Spel startar ej? "unsupported graphix card..."

Permalänk
Medlem

Spel startar ej? "unsupported graphix card..."

Hej!

Strul med spel/grafik - i en i5/GFX 660 Ti/win 7-dator.

Upptäckte plötsligt att inga spel vill gå igång - jag får "Unsupported Graphics card...." i MWO, Steam-spel vill inte starta - bara fått igång gamla Homeworld 2 och NFS: Most Wanted (misstänker att de går på moderkortsgrafiken).

Har ominstallerat spel (MWO), nya Drivrutiner, omstarter, kollat dxdiag.... i Device manager osv ser allt normalt ut (working properly), i EVGA Precision X (tweakprogram) så ser kortet ut att fungera (registrerar temp/klock/fläkt/GPU/power....)

Vet inte vad jag ska göra? Hjälp!!

Tack på förhand!

Edit: Det enda vi gjort var att installera/testa/avinstallera gamla "MechWarrior 3" vilket inte fuinkade som det skulle (kunde bara välja software renderer...) plus att det betedde sig konstigt. Kan detta ha sabbat nåt??

Permalänk
Medlem

sitter kabeln bak på grafikkortet ?
om inte så är det så enkelt som det heh de flesta spel checkar vart skärmen sitter och har ni kanske extra skärm där eller har den enda skärmen på moderkortet vilket får dem och säga ifrån...
har ni installerat drivrutiner till grafikkortet ?
har ni kopplat strömkablar till grafikkortet ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Har två skärmar igång, båda funkar normalt, kollat glapp...!

Har inte ändrat nåt hårdvarumässigt alls. Kortet är "igång" enl windows(?), har ström som vanligt osv, nya drivisar.... men inga spel vill använda sig av det?

Är helt ställd. Ska jag ta ur kortet och sätta i igen?

Vågar jag ta "disable" device i managern (då blev det svart)?

Hur kan grafikkortet se ut att finnas men inte funka?