Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Kommer 8.1 enbart finnas på Windows Store? Finns det någon möjlighet att ladda ner uppdateringen från Windows Downloads på Microsoft' s hemsida lika enkelt som DirectX och liknande? Hur stor kommer filen (uppdateringen) vara? Och kommer den i så fall vara som en ISO fil?

Någon som vet?

Den kommer finnas både i Windows Store och som en separat nedladdning. Skulle tro att det är någon form av exe-fil liknande hur service packs är. Storleken sägs vara ungefär 2GB.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Ifall man kan göra det via Wikipedialänkar och genom att endast kolla på längderna på artiklarna kan man konstatera att det var mer nyheter i Vista och 7.
http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_Windows_Vista
http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_Windows_7
http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_Windows_8

Det handlar inte om vilken mängd funktioner/designer som tas bort eller läggs till. Det handlar såklart om vilka och hur detta genomförs..

Iövrigt verkar M$ hela PR-avdelning ha semester då vissa börjar göra väldigt bra uttalanden, vilket är synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Den kommer finnas både i Windows Store och som en separat nedladdning. Skulle tro att det är någon form av exe-fil liknande hur service packs är. Storleken sägs vara ungefär 2GB.

Det där var ju faktiskt positivt. Jag har stört mig på att det tidigare verkat som om 8.1 endast kommer finnas via Store, och Microsoft har av någon anledning stängt av store om man har UAC avslaget. Är de rädda för att de appar de själva har godkännt skall utgöra ett säkerhetshot, tro?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det där var ju faktiskt positivt. Jag har stört mig på att det tidigare verkat som om 8.1 endast kommer finnas via Store, och Microsoft har av någon anledning stängt av store om man har UAC avslaget. Är de rädda för att de appar de själva har godkännt skall utgöra ett säkerhetshot, tro?

Vad menar du att de stäng av storen om man har UAC avslaget? kör UAC avslaget kommer åt marketplace utan problem , på mina testburkar likaså, menar du någon annan store? =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Vad menar du att de stäng av storen om man har UAC avslaget? kör UAC avslaget kommer åt marketplace utan problem , på mina testburkar likaså, menar du någon annan store? =P

Nej, Windows store i 8.0.

Jag har stängt av uac fullt ut, alltså inte endast genom "never notify" utan det var någon group policy eller någon registernykel också. Vissa program vägrade autostarta annars. Men om man bara stängt av på "vanligt" sätt så är det mycket möjligt att det fungerar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Den kommer finnas både i Windows Store och som en separat nedladdning. Skulle tro att det är någon form av exe-fil liknande hur service packs är. Storleken sägs vara ungefär 2GB.

Det låter bra det, skönt att veta att uppdateringen kommer vara lättillgänglig och enkel att göra backup på.
8.1 kommer bli en bra uppdatering och den är efterlängtad.

Permalänk
Medlem

Bara ett par dagar kvar nu! Någon som kommer testa på sin burk eller kommer ni att köra Virtuellt?

Jag kommer att ominstallera min Gamingburk och köra 8.1 där ! ska bli intressant, speciellt om jag kan övertyga annat folk nu att köra 8an då vi har en startknapp så att övergången inte blir lika svår.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Bara ett par dagar kvar nu! Någon som kommer testa på sin burk eller kommer ni att köra Virtuellt?

Jag kommer att ominstallera min Gamingburk och köra 8.1 där ! ska bli intressant, speciellt om jag kan övertyga annat folk nu att köra 8an då vi har en startknapp så att övergången inte blir lika svår.

Är så laddad. Ser även fram emot att kolla på Build-konferensen, brukar va riktigt bra keynotes. Jag lär uppgradera alla mina tre burkar som jag använder till Windows 8.1 Preview. Bryr mig inte så mycket om jag måste installera om alla program.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Bara ett par dagar kvar nu! Någon som kommer testa på sin burk eller kommer ni att köra Virtuellt?

