Permalänk

Fel på corsair psu

Jag har en Corsair TX 650W 80+ från 2009. Nu har den börjat och lukta bränt när datorn är på och blir väldigt varm. Efter en stund stänger datorn av sig själv. Drar jag ur strömmen och låter den vila en stund går datorn att starta igen, men det blir samma sak igen att den luktar bränt, blir varm och stänger av sig själv.

Jag tycker det är skumt, går det att göra nått åt den? Tidigare när mina psun har krånglat har dom antingen varit stendöd eller så har det gått att byta säkring i dem.

Jag köpte den från Inet för ca 4 år sedan, enligt produktbeskriving ska det vara 5 års garanti på den. Kan det vara mig till någon hjälp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bosse Orc:

Jag köpte den från Inet för ca 4 år sedan, enligt produktbeskriving ska det vara 5 års garanti på den. Kan det vara mig till någon hjälp?

Hör med inet?

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse Orc:

Jag har en Corsair TX 650W 80+ från 2009. Nu har den börjat och lukta bränt när datorn är på och blir väldigt varm. Efter en stund stänger datorn av sig själv. Drar jag ur strömmen och låter den vila en stund går datorn att starta igen, men det blir samma sak igen att den luktar bränt, blir varm och stänger av sig själv.

Jag tycker det är skumt, går det att göra nått åt den? Tidigare när mina psun har krånglat har dom antingen varit stendöd eller så har det gått att byta säkring i dem.

Jag köpte den från Inet för ca 4 år sedan, enligt produktbeskriving ska det vara 5 års garanti på den. Kan det vara mig till någon hjälp?

Har du gjort rent nätagget någongång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse Orc:

Jag har en Corsair TX 650W 80+ från 2009. Nu har den börjat och lukta bränt när datorn är på och blir väldigt varm. Efter en stund stänger datorn av sig själv. Drar jag ur strömmen och låter den vila en stund går datorn att starta igen, men det blir samma sak igen att den luktar bränt, blir varm och stänger av sig själv.

Jag tycker det är skumt, går det att göra nått åt den? Tidigare när mina psun har krånglat har dom antingen varit stendöd eller så har det gått att byta säkring i dem.

Jag köpte den från Inet för ca 4 år sedan, enligt produktbeskriving ska det vara 5 års garanti på den. Kan det vara mig till någon hjälp?

Kolla temp på cpu coh gpu först, om de är lugna när datorn stänger av sig så är det nog nätagget. Har själv haft problem med TX nätagg, riktigt dåliga och högljudda är dom imo. Men ja är det nätagget det är fel på så är det bara att skicka det till corsair så får du ett nytt.

Permalänk
Avstängd

Har för mig att det finns en felsökningsguide på corsairs hemsida, fanns en innan iallafall. Har själv skickat tillbaka ett agg till holland eller om det va nederländerna. Tycker inte det va värt kostnaden 300-400:- trots att jag fick ett helt nytt aggregat returnerat.

Hade samma psu med liknande fel

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk

Jodå jag brukar göra rent med jämna mellanrum, men jag har ju aldrig öppnat det, bara dammsugit lite utifrån.

Har skickat tillbaka det till Inet nu så får vi se vad som händer.

Permalänk
Skrivet av Bosse Orc:

Jag har en Corsair TX 650W 80+ från 2009. Nu har den börjat och lukta bränt när datorn är på och blir väldigt varm. Efter en stund stänger datorn av sig själv. Drar jag ur strömmen och låter den vila en stund går datorn att starta igen, men det blir samma sak igen att den luktar bränt, blir varm och stänger av sig själv.

Jag tycker det är skumt, går det att göra nått åt den? Tidigare när mina psun har krånglat har dom antingen varit stendöd eller så har det gått att byta säkring i dem.

Jag köpte den från Inet för ca 4 år sedan, enligt produktbeskriving ska det vara 5 års garanti på den. Kan det vara mig till någon hjälp?

Hmm, är det en timer i dom. För jag har ett exakt likadant, köpt från Dustin för ca 3 år sen,, och det tvärdog tidigare i kväll. Började plötsligt spraka och knastra därbak vid nätingången, och efter några sekunder dog allt när säkringen i husets elcentral löste ut. luktade lite bränt sen.

Sitter nu då och surfar på min gamla dator, tills jag fixat det där.

Var det 5 års garanti på dem, får ta och leta rätt på kvittot då och se om det lönar sig att skicka tillbaka.

Edit: Var inga problem med garantin hos Dustin, de skickade mig bara ett nytt agg, behövde inte ens skicka tillbaka det trasiga, det kunde jag kassera sa de.
Bra service

uppdaterat, problem löst, avslutat.
Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Jag skickade tillbaka mitt nätagg till Inet. Det har fungerat väldigt bra. Man kan göra fel anmälan inne på sitt konto på deras hemsida från orderhistoriken. Jag fick en fraktsedel på e-mail av dom som jag klistrade på paketet o skickade till dem. Så jag behövde inte lägga ut något porto.

Fick ett sms av dem precis att dom var färdig med mitt ärende och att dom skulle skicka tillbaka en ny eller min gamla lagade psu.

Så jag är mycket nöjd med Inets service, om det har behövts har dom skött all kontakt med corsair också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse Orc:

Jag skickade tillbaka mitt nätagg till Inet. Det har fungerat väldigt bra. Man kan göra fel anmälan inne på sitt konto på deras hemsida från orderhistoriken. Jag fick en fraktsedel på e-mail av dom som jag klistrade på paketet o skickade till dem. Så jag behövde inte lägga ut något porto.

Fick ett sms av dem precis att dom var färdig med mitt ärende och att dom skulle skicka tillbaka en ny eller min gamla lagade psu.

Så jag är mycket nöjd med Inets service, om det har behövts har dom skött all kontakt med corsair också.

Kan bara instämma till fullo, Inet har ett kundbemötande i världsklass.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X