Permalänk

Jag har haft ett bar V2 och de är inte bra, ljudet är kast (även med ljudkort) de är plastiga, man får ont i öronen när man har på de för länge. Micken är helt OK inte mer än det. Det som är någorlunda bra är att kabeln är ganska kort.
Just nu har jag ett par ASUS Vulcan pro gaming. De är lite bättre. ljudet är bättre (men inte så bra som jag vill ha det.) men sitter illa på huvudet, kabeln är väldigt lång.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Ljudet är inte super bra, köpte dem för de va snygga och främst för att de sitter riktigt skönt!

Ska ja lyssna på musik/ljud/film mm kör ja ett riktigt ljudsystem.

Har ett par v2 black/gold, Sladden är väldigt lång 2 delad.

Permalänk
Medlem

Tycker dom är överlägsna pga den fantastiska passformen, det enda headset jag ägt som jag faktiskt glömmer att jag har på mig för att det är så bekvämt. Använder extern mic, och ljudet stör mig inte nämnvärt eftersom jag inte är hobbyaudiofil.

Permalänk
Medlem

Enligt mig är det ett uselt headset, jag har haft 2 st vädigt dåligt ljud och obalanserad bas. Micen är kass och börjar göra konstiga ljud samt brusar. Köpte ett par AKG K240-MK2 sjuk skillnad och kommer aldrig ens tänka på ett par v2 igen.

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw

Permalänk
Medlem

Plast.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Tycker de är värdelösa, klassar de med Deltaco HL-56.

Fattar inte hur folk säger att de sitter skönt, kanske var nå fel på de jag testade?
Gillar att mina kompisar som kör siberia (och andra SS lurar) får köpa/garanti nya varje år.

Pga rage då antar jag. Använder man sitt headset som det är tänkt och inte som någon syndabock
så kommer det klara sig. Annars är det fabriksfel, väldigt vanligt att det märks mer på modeller som köps
i större kvantiteter. Har olyckligtvis vart med om 2 fall då headset jag ägt inte fungerat som de skall (som behandlats
på rätt sätt) och då har det varit fabriksfel, den ena hade en ej fungerande mik, den andra hade ljud som "hackade",
båda var olika märken och inte SteelSeries. Men jag säger inte att modellen i sig är värdelös för det.
Annars skulle jag lika gärna kunna säga att Nvidia GTX 560 är ett värdelöst kort för det jag hade var defekt.
Känns som om en stor del SweClockare är Anti-Siberia V2, undrar just varför.

Skrivet av azz0n^:

Och...?

Permalänk
Medlem

Jag lämnade tillbaka min V2 samma dag som jag köpte dom i samband med lanseringen ett par år tillbaka. Fantastiskt dåligt ljud, tunga, sitter dåligt på mitt stora huvudet (storlek ~60), jobbiga öronmuffar i helt fel material för att använda mer än korta perioder. Kombinera detta med en relativt hög prislapp så har du en kombination för en. i min erfarenhet, superdålig produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag lämnade tillbaka min V2 samma dag som jag köpte dom i samband med lanseringen ett par år tillbaka. Fantastiskt dåligt ljud, tunga, sitter dåligt på mitt stora huvudet (storlek ~60), jobbiga öronmuffar i helt fel material för att använda mer än korta perioder. Kombinera detta med en relativt hög prislapp så har du en kombination för en. i min erfarenhet, superdålig produkt.

O_o Motsatsen till vad jag skulle säga (enbart det svartmarkerade!!).

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Pga rage då antar jag. Använder man sitt headset som det är tänkt och inte som någon syndabock
så kommer det klara sig. Annars är det fabriksfel, väldigt vanligt att det märks mer på modeller som köps
i större kvantiteter. Har olyckligtvis vart med om 2 fall då headset jag ägt inte fungerat som de skall (som behandlats
på rätt sätt) och då har det varit fabriksfel, den ena hade en ej fungerande mik, den andra hade ljud som "hackade",
båda var olika märken och inte SteelSeries. Men jag säger inte att modellen i sig är värdelös för det.
Annars skulle jag lika gärna kunna säga att Nvidia GTX 560 är ett värdelöst kort för det jag hade var defekt.
Känns som om en stor del SweClockare är Anti-Siberia V2, undrar just varför.

Inte pga rage, de går ju bara sönder mitt i allt.
Senast två veckor sen, farmade lite i d3 och en slutade prata helt plötsligt.
Micen var död, två månader "gamla" siberia.

Skrivet av Wrathborn771:

O_o Motsatsen till vad jag skulle säga (enbart det svartmarkerade!!).

Vad väger ett par?
Hittar bara 0.6KG vilket inte kan stämma

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Inte pga rage, de går ju bara sönder mitt i allt.
Senast två veckor sen, farmade lite i d3 och en slutade prata helt plötsligt.
Micen var död, två månader "gamla" siberia.

I call bullshit. Det händer inte att man köper ett headset flera gånger och det alltid händer samma sak.

Permalänk
Medlem

Det är skönt från att man har använt det ett par gånger så kuddarna har anpassat sig tills dom efter ~4 månader har tryckts in så högtalarna ligger mot öronen. Jag hade mina i 1½ år, i ungefär 1 år klarade jag inte av att använda dom utan luva då det var så obekvämt när dom låg mot öronen.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Överskattad av en del, underskattad av andra. En del bashar på Siberia V2 för att ha sämre ljud
än headset som kostar det dubbla (undrar hur man tänker då om man ens gör det) och en del
säger att den är jätte bra, vissa kan gå så långt att säga att det är det bästa när dom inte testat
andra headset.

Har själv testat lurar från Sennheiser (PC360 och HD595). Har även provat QH-90 och Corsair Vengeance 2000. Av alla dessa så hade Sennheiser något bättre ljud än Corsairs. Däremot så har Siberia V2 (som jag har nu) riktigt bra ljud för priset jag betalade för dem. Kom ihåg att när det kommer till headset och hörlurar så får man vad man betalar för. Siberia må inte ha det bästa ljudet men det sitter bekvämt på huvudet och faktiskt ger bra ljud. Detta bashande av Siberia ska man inte ta seriöst eftersom det verkar "inne" att göra det.

Skrivet av Selmalagerlöf:

Jag tycker att det är en skit produkt rent av. Hade ett par i 3 månader, pedant skött, satt å snacka i skype så pajjade vänstra hörluren och 2 dagar efter det så pajjade micen. Jag hade lagt lite mera på ett headset med bättre kvalité eller köpa en Razer Carcharias (har nu och tycker att det är bättre ljud + mic, och kvalitén känns utmärkt).

Samma gällde mitt Corsair Vengeance och ett av de Sennheiserlurarna jag hade. Bara av rent användande så försvann ljudet på ena sidan. Har haft två Siberia v2 bla. Mitt förra höll i fyra år innan de föll i bitar. Köpte ett Vengeance headset och ljudet var riktigt bra men som sagt så försvann ljudet på ena sidan. Detta verkar hända alla headset på marknaden och är inte specifikt ett Siberiaproblem.

Skrivet av azz0n^:

Sedan ser man på Corsair och Sennheiser och ser.. Plast..

Skrivet av BergHa:

Tycker de är värdelösa, klassar de med Deltaco HL-56.

Fattar inte hur folk säger att de sitter skönt, kanske var nå fel på de jag testade?
Gillar att mina kompisar som kör siberia (och andra SS lurar) får köpa/garanti nya varje år.

Låter mer som dina polare borde sluta slå huvudet i bordet eller iaf ta av sig headsetet när de ska göra det.

Skrivet av Friterad:

I call bullshit. Det händer inte att man köper ett headset flera gånger och det alltid händer samma sak.

Tyvärr var det så även med mitt nuvarande Siberia. Hade en lös mic sedan tidigare så det gjorde inte så mycket. Deras lösa micar som gick att köpa på Maxfps.se tidigare håller faktiskt högre klass än den mic de sände med de äldre Siberia.. Vilket jag tycker är underligt. Den jag har nu är en kvarleva av mitt gamla headset för fyra år sedan och it's still going strong. Så inte mycket bullshit egentligen. Däremot har jag inte haft de andra problemen med just mitt Siberia som killen ovan påstår. Sedan kan det ju även vara denna fragbite grej "Mina polare och jag" eller "Min polare" när han menar sig själv ENBART.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

..det inte världens bästa plast. Min väns Siberia hade tydligen gått av när han lagt den i en påse med andra saker (tangentbord och mus).

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd, har haft mina lurar i fyra års tid utan några bekymmer.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

..det inte världens bästa plast. Min väns Siberia hade tydligen gått av när han lagt den i en påse med andra saker (tangentbord och mus).

Jag har tappat mina i golvet (då jag klantade till det och sladden fastnade i hjulet på stolen) och inte en skråma ens.
Så enligt min egen erfarenhet så håller dom ganska bra. Hur vet du om något inte råkat hända lurarna tidigare?
Kan ju fått sig en smäll av något eller blivit tappad, men så går den inte sönder direkt bara.

Permalänk
Medlem

Verkar vara lite si och så med hållbarheten av tråden att dömma. Mina slutade mikrofonen fungera på om man drog ut den för långt. Därtill störde sig folk jag satt i skype med att de hörde exempelvis skottlossning i BF3 så lurarnas ljud verkade läcka in i mikrofonen.

För priset jag gav för dem dock är de helt klart value men har man lite mer cash att lägga ut på bättre lurar finns det ingen anledning att snåla och välja sibera v2 över alternativen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag har tappat mina i golvet (då jag klantade till det och sladden fastnade i hjulet på stolen) och inte en skråma ens.
Så enligt min egen erfarenhet så håller dom ganska bra. Hur vet du om något inte råkat hända lurarna tidigare?
Kan ju fått sig en smäll av något eller blivit tappad, men så går den inte sönder direkt bara.

Headsetet var omkring 1 månad gammalt och ingenting speciellt hade hänt det tidigare. Han skulle reparera det idag med lim och råkade komma emot en tegelstensvägg med headsetet, det blev en liten skråma på plasten.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag lämnade tillbaka min V2 samma dag som jag köpte dom i samband med lanseringen ett par år tillbaka. Fantastiskt dåligt ljud, tunga, sitter dåligt på mitt stora huvudet (storlek ~60), jobbiga öronmuffar i helt fel material för att använda mer än korta perioder. Kombinera detta med en relativt hög prislapp så har du en kombination för en. i min erfarenhet, superdålig produkt.

Hjälp mig..:)
Min kattunge har tuggat av sladden på mina V2.
Vad använder du som är både lättare, billigare och bättre?
Ska helst inte se ut som ett rymdskepp heller då, vissa är fan värre än lysande datortillbehör, haha..:P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedenVirre:

Jag brukar resonera som så att ett bra ljudkort är prio ett i min huvud burk. oavsätt vilket dåligt/bra headsett man har så blir det bara bättre!

Sen att folk säger att ljudkort inte gör något är för att TRUST 7.1 för 299kr på teknikmagasinet/ kjell o co, you name it. inte är bra...

är varken källan eller ljudkort bra(om man kör analogt som jag gör) så kvittar det vilket headsett man har för det kommer låta dåligt ändå

sen går ju allt till en viss gräns. Är ett par lurar riktigt kassa t.ex: Hercules voice lurar(billigt skräp man fick med till ett ljudkort för 10 årsen... plastigt deluxe)

Så kan man ju inte det att låta bra men Siberia är inte så dåliga om man har något att korrigera/driva dom med!

okey

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Svenke:

Jag håller med fullständigt.

Komforten är det som får mig att riktigt uppskatta V2.
Jag har haft svårt att hitta headset som sitter skönt på huvudet och inte trycker in mina glasögon mot tinningen.Ljudet är ok, micken är något undermålig men fungerar iaf tillräckligt bra för att ge ett svagt godkänt.

Söker man ett par lurar där ljudkvalitén för musik är det viktigaste skulle jag rekommendera något annat.

Exakt detta! Har man glasögon är headset för gaming helt plötsligt mycket mycket svårare att hitta.