Jag kommer att ominstallera min Gamingburk och köra 8.1 där ! ska bli intressant, speciellt om jag kan övertyga annat folk nu att köra 8an då vi har en startknapp så att övergången inte blir lika svår.

Kommer nog att testa på min burk, hoppas bara att Start8, ModernMix och säkerhetsprogrammet inte slutar att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Bara ett par dagar kvar nu! Någon som kommer testa på sin burk eller kommer ni att köra Virtuellt?

Jag kommer att ominstallera min Gamingburk och köra 8.1 där ! ska bli intressant, speciellt om jag kan övertyga annat folk nu att köra 8an då vi har en startknapp så att övergången inte blir lika svår.

Jag tror inte "annat folk" blir så glada när de upptäcker att det endast är kosmetika, att knappen fortfarande leder till helskärmsskiten...

Och ja, jag hatar den. tycker inte det är så kul med decimeterstora fyrkanter, som det lär bli på min skärm... Men jag tillhör väl en minoritet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonteMC:

Jag tror inte "annat folk" blir så glada när de upptäcker att det endast är kosmetika, att knappen fortfarande leder till helskärmsskiten...

Och ja, jag hatar den. tycker inte det är så kul med decimeterstora fyrkanter, som det lär bli på min skärm... Men jag tillhör väl en minoritet...

Skickades från m.sweclockers.com

Decimeterstora fyrkanter på din skärm?? Din skärm måste vara enorm. I Windows 8.1 kan du välja en storlek som är en fjärdedel av vad de är i Windows 8. Ungefär samma storlek som ikonerna är i skrivbordet i Windows 7, är dessa också decimeterstora för dig?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Decimeterstora fyrkanter på din skärm?? Din skärm måste vara enorm. I Windows 8.1 kan du välja en storlek som än fjärdedel av vad de är i Windows 8. Ungefär samma storlek som ikonerna är i skrivbordet i Windows 7, är dessa också decimeterstora för dig?

Det är skärmen i signaturen. Och eftersom den är förhållandevis lågupplöst (1080p på 32" ) så tänkte jag att de skulle bli för stort, eller tänker jag fel nu?

Men om jag fattat det rätt så kan man inte ändra storleken i win8, men i win8.1?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk

Det intressanta ska bli att se de ändringar Microsoft INTE hypat upp för att övertyga XP och W7 användare att byta.
Det är i de funktionerna marschen mot låst mobiltelefon-OS borde fortsätta.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonteMC:

Det är skärmen i signaturen. Och eftersom den är förhållandevis lågupplöst (1080p på 32" ) så tänkte jag att de skulle bli för stort, eller tänker jag fel nu?

Men om jag fattat det rätt så kan man inte ändra storleken i win8, men i win8.1?

Skickades från m.sweclockers.com

Titta på ikonerna som du har på skrivbordet just nu (exempel papperskorgen). Om du inte har ändrat storleken på den, så att den är i standardstorlek så får du en idé om hur stora ikonerna kan vara på startskärmen. Knappast särskilt stora eller hur?

I Windows 8 fanns det möjlighet att välja två storlekar på startskärmsikonerna, en normalstor och en extra bred. I Windows 8.1 har du två ytterligare storlekar att välja på, en som är extra liten (en fjärdedel så stor som den normalstora) och en gigantisk. Du ser alla fyra storlekarna för Windows 8.1 i den här bilden:

Skrivet av Dahle86:

Kvittar nu då jag bara använder metro till att starta Nintendo spel. De rutorna är det inte hundra att man kan ändra storlek på än.

Jag tänkte fel innan när jag svarade dig, den här bilden bevisar att du kommer kunna välja den minsta storleken även för dina Nintendo-spel.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Titta på ikonerna som du har på skrivbordet just nu (exempel papperskorgen). Om du inte har ändrat storleken på den, så att den är i standardstorlek så får du en idé om hur stora ikonerna kan vara på startskärmen. Knappast särskilt stora eller hur?

