Vad gör man åt idioter i Dota 2?

Permalänk
Medlem

Vad gör man åt idioter i Dota 2?

Okej, picture this:

Du sitter med en kompis i skype och ni har just lugnat ner er från ett EPISKT game (matchid: 222696969). Du laddar kartan och allt ser normalt ut.
Du pickar din Bristleback, och din kompis pickar Io, varpå du säger "me and ____ bot" som The Dire. (de som spawnar top)
Lagkramraterna pickar Drow Ranger, Kunkka och Zeus, varpå du tänker "detta kan bli riktigt gött ändå!"

Ni går ner till shoppen och gömmer er som vanligt, utifall att någon vill ganka, men plötsligt ser inte allt ut som vanligt längre. Kunkka är påväg rakt ner mot dig och din kompis. Du frågar vart han ska, varpå det kommer pings på runan från de andra två i laget, och du lugnar genast ner dig.
Vad som händer sedan är MYCKET konstigt. Utan att säga ett ord så går Kunkka RAKT mot dig och din kompis, och börjar slå på creepsen. Då du och din kompis faktiskt har paxat denna lane, och setupen för en trilane är EXTREMT dålig, så frågar du var i hela fridens namn snubben håller på med, varpå inget händer alls.

Vi spolar framåt en minut.
Du har TPat top, eftersom att Kunkka VÄGRAR att dra, och han varken skriver eller säger något, så du vet inte om det är en bot eller om snubben bara inte kan engelska (här ska tilläggas att vi bara har lagt in "EU West" och "English" som kö-alternativ, och vi har båda under 3 leaves på våra 80 games).
Din skype-kamrat föreslår här att han ska komma top, men då Drow Ranger verkar vara av samma skrot och korn som Kunkka så är det ingen idé. (i efterhand så skulle han ha kommit top. Även om Kunkka feedat så hade iallafall min kompis och jag haft roligt tillsammans)
Top förlorar hårt, och efter inga ganks eller misscalls från mid-zeus, så förlorar även bot, då motståndarlagets mid gankar aktivt.

I matchens sista minuter (45 minuter in i denna terrormatch) så TPar Io Kunkka till motståndarens midtorn, som Kunkka ENKELT kan slå ner, då han slår 450 UTAN crit. Det Kunkka gör är att springa därifrån. Processen repeteras två gånger, med MÅNGA pings, och både text- och ordförklaringar, men Kunkka springer därifrån alla tre gånger. Han kommer däremot inte därifrån levande, utan han blir söndernukad av motståndarlaget som TPat tillbaka.

Drow Ranger springer ut ur basen ensam och STENDÖR 4 gånger på raken och slutar på 7/13. Zeus kan inte ens KSa med sin ult ordentligt.
Vi förlorar alltså matchen pga tre idioter som tydligt är kompisar. De ignorerar helt all logik, utan de kör BARA sitt egna race trots att de gör att vi förlorar. De feedar även det andra laget stenhård med sina "ganks" där de går in 2 mot 3 och tror att de ska vinna.

Mina frågor är, vad gör man åt detta? Finns det något man kan göra för att vinna ett sådant game? Varför håller inte Valve hårdare på den region och språk man valt? (de var alla tre från Brazilien)

Permalänk

Reporta, allt du kan göra

Permalänk
Medlem

Som vanligt i liknande spel så är lösningen att vara bra nog för att ha en rating hög nog för att slippa rövhattar.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Reporta, allt du kan göra

Jag gör detta, men det händer ju INGET. Valve bannar inga, de bara ger längre kötider om du blir reportad för samma sak i tre matcher.

Och som sagt, varför har Valve ett regionssystem om hälften av folket på EU-servrarna är ryssar, BRs eller andra icke-engelsktalande?

Permalänk
Skrivet av erik7191:

Jag gör detta, men det händer ju INGET. Valve bannar inga, de bara ger längre kötider om du blir reportad för samma sak i tre matcher.

