Mionix släpper Avior 8200 – gamingmus för både höger- och vänsterhänta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det finns 9 programmerbara knappar och justerbar belysning med 16,8 miljoner färger, som dessutom kan blinka, pulsera och "andas".

Helt värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Hejsan!

Hugger båda frågorna samtidigt då dom är inne på samma ämne.

Alla knappar på musen går att inaktivera om man så vill det, förutom en musknapp som måste vara bunden till left click av förklarliga själ
Man kan även flytta runt funktioner fritt på musens alla knappar, vare sig det gäller att ha left click på höger musknapp eller lägga in egna makron på en speciell musknapp. Alla ändringar sparas även på musens minne, så dom stannar kvar även om man flyttar den till en annan dator.

Om man inte vill ha 2 möss inkopplade samtidigt kan man göra en profil för högerhanden och en för vänster och med ett lätt klick på en av knapparna bakom mushjulet byta mellan sina profiler och kasta över musen till motsatt hand.

Hoppas det var svar på era frågor.
Mvh,
Mionix Team

Imponerad av det snabba svaret - klockers! Blir ett köp när den släpps i juni

Permalänk

Det är som att torka sig i röven. Det går lätt att vänja sig med sin andra hand, inte till samma precision som i online pangare men hyggligt för att klara sig bra.
När en gammal lärare till mig pratade om en kompis som blivit av med sin högerhand som fick lära om allting. Då gjorde jag själv ett experiment på 2 veckor och vips hade jag en ny favvohand till torkning i nämnda bakdel

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en bra mus med bra mjukvara. Känns dock lite som att man förlorar ergonomi när den är halvt anpassad för vänsterhänta.

Personligen så väntar jag på en "bra" trådlös mus med ergonomi, kvalitet, bra batteritid och ett par extra programmerbara knappar...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av thorsama:

Kompromisser leder alltid till sämre produkter... Ser ingen mening att köpa denna om man är högerhänt. Då köper man en mus för högerhänta, som antingen kostar mindre eller har bättre funktioner etc. De borde designat den för enbart vänsterhänta.

Fast nej. Alla håller inte samma grepp om musen (no pun intended.)
Jag tycker bättre om ambidextruös design. (kom jag på efter jag skaffade ikari laser.)

Känner aldrig att jag håller musen rätt med den jag har nu.

Alla har olika krav på ergonomi och vad som känns bra.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

Ja den är såg ju skitbra ut faktiskt, hoppas denna fungera bättre, än den jag hade som rent jävlades med mig, men den fick sitt dödsstraff.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Vänsterhänt och har alltid haft musen i höger hand. Ser inget behov till möss för vänsterhänta, särskilt inte så tangentbord är gjorde åt ett visst håll...

Permalänk

Imponerad över att ingen kommenterat på det faktum att the står "weather" istället för "whether"

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Mionix
Skrivet av BlueDevil:

Imponerad över att ingen kommenterat på det faktum att the står "weather" istället för "whether"

Hejsan!

Jag tror bestämt att det är vi som ligger bakom denna missen. Stort tack för du påpekade det och mannen bakom misstaget får nu skriva följande på vår whiteboard 10 gånger:

Whether the weather be fine,
Or whether the weather be not,
Whether the weather be cold,
Or whether the weather be hot,
We'll weather the weather,
Whatever the weather,
Whether we like it or not.

Permalänk
Medlem

Mjukvaran va verkligen tjusig. Ser inget om scriptning, stöder den det?
Trevligt för alla lefties, men jag trivs för bra med min moddade Logitech G700 (flyttat toppknappen G11 ner under tumm-knapparna). Ergonomisk å bra (mycket bekvämare än min RAT 7, som jag typ får kramp av), samt grym funktionalitet med scriptning i kombination med G13 gaming keypad. Heh, börjar låta lite som reklam det här... tror jag lägger ner innan jag spårar helt. ;P

Skrivet av iReyich:

Sen kan dom komplettera med tangentbord för vänsterhänta också. ELLÄÄÄÄÄÄÄ?

Du kanske skulle beställa och bygga ihop ett ErgoDox tangentbord? Höger och vänster sida är, som synes, speglade. Går att ha vilken layout man vill på det, å flera lager med olika layouts dessutom (standard, kalkyl/numpad, gaming, ..., <you name it>). Exempel på en layout här.

Omdömmestråd med bilder (@ Geekhack.org): How are you liking your ErgoDox?
Bygginstruktioner: https://www.massdrop.com/ext/ergodox/assembly
Bygginstruktionsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=x1irVrAl3Ts
Här kan man anmäla sitt intresse för att köpa (kräver registrering): https://www.massdrop.com/buy/ergodox

Visa signatur

Kör Äppeldata åxå (≠ fanboy)

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Vänsterhänt och har alltid haft musen i höger hand. Ser inget behov till möss för vänsterhänta, särskilt inte så tangentbord är gjorde åt ett visst håll...

Exakt och skulle man bli tvungen så är det bara vända tangentbordet uppå ner. Men då hade de blivit bakvänt o spela

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycks tillhöra en minoritet som tycker de där så kallade ergonomiska klumpedunserna till möss är helt kass. Jag kör med det jag sett kallas "fingertip grip", jag styr helt genom att röra fingrarna, med handloven statiskt vilande mot bordet. Jag vill ha något smidigt, som inte är utformat för att man ska grabba tag med hela handen och styra med handleden, och som dessutom inte bulkar upp så mycket under handflatan, då detta innebär att musen krockar med handen och man får en mindre yta att röra den obehindrat på. Och för att göra det ännu jäkligare vill jag att den inte ska väga så mycket, detta är dock ofta lätt ordnat genom att skruva upp musen och plocka ut de metallbitar som tillverkarna stoppat i mössen för att få dem att kännas gedigna.

Den sortens möss jag vill ha finns knappt längre. Har en Razer Abyssus nu, som förvisso är helt okej rent utformningsmässigt (även om den är långt från perfekt), men har en usel sensor, som får dårspel på en del underlag som man förväntar sig att det ska funka på. Avior 8200 ser faktiskt ut att kunna vara något, ska absolut testa den när jag får tillfälle i alla fall.

Förresten, nu när vi har representanter för Mionix i tråden; vill ni göra mig riktigt riktigt glad, så bygger ni en modern mus med samma utformning som gamla goa MS Trekker Wheel Mouse. Låg profil, precis rätt vinkel mellan sidoytorna jag greppar mellan tumme och ringfinger+lillfinger, stora knappar, som gick hela vägen ut över kanterna, underbar textur på ytan, perfekt vikt, osv i all oändlighet. Lovsången tar slut först vid konstaterandet att det var en kulmus, och allt vad det medför. Annars var den fan ta mig perfekt, och jag hade nog använt den än idag om det inte vore just för kulan

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat fortfarande får storstryk av WMO. Sensorn är erkännt inte den bästa och vikten lär väl dra iväg rejält.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Trevligt att se att ni är aktiva i forumet och svarar på eventuella frågor.

Skrivet av Marcuswb:

Imponerad av det snabba svaret

Tråkigt att de inte svarar på mail eller i Mionix-tråden i forumet bara.

Mionix senaste post i Mionix-tråden är från Dec 2012. Jag väntar mailsvar sedan i mars och en annan användare sedan början av Maj. Jag hoppas att ingen förväntar sig snabb support för att Mionix är snabba med att svara på frågor i en nyhetstråd.

Skrivet av Mionix:

Vi kommer att finnas på forumet under dagen för att svara på eventuella frågor.

Ni glömde Mionixtråden.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Har en Mionix Naos 5000 som aldrig har funkat riktigt dubbel o trippel klickningar, har läst på forumet o på nätet att det är många som har detta problem, o med den supporten o uppdateringar dom har så kommer jag då aldrig köpa någon produkt från dom.

Permalänk
Mionix
Skrivet av jlindian:

Har en Mionix Naos 5000 som aldrig har funkat riktigt dubbel o trippel klickningar, har läst på forumet o på nätet att det är många som har detta problem, o med den supporten o uppdateringar dom har så kommer jag då aldrig köpa någon produkt från dom.

Har du kört våran betaversion av mjukvaran och firmware för Naos 5000? Testa annars att ladda ned och installera dessa och se ifall det rättar till ditt problem. Du hittar både mjukvaran och firmware här. http://support.mionix.net/entries/22017863-Naos-5000-BETA-Software-Version-1-34-and-BETA-Firmware-1-21
Om problemet kvarstår får du gärna höra av dig till oss så får vi helt enkelt försöka förändra din syn på vår support!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Kompromisser leder alltid till sämre produkter... Ser ingen mening att köpa denna om man är högerhänt. Då köper man en mus för högerhänta, som antingen kostar mindre eller har bättre funktioner etc. De borde designat den för enbart vänsterhänta.

Finns en anledning till att intelli 1.0 var så poppis....
Jag har aldrig haft sådan bra komfort som med min XAI, och jag har testar massor med möss, både för sponsorer, men också för att försöka hitta en BRA mus.
Deathadder, sensei,xai,kinzu,ikari, zowie am, intelli 1.0, intelli 3.0,copperhead,diamondback etc är bla möss jag testat.
Deathadder och ikari är de möss som har mest "design" kurvor etc. och dom var också de möss jag tröttnade fortast på, blev stel i händerna och hade sjukt svårt att vänja mig till och av.
En "enkel" rak mus är sällan du tröttnar på, också väldigt sällan du behöver vänja dig bort ifrån.

Men som sagt:P dom är lite sena:D
Intelli 1.0 kom ju inte igår direkt
http://img.tomshardware.com/de/2002/01/12/weg_mit_dem_dreck_o...

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Har samma problem med min naos. Har kontaktat kundsupport för 2 dagar sedan men inte fått svar, så jag testar här istället så kanske det går snabbare.

Det är med mitt scrollhjul jag har problem. Det dubbelklickar 80% av alla gånger jag trycker på det. Problemet har funnits i några månader, men förut har det inte varit vanligt alls att felet uppstått. Riktigt synd då musen bara är runt ett år gammal och jag inte har råd med ny för tillfället.

Tänkte att det borde vara lätt att fixa från er sida, bara implementera något i mjukvaran som tar bort klick som är registrerade inom en viss tid (säg inom 0,08 sekunder).

Skulle uppskatta det mycket då jag inte gärna vill dra fram någon gammal skräpmus att ersätta min annars fina mionix med...

Permalänk
Medlem

Har nu försökt i en hel förmiddag att få mus-hlvtt att fungera men näe. PÅluy 'n play funmakr, men DPI står ju på 2k, 4 och 6k, ingen chans att det hjälper.
Installerar drivrutiner och progrtammet - oavsett om man kör som admin eller ej går det inte att spara inställningarna. ID problem mm dyker upp. Läser att FW uppdatering skall hjälpa, men den startar inte - står bara och väntar poå progress bar - och efter ett par minuter dyker det upp att musen inte är ipluggad eller inte i boot-load. Hittar efter lite Google hur man sätter den i boot-lad - men samma sak.
Testar på en annan dator. Samma problem.
Flushar alla min a USB drivrutiner, rensar register etc - samma problem - men alla mina andra saker fungerar lite bättre.

Ledsen Mionix, men detta är tredje musen som jag har från er som uppvisar liknande problem (på olika datorkonfigurationer).
Duger inte, särskilt inte med de priserna ni begär. Mycket tråkigt för Avior var riktigt skön och kändes bra, men jag behöver ställa in DPI för att det skall funka för min del. Nu blir det konnkurenterna istället :S

EDIT NOTE:!
Kan meddela att jag RMA:t min mus samt varit i kontakt med Mionix - och det är dubbelt synd att det inte funkade - de var trevliga och hjälpsamma. Förhoppnnigsvis, för andra Avior sugna, - fick jag en råtta som smitit igenom kontrollen och var kass helt enkelt. Ursäktar stavfel och andra upprörda kraftuttryck - lite i alla fall

Permalänk
Medlem

Kan ge lite mer input här - jag köpte Mionix 7000 då jag tyckte att formen var så skön på Avior - och denna gång fungerade det bra mycket bättre med drivrutiner och sådant. Grymt trevlig mus är det.