Ny telefon, hjälp sökes.

Permalänk
Medlem

Ny telefon, hjälp sökes.

Hej!

Är ute efter en ny telefon nu när min I4 blinkar blått lila och vettefan allt.

Har ingen speciell budget men undrar vilken telefon som är bäst just nu, frugan har en HTC One som jag inte gillar alls. Så helst ingen sån.

Är Nokia lumia 920 bra?
Iphone 5?
Galaxyn?

Jag har ingen aning, behöver verkligen hjälp

Nreko

Permalänk
Medlem

Har du inga vänner med någon utav dessa mobiler?

galaxy s4 är het, 920 å iphone 5 men dom är så olika så där är det upp till dig. Många uppskattar det moderna och fräscha enkla systemet Windows phone 8 har. Lumia 920 är en kanon mobil om man vill ta bra bilder, att man inte är beroende utav viktiga appar osv.

om du är nu en sådan person som måste ha appar för vissa privata saker, så är iphonen bästa valet mest för att utvecklare/företag har lagt mest tid och pengar på just IOS
men Windows phone 8 börjar nu få ett riktigt bra sortiment med "viktiga" appar eller kan väl snarare säga dom "vanligaste" apparna.

varför gillade du inte HTC One? Pga operativsystemet eller själva mobilmodellen?
jätte svårt för oss att välja åt dig, så kläm å känn på dessa tre mobiler du skrev och återkom. Jag har kört iphone sen första generationen kom. Men idag kör jag på lumia 920, och så mycket fel är det inte som personer skriver om, det är snarare måmdagsexemplar som dom har fått osv. Android har jag själv aldrig gillat pga dess gränssnitt som känns riktigt budget M.m.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Det finns redan hundratals trådar med samma fråga...

Permalänk
Medlem

Alla 3 du tar upp, körs på olika OS och bestäm dig vilken OS du vill ha. Sen välj mobil efter det OS som du vill köra.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|