Program och spel hoppar till skrivbordet hela tiden

Permalänk

Program och spel hoppar till skrivbordet hela tiden

Hej

Jag har en Acer Aspire 8943G och vet inte riktigt när det här problemet började men den senaste månaden ungefär.
Datorn hoppar till skrivbordet efter ca 30 sek - 1 min när jag varit inne i XBMC, spelat Witcher 2, WinUAE.
Programmen/spelen körs dock fortfarande och jag kan gå in i dem igen från aktivitetsfältet, men efter samma tid igen så sparkas jag tillbaka till skrivbordet.
När jag surfar i Firefox däremot så händer inget, inte heller i Word. Program som fortfarande visar aktivitetsfältet kanske funkar?

Har haft andra problem med datorn, fått blåskärm många ggr och den har varit brännhet. Har nyligen öppnat upp ett tidigare blockerat luftintag och bytt kylpasta och den är inte alls speciellt varm längre.

Vet inte var eller vad jag ska kolla efter?

Permalänk
Medlem

Har samma fel, tror det kan bero på att jag tappade laptopen i marken. Kan vara ngn form av glapp i usb-portarna. Kanske kan felsöka genom att stänga av en USB-hub i taget. Kan även bero på att jag likt Er nyligen installerade Witcher 2.

Har en ASUS G53SW.

Visa signatur

"Love" is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.

~HK 47