Permalänk
Medlem

Windows 8 TDR-fel

Hej!
Jag undrar vad som hänt med min Laptops GFX-kort, idag när jag skulle börja spela så funkar allt som vanligt tills typ 10 sec in där allt hänger sig, spelet stängs av och jag får ett meddelande om att Grafikkortet tappat kontakten med skärmen och att drivrutinen har återställts - ett så kallat Windows TDR-fel (Timeout Detection and Recovery) - jag har ominstallerat spelet, installerat det senaste GFX-rutinerna som kom idag lyckligt nog, och installerat gamla rutiner och fortfarande so funkar inget efter 10 sekunder - har jag eller något luckats crasha GPUn så det är maskin-/hårdvarufel nu???

Visa signatur

Kim McWest

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel? Är det så med alla spel? Har du provat att intallera om windows?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Second Life, kanske inte är rätt att ange det som ett spel - mer ett CAD-program som Windows typ verkar tolka det, och jag har inte testat ominstallera Windows då det känns som att ta ett lite för stort steg när det gäller olika ominstallationer men också att jag läst i andra trådar att det inte heller har avhjälpt detta problem.

Det är absolut sista utväg att ominstallera datorn/Windows tycker jag, allt annat verkar ju fungera, inget fel på Youtube eller annan grafik-krävande resurs. Har inget annat spel att testa med, men alla olika Viewers som finns felar på samma sätt, men kan ta och testa ett spel också och se - men jag räknar med samma fel även där.

Visa signatur

Kim McWest