Bytt ut nätaggregat. Först ville datorn inte starta, något fel eller inte?

Permalänk
Medlem

Bytt ut nätaggregat. Först ville datorn inte starta, något fel eller inte?

Ja som titeln lyder har jag skaffat ett nytt nätaggregat.
Jag kopplade in allting men datorn ville inte starta för det.
Så jag stängde av strömmen och läste i manualen för moderkortet ett tag.
Efter det startade jag strömmen och försökte igen.. då startade datorn av någon konstig anledning.

Är det fel på nätaggregatet kanske eller behöver datorn lite tid på sig av någon anledning?
Kanske någon ATX kontakt satt lite löst?

Vill bara veta om något var fel eller om det är normalt att datorn kanske inte startar förrän den har vilat...

EDIT: Hör något konstigt surr ifrån datorn. Misstänker att det är ifrån grafikkortet.
Kommer alltid när jag startar datorn på nytt och försvinner när jag slår till chassit...
Kan det vara så att PCI-E kontakten sitter löst eller att mitt 5770 inte gillar nätaggregatet?

Nätaggregatet låter också om man lyssnar med öppet chassi men jag antar att det är normalt?
Mitt förra skit nätaggregat lät ungefär likadant fast inte lika högt.

EDIT 2: Kommit fram till att sladden från väggen till nätaggregatet inte satt i ordentligt.
Jag tryckte i den extra mycket men ljudet är kvar fast inte permanent..
Behövde ta till muskler som en hulk för att få in sladden ordentligt och ja jag antar att något glappar i nätaggregatet med tanke på att ljudet låter mindre nu men finns fortfarande kvar.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1