Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Permalänk
Medlem

Konsumentmakt! <3 Bara att slopa kravet av Kintect samt erbjuda bundle utan Kintect så är saken biff!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teslacoiler:

Fantastiskt, ska bli riktigt intressant att lira spel i 4K sen. Så kan ju alla Ps4:a fanboys spela i 1080p. Tycker inte Sony har gjort något att hänga i julgranen sedan Walkman. Men alla är vi olika.

Så du tror att X1 med 30-40% sämre GPU skulle klara 4k bättre än PS4?

Permalänk
Medlem

Enligt mig har dom redan skitit i det blå skåpet.
Frågan är nu om de kan få det helt rent eller om det är för sent o de flesta är inne på att köpa en PS4 nu istället.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Rätt riktning. Om de gör ett billigare paket utan Kinect så blir det nog ganska lika mellan konsolerna, dock så är det inte troligt att jag köper en konsol men om, så är PS4 nog den jag skulle köpa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teslacoiler:

Fantastiskt, ska bli riktigt intressant att lira spel i 4K sen. Så kan ju alla Ps4:a fanboys spela i 1080p. Tycker inte Sony har gjort något att hänga i julgranen sedan Walkman. Men alla är vi olika.

PS4 har så vitt jag vet samma möjligheter att spela i 4K som Xbox One.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Så du tror att X1 med 30-40% sämre GPU skulle klara 4k bättre än PS4?

Ps4 har inte ens 4K för spel.

Permalänk
Skrivet av anon168915:

PS4 har så vitt jag vet samma möjligheter att spela i 4K som Xbox One.

Nej, den har det för media. Det vill säga film.

Permalänk
Medlem

För den stora skaran människor ju skadan givetvis inte redan skedd. Men helt klart har förbokningssiffrorna fått MS att tänka om. Jag trodde verkligen INTE jag skulle köpa PS4 efter att ha ägt 4 st. Xbox 360. Men efter vad MS presenterade tog jag och beställde 2 st PS4:or med en gång. Personligen tycker jag verkligen det är tråkigt att MS valde att göra en produkt som inte alls verkar ha haft gamers som första prioritet. Xbox One har fortfarande garanterat den bästa kontrollen även ev. bäst utvecklarstöd (även om det givetvis kommer bli oerhört mycket bättre än PS3). Men att MS valde att utveckla en produkt som är skräddarsydd för amerikanska cable-tv är inte bara direkt korkad, det är rent förolämpande mot resten av världen. USA må vara deras största marknad men alla marknaden i övrigt är överlägset betydligt större. MS känns som de gjort om en Ericson vid millenniumskiftet och tillverkade telefoner ingen jäkel ville ha men de hävdade själva att de var fantastiska. Jag hoppas verkligen inte MS och Xbox One kommer gå samma väg till mötas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teslacoiler:

Ps4 har inte ens 4K för spel.

Vilket sort spel väntar du dig att X1 skulle kunna köra i 4k? Du ska vara glad om du får 2.5D brawlers i den upplösningen med den GPU:n

Edit:
Sen finns det inget som hindrar Sony från att "uppdatera" vid ett senare skedde. Det är i princip samma hårdvara med undantag för minne och gpu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teslacoiler:

Nej, den har det för media. Det vill säga film.

Där ser man, hade jag missat. Man lär sig något nytt varje dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teslacoiler:

Fantastiskt, ska bli riktigt intressant att lira spel i 4K sen. Så kan ju alla Ps4:a fanboys spela i 1080p. Tycker inte Sony har gjort något att hänga i julgranen sedan Walkman. Men alla är vi olika.

då det är i princip samma inälvor i maskinerna, där sonys på de flesta om inte alla punkter är en gnutta överlägsen, så finns det inget som hindrar den från att rendera spel i lika hög upplösning som xboxen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Enda anledningen till detta är pga PS4,an har exploderat i förhandsbokningar, och att Sony totalt krossade dom på E3. Microsoft fick kalla fötter och drog svansen mellan benen och försöker nu smöra in sig hos sina förlorade själar att ta dom tillbaka, men akta er.

