Xbox One - fördelar och nackdelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Den fungerar utan internet, dock så måste den vara ansluten för att använda TV och apps som hör till TV

Såg även att Microsoft har satt undan en miljard dollar för att säkra exklusiva titlar, blir rejält tufft för Sony att överleva

läs om artikeln igen

eller gå till MS support om Xbox One och se vad de skriver

http://news.xbox.com/2013/05/qa
Q: Does Xbox One require an “always on” Internet connection?
A: No, it does not have to be always connected, but Xbox One does require a connection to the Internet.

http://kotaku.com/xbox-one-does-require-internet-connection-c...

Permalänk
Skrivet av k4ptenen:

Det finns väll obetydliga fördelar och nackdelar. Men PC kommer är och kommer alltid vara bättre

Beror väll på. Personligen vill jag inte ha en dånande gaming PC i vardagsrummet och vattenkylning är inte min grej.

Fördel

Xboxlive
om den klarar IPTV
mycket högre prestanda än 360
Anslutning till internet (allt i mitt hem förutom en arbetsdator är alltid anslutet om det går så ser ingen nackdel med detta)

Nackdel

Förmodligen klenare prestanda än PS4
om den inte klarar IPTV
500 GB intern HD är lite i klenaste laget
Röststyrning alltid på?
Äldre spel från 360 går inte spela

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Ingen som sitter och fantiserar på cloud?

Väntar till E3 och ser om dom har någon mer infromation ang detta och hur dom har tänkt att använda det, det enda jag hört än så länge är att det inte ska användas till sådana saker i spel som kan påverka upplevelsen utan mer saker i bakgrunden så som AI och tex tessellation.

Kanske finns någon 14årig pc hArDcore g4mer som kan upplysa oss andra i ämnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Ingen som sitter och fantiserar på cloud?

Väntar till E3 och ser om dom har någon mer infromation ang detta och hur dom har tänkt att använda det, det enda jag hört än så länge är att det inte ska användas till sådana saker i spel som kan påverka upplevelsen utan mer saker i bakgrunden så som AI och tex tessellation.

Kanske finns någon 14årig pc hArDcore g4mer som kan upplysa oss andra i ämnet?

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-ca...

Med andra ord. Endast väldigt få/onödiga saker funkar att köra bland molnen. Tesselering är helt uteslutet eftersom det sker per frame. AI är också väldigt luddigt, eftersom AI som inte reagerar på direkt input av dig känns rätt onödigt att lägga på molnen.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Skrivet av Mothman:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-ca...

Med andra ord. Endast väldigt få/onödiga saker funkar att köra bland molnen. Tesselering är helt uteslutet eftersom det sker per frame. AI är också väldigt luddigt, eftersom AI som inte reagerar på direkt input av dig känns rätt onödigt att lägga på molnen.

Ja ska man tro artikeln så stämmer det du säger.
Vi får se om det kommer något mer ang detta på E3

Permalänk
Medlem

LOL @ snubben som sa Xbox Live som en fördel... baaaah hahahahahaha.
Det är tydligen en fördel att betala för att kunna använda sitt internet och spel för att kunna köra multiplayer....
hur folk resonerar idag undrar jag ibland.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

läs om artikeln igen

eller gå till MS support om Xbox One och se vad de skriver

http://news.xbox.com/2013/05/qa
Q: Does Xbox One require an “always on” Internet connection?
A: No, it does not have to be always connected, but Xbox One does require a connection to the Internet.

http://kotaku.com/xbox-one-does-require-internet-connection-c...

Fel, du kan fortfarande spela spel, se på blu-ray och se på TV ifall uppkopplingen droppar.

"We are also designing it so you can play games and watch Blu-ray movies and live TV if you lose your connection."

Du kanske borde ha med hela svaret nästa gång?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Fel, du kan fortfarande spela spel, se på blu-ray och se på TV ifall uppkopplingen droppar.

"We are also designing it so you can play games and watch Blu-ray movies and live TV if you lose your connection."