Och som sagt, varför har Valve ett regionssystem om hälften av folket på EU-servrarna är ryssar, BRs eller andra icke-engelsktalande?

Jo, man blir mutad om man blir reportad, hur lätt som helst att få någon bannad. Helt seriöst varje gång jag loggar in på dota får jag "tack för att du rapporterade bla bla"

do eet

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Jo, man blir mutad om man blir reportad, hur lätt som helst att få någon bannad. Helt seriöst varje gång jag loggar in på dota får jag "tack för att du rapporterade bla bla"

do eet

"Tack för att du rapporterade" innebär inte att någon blir bannad. Det innebär som sagt att de får längre kötider. Detta då en kompis betett sig riktigt kasst, feedat sönder samt leavat flera games i rad, varpå han måste köa längre än vanligt. Ingen bann, ingen mute, han får bara längre kötider.

Man kan tycka att de borde ha mutat honom eller nåt, men icke sa nicke!

Permalänk
Medlem

Ett steg i att försöka göra Dota 2 mindre miserabelt att spela vore att lobba för att Valve introducerar regionslåsning till spelet - eller åtminstone möjligheten. Ryssarna och annat löst folk, som varken kan spel överlag eller ens engelska, går ju absolut inte att spela med.

Skrivet av m1n1h0p:

Jo, man blir mutad om man blir reportad, hur lätt som helst att få någon bannad. Helt seriöst varje gång jag loggar in på dota får jag "tack för att du rapporterade bla bla"

do eet

Uh. Ingen blir bannad efter dina rapporter. Det betyder bara att det vidtagits en åtgärd. En åtgärd i Dota 2 är mute i X tid eller att hamna i lågprioritets-poolen i Y tid.

Jag har jag varit ett as mot de flesta i spelet, sabbat spel när för många ryssar är med och sabbar första delen utav spelet och kopplat bort från drygt 20 spel. Det värsta jag fått är att hamna i lågprioritetspoolen, där spelen som oftast är bättre då där hamnar folk som inte vill slösa 50 minuter på en patetiskt dålig match.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Ett steg i att försöka göra Dota 2 mindre miserabelt att spela vore att lobba för att Valve introducerar regionslåsning till spelet - eller åtminstone möjligheten. Ryssarna och annat löst folk, som varken kan spel överlag eller ens engelska, går ju absolut inte att spela med.

Uh. Ingen blir bannad efter dina rapporter. Det betyder bara att det vidtagits en åtgärd. En åtgärd i Dota 2 är mute i X tid eller att hamna i lågprioritets-poolen i Y tid.

Vart kan jag lobba för detta??! Sååååååå viktigt i ett spel som Dota! Min kompis (Io) frågade en ryss varför han inte håller sig till sin egna region, vad tror du han sa? "too many russians"

Så de mutar alltså! Det trodde jag faktiskt inte efter det min "straffade kompis" gjorde..

Permalänk
Medlem

Eller när det kommer in massa ryssar trots att man valt att spela EU West + engelska.. no offense men dom flesta vägrar prata engelska! Riktigt jobbigt eftersom det går att välja rysk server som kanske är lite mer lämpad för dom kan man ju tycka.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk

Vet EXAKT hur du känner. Har varit nära att slå söner saker i min omgivning flera gånger pga "team mates" som inte lyssnar eller tror att hela världen pratar flytande ryska. Men tror lika som deadich att den enda lösningen är att spela upp sig till en högre stridsnivå för då blir nog standarden på spelarna mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Det jobbigaste för mig är att jag på grund av detta dömer ut personer från vissa nationer direkt pga att alla från dessa ställen handlar exakt likadant.. Jag VILL verkligen inte tycka illa om folk, men det är ju så svårt när en enda person i ens lag från Ryssland kommer att förstöra hela matchen, och det dessutom händer varje gång..

