Microsoft tillkännager Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Tycker tvärt om mot alla andra verkar det som - va bra att den ser ut som den gör! Äntligen en konsoll som någorlunda passar in bland folks stereoprylar etc. 360, PS3 och speciellt Wii är ju bedrövliga på den fronten. Går ju inte att ställa nånstans så det ser normalt ut. Skulle väl vara PS3 då som går att ställa längst upp lik en gammal LP...

Nja, skulle den passat bland mina stereoprylar hade det fått vara en tung burk med borstad aluminium front och inte plastig burk med pianolack...

Permalänk

Säga vad man vill om Microsoft och Windows 8, men de har verkligen fått till ett genomgående gränssnitt i alla sina olika plattformar. Lite imponerande faktiskt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Det går bra för Microsoft
Microsoft:

https://www.google.com/finance?cid=358464

Sony:

https://www.google.com/finance?cid=33095
GJ Microsoft!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fan vad dålig presentation haha.. Allt dem säger är hur AMAAAZING det är med allt och att man får se saker man "aldrig kunnat tro va möjligt" tidigare. Rent jävla bullshit haha. Den där jävla grafiken är ingenting mot vad en PC klarar av, och ändå säger dom att det är så sjuuuuuuukt jäääävla ballt. Nej blir det nånsing en konsoll så blir det PS4 om inte PS5 eller nästa xbox"oregelbundna namnpåhitt"

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Snygg design men dålig hårdvara.

Wow, det vet du hur?

Permalänk
Medlem

Hur kommer TV-mottagarfunktionen fungera i Sverige?
Är det bara streaming/iptv som gäller?
Eller den "kapar" hdmi in/out för att känna av och byta kanal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engie:

Jag tror minsann å da' att jag har hittat Microsofts inspirations källa.

http://i.imgur.com/quR6OQ4.jpg

Blir nog ingen konsol för mig, om det inte kommer något spel jag inte kan motstå enbart där.
Men tveksamt det blir värt det resten av "featuresen" är junk imo, enda som betyder något är hur spelen ser ut.

Xbox presentationen var värre än Apples Iphone, allt var det bästa ever, jorden har aldrig skådat något såhär bra, blablabla. Big lolz.

Permalänk
Discokungen

Fyfan. Det är verkligen han som har skapat flest problem i spelindustrin de senaste tio åren.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Bra presentation tycker jag, för mig är tjänsten (Xbox Live) och molnet betydligt viktigare än exakt hur många transistorer det är. Jag gillar att det som var en självklarhet på Xbox 360 (att röstchat kunde pågå i bakgrunden utan att påverka spel och ske mellan olika spel) nu tagits ett steg längre, fler bakgrundstjänster kommer kunna köras utan att påverka spelen och hypervisorn kommer att se till att spelen alltid har samma resurstillgång hela tiden. Som vanligt köper jag båda men jag tror att helhetsupplevelsen kommer vara bättre på Xboxen men att enskilda spel kommer vara otroliga på PS4:an.

En del snack på sista tiden har handlat om att det så svårt för indie-utvecklare på konsoll men det är ju inte sant, Xna game-studio gör ju att vilket blåbär som helst kan göra spel på Xboxen, jag hoppas att det finns stöd för c# (Och C++ också för den delen) även på One så att inte "app-utvecklare" blir relegerade till att använda xaml (windows 8 metro ui eller vad det heter nuförtiden).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av axelweinar:

Tycker det är fånigt att xbox lägger till massa extra funktioner - man ska ju spela spel på en xbox!
Där gillar jag PC mer.

Ja för en PC kan man bara spela på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av whad:

Hur kommer TV-mottagarfunktionen fungera i Sverige?
Är det bara streaming/iptv som gäller?
Eller den "kapar" hdmi in/out för att känna av och byta kanal?

Kapar, skickar vidare, skickar CEC via HDMI både framåt och bakåt, dessutom IR-blaster ut för att styra utrustning som inte kan styras över CEC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja anledningen att det inte finns en Xbox 360 emulator är för att det är en mardröm att hålla på med Backwards engineering. Microsoft vet redan precis exakt hur Xbox 360 fungerar och kan därför bygga en emulator. Samma sak med gamla Xbox, anledningen till att den var en hel mardröm att bygga en emulator för var för att bara Microsoft vet hur allt fungerar.

Det är resurskrävande att mjukvaruemulera. Tvivlar starkt på att xbox one skulle orka med det oavsett utvecklaren.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Om den körde Linux, hade det varit kul att leka med den. Se vad man kan göra med XBMC, Kinect, m.m. Hoppas det kommer bli möjligt att installera annan mjukvara på den (förstår ju att MS inte vill det). Hade varit roligt med en lika modvänlig konsol som första Xbox på marknaden igen.
I övrigt verkade den ju inte så intressant, men det är väl iofs för konsoler sällan intresserar mig.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av FyoDisco:

Om man inte kan spela äldre spel, d.v.s. xbox- och xbox360 spel, på One. Då kan Microsoft glömma att jag köper den.

Det kommer man kunna göra, det är jag helt säker på.
Denna Xboxen har Hyper-V

Skrivet av pellen:

Iom att Xbox One är en "PC" med x86-arkitektur ska du verkligen inte räkna med att den kan spela gamla 360-spel.

Se ovanstående svar

Skrivet av mir0:

tror dom tänkte mer på htpc än gaming consol

Vänta till E3, då kommer vi få se mer av spelen.

Skrivet av Scurq:

Nästa generation kommer heta xbox zero. Fast nej, de skulle ju aldrig fortsätta något mönster utan det skulle heta något helt annat!

btw, 720 hade varit mycket bättre. :/

Hade den hetat 720 hade folk associerat den med 720p, vilket inte alls hade varit bra.

Skrivet av Tumnus:

Det var väl väntat eftersom det krävs en port för att spelet ska gå att spela på x86.. och båda konsolerna kommer att vara i x86 vilket motsäger bakåtkompatibilitet.

Nej, med tanke på Hyper-V

Skrivet av Jenka27:

Intressant med IR Out på baksidan. Betyder det att man kan styra TVn, förstärkare mm. med Xboxet?

Om jag gissar här så är det för att styra TV-boxar som inte kan styras genom HDMI.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daniie:

Det kommer man kunna göra, det är jag helt säker på.
Denna Xboxen har Hyper-V

Se ovanstående svar

Vänta till E3, då kommer vi få se mer av spelen.

Hade den hetat 720 hade folk associerat den med 720p, vilket inte alls hade varit bra.

Nej, med tanke på Hyper-V

Om jag gissar här så är det för att styra TV-boxar som inte kan styras genom HDMI.

Bara för att den har hypervisor betyder det inte att den per automatik kan emulera, Xbox One kommer aldrig kunna emulera en Xbox 360.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av MartenKL:

Bara för att den har hypervisor betyder det inte att den per automatik kan emulera, Xbox One kommer aldrig kunna emulera en Xbox 360.

Det är ju egentligen ingen idé att vi sitter och spekulerar, jag tror det kommer klara av Xbox 360-spel genom Hyper-v och du tror det inte.

Agree to disagree?

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniie:

Det kommer man kunna göra, det är jag helt säker på.
Denna Xboxen har Hyper-V.

Nu har den iofs inte exakt Hyper-V utan den har något liknande för att köra Xbox One-spelen. Hyper-V har inget med spelbakåtkompabilitet på att göra. Det är _jag_ helt säker på.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Haha, vilka VHS-bandarflashbacks man fick av burkens utseende då. Gillar det dock, trevligt med något ganska minimalistiskt som är lätt att få att passa ihop med andra grejer i mediabänken.

Aja, den blir väl i vilket fall som helst precis som alla andra konsoller aktuell först när den är hackad

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Jexmark:

Nu har den iofs inte exakt Hyper-V utan den har något liknande för att köra Xbox One-spelen. Hyper-V har inget med spelbakåtkompabilitet på att göra. Det är _jag_ helt säker på.

"virtualization technology similar to Microsoft's Hyper-V", Hyper-X kanske det heter?

Hypervisorn kommer göra det möjligt för spelbakåtkompabilitet.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det är VÄLDIGT VIKTIGT att poängtera det här. Det är riktigt sjukt. Varför ska man inte få låna ut spel till sina kompisar?!

det handlar om att dem vill lyckas göra ett DRM system som alla företag håller på med nu. tror dock inte att du kommer klaga så mycket, jag menar steam har gjort så sedan deras begynelse så...

Permalänk
Medlem

fy fan vilken skithög av konsol det blev. kan lova att allt dom pratade om i den första halv timmen kommer aldrig komma till Sverige. förutom att fortsätta med allt BS dom redan håller på med (ads, betala för online) så blir kinect ett tvång, du måste betala en avgift för secound hand spel, ingen 360 funktion, spelen måste registerars på ditt xbox konto vilket betyder online activasion.

om man tittar på PS4:an så ser den så jävla mycket bättre ut some konsument och det verkar vara den mer kraftfulla maskinen

Permalänk
Medlem
Skrivet av soccom83:

Inget nytt om ryktet att man skulle behöva vara ständigt uppkopplad för att lira? det tycker jag skulle vara helt åt skogen isf...

Det ryktet stämmer inte, Microsoft sa att man kan spela spelen offline, finns inget krav på att man måste vara uppkopplad (om nu inte spelet kräver det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det är VÄLDIGT VIKTIGT att poängtera det här. Det är riktigt sjukt. Varför ska man inte få låna ut spel till sina kompisar?!

Det har man inte kunnat på PC under flera år. Med det sagt så var jag långt ifrån imponerad av det MS visade och hade självfallet hellre sett att man kunnat låna ut spel utan några ekonomiska hinder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daniie:

Det är ju egentligen ingen idé att vi sitter och spekulerar, jag tror det kommer klara av Xbox 360-spel genom Hyper-v och du tror det inte.

Agree to disagree?

Spekulerar gör jag inte.
http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-backwards-compati...
http://www.theverge.com/2013/5/21/4350662/new-xbox-has-no-bac...
http://www.ign.com/articles/2013/05/21/xbox-one-not-backwards...
http://www.gamespot.com/news/xbox-one-wont-be-backwards-compa...

Permalänk
Skrivet av Valvar:

Då kan vi ju även börja spekulera om anledningen till detta. Man får vara rätt så ordentligt godtrogen om man inte antar att MS har ondskefulla avsikter med detta.

Snarare tvärt om så får man vara ganska paranoid och självupptagen om man tror att Bill Gates kommer sitta och dra en runk till dig när du sitter och spelar CoD i morgonrocken.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Inaktiv

Two-Face

Den är väldigt ful med en del blank och en del matt. Xbox One är ett dessutom ett otroligt fånigt namn. Two-face är lämpligare med tanke på designen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-Face

Permalänk

Vad fan pysslar MS med egentligen?

Skitfult och dumt Windows 8:a, skitfult och dumt Xbox, dessutom så är den designmässigt efterbliven.

MS är ju årtioendets blankningskandidat på börsen, "if I ever saw one".

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjompex:

SÅ mycket PS4 Fanboys här inne.. Tror ni blev helt överraskade med vad Microsoft presenterade, och måste trycka ner på allt.
Dock är jag ingen konsol-människa så säger varken bu eller bä. men Xbox 360 presentationen var mkt bättre än PS4ans..

Ja för att konkurera med Boxer Robert och kanal digital. Microsoft har skjutit sig i foten ramlat ner för backen och har nu en tung uppförsbacke att klättra för att rädda det här vid E3.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.

Permalänk
Skrivet av fjompex:

SÅ mycket PS4 Fanboys här inne.. Tror ni blev helt överraskade med vad Microsoft presenterade, och måste trycka ner på allt.
Dock är jag ingen konsol-människa så säger varken bu eller bä. men Xbox 360 presentationen var mkt bättre än PS4ans..

Precis, därför Sony aktien steg och Microsoft sänktes?
Sony levererade, inte Microsoft.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Såg den här precis, ush, alla bör göra som jag och bojkotta nya xboxen..
Hur fan tänkte Microsoft här? Sony måste vinna MASSOR på detta..

Skrivet av fjompex:

SÅ mycket PS4 Fanboys här inne.. Tror ni blev helt överraskade med vad Microsoft presenterade, och måste trycka ner på allt.
Dock är jag ingen konsol-människa så säger varken bu eller bä. men Xbox 360 presentationen var mkt bättre än PS4ans..

Hahaha va? Vad har åsikterna med PS-fanboys att göra, kolla klippet jag länkade.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)