quran.com some en legitim källa? Om inte, vilken källa godkänner du som Koranen eftersom du är troende, måste du ju ha någon ursprungskälla som du tror är den korrekta.

24:2

"The [unmarried] woman or [unmarried] man found guilty of sexual intercourse - lash each one of them with a hundred lashes, and do not be taken by pity for them in the religion of Allah , if you should believe in Allah and the Last Day. And let a group of the believers witness their punishment."

Ska vi ta lash each one of them with a hundred lashes som en metafor för aja baja du ska inte ha samlag med någon du inte är gift?

4:56
"Indeed, those who disbelieve in Our verses - We will drive them into a Fire. Every time their skins are roasted through We will replace them with other skins so they may taste the punishment. Indeed, Allah is ever Exalted in Might and Wise."

Edit: Givetvis behöver inte muslimer/kristna följa koranen/bibeln helt och hållet, de kan välja ut de bitar som de tycker passar deras liv, och det är för det bästa, men kom inte och säg att de extremister/fundamentalister(i era ögon) som följer Koranen/Bibeln gör fel utifrån Koranen/Bibelns texter för de gör er bara till hycklare då ni anser er ha förstått Guds ord medan de personerna ej har.

Permalänk
Avstängd

Jag säger att de gör fel från alla olika aspekt.

Permalänk
Medlem

Även från Koranens? Bra att du undviker de frågor du inte har något svar alls på, men ändå fortskrider med att försvara den. Det är bättre att du går över till att försvara muslimer som är sekulariserade och antyda att majoriteten inte tar Koranen så himla seriöst.

Sen också, du har inte läst Koranen och kan därmed inte försvara den, utan du gör endast försök på grund av sentimentala och känslomässiga skäl, dvs för att du har en närmre anknytning till den. På samma sätt om du vore född i Indien och hade flertalet gudar och hade försökt försvara den pga du har föräldrar som tror på de gudarna. Gör inte det, eller åtminstone om du ska göra det, läs på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Även från Koranens? Bra att du undviker de frågor du inte har något svar alls på,

Nästan exakt vad jag påpekade häromdan i en annan tråd... Det fungerar inte att diskutera/argumentera med någon som inte följer argumentationens regler.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det här skall vara citat ur koranen. Kan ju inte garantera att alla stämmer. Det står ju i alla fall hänvisningar vart i koranen det skall stå...

Våld och mord i islams namn
4:91
De skulle önska att ni blev otrogen liksom de själva…. Skaffa er inte några beskyddare ibland dom förrän de konverterat till islam. Om de vänder er ryggen så och döda dom, varhelst ni finner dom. Och skaffa er inte någon beskyddare eller hjälpare ibland dom.”
5.37
Deras lön, som bekämpa Gud och hans apostel och anstifta ofärd på jorden, varder blott, att de dödas eller korsfästas, eller att deras händer och fötter avhuggas korsvis, eller att de förvisas ur landet.

2:187
”Döda dom varhelst ni påträffar dom och driv ut dem från varje plats, från vilken de driver ut er, …… och strider de mot er, så döda dem! Sådan är de otrognas lön!”

8:17
"I haven ej heller dödat dem, utan det var Gud som dödade dem. Inte heller var det du, som slungade, när du slungade, utan det var Gud som slungade......"

47:4
När ni möter dem som är otrogna, så halshugg dem, tills ni anställt ett blodbad bland dem! Slå dem då i bojor.

9.29
Strid mot dem till vilka skriften blev given, men som ej tro på Allah och den yttersta dagen, ej helighålla vad Gud och hans apostel förklarat heligt, och ej bekänna sig till islam, tills de villigt giva tribut och ödmjuka sig.

Sahih Muslim, bok 1, nr 29:
"Jag har blivit beordrad att slåss mot människor om de inte säger: Det finns ingen gud utom Allah"

Tabari IX: 69
Profeten sade: Att döda otrogna är en bagatell för oss.

Uppmaning till rasism och folkmord
5:16
”Men därför de (judarna) brutit sitt förbund, har vi förbannat dem och förhärdat deras hjärtan, så att de rycka orden ur sitt sammanhang och glömma en del av de förmaningar de fått. Och du skall oupphörligen upptäcka bedrägerier av dem med undantag av ett fåtal.”

Ibn Ishaq s. 369:
"Döda varenda jude som du får makt över "

Abu Huraira vol 4, bok 52 nr 177 eller Sahih Muslim, bok 41, nr 6985
Profeten sade: Den yttersta dagen kommer inte förrän muslimer kämpar mot judarna. Muslimerna skall döda dem och judarna skall gömma sig bakom stenar och träd. Stenarna och träden ska säga : Åh, muslim, det är en jude bakom mig. Kom och döda honom!