Sen, levlarna i Dota 2 speiar INGEN som helst roll. Har en kompis som är level 51 och som fortfarande möter personer som är level 2-4.. Det är visserligen en beta, men kom igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Det jobbigaste för mig är att jag på grund av detta dömer ut personer från vissa nationer direkt pga att alla från dessa ställen handlar exakt likadant.. Jag VILL verkligen inte tycka illa om folk, men det är ju så svårt när en enda person i ens lag från Ryssland kommer att förstöra hela matchen, och det dessutom händer varje gång..

Sen, levlarna i Dota 2 speiar INGEN som helst roll. Har en kompis som är level 51 och som fortfarande möter personer som är level 2-4.. Det är visserligen en beta, men kom igen..

Du har bara spelat 80 matcher då, själv har jag spelat ca 220+.
Det är faktiskt så att man hamnar någonstans runt din egen Battle Level eller vad det heter,
problemet är att folk spelar i parties och ibland spelar en lvl 40 med sina nybörjarkompisar.
Hände mig att jag satt i en match med en kille som var 51, hans två polare var helt nya,
dom fattade givetvis noll och gick runt och dog hela tiden. Jisses vad tråkigt.
Många ryssar är dåliga pga dom pratar oftast inte Engelska, svårt att ha kommunikation med dem,
samt att många ryssar är så självständiga och ego. Många gånger är det en ryss som spelar Support
och KSar VARJE JVLA gång så man får rå-damp och bara vill slita av skallen på någon.
Brukar välja Support för många vill helst ha Carry-rollen samt att många kan inte (vill inte?) spela Support korrekt.
Något man kan göra är att hitta några spelare man vet är bra att spela med så kan man köra ett helt
fem-manna gäng i samma party.

Permalänk
Medlem

Förut fick man ju lågprioritets kö när man gjorde abandonment , men nu verkar det som d inte händer någonting längre senaste tiden jag lämnat matcher.

Och ja matchmakingen är lite trist i dota faktiskt, det känns som alla matcher jag spelar är alltid stomps.
Antingen blir man helt krossad, eller så krossar man helt själv.
antalet "jämna" matcher jag haft kan jag nog räkna på 2 händer.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Ha ha

ha ha, har spelat DOTA 2 i 20 min och fattar inte alls vad ni pratar om. Detta spel är nog inget för mig.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Spela HON istället.... nej vill inte göra det till en Dota vs HON tråd men matchmaking systemet är _SÅ_ mycket bättre i HON än i Dota + att det finns inga ryssar alls.

Permalänk
Medlem

Det är mycket enkelt, de har alla alternativ ifyllda för att de tror att de får snabbare kö-tider på det viset. Angående rating systemet så är det indelat i tre kategorier: Normal, High, Very high där very high är mer eller mindre ett skämt. Man kan likna det vid 1600+ i HoN. Lösningen är att snacka med folk som faktiskt är vettiga, fylla din friendlist med random decent folk och spela med dem så mycket som det går.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem

Det är tyvvär inte så mycket att göra åt dessa idioter, du får helt enkelt försöka spela roller som har stor inflytan på spelet
mid/jungler.

Permalänk
Master of Overkill

En sak.
Publik kommer aldrig vara balanserat om det inte är 1v1.

Ta vilket spel som helst, Starcraft 2 2v2 med random 3v3 4v4 5v5.
CS 1.6 2v2 3v3 4v4 5v5 med randoms public.
HoN samma skit
LoL samma skit
det kommer alltid vara skit om dom inte lägger in så man inte kan spela på flera dagar om man blir reportad men DÅ MÅSTE BANN Systemet funka 100 %

Jag har spelat runt 1000-1500 games Dota 2 och spelar 1-2 games om dagen och man får stå ut med retards är bara så.

