League Of Legends-turnering för sweclockere! Med casting!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Allt står faktiskt i första inlägget

Oj, ursäkta, ögnade igenom det lite för snabbt då

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Det har blivit lite ändringar som gör att idag är sista dagen för anmälan, därför ber jag er som inte skickat in ännu att göra det!

Vi kommer välja ut 16 av de 22 lag som har anmält sig

Permalänk
Medlem

Lycka till till de lag som anmält sig!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Anmält mitt lag nu - hoppas det finns plats kvar och att det inte är allt för sent!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Jo, jag antog nästan att alla hade ett lagnamn när jag startade tråden, men insåg nu att nästan hälften inte skickat in något lagnamn xD
De som redan har skickat in behöver inte göra det igen men jag kontaktar de som ej har något namn senare

Vad kul!
Vi har just nu 6 lag som har ansökt om plats!
Som det ser ut nu kanske vi kan få ihop 16 lag!
När vi har fått ihop en hel bracket ska jag kolla upp lite priser o.s.v

BLIR DET INGEN TURNERING? KRIDDE SKREV DET TILL MIG!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaxig Mexikanare:

BLIR DET INGEN TURNERING? KRIDDE SKREV DET TILL MIG!!!!!

uhm, jo det blir nog turnering! Det är 22+ lag som anmält sig

OT: Lite kul att du skapat ett konto endast för turneringen!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaxig Mexikanare:

BLIR DET INGEN TURNERING? KRIDDE SKREV DET TILL MIG!!!!!

Vem är kridde? Varför skriver du i caps? Vem av mig och Oddball har sagt att det inte blir någon turnering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaxig Mexikanare:

BLIR DET INGEN TURNERING? KRIDDE SKREV DET TILL MIG!!!!!

16 lag kan deltaga, 22 lag har anmält sig. Do the math.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vi har nu börjat välja ut de 16 lag som ska vara med i turneringen, ifall ni vet att ni anmält er men ej kommit med så skriv så snart ni kan så vi inte får för lite lag igen, vore ju tråkigt!

P.S, Om ni undrar varför det inte står vad det är för priser så är det för att steelseries inte har svarat på mina mejl jag skickade förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Vi har nu börjat välja ut de 16 lag som ska vara med i turneringen, ifall ni vet att ni anmält er men ej kommit med så skriv så snart ni kan så vi inte får för lite lag igen, vore ju tråkigt!

P.S, Om ni undrar varför det inte står vad det är för priser så är det för att steelseries inte har svarat på mina mejl jag skickade förra veckan.

Vilken tid tror du lagen är klara?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Vi har nu börjat välja ut de 16 lag som ska vara med i turneringen, ifall ni vet att ni anmält er men ej kommit med så skriv så snart ni kan så vi inte får för lite lag igen, vore ju tråkigt!

P.S, Om ni undrar varför det inte står vad det är för priser så är det för att steelseries inte har svarat på mina mejl jag skickade förra veckan.

Jag anmälde mitt lag igår precis innan du skrev här i tråden men vi är inte med på framsidan. Team G6 är namnet.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Jag håller på att fixa med lagen i detta nu, jag ber er att inte skicka fler meddelanden till mig, jag kommer meddela både de som kommer med och ej gör det.
Tack

- Lucas

Permalänk
Medlem

Roligt att det är intresse, någon mer son ska kolla? Kan man fixa någon Irc-kanal eller något så man kan sitta och snacka lite? Alltså vi åskådare, vet att deltagarna ska använda Mumble.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Roligt att det är intresse, någon mer son ska kolla? Kan man fixa någon Irc-kanal eller något så man kan sitta och snacka lite? Alltså vi åskådare, vet att deltagarna ska använda Mumble.

Det finns en mIRC chat på sidan av streamen på twitch
Om mitt lag åker ut tidigt så kommer jag kolla på streamen!

Tycker att det är frukstansvärt kul att de arrangerar turnering, söker sponsorer och grejer. Nästa gång kanske man kan ordna en anmälningsavgift så grabbarna kan få sig en slant för mödan!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Roligt att det är intresse, någon mer son ska kolla? Kan man fixa någon Irc-kanal eller något så man kan sitta och snacka lite? Alltså vi åskådare, vet att deltagarna ska använda Mumble.

