Asus U500VZ med 2 880 x 1 620 pixlar till Sverige

Permalänk
Melding Plague

Asus U500VZ med 2 880 x 1 620 pixlar till Sverige

Efter gensvaret från SweClockers medlemmar väljer Komplett att ta Asus U500VZ med upplösningen 2 880 x 1 620 pixlar till den svenska marknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Synd att man inte har 18000 att lägga på en bärbar, hoppas trenden med hög upplösningen kommer till vanliga skärmar snart

Permalänk
Medlem

Borde finnas i modeller utan 2x256GB SSD också

Permalänk

Trevligt att man som konsument kan påverka.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

Sweet!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Härligt med respons från en återförsäljare. Synd bara att priset verkligen är i sagtigaste laget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Trodde det var en skärm först när jag läste titeln....

Anywho, har man pengar att lägga 18k på en laptop så antar jag att denna låter rätt okej. Dock skulle jag skulle hellre ha två separata SSD:s istället för i RAID 0. Also, nu när 780M kommer så antar jag att det är bättre o lägga pengarna på en laptop med det.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Det som är bra är att det sitter en full-power core-7 mobile i den och inte någon ulv-bullshit, det som inte är bra, och som gör att jag och några fler ej kommer att köpa den, är att den för dyr och att det är proprietära ssd-connectors på moderkortet vilket gör att det blir svårt att byta ut och sätta in egna ssd.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Avstängd

Känns som den första konkurrenten till MacBook Pro 15 tum med Retina. Bra Asus.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Alla windowsbärbara jag använt har haft för dåliga touchpads. Det är det största hindret för mig från att byta från macbook air till en windows ultrabook.

Hoppas de fixar det.

Permalänk
Medlem

Eloge till Komplett för att lyssna på folk.
Dock inget ja kommer köpa själv, lite för mycket pengar.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Se då efter att Å Ä Ö finns på tangentbordet...

Permalänk
Medlem

Jag som knappt använder något utrymme på mina datorer hade hellre sett en disk mindre och lite billigare Men det är hur som helst långt utanför min budget så det spelar inte så stor roll

Permalänk
Skrivet av kanto64:

Det som är bra är att det sitter en full-power core-7 mobile i den och inte någon ulv-bullshit, det som inte är bra, och som gör att jag och några fler ej kommer att köpa den, är att den för dyr och att det är proprietära ssd-connectors på moderkortet vilket gör att det blir svårt att byta ut och sätta in egna ssd.

Den har bättre specs än MBPR och kostar mindre. Det är mycket pengar men den kan knappast kallad dyr.

Varför i hela helvete skulle du vilja sätta in egna ssd? Den här Raid-setupen snittar över 900 MB/s i både skriv- och läshastighet. Du hittar inget bättre som inte kostar lika mycket som datorn.

Vad som däremot skall gå är att sätta in mer ram själv.

Den här med Haswell och 16-32 gb ram hade varit mysigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punaneee:

Se då efter att Å Ä Ö finns på tangentbordet...

Skulle vara bra att få bekräftat att det verkligen är en svensk dator med svenskt tangentbord.
Min gissning är att den faktiskt är svensk då den heter U500VZ och inte UX51VZ som den gör i utlandet.

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Punaneee:

Se då efter att Å Ä Ö finns på tangentbordet...

Skrivet av Jenus:

Skulle vara bra att få bekräftat att det verkligen är en svensk dator med svenskt tangentbord.
Min gissning är att den faktiskt är svensk då den heter U500VZ och inte UX51VZ som den gör i utlandet.

Datorn har självklart ett svenskt tangentbord Det här inte till ovanligheten att pressbilder tas på en plats för att sedan användas i flera olika regioner.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jaaasaaaa! Men touch screen och Haswell då? Jag kan ju inte köpa en laptop i juli som inte har Haswell...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig design på denna laptopen, är mycket nöjd. Har 1080p-versionen med 2x128GB SSD. 1080p är redan smått nog på 15" för att användas i Windows utan någon zoom på text m.m., så jag har svårt att se framför mig hur Windows 8 ska hantera en så pass högupplöst skärm. Förhoppningsvis får de till detta i Windows 8.1 så det blir bra.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jenus:

Skulle vara bra att få bekräftat att det verkligen är en svensk dator med svenskt tangentbord.
Min gissning är att den faktiskt är svensk då den heter U500VZ och inte UX51VZ som den gör i utlandet.

ja, det är Nordiskt tangentbord

Permalänk
99:e percentilen

Jag ser ingenting om pekskärm och hittar inget annat att klaga på. Kan verkligen den perfekta laptopen vara här!?

Dock är den för kraftfull och därmed för dyr. Jag önskar en likadan fast med i3/i5 och 120–256 GB SSD istället, för runt 10000 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har datorn displayport?

Så sjukt roligt att för engångskull se en windows baserad laptop med hög upplösning på 15 tum med 4kärnig/8trådig cpu och väger runt 2kg, det behövs att andra än bara Apple pushar detta..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cosby:

Har datorn displayport?

Så sjukt roligt att för engångskull se en windows baserad laptop med hög upplösning på 15 tum med 4kärnig/8trådig cpu och väger runt 2kg, det behövs att andra än bara Apple pushar detta..

nej, HDMI och mini-VGA

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om batteritid med denna monsterskärm? Kan inte vara speciellt länge med 70 wh?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av devhdc:

Någon som har en aning om batteritid med denna monsterskärm? Kan inte vara speciellt länge med 70 wh?

max batteritid ska vara 7,5h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

nej, HDMI och mini-VGA

Mini-vga otroligt konstigt val samt vädligt utdaterat? Så det går ej att koppla upp denna till en lika högupplöst extern skärm? HDMI stödjer väl bara 1920x1080?

Permalänk
Medlem

Hur menar de med "I det svenska utförandet tillkommer två SSD-enheter på 256 GB vardera i RAID 0 för totalt 512 GB lagringsutrymme."?
Har för mig att i Raid 0 gäller de individuella diskarnas lagringskapacitet och inte den sammanslagna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Hur menar de med "I det svenska utförandet tillkommer två SSD-enheter på 256 GB vardera i RAID 0 för totalt 512 GB lagringsutrymme."?
Har för mig att i Raid 0 gäller de individuella diskarnas lagringskapacitet och inte den sammanslagna.

Du tänker på RAID 1, där den ena disken speglas på den andra.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Miindz:

Hur menar de med "I det svenska utförandet tillkommer två SSD-enheter på 256 GB vardera i RAID 0 för totalt 512 GB lagringsutrymme."?
Har för mig att i Raid 0 gäller de individuella diskarnas lagringskapacitet och inte den sammanslagna.

Du tänker på RAID 1 "mirroring". I RAID 0 får du ut allt lagringsutrymme.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Har en Asus U500VZ, utan touch. Får se om det blir byte framåt senhösten. Då borde Haswell finnas hos flera tillverkare, och priset 17 000:- för en högupplöst Asus U500VZ borde ha sjunkit.

Permalänk
Medlem

Man blir sugen! Men misstänker tyvärr att haswells grafikkrets ligger ganska nära 650M i prestanda så känns som ett lite hopplöst köp.