Vill man bli bra och spela med seriösa spelare får man köra in-house.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du har bara spelat 80 matcher då, själv har jag spelat ca 220+.
Det är faktiskt så att man hamnar någonstans runt din egen Battle Level eller vad det heter,
problemet är att folk spelar i parties och ibland spelar en lvl 40 med sina nybörjarkompisar.
Hände mig att jag satt i en match med en kille som var 51, hans två polare var helt nya,
dom fattade givetvis noll och gick runt och dog hela tiden. Jisses vad tråkigt.
Många ryssar är dåliga pga dom pratar oftast inte Engelska, svårt att ha kommunikation med dem,
samt att många ryssar är så självständiga och ego. Många gånger är det en ryss som spelar Support
och KSar VARJE JVLA gång så man får rå-damp och bara vill slita av skallen på någon.
Brukar välja Support för många vill helst ha Carry-rollen samt att många kan inte (vill inte?) spela Support korrekt.
Något man kan göra är att hitta några spelare man vet är bra att spela med så kan man köra ett helt
fem-manna gäng i samma party.

Fast det stämmer ju inte.

Själv har jag spelat ungefär 350-400 matcher och hamnde igår med en kille som var level 1 och hade spelat 5 matcher varav en var en vinst. Detta var i solo-kön.

Ett enkelt match-making-system och genom att permanentbanna t.ex. alla som går med i engelska spel från just de engelska spelen skulle gör allt så mycket bättre. Några månaders urgallring sedan skulle ryssarna och brasilianarna vara borta!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av erik7191:

Okej, picture this:

Du sitter med en kompis i skype och ni har just lugnat ner er från ett EPISKT game (matchid: 222696969). Du laddar kartan och allt ser normalt ut.
Du pickar din Bristleback, och din kompis pickar Io, varpå du säger "me and ____ bot" som The Dire. (de som spawnar top)
Lagkramraterna pickar Drow Ranger, Kunkka och Zeus, varpå du tänker "detta kan bli riktigt gött ändå!"

Ni går ner till shoppen och gömmer er som vanligt, utifall att någon vill ganka, men plötsligt ser inte allt ut som vanligt längre. Kunkka är påväg rakt ner mot dig och din kompis. Du frågar vart han ska, varpå det kommer pings på runan från de andra två i laget, och du lugnar genast ner dig.
Vad som händer sedan är MYCKET konstigt. Utan att säga ett ord så går Kunkka RAKT mot dig och din kompis, och börjar slå på creepsen. Då du och din kompis faktiskt har paxat denna lane, och setupen för en trilane är EXTREMT dålig, så frågar du var i hela fridens namn snubben håller på med, varpå inget händer alls.

Vi spolar framåt en minut.
Du har TPat top, eftersom att Kunkka VÄGRAR att dra, och han varken skriver eller säger något, så du vet inte om det är en bot eller om snubben bara inte kan engelska (här ska tilläggas att vi bara har lagt in "EU West" och "English" som kö-alternativ, och vi har båda under 3 leaves på våra 80 games).
Din skype-kamrat föreslår här att han ska komma top, men då Drow Ranger verkar vara av samma skrot och korn som Kunkka så är det ingen idé. (i efterhand så skulle han ha kommit top. Även om Kunkka feedat så hade iallafall min kompis och jag haft roligt tillsammans)
Top förlorar hårt, och efter inga ganks eller misscalls från mid-zeus, så förlorar även bot, då motståndarlagets mid gankar aktivt.

I matchens sista minuter (45 minuter in i denna terrormatch) så TPar Io Kunkka till motståndarens midtorn, som Kunkka ENKELT kan slå ner, då han slår 450 UTAN crit. Det Kunkka gör är att springa därifrån. Processen repeteras två gånger, med MÅNGA pings, och både text- och ordförklaringar, men Kunkka springer därifrån alla tre gånger. Han kommer däremot inte därifrån levande, utan han blir söndernukad av motståndarlaget som TPat tillbaka.

Drow Ranger springer ut ur basen ensam och STENDÖR 4 gånger på raken och slutar på 7/13. Zeus kan inte ens KSa med sin ult ordentligt.
Vi förlorar alltså matchen pga tre idioter som tydligt är kompisar. De ignorerar helt all logik, utan de kör BARA sitt egna race trots att de gör att vi förlorar. De feedar även det andra laget stenhård med sina "ganks" där de går in 2 mot 3 och tror att de ska vinna.

