Synka mailkonto mellan iPhone och iPad

Permalänk

Synka mailkonto mellan iPhone och iPad

Det är så att jag har ca 4 olika mailkonton på min iPhone som jag nu skulle vilja synkronisera med min iPad så alla inställningar och mail följer med, är detta möjligt att göra. Eller måste jag konfigurera om alla kontona manuellt på iPaden?

Permalänk
Medlem

Synka till Icloud och återställ sedan från icloud på ipaden. Fast det går nog snabbare att lägga in dem manuellt.

Permalänk

när jag trycker att den ska synka mailen i iCloud så säger den att om jag vill starta en gratis @iCloud mail. den vill alltså inte synka mina redan existerande konto utan starta ett nytt?

Permalänk
Medlem

Du ska inte starta mail i iCloud, då vill den att du gör en iCloudmail specifikt. För att slippa föra över mailinställningar manuellt så är det enklast att göra en säkerhetskopia på iPhonen och sedan återskapap från den kopian på iPaden.

Följ denna artikel för att få reda på hur du gör: http://support.apple.com/kb/HT1766?viewlocale=sv_SE
Kom ihåg att materialet på iPaden kommer att ersättas, så om du har något på iPaden som du vill ha kvar kommer du behöva spara det materialet på något vis.

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av pj-hugo:

Du ska inte starta mail i iCloud, då vill den att du gör en iCloudmail specifikt. För att slippa föra över mailinställningar manuellt så är det enklast att göra en säkerhetskopia på iPhonen och sedan återskapap från den kopian på iPaden.

Följ denna artikel för att få reda på hur du gör: http://support.apple.com/kb/HT1766?viewlocale=sv_SE
Kom ihåg att materialet på iPaden kommer att ersättas, så om du har något på iPaden som du vill ha kvar kommer du behöva spara det materialet på något vis.

Lycka till!

Tack för svar.
Det var dock detta jag gjorde,körde en säkerhetskopiering av iphonen via iCloud,men mailet synkades inte, men resten följde med såsom calender,påminnelser osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiasko1983:

Tack för svar.
Det var dock detta jag gjorde,körde en säkerhetskopiering av iphonen via iCloud,men mailet synkades inte, men resten följde med såsom calender,påminnelser osv

Hmm. Konstigt. Kopian ska inkludera mailkontona. Kanske enklast att skriva in det manuellt istället. DU kan ju annars testa en iTunes-säkerhetskopia istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiasko1983:

Tack för svar.
Det var dock detta jag gjorde,körde en säkerhetskopiering av iphonen via iCloud,men mailet synkades inte, men resten följde med såsom calender,påminnelser osv

Gör en säkerhetskopiering i iTunes istället och välj att kryptera denna. Då följer mailkonton och lösenord med.