HTC One - hur blir man av med blå fältet på startsidan (Sense)?

Permalänk
Medlem

HTC One - hur blir man av med blå fältet på startsidan (Sense)?

tja
precis fått hem min htc one.

hur faen tar jag bort dom där jävla blåa fälten på startsidan?
jag har noll koll på hur android funkar

Permalänk
Medlem

Är inte säker men det borde du kunna göra i "inställningar"!
Jag har en HTC One X ska vi byta? ^^

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av krejsi:

tja
precis fått hem min htc one.

hur faen tar jag bort dom där jävla blåa fälten på startsidan?
jag har noll koll på hur android funkar

Grattis till jävligheten som går under namnet Sense!
Här är en användbar länk.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Är inte säker men det borde du kunna göra i "inställningar"!
Jag har en HTC One X ska vi byta? ^^

ja visst nej jag vill ha den

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Grattis till jävligheten som går under namnet Sense!
Här är en användbar länk.

är det så illa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krejsi:

ja visst nej jag vill ha den

Om dom blåa fälten är genvägar till olika program kan jag göra det i "skräddarsy" på min one X. Alltså där du påverkar utseendet i mobilen.
Hoppas det hjälper dig

Och nej Sense är inte illa! Kör med det själv.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av krejsi:

är det så illa?

Det beror helt på om du gillar det. Den telefonen kanske har så bra hårdvara att det blir brukbart men på min Sensation var det helt hopplöst. Trögt, hackigt och slukade allt minne. Om jag gick in i ett spel som tog mer än 20MB RAM dog sense och startade om när man tryckte på hemknappen. Rullgardinen (eller vad den nu heter) hade en framerate en bit under 1 fps och var plågsam att dra ner.
Jag har även lekt lite med min polares HOX och den kändes "efter" när man bläddrade på startskärmen trots att den har hårdvara en bra bit över min Sensation. (Han har flashat bort sense nu så det är möjligt att det är åtgärdat med en uppdatering.)
Men snyggt är det iaf och har man hårdvaran kan det säkert bli bra.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

kolla igenom denna och se ifall du fått svaren du letar efter:

HTC Sense är en smaksak, vissa gillar det, vissa inte.

Själv anser jag att det är ganska snyggt, funktionellt och välslipat nu förtiden. Dock så föredrar jag fortfarande stock android.
HTC One är en super bra telefon, grattis

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Grattis till din HTC One, säkert en bra mobil men orka roota.. det pajar garantin och risk att mobilen aldrig startar igen om man gör fel, jag avråder det helt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Grattis till jävligheten som går under namnet Sense!
Här är en användbar länk.

Dom använder väl inte sense på dom nya htc lurarna?
Eller har jag läst fel

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Dom använder väl inte sense på dom nya htc lurarna?
Eller har jag läst fel

Jag är rädd att du har läst snett på något håll.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Dom använder väl inte sense på dom nya htc lurarna?
Eller har jag läst fel

Jodå, de är uppe i Sense 5 (inkluderar bland annat BlinkFeed och Zoe).

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cove:

Jodå, de är uppe i Sense 5 (inkluderar bland annat BlinkFeed och Zoe).

Huh... Hade läst att dom bytte vid HTC one X och började köra något annat efter det :/
Aja..

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd

1. Installera Nova Launcher
2. Profit

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

1. Installera Nova Launcher
2. Profit

Vad är det för nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krejsi:

Vad är det för nåt?

Lite som ett skin till operativsystemet typ. Laddas ner som vilken app som helst från google play store.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Lite som ett skin till operativsystemet typ. Laddas ner som vilken app som helst från google play store.

Ah, coolt, ska kika på det

Permalänk
Hedersmedlem

*** titel redigerad ***

Tänk på att § 3.1 anger att "Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om". Det blir lättare att få hjälp och det gör det enklare för andra att söka i forumet.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Sense 5 är faktiskt väldigt bra. Har ju varit HTC:s "svaghet" förut då många klagat på att Sense har segat ner telefonen väldigt mycket, samtidigt som tex Samsung Touchwiz flytit på bra. Nuvarande Sense flyter väldigt bra och rollerna verkar nu ombytta, VÄLDIGT många upplever nu Touchwiz som laggigt medans Sense 5 flyter på väldigt bra.

Ang. de blå fälten så antar jag att du pratar om "hjälp/tips" rutorna i Blinkfeed. Bara att lägga till mediaflöden i blinkfeed så försvinner dom snart. Om du inte vill använda Blinkfeed byter du bara hemskärm så att Blinkfeed hamnar åt sidan.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V