Mina frågor är, vad gör man åt detta? Finns det något man kan göra för att vinna ett sådant game? Varför håller inte Valve hårdare på den region och språk man valt? (de var alla tre från Brazilien)

Wow. Har ni som spelar detta spel utvecklat ett helt eget språk eller något? Förstod inte ett ord utav det du skrev och jag är ändå hyfsat medveten om "internetslang". :-/

Usch. Känner mig gammal nu..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Mina frågor är, vad gör man åt detta? Finns det något man kan göra för att vinna ett sådant game? Varför håller inte Valve hårdare på den region och språk man valt? (de var alla tre från Brazilien)

Har du spelat 80 games så har ni gissningsvis inte nått någon högre level, och lär få leva med sådana spån ett tag framöver (runt level 35 började jag uppleva att medelspelaren eller vad man ska säga blev "helt ok", och då och då får man riktigt bra folk i laget).
och ja, det går att vinna games själv även om ditt lag är helt värdelöst, förutsatt att du/ni är bra nog att vinna 1v5/2v5. Har gjort detta massvis med gånger.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Wow. Har ni som spelar detta spel utvecklat ett helt eget språk eller något? Förstod inte ett ord utav det du skrev och jag är ändå hyfsat medveten om "internetslang". :-/

Usch. Känner mig gammal nu..

Allt han inte skrev ut var väll TP (Teleport) och KS(Kill Steal)?

Grymt många här som klagar på ryssar även fast vi svenskar nog är bland de värsta man kan ha att göra med när det kommer till MOBA (flamear alla, kan inte ta kritik, tror de är bäst fast de suger).
Sen om man spelar på botten rank är det ju enkelt för folk att komma och trolla med nya konton.

Du kan ju också se det från andra sidan, 3 kompisar satt och spela så kom ni två och sket i allt.
Public är och kommer alltid vara skit, blir bättre och kör inhouse eller skriv dina klagomål i ett textdokument.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Wow. Har ni som spelar detta spel utvecklat ett helt eget språk eller något? Förstod inte ett ord utav det du skrev och jag är ändå hyfsat medveten om "internetslang". :-/

Usch. Känner mig gammal nu..

Jag gör en liten ordlista för att hjälpa då.

  • Bristleback - Igelkottsliknande karaktär, skjuter taggar och spottar.

  • Io - Liten boll av energi, andeliknande, länkar ihop sig med medspelare och ger dem extra helande och energi, kan även ge bonus till attackhastighet och teleportera folk.

  • bot - Den nedre av de tre "vägarna" mellan lagens baser.

  • The Dire - Laget som ligger i det nordöstra hörnet av kartan.

  • Drow Ranger - Pilbågsskytt som gör mycket skada och kan sakta ner motståndarna, kan även göra så att de ej kan använda magier.

  • Kunkka - Piratkapten som kan skjuta vattenstrålar och stora skepp. Kan även spåra motståndarna så att de kommer tillbaka.

  • Zeus - Gud som skjuter el. Kan skjuta en magi som gör skada på alla över hela kartan.

  • shoppen - Syftar på en liten sidoshop som finns tillgänglig i både den övre och den nedre vägen.

  • pings - Ett klick på kartan som visar en liten signal för laget.

  • runan - "powerups" som kan spawna på ett av två ställen so ligger mellan vägarna var annan minut.

  • creepsen - Monstrena som varje lag har som hela tiden försöker anfalla motståndarlaget.

  • setupen - Lagsammansättningen.

  • trilane - Normalt sett går man två spelare i både den övre och den under vägen och en i mitter, vid trilane kör man tre spelare i en väg och en i båda de andra.

  • TPat - Teleporterat.

  • top - Den övre vägen.

  • kö-alternativ - De inställningar man använder när man söker efter matcher.

  • leaves - De matcher man lämnat och fått ett "straff" för.

  • games - Matcher.

  • skype - Kommunikationsprogram.

  • skrot och korn - Metall och sädesslag.

  • feedat - Dör för mycket och get motståndarna en fördel.

  • roligt tillsammans - Något man kan ha.

  • ganks - När man går i grupp och dödar någon.

  • misscalls - Man signalerar att motståndarna gått ifrån sin egen väg och att det kan vara riskabelt för de andra om de skulle anfalla.

  • mid - Den mittersta vägen.

  • torn - En byggnad som skjuter på motståndare som kommer i närheten.

  • crit - En chans att göra en viss multipel extra skada.

  • söndernukad - Ägd.

  • KSa - Kill Steal:a, något som Zeus ska göra med sin magi som gör skada på alla.

  • ult - En "ultimat" magi som gör något speciellt för alla karaktärer.

  • idioter - De flesta dota-spelare.

  • Valve - Ett företag.

  • region - Ryssland.

  • språk - Ryska.

  • Brazilien - Amerikas Ryssland.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

Älskar hur folk skall rapportera andra som uppenbarligen bara är riktigt värdelösa på ett spel.

"Valve, banna dom här tre, för dom kunde inte spelet lika bra som mig och min kompis!!!"

Acceptera att det finns riktigt dåliga spelare bara.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Det är ett tema som går igenom alla typer av onlinespel. I BF3 har man 12 ryssar som alla tror att dom är Vasily Zaytsev och spelar därför 12x scope sniper och tillför ingenting till matcherna.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Det är ett tema som går igenom alla typer av onlinespel. I BF3 har man 12 ryssar som alla tror att dom är Vasily Zaytsev och spelar därför 12x scope sniper och tillför ingenting till matcherna.

Skillnaden i Battlefield är att en välfungerande grupp, eller bara två personer, kan vända hela spelet till lagets fördel. Den dåliga prestandan hos andra lagkamrater gör inte fienden starkare.

I Dota så blir fienden starkare desto sämre ditt lag är och ens egen insats spelar som oftast mycket liten roll oavsett hur fantastiskt bra man må vara.

Permalänk
Medlem

Jag brukar spela singel draft på US east/west servrarna. För mig inget märkbart lagg och upplever att folk är både trevligare och mer förlåtande där. Länge sen jag såg någon ryss (iaf ryska).

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Protip: Bara ryssar/öststatare har "snygga" tjejer som profilbilder. Bered dig redan vid loadingscreenen och anpassa dig alt. disconnecta då.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk

Mitt tips är att köra i grupp, kör du 3+ (helst 4 eller 5) så är risken väldigt låg att de andra personerna faktiskt kan förstöra matchen helt. Jag spelar inte alls DotA 2 utan grupp längre då det inte fungerar, antingen krossar man eller blir man krossad direkt. Ingetdera leder till en speciellt rolig match.

Jag har inte testat köra på USE/W servrar, men precis som Pojo skrev, så verkar det fungera bättre där. Ett flertal personer har tipsat mig om det. Fast jag är rädd för brasilianarna därifrån ;_;

Skrivet av matte54:

Förut fick man ju lågprioritets kö när man gjorde abandonment , men nu verkar det som d inte händer någonting längre senaste tiden jag lämnat matcher.

Och ja matchmakingen är lite trist i dota faktiskt, det känns som alla matcher jag spelar är alltid stomps.
Antingen blir man helt krossad, eller så krossar man helt själv.
antalet "jämna" matcher jag haft kan jag nog räkna på 2 händer.

Det händer men du straffas inte tills du når en viss procentuell ratio av spelade matcher och matcher du övergivit.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Skillnaden i Battlefield är att en välfungerande grupp, eller bara två personer, kan vända hela spelet till lagets fördel. Den dåliga prestandan hos andra lagkamrater gör inte fienden starkare.

I Dota så blir fienden starkare desto sämre ditt lag är och ens egen insats spelar som oftast mycket liten roll oavsett hur fantastiskt bra man må vara.

Så sant, jag tillhör den gruppen som får slita för att hålla uppe laget (i BF3)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts