Permalänk

"Dela" RAM, påverkar det timingen?!

Tjena!
Är ny här och tänkte kolla om det finns nån som har koll ang. RAM minnen: om man köper ett pack med 4x8gb, kan man då dela på dem och sätta 2 av dem i 2 olika datorer? Eller sabbar det nånting då? Har sjukt dålig koll på RAM, så hade vart jättetacksamt om nån här som är skillad (och snäll) vill ge mig lite klarhet i frågan!
Stort tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är inga som helst problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Bara o dela, är väl moderkortet det hänger på hur dem ska sättas för o få bäst prestanda. Dual Channel osv.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Rhythm_86:

Tjena!
Är ny här och tänkte kolla om det finns nån som har koll ang. RAM minnen: om man köper ett pack med 4x8gb, kan man då dela på dem och sätta 2 av dem i 2 olika datorer? Eller sabbar det nånting då? Har sjukt dålig koll på RAM, så hade vart jättetacksamt om nån här som är skillad (och snäll) vill ge mig lite klarhet i frågan!
Stort tack på förhand!

kolla att moderkorten stödjer 8GB minnen, hur många minnes-slots är det på kortet? vad är maximal GB?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Tack för era svar!
Är ett begagnat moderkort jag tänkt köpa, ASUS P8Z68-V PRO, och säljaren ville även bli av med 4x8gb RAM. Känner att jag gott och väl klarar mig med 2x8, men säljaren snackade om att det inte skulle va bra att splittra upp minnena bara för han köpt de i ett paket... Så om det nu ändå går att dela på dem, kan jag ju ta 2 och sen sälja dem andra 2 billigt till en kompis, hoppades jag på.
Det verkar alltså gå bra då?
Tack igen för er visdom! ♥