Du kanske borde ha med hela svaret nästa gång?

Om den droppar, det som är grejen.
Prova koppla in den om ett par år när de inte bryr sig om konsolen längre och de tagit ner sina serverar. Grattis till ditt dörrstopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Om den droppar, det som är grejen.
Prova koppla in den om ett par år när de inte bryr sig om konsolen längre och de tagit ner sina serverar. Grattis till ditt dörrstopp.

Du verkar tro att Internet slutar att existera? Klart som fan den kommer att vara uppkopplad 24/7 tills nästa konsoll kommer om ca 7-8år. Kan ju även tillägga att jag enbart förlorar mitt internet när strömmen går vilket är ca 1gång per år i en timme.

Verkar inte som att du förstår att det kommer inte att komma en ny Xbox förräns ca 2020 och att det inte kommer någon PS5 eftersom Sony kommer att gå i konkurs

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Du verkar tro att Internet slutar att existera? Klart som fan den kommer att vara uppkopplad 24/7 tills nästa konsoll kommer om ca 7-8år. Kan ju även tillägga att jag enbart förlorar mitt internet när strömmen går vilket är ca 1gång per år i en timme.

Verkar inte som att du förstår att det kommer inte att komma en ny Xbox förräns ca 2020 och att det inte kommer någon PS5 eftersom Sony kommer att gå i konkurs

Precis, du ja. Men vi som vill ta med konsollen ut till stugan några dagar ibland kommer jag inte kunna spela på den längre en 24h. Efter det så kommer den kräva att kopplas upp mot nätet innan jag göra någonting, om man sak tro det som Microsoft själva har sagt. Det handlar inte om att man måste ha internet hela tiden, utan att man inte kan ta med boxen till ett ställe utan internet i några dagar/veckor. När man flyttar t.ex så har man ofta någon vecka eller två då man inte har tillgång till internet, och detta innebär att xboxet inte ens kommer att vilja spela spel.

Dessutom kräver det ju ännu mera av nätet om man ska hålla på och skicka saker fram och tillbaka till molnet dessutom.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Du verkar tro att Internet slutar att existera? Klart som fan den kommer att vara uppkopplad 24/7 tills nästa konsoll kommer om ca 7-8år. Kan ju även tillägga att jag enbart förlorar mitt internet när strömmen går vilket är ca 1gång per år i en timme.

Verkar inte som att du förstår att det kommer inte att komma en ny Xbox förräns ca 2020 och att det inte kommer någon PS5 eftersom Sony kommer att gå i konkurs

Va?

Det jag menar är när de lägger ner support för Xbox One så kommer den inte funka längre om den måste koppla upp till en server som de lagt ner.

Min Xbox 360/Wii/PS3 etc funkar fortfarande och kommer göra tills konsolen går sönder även om Microsoft/Nintendo/Sony lägger ner sina serverar för de går att köra 100% offline. Xbox One kommer inte fungera längre eftersom den vill koppla till en server som inte längre körs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mothman:

Precis, du ja. Men vi som vill ta med konsollen ut till stugan några dagar ibland kommer jag inte kunna spela på den längre en 24h. Efter det så kommer den kräva att kopplas upp mot nätet innan jag göra någonting, om man sak tro det som Microsoft själva har sagt. Det handlar inte om att man måste ha internet hela tiden, utan att man inte kan ta med boxen till ett ställe utan internet i några dagar/veckor. När man flyttar t.ex så har man ofta någon vecka eller två då man inte har tillgång till internet, och detta innebär att xboxet inte ens kommer att vilja spela spel.

Dessutom kräver det ju ännu mera av nätet om man ska hålla på och skicka saker fram och tillbaka till molnet dessutom.

Man behöver inte internet för att spela spel på One. Ryktet med "Always online" för att spela spreds innan Microsofts presskonferens av folk som inte hade all info. Alla Xbox-cheferna har ju sagt att man inte behöver en internetuppkoppling men att det är rekommenderat

Skrivet av LeVvE:

Va?

Det jag menar är när de lägger ner support för Xbox One så kommer den inte funka längre om den måste koppla upp till en server som de lagt ner.

Min Xbox 360/Wii/PS3 etc funkar fortfarande och kommer göra tills konsolen går sönder även om Microsoft/Nintendo/Sony lägger ner sina serverar för de går att köra 100% offline. Xbox One kommer inte fungera längre eftersom den vill koppla till en server som inte längre körs.

Om kanske 8år ja. Du missar dock poängen med att den INTE behöver koppla upp mot internet för att starta spel och dylikt. Dock så är det rekommenderat att ha den uppkopplad för att få uppdateringar och tillgång till vissa tjänster och i vissa fall extra prestanda via "cloud-computing". 300k servrar kommer nog att vara tillräckligt för One och nästa generation också så det är ju inget att vara orolig för.

Jag förstår inte varför folk hakar upp sig på "Always on" eller "Always online" när det faktiskt inte är ett krav. Flertalet Xbox-chefer har ju sagt att man inte behöver internet för att lira spel på den

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Man behöver inte internet för att spela spel på One. Ryktet med "Always online" för att spela spreds innan Microsofts presskonferens av folk som inte hade all info. Alla Xbox-cheferna har ju sagt att man inte behöver en internetuppkoppling men att det är rekommenderat

Om kanske 8år ja. Du missar dock poängen med att den INTE behöver koppla upp mot internet för att starta spel och dylikt. Dock så är det rekommenderat att ha den uppkopplad för att få uppdateringar och tillgång till vissa tjänster och i vissa fall extra prestanda via "cloud-computing". 300k servrar kommer nog att vara tillräckligt för One och nästa generation också så det är ju inget att vara orolig för.

Jag förstår inte varför folk hakar upp sig på "Always on" eller "Always online" när det faktiskt inte är ett krav. Flertalet Xbox-chefer har ju sagt att man inte behöver internet för att lira spel på den

Xbox cheferna har också sagt att X1 inte behöver vara Always online men att den måste vara uppkopplad till internet varje 24 timme. Så ja dem ljuger inte när dem säger att man inte måste ha internet uppkoppling hela tiden, du måste bara ha det efter varje dygn som gått. Så du kan spela dina spel i 24h utan problem men efter de 24h så kan du inte spela om du inte har internet.
I Sverige är inte detta ett stort problem för att vi har bra internet och nästan alla har internet hemma. Men kan tänka mig att om du vill ta med dig din X1 till sommarstugan som inte har internet så kommer du har problem.

Edit: Varje gång du ska sätta igång ett nytt spel som du har köpt måste du ha internet för att spelet ska kopplas till din dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Va?

Det jag menar är när de lägger ner support för Xbox One så kommer den inte funka längre om den måste koppla upp till en server som de lagt ner.

Min Xbox 360/Wii/PS3 etc funkar fortfarande och kommer göra tills konsolen går sönder även om Microsoft/Nintendo/Sony lägger ner sina serverar för de går att köra 100% offline. Xbox One kommer inte fungera längre eftersom den vill koppla till en server som inte längre körs.

Det kommer de patcha bort sen när de slutar sälja konsollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Man behöver inte internet för att spela spel på One. Ryktet med "Always online" för att spela spreds innan Microsofts presskonferens av folk som inte hade all info. Alla Xbox-cheferna har ju sagt att man inte behöver en internetuppkoppling men att det är rekommenderat

Om kanske 8år ja. Du missar dock poängen med att den INTE behöver koppla upp mot internet för att starta spel och dylikt. Dock så är det rekommenderat att ha den uppkopplad för att få uppdateringar och tillgång till vissa tjänster och i vissa fall extra prestanda via "cloud-computing". 300k servrar kommer nog att vara tillräckligt för One och nästa generation också så det är ju inget att vara orolig för.

Somsagt, det är Microsoft själva som OFFICIELLT sagt att varje dygn måste den koppla upp för att se till så att ingen har använt ett spel som du själv registrerat på din konsoll. Dessutom har det även pratats om att man måste koppla upp direkt om man ska spela ett helt nytt spel.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

hade gärna sett att de inte haft just det behovet av internet uppkoppling var 24e timme då man funderade på o köpa den ifall den hade stöd för xbox 360 spel också...

vilket den inte hade (vad vi vet hittills antar jag ?).
Så där var två första motiveringarna borta att skaffa Xbox One... då man hade kunnat tagit med den till stugan och haft något och göra där (har inte ens vattenledningar där )
Sedan kom prislappen och där rök det helt...
(hade varit ok om den kostat 3500 - 4500 kr max vid launch då kunde man kanske sommarjobbat ihop lite pengar och köpt den och ha ansluten till datorskärmen eller tv ifall den har stöd för äldre tv apparater...)

Hade ju varit fränt och ha t ex GTA IV, Halo 3 och nyare ,Forza 2 och nyare spel i serien uppdaterade så de stödjer fler spelare, högre eller äkta hd upplösning och bättre framerate och fokuserade på vad en konsoll ska göra inte trycka i mer och visa detta kan vi göra med dagens teknologi...

T ex konsollerna har fått webcam med bättre rörelse detection och röst aktiverade grejer som att du kan säga till den att stänga av sig istället för att hålla in en knapp på kontrollern som man håller i 60% av tiden man är vid konsollen. För att få upp en meny där man går ner två steg och trycker A två gånger.
money well spent...

hoppas de förlänger tiden man kan vara offline och låter en ta bort camera always on så man inte känner sig övervakad heh och gör en billigare modell med mer fokus på spel istället där man kanske har krav på att profilen måste synkas från internet (live konto) / pc och man får sätta egen tidsperiod på hur länge konsollen ska vara offline ifall man nu ska resa bort till stugan t ex

Varför inte ha det som ett tillbehör för de som vill ha den funktionen istället för att tvinga på alla det istället som kameran till xbox 360 ?
även röststyrningen den kunde de ha slopat och lanserat billigare modell utan behov av att använda kamera och utan röststyrning samt kanske låta en sätta i ssd enheter också istället för mekanisk disk...

heh jobbigt att få ett röstmeddelande med ' xbox one turn off ' så stänger konsollen av sig.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det kommer de patcha bort sen när de slutar sälja konsollen.

Tror ja inte. Det finns ingen anledning för Microsoft att göra det.

Skrivet av Knuckles:

Om kanske 8år ja. Du missar dock poängen med att den INTE behöver koppla upp mot internet för att starta spel och dylikt. Dock så är det rekommenderat att ha den uppkopplad för att få uppdateringar och tillgång till vissa tjänster och i vissa fall extra prestanda via "cloud-computing". 300k servrar kommer nog att vara tillräckligt för One och nästa generation också så det är ju inget att vara orolig för.

Jag förstår inte varför folk hakar upp sig på "Always on" eller "Always online" när det faktiskt inte är ett krav. Flertalet Xbox-chefer har ju sagt att man inte behöver internet för att lira spel på den

Jag är alltid "always online" men jag BEHÖVER inte, min dator funkar utan att koppla till internet varje dag.

Jag har inget problem med "always online", problemet jag har är att när de stänger ner sina serverar så kommer inte Xbox One funka längre, finns inge offline play eftersom du måste koppla till server varje dag.

Hade mitt NES/SNES/PS1/PS2 behövt "always online" så skulle inte jag kunna spela det idag. Behöver inte ens va "always online" kan räcka med att man ska koppla en gång i månaden så skulle det fortfarande inte funkat eftersom det inte funnits en server att koppla till.

Kanske inte är ett problem för vissa men jag vill ha kvar mina konsoler tills jag blir äldre, jag slänger/säljer inte min nuvarande konsol bara för att det kommer en ny.