Vad som en gång var kan komma igen.

Efter Microsoft misslyckande på E3, hur kan dom ha kvar detta? givetvis så kan dom inte det, att dom ens försökte med detta bevisar ju bara vilket typ utav företag som dom är, så jag tycker folk ska supporta dom som gjorde rätt från början.
http://www.youtube.com/watch?v=HXaS80iCLQc

Håller helt med dig, ser ingen anledning till varför man skulle köpa ett xbox one framför ett ps4

Permalänk

Ta bort den där jäkla kinecten och sänk prislappen så blir ja nöjd

Visa signatur

https://www.youtube.com/user/abatheswedishdude02
HD 7950 - Define R4 - XPG Black Edition - i5 4670K - Gigabyte Z87 UD3H - 250G SSD - 1.5 TB - CX600M -Philips ULTRAWIDE Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av vi0lat0r:

Men är du sprängd? Om jag var VD i ett miljardföretag och hade en release som skulle kunna gå back hundratals miljoner om jag inte gjorde vissa förändringar som majoriteten vill se OCH som min största konkurrent erbjuder, så borde jag inte inneha min position i företaget, jag skulle vara jävlart dum i huvet.

Men de är så patetiskt att dom ändrar det NU och inte bara hade det så från början! Du tror dom tänkte att fansen skulle älska online check ins och att inte kunna dela med sig av sina spel? Ska göra svaret enkelt så du förstår: Nej! Dom ville gå med vinst till varje pris så dom körde över oss konsumenter för att tjäna en hacka till, men ack ack ack så bra det gick! Med en massa hat ändra dom sig helt... Hata lite på priset så får ni säkert ned det med, kanon företag som står på sig!

§1.6
Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Det är ta mig tusan tragiskt hur jäkla lättledda ni är. De lägger en skit på era huvuden, tar bort den och ni tackar för hatten.

Microsofts enda anledning till en ändring i DRM frågan är för att de såg att den negativa publiciteten skulle skada försäljning. Ta en god titt på företaget som ens hade mage att införa detta till att börja med. Förstår inte hur ni kan förlåta en sådan hemsk inställning till sina kunder - för den har inte ändrats kan jag lova. Nej Sony verkar har betydligt bättre syn på sina kunder och förtjänar pengar för det.

Inte för att tala om all PR snusk vi blivit matade med sedan revealen. "Infinite power of the cloud" etc - vilket vi lite datorkunniga visserligen redan från början visste att det var skitsnack, men ändå.

fast det var ju det ända som höll oss tillbaka från att köpa det, jag menar 3 kernel system (xbone, windows 8, instant multitasking), en kinect i köp av ett xbox one (playstation har samma men då måste du lägga till 1000kr) en konsol med tillräckligt dugliga komponentar att hålla sig i 8:e generationen samt mer exclusive spel till konsolen är ganska sweet om du frågar mig.

dem gör något i allafall jämför med sony, allt sony har gjort är att leva på ms temporära misslyckande och visa dem spel som nästan kommer till alla konsoler

sen så har ms gjort mig "lättledd" till deras produkter, det är för att mina personliga preferenser och att deras produkt gör faktiskt något nytt (sådant som sony inte vågar)

kom jätte gärna med exempel på vad sony har gjort så "annorlunda" som gör det så mindblowing bättre, jag är öppen för diskussion

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Vilket sort spel väntar du dig att X1 skulle kunna köra i 4k? Du ska vara glad om du får 2.5D brawlers i den upplösningen med den GPU:n

Det återstår att se. Ingen ide att sia om det nu för varken du eller jag har en aning vad som är möjligt eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teslacoiler:

Ps4 har inte ens 4K för spel.

4K är inte ämnat för spel. Ingen har sagt det. Foton och film, ja visst. Tycker personligen att det är synd att man inte kan låna ut spel digitalt i och med denna ändringen.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Riktigt dåligt gjort av Microsoft det här att böja sig för baktåsträvare. Här hade man hoppats att man skulle få leva digitalt, men icke. Folket krävde plastskivor från 70-talet och det fick dom.

Även Steam har offline-mode, plastskivor och 24h authentication har inget tekniskt samband. Vill MS så kan de implementera vad som helst.

Permalänk

Fan, nu blev det svårt igen... Blir nog ändå en PS4 om bara kontrollen passar mina stora händer bättre än den gamla gjorde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

PS4 har så vitt jag vet samma möjligheter att spela i 4K som Xbox One.

Stämmer nog rätt bra. PS4 inte alls och Xbox One för svag för det i praktiken.
Med tanke på att HDMI 1.4 inte heller stödjer 4k i högre framerate än 30 fps (bandbredden räcker inte till mer än så) så blir spel bortsett UNO, schack och Angry Birds rätt så ospelbara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

vröv, jag som hade sett fram emot att slippa skivorna :/

Köp spelen som Digital downloads då, inget som tvingar dig att köpa fysiska versionen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Tur möjligheten finns då att köpa spelen online och strunta i skivan då

Priserna på xbox live är inte direkt låga inte på 360 i alla fall. Ex gears of war kostar typ 90 kr på cdon.com medan dom vill ha ca 350kr på xbox live. Så det är inte ett bra alternativ enligt mig Men visst fixar dom priserna så det inte blir dyrare så finns det inget att klaga på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

varför kunde dem inte tänka likadant med windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Ser dock fortfarande ingen anledning att köpa Xbox One istället för en PS4.

Ser ingen anledning till att köpa konsol förhuvudtaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Enda anledningen till detta är pga PS4,an har exploderat i förhandsbokningar, och att Sony totalt krossade dom på E3. Microsoft fick kalla fötter och drog svansen mellan benen och försöker nu smöra in sig hos sina förlorade själar att ta dom tillbaka, men akta er.

Vad som en gång var kan komma igen.

Efter Microsoft misslyckande på E3, hur kan dom ha kvar detta? givetvis så kan dom inte det. Att dom ens försökte med detta bevisar ju bara vilket typ utav företag som dom är, så jag tycker folk ska supporta dom som gjorde rätt från början.

så sant som det är sagt, sony har typ bara utnyttjat ms misslyckande

Exempel:

Permalänk

Bra att de lyssnar på kritik, men jag kommer nog ändå att köra på PS4. Den kostar mindre, är mindre, man slipper Kinect, och deras online service är billigare.

Permalänk
Medlem

Detta hade inget med intelligens att göra. De var tvungna eftersom de skulle förlora mer på minskad försäljning av konsolen än på ökad piratkopiering av spelen. Om PS4 hade presenterats efter att XBO lanserats så skulle de aldrig tagit bort DRM innan dess hur mycket folk än skulle klagat. Det är faktiskt jävligt kul att se en organisation tvinga en annan till att lyssna till folket.

Permalänk

Herre min skapare, först gnäller och klagar ni på drm och skit, sen när Microsoft tar bort dom grejerna, så gnäller eller klagar ni likförbannat för att dom gjorde det. Hur fan ska ni ha det? Varför inte bara tacka och ta emot för att Microsoft lyssnade på kritiken.

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Medlem

"You told us how much you loved the flexibility you have today with games delivered on disc." = Eller "Inga förhandsbokningar".

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Att de tar bort regionslåsning är ju bra.

Resten hade jag gärna behållt. "Family-grejen innebar ju (om jag fattat rätt)att om man T.ex vill lira ett spel i co-op med polaren så behöver bara en av oss äga spelet. Men det försvinner nu. Tack för det alla trångsynta och gnälliga djävlar! :/

Tänk vad smidigt när man varit hos polaren och blivit sugen på att lira ett spel i sin samling. Utan skiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W