Jihad
2:149
”Säg inte om dem som dör för Guds sak, att de är döda, utan levande. Men ni märker det inte.”
4:76
”Må alltså de, som vill sälja sitt jordiska liv för det tillkommande, strida för Guds sak. Den som strider för Guds sak och stupar eller segrar skall givas stor lön.”

Kritiker av islam eller Muhammed skall mördas!
9:62
”....dem som förolämpa Guds apostel väntar ett fruktansvärt straff.”
9:64
”....den som sätter sig upp emot Gud och hans apostel har helvetets eld att vänta..”.

Detta fortsätter i surorna 9:66-67 där människor förbjuds att skämta om Muhammed eller Allah.

Bukhari vol 5, bok 59, nr 369 ges förklaringen till morden på tex Theo van Gogh eller mordförsöken på Lars Vilks eller andra tecknare av profeten Muhammed.

Under profetens vistelse i staden Medina anklagades den judiska poeten Ka´b bin Al-Ashraf för att ha hädat islam och förolämpat de muslimska kvinnorna i vissa av sina alster. Den kärleksfulle profeten Muhammed frågar därför sina anhängare vem som kan tänka sig att mörda den frispråkiga författaren som sårat Allah och hans apostel.

En frivillig muslim vid namn Muhammad bin Maslama anmäler sig och frågar om han får ljuga inför poeten i syfte att komma honom nära. Guds apostel visar här islams brist på moral och ger den blivande mördaren klartecken att ljuga, så länge det gynnar islams sak. En natt mördar sedan Maslana och hans fosterbror poeten Ka´b. De återvänder med den mördades avhuggna huvud till profeten Muhammed, som då utbrister ”Allahu akbar” och prisar Allah för mordet på hans fiender.

Kvinnor är mindre värda
4:12
Gud säger om era barn: En manlig arvtagare ärver lika mycket som två kvinnor…. Allt detta är en bestämmelse från Gud; Gud äro förvisso den Vetande; den Vise”

2:282
”…… Tillkalla två av era män som vittnen, är detta ej möjligt, så kan en man och två kvinnor vittna, av dem ni godkänt som vittnen ….”

2:228
”Kvinnorna har samma rättigheter emot männen som männen emot dem, dock äger männen företräde framför kvinnorna. Ja, Gud är väldig och vis.”

Kvinnlig könsstymning och Islam
Ahmad ibn Hanbal 5:75
Profeten sade: Omskärelse är tradition för män, och en hedersam egenskap för kvinnor.

I hadithen Abu Dawud 41: 5251, beskrivs hur profeten instruerar hur könsstympningen skall gå till, och att han avslutar med att konstatera: "Att kvinnlig könsstympning kommer att ge upphöjdhet åt kvinnan."

Angående segregering/integrering och hänsyn till "oliktänkande"

48:29
"Muhammed är Guds apostel och de som följer honom är fruktansvärda mot de otrogna men barmhärtiga mot varandra."

4:91
”De skulle önska att ni blev otrogen liksom de själva…. Skaffa er inte några beskyddare ibland dom förrän de konverterat till islam. Om de vänder er ryggen så och döda dom, varhelst ni finner dom. Och skaffa er inte någon beskyddare eller hjälpare ibland dom."

5:56 (5:51)
"Ni som tror, tag ej judarna eller de kristna som beskyddare. De äro ju varandras beskyddare, och den av eder som tager dem beskyddare, hör dem till. Gud vägleder förvisso ej de orättfärsiga människorna."

2:220
"Gift er inte med månggudadyrkande (kristna) kvinnor, om de inte övergår till islam. Låt heller inte era kvinnor ingå äktenskap med månggudadyrkare, om de inte konverterar till islam.”

5:5
"Denna dag har all god, hälsosam föda blivit tillåten för er; och födan hos dem som fick del av uppenbarelsen i äldre tid är tillåten för er och er föda är tillåten för dem. Ni får ta till hustrur ärbara kvinnor bland de troende och ärbara kvinnor bland dem som före er fick del av uppenbarelsensedan ni gett dem deras brudgåva, för att leva med dem i ett regelrätt äktenskap, inte i ett löst förhållande eller en hemlig förbindelse…."

Religionsfrihet och Islam
Enligt Bukhari, volym 9, bok 83, nr 17 ( hadith) säger profeten: Blodet på en muslim..... får inte utgjutas utom i tre fall: i hämnd för mord, en gift person som varit otrogen, samt den som lämnar islam och överger muslimerna.

Sahih Bukhari, vol 9, bok 88, nr 6922
"Den som bytt sin muslimska tro, döda honom"

I en annan hadith utbrister den kärsleksfulle profeten i ett rent dödshot:
- I de sista dagarna kommer en del unga och dåraktiga människor att träda fram. De kommer att tala på bästa tänkbara sätt men de kommer att överge islam lika fort som en pil går genom sitt byte. Deras tro kommer aldrig att nå utanför deras strupar. Var ni än stöter på dem så döda dem, ty den som dödar dem skall belönas på uppståndelsens dag. ( Bukhari, volym 4, bok 56, nr 808 )

Är människor lika mycket värda inom islam?
48:29
Muhammed är Guds apostel och de som följer honom är fruktansvärda mot de otrogna men barmhärtiga mot varandra.

Bara ett urval.....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Alla de Abrahamiska religionerna, speciellt om du kollar på det gamla testamentet, är barbariska. Som tur är har majoriteten av människan vett i sig att bara välja ut godbitarna.

Permalänk
Medlem

Visst står det skit i Bibeln också men något som vi kan konstatera är nog i alla fall att det finns betydligt fler mer eller mindre rentrogna muslimer än kristna. Att hänvisa till en sekt eller folkgrupp på några 1000-tal kristna duger inte. Hur många rentrogna muslimer finns det? Jag vet massor som jag stött på i alla möjliga sammanhang och då gillar jag inte ens Islam.

På jobbet finns det t ex en, vid vissa klockslag så skall han ner på golvet och sin matta och ha huvudet mot mekka no matter what. Han avbryter helt enkelt det han gör och ber, när han gör det så skiter han i vad som händer runt honom, sen när han är färdig så fortsätter han som vanligt.

Jag säger varken bu eller bä (även om dom flesta som läst vad jag skriver säkert kan lista ut vad jag tycker), om det är förenligt med svenskt arbetsliv och god sed. Hur som helst. Hur många kristna finns det i samhället som går så högt upp i religionen?

Sen är det bara att se hur världen ser ut. Måste ju finnas en anledning att det förekommer könsstympning, stening, jihad, självmordsbomber, hedersmord etc etc i så stor skala i muslimska länder.

Tycker allt detta är vidrigt men speciellt könsstympning. Tvinga en kvinna till det borde vara straffbart, vidrigt är vad det är. Den som tror att det hjälper att ta hit folk är ute och cyklar eftersom dom redan är könstympade när dom kommer hit och så gott som alla är det. I alla fall i Somalia.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Alla de Abrahamiska religionerna, speciellt om du kollar på det gamla testamentet, är barbariska. Som tur är har majoriteten av människan vett i sig att bara välja ut godbitarna.

Inte så som koranen skulle jag tro. Uppmanar bibeln till Jihad? Könsstympning?

Eller varför t ex rebeller i Syrien lemlästar, torterar och plågar kristna i Syrien Sahih Muslim, bok 1, nr 29: "Jag har blivit beordrad att slåss mot människor om de inte säger: Det finns ingen gud utom Allah"

Ursäkta att det kommer lite fula ord nu men jag skall prata klarspråk. Hur i helvete kan man påstå att Koranen inte uppmanar till våld mot oliktänkande och ojämlikhet mellan man och kvinna? Och uppenbarligen så tillämpas det friskt....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Visst står det skit i Bibeln också men något som vi kan konstatera är nog i alla fall att det finns betydligt fler mer eller mindre rentrogna muslimer än kristna. Att hänvisa till en sekt eller folkgrupp på några 1000-tal kristna duger inte. Hur många rentrogna muslimer finns det? Jag vet massor som jag stött på i alla möjliga sammanhang och då gillar jag inte ens Islam.

På jobbet finns det t ex en, vid vissa klockslag så skall han ner på golvet och sin matta och ha huvudet mot mekka no matter what. Han avbryter helt enkelt det han gör och ber, när han gör det så skiter han i vad som händer runt honom, sen när han är färdig så fortsätter han som vanligt.

Jag säger varken bu eller bä (även om dom flesta som läst vad jag skriver säkert kan lista ut vad jag tycker), om det är förenligt med svenskt arbetsliv och god sed. Hur som helst. Hur många kristna finns det i samhället som går så högt upp i religionen?

Sen är det bara att se hur världen ser ut. Måste ju finnas en anledning att det förekommer könsstympning, stening, jihad, självmordsbomber, hedersmord etc etc i så stor skala i muslimska länder.

Tycker allt detta är vidrigt men speciellt könsstympning. Tvinga en kvinna till det borde vara straffbart, vidrigt är vad det är. Den som tror att det hjälper att ta hit folk är ute och cyklar eftersom dom redan är könstympade när dom kommer hit och så gott som alla är det. I alla fall i Somalia.