Permalänk

stämmer detta priset så är det en klar nackdel http://www.discshop.se/spel/xbox_360/xbox_one/P97254 6 995 kr kommer inte köpa för det priset max 4 tusen

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolus1978:

stämmer detta priset så är det en klar nackdel http://www.discshop.se/spel/xbox_360/xbox_one/P97254 6 995 kr kommer inte köpa för det priset max 4 tusen

Det får man en bra speldator för. Iof så låg Xbox på 4000 kr när den kom för 12 år sedan.

Permalänk

klar nackdel http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/3786_microsoft_avgift_foer... jag kommer nog bojkotta konsoler från och med nu

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolus1978:

stämmer detta priset så är det en klar nackdel http://www.discshop.se/spel/xbox_360/xbox_one/P97254 6 995 kr kommer inte köpa för det priset max 4 tusen

det är placeholder-priset.

Priset för PS4 och Xbox one beräknas hamna mellan 3500-4500

kan hända att det blir upp till 5000 kr för PS4 pga Nordisk Film

Permalänk
Skrivet av s_jimmie:

LOL @ snubben som sa Xbox Live som en fördel... baaaah hahahahahaha.
Det är tydligen en fördel att betala för att kunna använda sitt internet och spel för att kunna köra multiplayer....
hur folk resonerar idag undrar jag ibland.

Folk resonerar kanske som så att tjänsten är lite mer än det du påpekar och kostar cirka 33 sek / månad. Ser man det som en utgift att ens bry sig om har man större problem än att våndas över om man kan spela multi eller inte med sina polare.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Känns lite som om de fokuserar mer på att få konsolen pc-lik än just . . . konsol. Se på tv, skajpa , multitaska mellan olika media samt showa kan man ju redan via pc.
Lite kluven är man nog men det är ju ett bra kliv framåt vad gäller prestanda.
De pratade ju om 60fps/1080p i CoD så vi får hoppas.

Det är väl det som är tanken...eller? Man ska inte behöva ha en dator för att t ex snacka i skype osv, allt ska vara samlat på en plats för en smidig upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolus1978:

stämmer detta priset så är det en klar nackdel http://www.discshop.se/spel/xbox_360/xbox_one/P97254 6 995 kr kommer inte köpa för det priset max 4 tusen

Priset stämmer som sagt inte, jag tippar på ca 399$ eller 4k kr..kanske max 5k men det är ju fortfarande ganska billigt. Kommer ihåg gamla Nordic Games och deras japan-importerade Nintendo 64 konsoller för 19995kr styck

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Enda fördel jag kan komma på atm är att den gör valet till att köpa Ps4 väldigt enkelt...

Permalänk
Medlem

Jag är mest orolig för vad Xbox One kommer ställa till med vad det anbelangar det som är privat i livet, information som bara bör finnas hos en själv, eller mellan en partner eller familj, den har ju t.ex kapaciteten att mäta och väga folk baserat på mätningarna.

Logiken bakom gör det även möjligt att skapa en relationsdatabas över folk för alla möjliga syften .. MS säger "Lita på oss, det är vi som håller i all data" men saken är ju den att man inte skapar så otroligt mycket metrics som XBONE klarar av utan ett syfte .. Direktreklam någon? Samarbete med myndigheterna? Vem vet.

http://www.spiegel.de/netzwelt/games/ueberwachung-datenschuet...
Peter Schaar säger "Microsoft sätter in spionutrustning i ditt hem, i skepnad av en spelkonsol" .. Översätt via Gtranslate eller nåt

Logan behandlar ämnet lite grann i sina rant:30's i:

Scrubba in till c:a 20 minuter.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Största fördelen med Xbox One är att den lyft fram DRM-debatten igen. Förhoppningsvis så kommer folk på att även steam är DRM och att all DRM kan dra något gamalt över sig. Men det är väl önsketänkande från min sida.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Det spelet jag hade hoppas på fanns inte med..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|