Det är som KeVVa säger under här

Skrivet av KeVVa:

Det finns en mIRC chat på sidan av streamen på twitch
Om mitt lag åker ut tidigt så kommer jag kolla på streamen!

Tycker att det är frukstansvärt kul att de arrangerar turnering, söker sponsorer och grejer. Nästa gång kanske man kan ordna en anmälningsavgift så grabbarna kan få sig en slant för mödan!

Det är riktigt roligt, det tycker vi med
Problemet med anmälningsavgift är att vi skulle få mindre lag och det hade blivit svårt för personer under 18

Just nu ser det ut som att priset blir detta x5 till vinnande laget!
Ser någon vilken det är utan att kolla upp det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Det är som KeVVa säger under här

Det är riktigt roligt, det tycker vi med
Problemet med anmälningsavgift är att vi skulle få mindre lag och det hade blivit svårt för personer under 18

Just nu ser det ut som att priset blir detta x5 till vinnande laget!
Ser någon vilken det är utan att kolla upp det?

http://cdn-co.steelseries.com/wp-content/uploads/steelseries-...

Kan det vara en Steelseries Kana Black Gaming Mouse?

http://www.inet.se/produkt/6606284/steelseries-kana-black-gam...

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk

Hoppas det blir en till om inte allt för lång tid då, jobbar i helgen

Permalänk
Medlem

Mer LOL-turneringar!
Vafan.. jag är ju i Finland och jobbar när det här utmärkta initiativet tar form.... hoppas hotellet har bra internet så man kan se streamen.

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk

Man skulle ju vilja vara med.... Men mitt team är ingen level 30 och sträcker sig från level 8 till 21... Och dessutom kan jag endast spela Lux och Sona....

Visa signatur

6600k@4.7 gHz - 16 GB - Radeon 5700 XT - Corsair Force MP510 1 TB

Permalänk

Upptäckte inte denna tråd förrän idag.
Hoppas ni gör fler turneringar så jag får chans och vara med!

Har ni några planer för att fortsätta med turneringar? Isåfall är det bara att börja öva! Har ju inte spelat så mycket på sistone.

Permalänk
Medlem

Tisdag... Fan 3 dagar till...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Det finns en mIRC chat på sidan av streamen på twitch
Om mitt lag åker ut tidigt så kommer jag kolla på streamen!

Tycker att det är frukstansvärt kul att de arrangerar turnering, söker sponsorer och grejer. Nästa gång kanske man kan ordna en anmälningsavgift så grabbarna kan få sig en slant för mödan!

Tack

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Vart hittar jag tiden för när mitt team ska spela? /WAV

Permalänk
Medlem

om det är nått lag som söker spelare så pm mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne:

Ja geografiskt enligt RIOT så bor vi i den regionen. Rent mentalt och kulturellt har vi mer gemensamt med EU west. Det är ganska vanligt att svenska killar valde att läsa tyska i skolan, väldigt få läste polska. Historiskt sett har Sverige som land haft bättre relationer med Tyskland än med Polen. För mig är det helt obegripligt att vi blev ihop klumpade med polacker, det måste sitta någon i RIOT teamet som hatar svenskar som lyckades bestämma detta.

[...]

Rätta mig gärna om jag har fel..

Förlåt, kan inte låta bli, men syftar du till andra världskriget nu?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Just nu väntar vi på att de sista lagen ska bekräfta sitt deltagande, därför vi ej har någon bracket uppe ännu!
Vi har totalt 10 lag bekräftade, saknar 6.

Permalänk
Skrivet av Release:

Förlåt, kan inte låta bli, men syftar du till andra världskriget nu?

De tre moderna språk vi får börja i mellanstadiet är iaf tyska spanska och franska. Alla de länder ligger i väst europa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

kommer det vara commentery på matcherna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

kommer det vara commentery på matcherna

Läs första inlägget!

Vill bara passa på att dela med vår fina logga á 2 min i Photoshop!

och sen passade jag på att göra en vinnar maskot (för vi kommer att vinna)!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

fy fan vilken kul idé!

Hade så gärna varit med, har dock tyvärr ej tillräckligt med polare som spelar
Är inte världens bästa, men om nån planerar att fylla de sista lagplatserna, och ni behöver en skön glidare så höjta!

Om inte annat så lär jag titta på matcherna!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow