Nu har jag glömt hur man gjorde output

Permalänk
Avstängd

Nu har jag glömt hur man gjorde output

Hej. Jag skulle vilja göra en output till en länk... Ska förklara.

kalla = är länken.

Okej Källa går till aftonbladet.se nu. Jag vill att det ska stå filmbladet/film=idnummer?
och så är man på aftonbladets sida. Fast min domän ska stå där uppe vid www och så vidare.

Undrar om det är fullt möjligt att göra så att det blir film=id=?

och inte så att det står den vanliga sidan så som aftonbladet.se

<h1 style="width: 100%; height: 40px; background-color: #F6F1F1;">Senaste om filmnyheter</h1> <?php $daten = date("Y-m-d"); $x = mysql_query("SELECT title, forfattare, date, id, kalla FROM filmer where date = '$daten'"); while($rest = mysql_fetch_array($x)){ echo "<a href='"; echo $rest['kalla']; echo "' target='_blank'><h1 style='height 30px;'>"; echo $rest['title']; echo "</h2></a>"; echo "<h3 style='height 30px; background-color: #E3DCDF; color: black; width: 100%;'>"; echo "Tillagd av: "; echo $rest['forfattare']; echo " Datum: "; echo $rest['date']; echo "</h3>";} echo("<a href=\"" . $rest["kalla"] . "\" title=\"click here to learn more about ".$rest["title"]."\">" . $rest["title"] . ", more info</a>"); ?>

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du får nog utveckla frågan lite, indenta din kod med så att det går att läsa utan att få ont i ögonen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Indent_style

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matte56:

Du får nog utveckla frågan lite, indenta din kod med så att det går att läsa utan att få ont i ögonen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Indent_style

Nu har jag gjort det! Fast problemet kvarstår fortfarande

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sloxfilm:

Hej. Jag skulle vilja göra en output till en länk... Ska förklara.

kalla = är länken.

Okej Källa går till aftonbladet.se nu. Jag vill att det ska stå filmbladet/film=idnummer?
och så är man på aftonbladets sida. Fast min domän ska stå där uppe vid www och så vidare.

Undrar om det är fullt möjligt att göra så att det blir film=id=?

och inte så att det står den vanliga sidan så som aftonbladet.se

<h1 style="width: 100%; height: 40px; background-color: #F6F1F1;">Senaste om filmnyheter</h1> <?php $daten = date("Y-m-d"); $x = mysql_query("SELECT title, forfattare, date, id, kalla FROM filmer where date = '$daten'"); while($rest = mysql_fetch_array($x)){ echo "<a href='"; echo $rest['kalla']; echo "' target='_blank'><h1 style='height 30px;'>"; echo $rest['title']; echo "</h2></a>"; echo "<h3 style='height 30px; background-color: #E3DCDF; color: black; width: 100%;'>"; echo "Tillagd av: "; echo $rest['forfattare']; echo " Datum: "; echo $rest['date']; echo "</h3>";} echo("<a href=\"" . $rest["kalla"] . "\" title=\"click here to learn more about ".$rest["title"]."\">" . $rest["title"] . ", more info</a>"); ?>

Du vill alltså att när man går in på t.ex:
www.filmbladet.se/kalla?id=aftonbladet
Också ska du komma in på aftonbladets hemsida?

Isåfall, kolla in iframe.
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/Element/ifr...

Permalänk
Avstängd

Nah. Ska förklara igen.

Min sida är filmbladet.se. Jag har en länk från min sida som går till aftonbladet. Jag trycker på länken och kommer till aftonbladet.se och där man skriver in länkarna i internet läsaren där står det aftonbladet.se. Men jag vill använda output så när jag trycker på länken på min sida då kommer jag till aftonbladet. Men istället ska det stå filmbladet.se/?p=film=exempelidnummer1.

Som på existenz.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du syftar nog på:

echo '<a href="?p=', $rest['kalla'], '&id=', $rest['id'], '">', $rest['title'], '</a>';

EDIT: Troligtvis inte.. har läst frågan ett flertal gånger nu och det är fortfarande svårt att förstå vad du vill göra. Speciellt när man måste kolla i din andra tråd för att se hur du har satt upp det hela.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Skrivet av sloxfilm:

Nah. Ska förklara igen.

Min sida är filmbladet.se. Jag har en länk från min sida som går till aftonbladet. Jag trycker på länken och kommer till aftonbladet.se och där man skriver in länkarna i internet läsaren där står det aftonbladet.se. Men jag vill använda output så när jag trycker på länken på min sida då kommer jag till aftonbladet. Men istället ska det stå filmbladet.se/?p=film=exempelidnummer1.

Som på existenz.se

Existenz.se använder ju iframe som nämndes tidigare i tråden. Och jag tror också att det är precis det som du är ute efter.

Visa signatur

CPU: i7 930@3,2GHz | MOBO: Rampage III Extreme | RAM: Corsair 6GB Dominator GT 1866MHz CL7 | GPU: ASUS GTX 570 Direct CUII SLI | PSU: Be Quiet Dark Power Pro 1200W

Permalänk
Avstängd

Är php så jävla kasst att den inte har en template motor?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Är php så jävla kasst att den inte har en template motor?

Det finns templatemotorer för PHP men för att svara på din fråga så ja, det är så jävla kasst.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teknocide:

Det finns templatemotorer för PHP men för att svara på din fråga så ja, det är så jävla kasst.


Jag har iof gått ifrån server side templating och gör det på klienten och bara använder webbservern som ett service lager, men om man nu vill göra det på servern så är mixning av kod och vy ett sjukt stort antipattern

edit: I min senaste enterprise app så all HTML som renderas på servern är detta

@using System.Web.Optimization <!DOCTYPE html> <html> <head> <title></title> <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"> @Styles.Render("~/bundles/css") </head> <body> <!-- ko name: $data --><!-- /ko --> <!-- Apis --> @Scripts.Render("~/bundles/apis") @Scripts.Render("~/signalr/hubs") @Scripts.Render("~/bundles/eventAggregator") @Scripts.Render("~/eventAggregation/events") <!-- Site api --> @Scripts.Render("~/bundles/site") </body> </html>

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sloxfilm:

Nah. Ska förklara igen.

Min sida är filmbladet.se. Jag har en länk från min sida som går till aftonbladet. Jag trycker på länken och kommer till aftonbladet.se och där man skriver in länkarna i internet läsaren där står det aftonbladet.se. Men jag vill använda output så när jag trycker på länken på min sida då kommer jag till aftonbladet. Men istället ska det stå filmbladet.se/?p=film=exempelidnummer1.

Som på existenz.se

Som en person ovan säger så använder existenz iframes, läs på om iframes så ser du att det är vad du letar efter.

Permalänk
Avstängd

Tror faktiskt inte att det är Iframe. Om du kollar på länkarna här så förstår du säkert hur jag menar! Man använder sig av en annan fil som out.php som existenz gör.

http://existenz.se/out.php?id=80601

http://existenz.se/out.php?id=80560

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

<iframe style="display:block" src="http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.5893139-lade-krokben-for-fy..." marginheight="0" vspace="0" hspace="0" frameborder="0" width="100%" height="100%" scrolling="auto"> <a href="http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.5893139-lade-krokben-for-fy...">Klicka</a> </iframe>

Hur fattar du inte?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon146897:

<iframe style="display:block" src="http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.5893139-lade-krokben-for-fy..." marginheight="0" vspace="0" hspace="0" frameborder="0" width="100%" height="100%" scrolling="auto"> <a href="http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.5893139-lade-krokben-for-fy...">Klicka</a> </iframe>

Hur fattar du inte?

Nej det var inte så jag menade! DIREKT JAG TRYCKER PÅ LÄNKEN FRÅN MIN SIDA. DÅ KOMMER JAG TILL AFTONBLADET.SE.

Det enda som ska ändras är domänen i webbläsaren till min domän EXEMPEL: filmbladet.se/output?id=1231231.

Och när det står filmbladet.se/output?id=1231231. då är man fortfarande på aftonbladet! Det är output.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man använder en frame för att göra det.

filmbladet.se/output?id=1231231.

Detta öppnar sidan "output.php" och den sidan är uppbyggd av två frames - Den ena framen är din egen sida, den kan vara 1pixel hög, längst upp eller längst ner - I den andra framen laddar man precis som keychain skrev, aftonbladet i en frame.

Om det inte är otroligt tydligt att du surfar på en annan sida via en frame, kan man flaggas för phishing och då poppar det upp en varning när man googlar på din sida, eller när man besöker sidan med Firefox eller Chrome. Det är inte så kul.

När man trycker på länken på din sida kommer man inte alls till aftonbladet.se, utan aftonbladet.se laddas i en frame (eller iframe).

Använd bara inspekteraren i Chrome eller Firefox för att se koden själv. Existenz använder en iframe - keychain postade ju till och med koden ovan i ett citat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ernesto:

Man använder en frame för att göra det.

filmbladet.se/output?id=1231231.

Detta öppnar sidan "output.php" och den sidan är uppbyggd av två frames - Den ena framen är din egen sida, den kan vara 1pixel hög, längst upp eller längst ner - I den andra framen laddar man precis som keychain skrev, aftonbladet i en frame.

Om det inte är otroligt tydligt att du surfar på en annan sida via en frame, kan man flaggas för phishing och då poppar det upp en varning när man googlar på din sida, eller när man besöker sidan med Firefox eller Chrome. Det är inte så kul.

När man trycker på länken på din sida kommer man inte alls till aftonbladet.se, utan aftonbladet.se laddas i en frame (eller iframe).

Använd bara inspekteraren i Chrome eller Firefox för att se koden själv. Existenz använder en iframe - keychain postade ju till och med koden ovan i ett citat.

Detta var väldigt komplicerat. Förstår inte riktigt hur jag ska få ihop det!

output.php

<iframe style="display:block" src="scripts files/filmer.php" marginheight="0" vspace="0" hspace="0" frameborder="0" width="100%" height="100%" scrolling="auto"> <a href="<?php echo $reset['id']; ?>">Klicka</a> </iframe>

filmer.php

<h1 style="width: 100%; height: 40px; background-color: #F6F1F1;">Senaste om filmnyheter</h1> <?php $daten = date("Y-m-d"); $x = mysql_query("SELECT title, forfattare, date, id, kalla, klick FROM filmer where date = '$daten'"); while($rest = mysql_fetch_array($x)){ echo "<a href='"; echo $rest['kalla']; echo "' target='_blank'><h1 style='height 30px;'>"; echo $rest['title']; echo "</h2></a>"; echo "<h3 style='height 30px; background-color: #E3DCDF; color: black; width: 100%;'>"; echo "Tillagd av: "; echo $rest['forfattare']; echo " Datum: "; echo $rest['date']; echo " Klick: "; echo $rest['klick']; echo "</h3>";} ?>

Jag vill liksom när man trycker på länken från filmer. Då kommer man till den sidan som man har angett i databasen vilken är kalla. Då kanske vi kommer till aftonbladet med hjälp av target="_blank". Sen när vi är på aftonbladet då står det inte aftonbladet.se i webbläsaren. Det står filmbladet/?p=filmer?id=ett id nummer <-- $rest['id'];

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Är php så jävla kasst att den inte har en template motor?

Skrivet av Teknocide:

Det finns templatemotorer för PHP men för att svara på din fråga så ja, det är så jävla kasst.

Jag trodde PHP _var_ en templatemotor

Permalänk
Medlem
Skrivet av sloxfilm:

Detta var väldigt komplicerat. Förstår inte riktigt hur jag ska få ihop det!

output.php

<iframe style="display:block" src="scripts files/filmer.php" marginheight="0" vspace="0" hspace="0" frameborder="0" width="100%" height="100%" scrolling="auto"> <a href="<?php echo $reset['id']; ?>">Klicka</a> </iframe>

filmer.php

<h1 style="width: 100%; height: 40px; background-color: #F6F1F1;">Senaste om filmnyheter</h1> <?php $daten = date("Y-m-d"); $x = mysql_query("SELECT title, forfattare, date, id, kalla, klick FROM filmer where date = '$daten'"); while($rest = mysql_fetch_array($x)){ echo "<a href='"; echo $rest['kalla']; echo "' target='_blank'><h1 style='height 30px;'>"; echo $rest['title']; echo "</h2></a>"; echo "<h3 style='height 30px; background-color: #E3DCDF; color: black; width: 100%;'>"; echo "Tillagd av: "; echo $rest['forfattare']; echo " Datum: "; echo $rest['date']; echo " Klick: "; echo $rest['klick']; echo "</h3>";} ?>

Jag vill liksom när man trycker på länken från filmer. Då kommer man till den sidan som man har angett i databasen vilken är kalla. Då kanske vi kommer till aftonbladet med hjälp av target="_blank". Sen när vi är på aftonbladet då står det inte aftonbladet.se i webbläsaren. Det står filmbladet/?p=filmer?id=ett id nummer <-- $rest['id'];

Skapa en PHP-sida proxy.php som innehåller

<!DOCTYPE html> <?php $page = $_GET['p']; $id = $_GET['id']; $url = ... hämta länken från databasen här ?> <html style="height:100%"> <title>Filmbladet - <?php echo "$page: $id"; ?></title> <body style="height:100%;margin:0;overflow:hidden"> <iframe src="<?php echo $url; ?>" style="border:0;height:100%;width:100%">

länka till sidan enligt proxy.php?p=tjolahopp&id=tjohej där tjolahopp och tjohej ändras beroende på vad du vill länka till.

edit: uppdaterade koden för ett helt fungerande exempel.

Skrivet av Antonovskij:

Jag trodde PHP _var_ en templatemotor

Smarty är en template-engine för PHP.
PHP är en katastrof*.

(* personlig åsikt, representerar inte nödvändigtvis den vedertagna sanningen.)

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teknocide:

Skapa en PHP-sida proxy.php som innehåller

<!DOCTYPE html> <?php $page = $_GET['p']; $id = $_GET['id']; $url = ... hämta länken från databasen här ?> <title>Filmbladet - <?php echo "$page: $id"; ?> <body style="margin: 0;"> <iframe src="<?php echo $url; ?>" style="width: 100%; height: 100%;">

länka till sidan enligt proxy.php?p=tjolahopp&id=tjohej där tjolahopp och tjohej ändras beroende på vad du vill länka till.

Smarty är en template-engine för PHP.
PHP är en katastrof*.

(* personlig åsikt, representerar inte nödvändigtvis den vedertagna sanningen.)

Har det på min index.php. Förstår fortfarande inte.

<?php include "scripts files/db_x.php"; error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE ^ E_WARNING); switch($_GET['p']) { case 'filmer'; $topic = ' Filmer'; $page = 'scripts files/filmer.php'; break; case 'tv'; $topic = ' Tv'; $page = 'scripts files/tv.php'; break; case 'kandisar'; $topic = ' Kändisar'; $page = 'scripts files/kandisar.php'; break; case 'pag'; $topic = ' På G'; $page = 'scripts files/pag.php'; break; case 'ft'; $topic = ' Filmtipset'; $page = 'scripts files/ft.php'; break; case 'investera'; $topic = ' Investera'; $page = 'scripts files/investera.php'; break; case 'kontakt'; $topic = ' Kontakt'; $page = 'scripts files/kontakt.php'; break; case 'addnews'; $topic = ' Lägg till nyhet'; $page = 'scripts files/addnews.php'; break; case 'to'; $topic = ' Tipsa oss'; $page = 'scripts files/to.php'; break; case 'donera'; $topic = ' Donera'; $page = 'scripts files/donera.php'; break; case 'output'; $topic = ' Filmbladet'; $page = 'scripts files/output.php'; break; default; $topic = ' Filmer'; $page = 'scripts files/filmer.php'; break; } ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html> <head> <link rel="shortcut icon" href=".//homepage-pictures/favicon.ico"> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"></meta> <meta http-equiv="Content-Language" content="sv" /> <link href="style files/style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <title><?php echo"Filmbladet -"; echo $topic; ?></title> </head> <body> <font bgcolor="red"></font> <form> <input type="hidden" name="tja"> </form> <div id="logo"> <font size="7" face="Cooper Std">Filmbladet.se</font><br> <font size="5" face="Myriad Pro">Senaste nyheterna inom film.</font><br> </div> <div id="menu">   <a href="?p=filmer"><font color="white">Filmer</font></a> | <a href="?p=tv"><font color="white">Tv</font></a> | <a href="?p=kandisar"><font color="white">Kändisar</font></a> | <a href="?p=pag"><font color="white">På G</font></a> | <a href="?p=ft"><font color="white">Filmtipset</font></a> | <a href="?p=investera"><font color="white">Investera i Filmprojekt</font></a> | <a href="?p=an"><font color="white">Jobbannonser</font></a> | <a href="?p=ks"><font color="white">Köp/Sälj</font></a> | <a href="?p=mf"><font color="white">Manus Feedback</font></a> | <a href="?p=podcast"><font color="white">Podcast</font></a> </div> <div id="senastew"> <center><font size="4" face="Cooper Std" color="white"><u>Samarbetspartners</u></font><br> <a href="http://filmcafe.se" style="color: gold; font-size: 20px;">Filmcafe</a><br> <a href="http://moviezine.se" style="color: gold; font-size: 20px;">MovieZine</a><br> <a href="http://voodoofilm.org" style="color: gold; font-size: 20px;">VoodooFilm</a><br> <a href="http://film.nu" style="color: gold; font-size: 20px;">Film</a> </center> </div> <div id="trailerw"> <center><font size="4" face="Cooper Std" color="white"><u>Trailers</u></font><br><br> <object width="220" height="308"><param name="movie" value="http://www.traileraddict.com/emd/74271"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.traileraddict.com/emd/74271" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" wmode="transparent" width="308" height="220" allowFullScreen="true"></embed></object> </center> </div> <div id="content"> <?php include $page; ?> </div> <div id="footer"><br><br> <a href="?p=kontakt">Kontakta oss </a> | <a href="?p=donera">Stöd oss </a> | <a href="?p=to">Tipsa oss</a><br> Copyrights Filmbladet - All rights reserved. 2013.<br><br> <div id="fb-root"></div> <script>(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/sv_SE/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script> <div class="fb-like" data-href="https://www.facebook.com/Filmbladet?ref=hl" data-send="true" data-layout="button_count" data-width="450" data-show-faces="false"></div> </div> </body> </html>

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Teknocide:

Smarty är en template-engine för PHP.
PHP är en katastrof*.

(* personlig åsikt, representerar inte nödvändigtvis den vedertagna sanningen.)

Jag ser inte riktigt behovet, tycker de där ramverken är lite over-engineered (pratar inte specifikt om Smarty nu..). Jag är inte direkt någon webbutvecklare men jag har testat på php vid ett par tillfällen. Jag tycker också illa om det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sloxfilm:

Nej det var inte så jag menade! DIREKT JAG TRYCKER PÅ LÄNKEN FRÅN MIN SIDA. DÅ KOMMER JAG TILL AFTONBLADET.SE.

Det enda som ska ändras är domänen i webbläsaren till min domän EXEMPEL: filmbladet.se/output?id=1231231.

Och när det står filmbladet.se/output?id=1231231. då är man fortfarande på aftonbladet! Det är output.

Vet inte riktigt vad du menar när du skriver "output". När man säger "output" i php så menar man det som printas med echo och kan kontrolleras med ett par output buffer funktioner. Termen "output" kan sedan betyda allt som syns på skärmen för användaren, men det är lite ambiguous. "Output.php" om du menar filen.

Du kanske har löst det redan men annars "borde" denna fungera.

filmer.php

<!DOCTYPE html> <html> <head></head> <body> <?php $sidor = array(1 => 'aftonbladet', 2 => 'dn'); foreach($sidor as $id => $link) { print "<a href='output.php?id='".$id."'>".$link."</a> <br>"; } ?> </body> </html>

output.php

<!DOCTYPE html> <html> <head></head> <body> <?php $url = array(1 => 'http://www.aftonbladet.se/', 2 => 'http://www.dn.se/'); print " <iframe style='display:block' src='".$url[$_GET['id']]."' marginheight='0' vspace='0' hspace='0' frameborder='0' width='100%' height='100%' scrolling='auto'> <a href='".$url[$_GET['id']]."'>Klicka</a> </iframe>"; ?> </body> </html>

Permalänk
Avstängd

Okej vi tar om det igen.

Bild 1. Nu är jag inne på filmbladet.se/?p=filmer. Alltså scriptet filmer.php. Jag trycker på länken Plopp

Bild 2. Jag tryckte på länken Plopp och kom till aftonbladet. Det står nu aftonbladet.se/och så vidare i webbläsaren. Men igentligen
vill jag ha filmbladet.se/output?id=exempel id nummer. Som på bilden nedanför.

Bild 3. Såhär vill jag att det ska vara! Precis som på http://existenz.se/out.php?id=73890

Jag kan inte förklara det bättre än såhär nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sloxfilm:

Okej vi tar om det igen.

Bild 1. Nu är jag inne på filmbladet.se/?p=filmer. Alltså scriptet filmer.php. Jag trycker på länken Plopp
http://3.imgland.net/eIi5y.png

Bild 2. Jag tryckte på länken Plopp och kom till aftonbladet. Det står nu aftonbladet.se/och så vidare i webbläsaren. Men igentligen
vill jag ha filmbladet.se/output?id=exempel id nummer. Som på bilden nedanför.
http://3.imgland.net/wWQmpy.png

Bild 3. Såhär vill jag att det ska vara! Precis som på http://existenz.se/out.php?id=73890
http://3.imgland.net/RR2-Zh.png

Jag kan inte förklara det bättre än såhär nu!

Att du fortsätter beskriva problemet när du redan fått lösningen förklarad ett flertal gånger tyder på att du inte förstår svaret. Jag vet inte vad mer man kan säga, allt du behöver finns redan i tråden.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Att du fortsätter beskriva problemet när du redan fått lösningen förklarad ett flertal gånger tyder på att du inte förstår svaret. Jag vet inte vad mer man kan säga, allt du behöver finns redan i tråden.

Men.. men... det är ju output?

Permalänk
Medlem

Hela tanken är ju att du inte kan ändra länken i andressrutan på en sida som inte är din a.k.a aftonbladet.se.

Vad man gör istället är ju som de andra redan skrivit. Du skapar en "tom" sida som enbart har en iframe som visar den länk/websida som du vill. Sedan behöver du bara göra en liten enkelt php-trolleri för att få den länk du refererar till med ditt id-nummer att hamna i länken för iframe:en.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sloxfilm:

Okej vi tar om det igen.

Bild 1. Nu är jag inne på filmbladet.se/?p=filmer. Alltså scriptet filmer.php. Jag trycker på länken Plopp
http://3.imgland.net/eIi5y.png

Bild 2. Jag tryckte på länken Plopp och kom till aftonbladet. Det står nu aftonbladet.se/och så vidare i webbläsaren. Men igentligen
vill jag ha filmbladet.se/output?id=exempel id nummer. Som på bilden nedanför.
http://3.imgland.net/wWQmpy.png

Bild 3. Såhär vill jag att det ska vara! Precis som på http://existenz.se/out.php?id=73890
http://3.imgland.net/RR2-Zh.png

Jag kan inte förklara det bättre än såhär nu!

Dold text

Du är allt bra gullig du.

Permalänk
Avstängd

Jag menade på alla sidor. Ni säger att ni har gett mig svaren, jag har testat har inte funkat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vi har gett dig svaret, men eftersom vi gör det här faktiskt helt gratis, serverar vi inte slutlösningen på ett fat. Om du vill ha koden skriven åt dig får du göra som alla andra och betala för det. Vi hjälper dig och försöker peka dig i rätt riktning.

Du har fått svaret: Du måste öppna aftonbladet.se i en iframe, genom att plocka parametrarna från url GET. Någon var till och med snäll och skrev nästan all kod som behövs.

Nu är det ju upp till dig att ta reda på hur man öppnar en sida i en iframe - Det är otroligt enkelt och finns massivs med olika mer eller mindre bra metoder att göra det på.

Ladda nu upp google och sök på "iframe" och ta reda på vad det är.

Permalänk
Medlem

1: fixa en länk till din "output-sida". (detta är du, så vitt jag kan se, på det klara med hur man gör.)

echo '<a href="output.php?id=' . $rest['id'] . '">' . $rest['title'] . '</a>';

2: skapa din "output-sida".
2.1: hämta nödvändig information från databasen.

$sql = 'SELECT kalla FROM filmer WHERE id = ' . intval($_GET['id']);

2.2: skapa en iframe med source satt till resultatet från din SQL-fråga:

echo '<iframe src="' . $rest['kalla'] . '"></iframe>';

2.3: fixa utseendet på din iframe. width/height = 100% exempelvis.

ovan har sagts ett antal gånger i tråden redan, men upprepning lär vara bra för inlärningen.

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk
Avstängd

Okej nu funkar det bra! Tack så mycket! Men där kvarstår fortfarande ett problem! Jag undrar om man kan få den 100% width/height. För det verkar inte funka även om man har sagt åt iframe att göra det!

output.php

<?php $id = mysql_real_escape_string($_GET['id']); $x = mysql_query("SELECT kalla FROM filmer where id = '$id'"); ?> <iframe style='display:block' src='<?php while($rest = mysql_fetch_array($x)){ echo $rest['kalla']; }?>' marginheight='0' vspace='0' hspace='0' frameborder='0' width='100%' height='100%' scrolling='auto'> </iframe>

style.css

body { margin: 0; } #logo { left: auto; right: auto; text-align: center; position: aboslute; display: block; } #menu { height: 26px; background-color: #1F1A1A; background : -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, background-color: 222); background : -moz-linear-gradient(top, background-color: 222); border-top: 2px solid #999999; color: white; font-size: 18px; font-family: Cooper Std; word-spacing:1px; width: 99%; position: absolute; } #senastew { background-color: #332D2D; min-height: 200px; width: 308px; top: 123px; position: absolute; } #trailerw { background-color: #332D2D; min-height: 200px; width: 308px; top: 123px; right: 6px; position: absolute; } #content { min-height: 300px; width: 54%; margin-left: auto; margin-right: auto; margin-top: 29px; text-align: center; background-color: white; } #footer { text-align: center; bottom: 0; left: 0; right: 0; } a:link {color:black;} /* unvisited link */ a:visited {color:black;} /* visited link */ a:hover {color:black;} /* mouse over link */ a:active {color:black;} /* selected link */ a:link {text-decoration:none;} a:visited {text-decoration:none;} a:hover {text-decoration:none;} a:active {text-decoration:none;}

Resultat från sidan.

Visa signatur