Permalänk

Vilket Asus headset?

Halloj alla SweC medlemmar !

Så jag har nu bestämt mig för att jag ska skaffa ett Asus headset och jag har kollat på de olika sorterna, men jag vet inte vilken av dem. De som jag har svårt att bestämma mig med är Asus ROG Orion PRO eller Asus ROG Vulcan PRO. Båda verkar riktigt bra och dom båda se riktigt bra ut. Jag är dock inte den som är mest insatt inom ljud så därför tänkte jag fråga erfarna människor (ni). Så jag är ute efter vad ni personligen tycker, för och nackdelar och allt som kan vara bra att veta för valet jag skall göra.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Skulle köra med orion pro, ända skillnaden mellan headseten är att orion pro har större drivare (50mm gentemot 40mm)
Speciellt bra om man gillar bas...

Det finns ju många andra bra headset som inte är asus tex:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/139008-steelseries_si...
eller
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/161405-creative_sound...

Permalänk

Du tack så mycket Jag undrar bara vad är drivare för nåt? Och vad gör storleken för skillnad? Skulle du också kunna säga lite mer om varför jag ska ta Orion och inte Vulcan?

Angående det med att jag vill ha Asus är att min setup är endast Asus eller Asus ROG | ASUS G75VW-T1392H | i7-3630QM | 8GB RAM | 750GB | GTX670M 3GB | Windows 8 | Extern monitor ASUS VW255 | Mus Asus GX950 |

Förresten du råkar inte veta om det existerar någon Asus ROG musmatta ?

Permalänk
Medlem

Har för mig att det finns en ROG mousepad som dom ger bort vid events o sånt. Men tror inte att det går att köpa en, om man nu inte vill ha Diablo3 varianten som dom har gjort.

Permalänk
Skrivet av D0ez:

Har för mig att det finns en ROG mousepad som dom ger bort vid events o sånt. Men tror inte att det går att köpa en, om man nu inte vill ha Diablo3 varianten som dom har gjort.

Aja hitta faktiskt några på ebay men mina föräldrar gillar inte att beställa från internet, men tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Aja hitta faktiskt några på ebay men mina föräldrar gillar inte att beställa från internet, men tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Då gäller det att hitta nåt ROG event!

Permalänk

HAHA okej men tack ändå Har du någon info angående headset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Du tack så mycket Jag undrar bara vad är drivare för nåt? Och vad gör storleken för skillnad? Skulle du också kunna säga lite mer om varför jag ska ta Orion och inte Vulcan?

Drivare är själva "högtalaren" eller elementet. Desto större desto djupare bas brukar de kunna återge, oftast mer bas också.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Men jag förstår inte Vulcan Pro är dyrare än Orion Pro? Förvirrad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Viroll:

Skulle köra med orion pro, ända skillnaden mellan headseten är att orion pro har större drivare (50mm gentemot 40mm)
Speciellt bra om man gillar bas...

Det finns ju många andra bra headset som inte är asus tex:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/139008-steelseries_si...
eller
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/161405-creative_sound...

Du skämtar med de där 2 headseten va? ^^

Har haft mina Siberia V1 i snart 5 år, super nöjd! Men skulle ALDRIG rekommendera någon att köpa Siberia lurar idag, inte med tanke på vad som finns på marknaden.

Och Creative ska vi inte ens snacka om, Beats lurar är nog mer lämpade för gaming...

OT;OP:

Vulcan lurarna är hur sköna som helst, men skulle rekommendera dig att testa båda lurarna i butik först om du har möjlighet.
Köpte ett par AKG lurar (dj 518), använde dem i 2-3 timmar sedan har dem legat på hyllan då de satt som skit och gav mig huvudvärk

Citat:

Men jag förstår inte Vulcan Pro är dyrare än Orion Pro? Förvirrad

Kan ha med att Vulcan har bla. bättre mic o göra.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Du skämtar med de där 2 headseten va? ^^

Har haft mina Siberia V1 i snart 5 år, super nöjd! Men skulle ALDRIG rekommendera någon att köpa Siberia lurar idag, inte med tanke på vad som finns på marknaden.

Och Creative ska vi inte ens snacka om, Beats lurar är nog mer lämpade för gaming...

OT;OP:

Vulcan lurarna är hur sköna som helst, men skulle rekommendera dig att testa båda lurarna i butik först om du har möjlighet.
Köpte ett par AKG lurar (dj 518), använde dem i 2-3 timmar sedan har dem legat på hyllan då de satt som skit och gav mig huvudvärk

Kan ha med att Vulcan har bla. bättre mic o göra.

Ja jag kommer lyssna mycket på musik o skypa o spela men jag gillar faktiskt Orion Pro lite bättre än Vulcan Pro (Designmässigt) enda nackdelen med Orion är att den inte ska vara lika portabel men det löser sig