Permalänk

Defekt GTX680 DC2?

Under natten så lämnade jag på min dator för att ladda ner lite filmer och sne när jag vaknar ser jag att Windows har krashat. Jag tänker ungefär "okej?" och börjar att använda datorn som vanligt. Efter ungefär 5 sekunder ser jag massor flimmer på skärmen och sen blir det helt svart. Jag låter det vara och tänker att det går över men så kommer det upp en bild som är jätte "blurrig".
Vid den här tiden så tror jag att det är ett driverfel så jag går in i safemode där jag inte alls märket av detta flimmer och installerar den nyaste drivern till mitt 680. Jag startar om datorn och till min besvikelse fungerar det inte alls. Jag väljer nu att omformatera min dator och det fungerar väl okej i ca. 10 min sen händer allting igen. Jag skriver nu detta i safemode och hoppas på att det INTE är defekt och att någon här har någon lösning.

TL;DR: fick flimmer på skärmen sen blev det svart. installerar nya drivisar i safemode, fungerar inte. omformaterar den och installerar alla drivisar, allting händer igen.

NOTE: Jag har haft på min dator under natten ett flertal gånger innan och inget problem alls.

Permalänk
Medlem

Om du kan, så testa med att helt enkelt ta ut kortet ur datorn och kör utan kortet. Funkar det så är kortet defekt, men då vet du iallafall.

Visa signatur

Intel i9 9900k - ASUS ROG Strix Z370I - ASUS GTX 1080 ROG Strix - Corsair 32GB DDR4 @ 2400MHz - Louqe Ghost S1 - 2x Samsung 950-series PRO 512GB NVMe Raid 0 - Corsair SF600

Permalänk

skulle nog med säkerhet säga att det antingnen vart åska nu när det vart så varmt överallt, vart bor du?, EV kanske något fel med strömmen till datorn, eller nätagrigatet som flippat.. om det vart åska/strömmen osv så går detta inte på garanti om de nu är det här, ibland kan man ha tur med tex inet som tar det på garanti av goodwill dock!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

skulle nog med säkerhet säga att det antingnen vart åska nu när det vart så varmt överallt, vart bor du?, EV kanske något fel med strömmen till datorn, eller nätagrigatet som flippat.. om det vart åska/strömmen osv så går detta inte på garanti om de nu är det här, ibland kan man ha tur med tex inet som tar det på garanti av goodwill dock!

Bor i Motala, Östergötland. Inte varit någon åska här sedan 1 månad tillbaka. :/

Får pröva att ta ur grafikkortet och köra via MB. Om det fungerar får jag väl dra iväg ett email till Inet.

Permalänk
Skrivet av SpaceShip:

Bor i Motala, Östergötland. Inte varit någon åska här sedan 1 månad tillbaka. :/

Får pröva att ta ur grafikkortet och köra via MB. Om det fungerar får jag väl dra iväg ett email till Inet.

kan varit local åska som "tv4" inte kan se, eller kanske ostadig ström eller vad det nu heter som förstört kortet, men hoppas det löser sig!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

kan varit local åska som "tv4" inte kan se, eller kanske ostadig ström eller vad det nu heter som förstört kortet, men hoppas det löser sig!

Använder mig just nu utav den inbyggda grafikkretsen (HD 4000) och det är helt normalt. /:
Bra start på dagen. (Y)

Permalänk

Skriver det här istället för att göra en ny tråd:
När jag försöker starta LoL så får jag "could not load direct3d". Sitter just nu på den inbyggda grafikkretsen på min 3570K så hur ska jag fixa detta?

Permalänk
Skrivet av SpaceShip:

Skriver det här istället för att göra en ny tråd:
När jag försöker starta LoL så får jag "could not load direct3d". Sitter just nu på den inbyggda grafikkretsen på min 3570K så hur ska jag fixa detta?

Fråga google. Brukar svara på dom frågorna

Permalänk
Skrivet av SpaceShip:

Använder mig just nu utav den inbyggda grafikkretsen (HD 4000) och det är helt normalt. /:
Bra start på dagen. (Y)

se det såhär, de andra delarna fungerar!

Skrivet av SpaceShip:

Skriver det här istället för att göra en ny tråd:
När jag försöker starta LoL så får jag "could not load direct3d". Sitter just nu på den inbyggda grafikkretsen på min 3570K så hur ska jag fixa detta?

hmm kanske inte har dx9 uppdatering eller liknande?

Skrivet av Widholm:

Fråga google. Brukar svara på dom frågorna

du kan ju lämna sweclockers, tack!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

se det såhär, de andra delarna fungerar!

hmm kanske inte har dx9 uppdatering eller liknande?

du kan ju lämna sweclockers, tack!

Nej tack jag trivs däremot så finns det säker någon som haft samma problem