Det hänger mer ihop med utvecklingen av landet och många andra saker än religionen i sig. Sedan har du ett skevt perspektiv eftersom du är ett i sekulariserat land där minoriteten är av en annan religion, och oftast när fallet är så, blir det vanligt att människan vänder sig mer till religionen för att känna tillhörighet. Då blir det så att när utanförskapen ökar, söker minoriteten likadana som sig själva och förstärker den sak som förenar de. Det är inte ovanligt att folk som var sekulariserade troende i sitt land, när de kommer hit så vänder de sig till religionen mer än de gjorde i hemlandet. I ett land som Bosnien, där +45% är muslimer är majoriteten sekulariserade och det är precis samma tänk bland ungdomar som det är här.

Det är lite sådana här grejer som du inte tänker igenom ordentligt, utan du tar till den slutsats som står dig närmast för att försvara ditt tänk om att Islam som religion är farligare än Kristendomen.
Sedan tar du en person från jobbet och det förstärker din uppfattning då du inte stött på en rentrogen kristen, i ett land där majoriteten säkert är ateister/agnostiker/deister eller inte bryr sig alls om religion. Åk till USA och se hur många som är rentrogna där så kommer du nog överraskas.

Permalänk
Medlem

Men herregud är du så blind, googla lite på gamla testamentet och det nya så kommer du se konstiga saker. Jag menar, sitter du här och jämför de barbariska verserna mellan bibeln och koranen för att komma fram till vilken som har de mest otäcka verserna för att sen komma till slutsatsen att Koranen är värre än Bibeln och därmed är Islam värre än Kristendomen?

Var exakt står det i koranen att könsstympning ska göras? Lite enkel googling på wikipedia,

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnlig_k%C3%B6nsstympning

Det kommer från tradition/kultur och är ingeting som Koranen uppmanar till om jag inte har fel och de hände tidigare i Afrika. Sedan verkar de finnas en Judisk grupp som också höll på med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Det hänger mer ihop med utvecklingen av landet och många andra saker än religionen i sig. Sedan har du ett skevt perspektiv eftersom du är ett i sekulariserat land där minoriteten är av en annan religion, och oftast när fallet är så, blir det vanligt att människan vänder sig mer till religionen för att känna tillhörighet. Då blir det så att när utanförskapen ökar, söker minoriteten likadana som sig själva och förstärker den sak som förenar de. Det är inte ovanligt att folk som var sekulariserade troende i sitt land, när de kommer hit så vänder de sig till religionen mer än de gjorde i hemlandet. I ett land som Bosnien, där +45% är muslimer är majoriteten sekulariserade och det är precis samma tänk bland ungdomar som det är här.

Det är lite sådana här grejer som du inte tänker igenom ordentligt, utan du tar till den slutsats som står dig närmast för att försvara ditt tänk om att Islam som religion är farligare än Kristendomen.
Sedan tar du en person från jobbet och det förstärker din uppfattning då du inte stött på en rentrogen kristen, i ett land där majoriteten säkert är ateister/agnostiker/deister eller inte bryr sig alls om religion. Åk till USA och se hur många som är rentrogna där så kommer du nog överraskas.

Du kan försvara och pladdra bäst du vill. Det förändrar ingenting. Det är ingen som påstått att alla muslimer vill göra jihad och spränga sig själva i luften. Faktum kvarstår. Citaten finns där. Vill du tro att det enbart är ett fåtal som lever upp till det som står där så bra, det får stå för dig.

Tycker inte att den smörjan om koranen uppvisar är speciellt stor anledning till varför vi behöver ändra riktning i flyktingpolitiken och integrationspolitiken. Finns betydligt viktigare saker än vad som står och inte står i Koranen. Det är dock inte någon som skall komma och säga att Koranen inte uppmanar till Jihad, ojämnställdhet och våld mot oliktänkande. Det förekommer hela tiden runt i världen, varje dag.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Ett tips inför valet är att du tar och kollar på American History X, scenen där Ed Norton har sitt tal, så kan du bli extra pumpad och veta att du gör rätt i att rösta på SD eftersom du verkar svälja allt som är mot invandrare/oliktänkande utan att tänka igenom det som sägs.

http://www.youtube.com/watch?v=b_A96zd-hps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Men herregud är du så blind, googla lite på gamla testamentet och det nya så kommer du se konstiga saker. Jag menar, sitter du här och jämför de barbariska verserna mellan bibeln och koranen för att komma fram till vilken som har de mest otäcka verserna för att sen komma till slutsatsen att Koranen är värre än Bibeln och därmed är Islam värre än Kristendomen?

Var exakt står det i koranen att könsstympning ska göras? Lite enkel googling på wikipedia,

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnlig_k%C3%B6nsstympning

Det kommer från tradition/kultur och är ingeting som Koranen uppmanar till om jag inte har fel och de hände tidigare i Afrika. Sedan verkar de finnas en Judisk grupp som också höll på med det.

Redan svarat på detta. Men du fortsätter att mala.

Angående könsstympning så står det bland citaten ovan...

Kvinnlig könsstymning och Islam
Ahmad ibn Hanbal 5:75
Profeten sade: Omskärelse är tradition för män, och en hedersam egenskap för kvinnor.

I hadithen Abu Dawud 41: 5251, beskrivs hur profeten instruerar hur könsstympningen skall gå till, och att han avslutar med att konstatera: "Att kvinnlig könsstympning kommer att ge upphöjdhet åt kvinnan."

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

De där citaten du hittade kommer inte från koranen utan från hadith. Du verkar ju inte ens veta vad skillnaden är, bra att du inte är påläst och ändå försöker påvisa någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Ett tips inför valet är att du tar och kollar på American History X, scenen där Ed Norton har sitt tal, så kan du bli extra pumpad och veta att du gör rätt i att rösta på SD eftersom du verkar svälja allt som är mot invandrare/oliktänkande utan att tänka igenom det som sägs.

http://www.youtube.com/watch?v=b_A96zd-hps

Tog argumenten slut nu? Därför du fortsätter mala om din reserv plan, hur hemska och onda SD är. NEJ, SD har fortfarande inget att göra med American History X eller något annat dravel som du kommer med. Kom med något konkret istället för massa anklagelser.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

De där citaten du hittade kommer inte från koranen utan från hadith. Du verkar ju inte ens veta vad skillnaden är, bra att du inte är påläst och ändå försöker påvisa någonting.

Det är ju hur som helst "budord" som lever i den muslimska världen i väldigt hög grad. Det är det enda jag bryr mig om. Det faktumet kan du aldrig tala bort.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Tog argumenten slut nu? Därför du fortsätter mala om din reserv plan, hur hemska och onda SD är. NEJ, SD har fortfarande inget att göra med American History X eller något annat dravel som du kommer med. Kom med något konkret istället för massa anklagelser.

Argumenten tog inte slut, jag har redan sagt anledningen och dragit ett exempel där folk är rentrogna religiösa kristna. Jag frågade om ett citat från koranen där könsstympning advokeras och du gav mig ett citat från en muslimsk teolog, citatet tillhör en hadith som inte är en del av koranen och det finns många olika uppsättningar hadiths och det är de som urskiljer oftast sunni, shia etc.
Vidare påvisade jag att kvinnlig könsstympning är något som är en tradition och som förekommit i samhällen som inte är muslimska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Det är ju hur som helst "budord" som lever i den muslimska världen i väldigt hög grad. Det är det enda jag bryr mig om. Det faktumet kan du aldrig tala bort.

Visa på hög grad, hur stor % av den muslimska världen som könsstympar istället för att dra generella meningar. Nej, det är inte "budord", du har gjort bort dig själv genom att visa dig att du talar om någonting du inte vet och nu försöker du komma undan.

Videon från American History X var för att påvisa det faktum att du inte tänker, du drar generella förutsatta meningar om folk och religion utan att undersöka underliggande sociala faktorer såsom tradition, kultur och ett lands situation som t ex demokrati, i vilket stadie det är osv. Det blir lite som när folk försöker säga att invandrare är mer benägna att begå brott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Vidare påvisade jag att kvinnlig könsstympning är något som är en tradition och som förekommit i samhällen som inte är muslimska.

Hur många kristna kvinnor är könsstympade?

”Samtliga somaliskor könsstympade”
Kvinnlig omskärelse är förenat med svåra plågor och mest utsatta i Sverige är somaliskor. En barnmorska berättar för Gefle Dagblad att samtliga somaliskor hon hjälpt under förlossning har haft ihopsydda slidor.

Innan barnet förlöses måste kvinnan klippas upp.

http://gd.se/nyheter/reportage/1.5637761-svara-plagor-for-sty...

Snälla om du vill älska Islam gör det. Jag kommer inte hindra dig. Dock så kommer inte jag göra det och det gör mig inte till rasist för det. Om du nu trodde det.

Sen snälla. Håll dig till topic! Vet inte vem som påbörjade snacket om Islam men det spelar ingen roll. Starta en ny tråd om du vill prata om din favoritreligion.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport