Permalänk
Medlem

Streaming Server

Något jag länge funderat över, är det möjligt att streama från en dator till en annan som sedan streamar till tex Twitch?. Meningen med det skulle vara att man spar på sin egna dators resurser, något i from av att man skickar "raw" data till den andra datorn som encodar det och streamar det till tex Twitch. Finns någon sån möjlighet? För när man streamar så tar man ju en performance impact som varierar från lite fps drop till extremt laggigt. Har letat rätt mycket efter någon sån lösning men jag hittar inget, någon som har nångon aning om det går?

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid montera ett capture-card i en annan dator istället för i samma maskin som man brukar göra.

Permalänk
Medlem

Där har du lite kort som avlastar när du streamar.
http://www.inet.se/kategori/163/interna

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Sånna där kort har jag sett, om jag fattart rätt så ska man ta kabel från grafikkortet till den sen till skärmen va? Men jag undrar finns det någon programmvara som streamar till en dator inom LAN så kan man ju trycka på rätt mycket kvalitet, och sen sätta på tex XSplit då den andra datorn som streamar det den får. Finns det någon som möjlighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azelon:

Sånna där kort har jag sett, om jag fattart rätt så ska man ta kabel från grafikkortet till den sen till skärmen va? Men jag undrar finns det någon programmvara som streamar till en dator inom LAN så kan man ju trycka på rätt mycket kvalitet, och sen sätta på tex XSplit då den andra datorn som streamar det den får. Finns det någon som möjlighet

Nej det finns inte, det är för dålig bandbredd i ethernet för att det ska fungera.

EDIT:
Ett capture card i samma dator som du spelar på avlastar väldigt mycket, men för bästa resultat så ska du ha det i en separat dator som du kör xsplit på. Beror helt på vad du har för dator och vilka spel du ska streama.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det inte bara en filserver du behöver? Du lagrar filerna på en plats och kör stream-tjänsen på en annan burk, eller har jag missuppfattat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Du kan ju alltid montera ett capture-card i en annan dator istället för i samma maskin som man brukar göra.

Hur funkar det om man sätter kortet i en annan dator, hur kopplar man in det? Och behöver den andra datorn vara kraftig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Hur funkar det om man sätter kortet i en annan dator, hur kopplar man in det? Och behöver den andra datorn vara kraftig?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte konstigare än att koppla kortet i samma dator som man spelar på. Skillnaden blir att man lägger all extra last på en annan dator. Tror inte datorn behöver vara särskilt kraftig, bara den är hyfsat modern.