Star Citizen – den stora tråden

Permalänk

Kanske helt ointressant för många då detta bara gäller själva skrovet på ens skepp men vill påpeka att det har inte varit lätt att läsa av hur RSI förhåller sig till detta ämne, och gårdagens uppdatering gjorde inte heller saken lättare, då ännu fler frågor och spekulationer dök upp. Så därför ännu en officiell uppdatering via Comm-Link som förhoppningsvis ska förtydliga konceptet: (onsdag 8/5) Lifetime Insurance Clarification.

Och delar upp medlemmarna i 3 grupper “Original Backers” – “Veteran Backers” – “Backers” angående LTI.
Skulle inte det hjälpa så tolkar en av supportersidorna detta på sitt sätt, på ett kanske lättare sätt och hänvisar till originalet om inte tolkningen stämmer.

edit: (RSI) är ju ett företag i Star citizen. Jag menar CIG(Cloud Imperium Games Corp), det är ju de som skapar spelet.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Snart är det nära, den nya sidan. I gårdagens Wingmans Hangar fick vi se den i bild.
Direkt från skolan till sitt första jobb, har Zane Bien skapat en ganska fantastisk produkt

https://www.robertsspaceindustries.com/sneak-peak-the-new-web...

Edit: Lite trött i morse, läste nu att "slutet på Juni" beräknas den komma igång.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Drog en pledge för bounty hunter 65$ precis. Längtar redan till alpha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Snart är det nära, den nya sidan. I gårdagens Wingmans Hangar fick vi se den i bild.
Direkt från skolan till sitt första jobb, har Zane Bien skapat en ganska fantastisk produkt
https://www.robertsspaceindustries.com/sneak-peak-the-new-web...
Edit: Lite trött i morse, läste nu att "slutet på Juni" beräknas den komma igång.

Såg riktigt snygg ut. Väldigt grafisk, men det passar.

Permalänk
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ramengaijin:

Drog en pledge för bounty hunter 65$ precis. Längtar redan till alpha!

Min totala pledge uppgår till nästan $200. Sitter och väntar på min t-shirt + Citizen Bricka =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Black Widow Company Exclusive: Never Before Seen In-Game Content! Youtube video:)
Mer Hangar Module med Aurora, 300i och Hornet på rad och sen en närmare titt. Nu blev jag ju sugen på en Hornet också.
Tråden på forumet där jag hittade länken

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Black Widow Company Exclusive: Never Before Seen In-Game Content! Youtube video:)
Mer Hangar Module med Aurora, 300i och Hornet på rad och sen en närmare titt. Nu blev jag ju sugen på en Hornet också.
Tråden på forumet där jag hittade länken

Riktigt trevlig "reklam" film för spelet blev själv sugen på 300i, hornet såg bra biffig ut också

En annan sak har någon här fått sina citizen kort ännu?

Visa signatur

Chassi Obsidian 650D , Corsair RM1000I, Processorer AMD Ryzen 7 2700X, ROG STRIX B450-F GAMING, Ram G.Skill 8GB*4 3200, Radeon RX Vega 64, Hårddisk 1 Samsung 850 EVO 256gb Hårddisk 2 Samsung 860 EVO 1TB, Tangentbord Corsair k68, Mus Corsair Sabre RGB, Bildskärm AOC2790 & S24E650

Permalänk
Skrivet av MattiasZ_7:

Riktigt trevlig "reklam" film för spelet blev själv sugen på 300i, hornet såg bra biffig ut också

En annan sak har någon här fått sina citizen kort ännu?

Jo, och det här var bara 3 skepp, hur kommer det se ut om man har 59 skepp som en från Australien har. Och sen, hur tar man sig runt till alla, ja det får vi förhoppningsvis se så småningom, sen är ju Hangar Module bara en del av spelet. Tanken är ju att allt eftersom tiden går ska modulen utvecklas till en fullvärdig "verkstad" där man ska kunna uppgradera, trimma och testköra fordonen, om jag förstår Eric från Wingmans Hangar rätt från en tidigare podcast.

Förhoppningsvis så kommer en 300i LX sale week som de gjorde tidigare med Aurora LX, inget bekräftat då det även kan vara ett helt annat skepp(osett) men det skulle vara trevligt att få uppgradera mitt 300i om erbjudande kommer.
24h "Livestream Date" inför den nya hemsidan är satt till den 28 Juni " filled with new content and announcements!" så om priserna ändras då eller efter eventet är jag osäker på.

Verkar som en del har fått sina kort men vissa har inte ens skickats ut än, men det kan bero på att vissa tecken/bokstäver blivit fel och måste göras om. Just got my star citizen card!!!

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Ingen här som fått sitt kort än?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Ingen här som fått sitt kort än?

Jodå! Ramlade ner i brevlådan förra torsdagen, om jag minns rätt. Ångrar lite smått att jag inte lade 10 dolares på att uppgradera till ett metallkort, men plastvarianten ser inte så illa ut det heller.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonnergard:

Jodå! Ramlade ner i brevlådan förra torsdagen, om jag minns rätt. Ångrar lite smått att jag inte lade 10 dolares på att uppgradera till ett metallkort, men plastvarianten ser inte så illa ut det heller.

Ah, trevligt!
Tog metallkort själv så får hoppas det är anledning till att mitt inte kommit än då.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

"Has anyone noticed... cracks" Det började för en månad sen.

Forumet eller hela hemsidan förändras från vecka till vecka, vilket är ganska intressant. Men det är inte en ny sida ännu, den håller bara på att falla i bitar eller vittra sönder och på vissa ställen tittar den nya fram

Första förändringen var bara några få sprickor (vilket syns lite dåligt på den mörka bilden, men desto mer då den var mer upplyst som bakgrundsbild på något sätt)

Steg två var mer synbar, och då även loggan och nu idag tredje steget. Som det ser ut nu, även bar'en upptill har börjat hänga snett.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Hehe har lagt märke till det också. Ser fram emot streamen inför nya sidan sen

Lite tråkigt bara att man fortförande sitter och väntar på sitt guldkort och S42 t-shirt. Hoppas ju på att man kan sitta med tröjan under streamen sen Men det verkar vara väldigt många som inte heller har fått sitt än, så det är väl bara att hålla ut ett tag till.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Lite tråkigt bara att man fortförande sitter och väntar på sitt guldkort och S42 t-shirt.

Jo, jag hoppas de kommer till veckan för Juni var det ju sagt. Välgenomsökt brevlåda och lika tom varje gång...

Så då kan ju en intervju med Chris lätta upp, där han pratar om P2W och hur han ser på det. Från E3 även om han bara var besökare, och siktar på Gamescom till hösten.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Ser att jag inte är ensam om att vänta på grejerna ...

Permalänk

Jag säger bara OH MY GOD !

Snacka om reklamfilm, 300 series. 300 SERIES SALE WEEK börjar nu.

1080p ser ganska trevligt ut.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jag säger bara OH MY GOD !

Snacka om reklamfilm, 300 series. 300 SERIES SALE WEEK börjar nu.
http://www.youtube.com/watch?v=JrQ0qMRZ_1Q&feature=player_emb...

1080p ser ganska trevligt ut.

Sjukt sugen på att lägga till 350r nu...
Gillar att filmen är gjord med spelmotorn.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Riktigt fint att få se lite ingame film igen Detta kommer bli så nice!

Har redan 300i, men funderar på en uppgradering. Mest sugen på 350R-paketet, men fyfan $100 för en uppgradering var lite att ta i Får nog bli ett 315p paket istället då så får det bli något mer av ett transport/trading skepp, då jag ändå tänker sköta fighting/pvp med M50.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag backade spelet första dagarna på Kickstarter, men har inte köpt något annat. Hur kommer det sig att denna P2W-mentalitet helt plötsligt är fullt accepterad? Eller har jag missat något?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av superapan:

Jag backade spelet första dagarna på Kickstarter, men har inte köpt något annat. Hur kommer det sig att denna P2W-mentalitet helt plötsligt är fullt accepterad? Eller har jag missat något?

Det handlar bara om att locka fler fans, då dom fick en stor mängd nya medlemmar och backers från sin presentation av Aurora för några månader sedan. Allt du ser på dessa skeppen kan man så klart köpa i spelet sen för ingame-pengar också, om du inte vill fortsätta slänga pengar på projektet. Det handlar dessutom inte om det bästa av det bästa, utan det är mer bas-modeller av skeppen för olika syften, som du sen kan bygga vidare på i spelet för att nå perfektion.

EDIT: PLUS, att de grejer du har pledgat för är det som kommer finnas tillgängligt i Hangar Module i höst samt framtida Alpha/Beta-versioner.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Dom har gått ut med att dom tänker fortsätta och släppa nya versioner av skeppen i framtiden, så dessa "Mk1" versionerna kommer få bättre uppföljare som då endast går att köpa med ingame credits. Fast man kan även uppgradera sina gamla skepp så dom klarar sig vs dom nya.
Om jag minns rätt av det jag läst.. Kan ha fel.

Citat:

If you are an existing backer please pledge because you want to support the game’s development and our quest to make this the first fully community funded AAA game and not because additional ships are necessary for the experience. You will be able to acquire all of these craft and upgrades in the finished game using in-game credits.

Slog till på en 350r, har redan en Connie då jag tänkt köra som merchant/explorer huvudsakligen. Men vill ha något att Zoooom:a runt i med

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Hmmz, nu blev jag ju sugen på att uppgradera till militärvarianten av 300i. Mest för att slippa lägga in-game credits för att uppgradera igen om man blir nerskjuten.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Jag köpte "Digital Scout" för $30 på Kickstarter när det begav sig. Jag hade för mig att det ingick en farkost, men kollar jag på RSI-hemsidan på mitt konto står det inget särskilt om något sådant. Någon som vet hur det fungerar?

Your Orders
Digital Scout 10/20/2012 30.00 (USD)

Så finns det en upgrade-knapp.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av superapan:

Jag köpte "Digital Scout" för $30 på Kickstarter när det begav sig. Jag hade för mig att det ingick en farkost, men kollar jag på RSI-hemsidan på mitt konto står det inget särskilt om något sådant. Någon som vet hur det fungerar?

Så finns det en upgrade-knapp.

Allt kommer bli tydligare på nya hemsidan är det sagt, jag giftade en FREELANCER paket till en kompis men han ser inte heller om han har något skepp
Från KS: DIGITAL SCOUT: A digital copy of the finished game for your PC with your RSI Aurora spaceship ready to fly + 1,000 Galatic Credits + Exclusive access to the Alpha + Beta (digital tier, no physical rewards)

Jo en Aurora har du, så om du kollar på "My Account" -> "Account Overview" åså "Your Pledges"
Det borde stå DIGITAL SCOUT där ? Sen ett datum och en BLÅ pil.
Klicka på pilen för att se vart du kommer, jag är redan på Rear Admiral så ser bara $500 och uppåt.

Eller ADD-ONS i baren upptill, sen PROCEED TO DIGITAL ADD-ONS CHECKOUT.

Digital Scout är ju ett paket, ska du uppgradera till ett av de nya paketen eller ett extra skepp?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag backade spelet första dagarna på Kickstarter, men har inte köpt något annat. Hur kommer det sig att denna P2W-mentalitet helt plötsligt är fullt accepterad? Eller har jag missat något?

Det är inte riktigt P2W. Är det inte LoL som har ett system där man kan använda riktiga pengar för att låsa upp alla karaktärer, något som annars tar tid? Det här är ungefär likadant. Det kanske tar lite längre tid att samla på sig pengarna, men allt man kan köpa för riktiga pengar nu går att köpa för in-game credits när spelet startar. Det kommer för övrigt vara så skill-beroende att man ändå inte autovinner om man har fetast skepp. Det exklusiva med att köpa saker nu är eventuella skins/specialversioner av något skepp/något sällsynt skepp (exempelvis de 300 Vanduul Scythe-skepp som såldes under den ursprungliga kampanjen), något som knappast får en att "vinna", samt att skeppen får livstidsförsäkring (något som ändå inte kommer kosta särskilt mycket in-game credits senare).

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

Har de gått ut och avslöjat vad de med Golden Ticket kommer att få för extra godis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Har de gått ut och avslöjat vad de med Golden Ticket kommer att få för extra godis?

Inte exakt men jag har för mig att de har sagt att det kommer att vara något som visuellt skiljer deras skepp från resten, vilket för mig låter som hull skins.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk

2 olika T-shirts och Vice Admiral plåtkort
http://oi39.tinypic.com/kej98g.jpg

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!