I Windows 8 fanns det möjlighet att välja två storlekar på startskärmsikonerna, en normalstor och en extra bred. I Windows 8.1 har du två ytterligare storlekar att välja på, en som är extra liten (en fjärdedel så stor som den normalstora) och en gigantisk. Du ser alla fyra storlekarna för Windows 8.1 i den här bilden:

http://blogs.windows.com/cfs-file.ashx/__key/communityserver-...

Jahaja. Om man ändå kunde begränsa hela startskärmen till att ta upp åtminstone 1/4 av skärmen, för det gör min nuvarande startmeny
(win 7), då jag ändå tycker att det blir förstort med helskärm på desktop.
Dock skulle jag inte ha något emot startskärmen på en htpc, den dagen jag skaffar det. Då är det nog behagligare än med startmenyn. Än sålänge funkar dock min VHS/Dvd-kombispelare utmärkt, så det dröjer väl ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonteMC:

Jahaja. Om man ändå kunde begränsa hela startskärmen till att ta upp åtminstone 1/4 av skärmen, för det gör min nuvarande startmeny
(win 7), då jag ändå tycker att det blir förstort med helskärm på desktop.
Dock skulle jag inte ha något emot startskärmen på en htpc, den dagen jag skaffar det. Då är det nog behagligare än med startmenyn. Än sålänge funkar dock min VHS/Dvd-kombispelare utmärkt, så det dröjer väl ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom att söken i Windows 8.1 inte är i fullskärm kan du se den som en ersättare av startmenyn. De flesta använde sök i startmenyn ändå.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Kommer nog att testa på min burk, hoppas bara att Start8, ModernMix och säkerhetsprogrammet inte slutar att fungera.

Vad är det du vill testa då om du endå inte kommer använda den nya startknappen?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Är så laddad. Ser även fram emot att kolla på Build-konferensen, brukar va riktigt bra keynotes. Jag lär uppgradera alla mina tre burkar som jag använder till Windows 8.1 Preview. Bryr mig inte så mycket om jag måste installera om alla program.

Jag med ! tycker bara det är kul att installera om skiten det tar ju endå 10mins ifrån servern hehe. Men ska bli kul och se om man hittar andra små ändringar när man sitter och gör sina dagliga rutiner hehe, ska nog så nån keynote också brukar vara endel bra saker där.

Vet inte vart du bor men MS har ju endel intressanta evenamang på Sommarkollo också i sommar!

http://deploymentbunny.com/2013/06/19/sommarkollo-2013-vad-r-...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Vad är det du vill testa då om du endå inte kommer använda den nya startknappen?

Generellt hur det ser ut och beter sig, kolla runt lite i PC settings och se om det fungerar som alternativ till Kontrollpanelen. Vet dock inte vad som kommer att visas i Preview så inte vet jag vad det är jag ska testa

Permalänk
Skrivet av strejf:

De flesta använde sök i startmenyn ändå.

Gör folk verkligen det? Det var en av de saker jag hatade mest med Unity, att man hela tiden var tvungen att använda sökfunktionen för att hitta program. Gör folk alltså det även när det finns en snabbmeny?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Jag som utvecklare skulle inte kalla Windows8 eller 8.1 för ett "nytt operativ", det fungerar likadant under huven, gör exakt samma saker som tidigare.

Det ni talar om är inte operativsystemet, utan det grafiska skalet: explorer och den där märkliiga startskärmen: vad som händer när man drar markören till olika hörn etc, hur Skype och Paint ser ut på skärmen när man startar det, o.s.v.

Själv tycker jag 8 / 8.1 är intressanta som fenomen, men inte som OS: fenomenet att MS så hårdnackad håller fast vid ett misslyckat kalkonskal som fått tummen ner av hela världen - men att man VÄGRAR att ta till sig av verkligheten?

Jag jobbar i branschen (med utveckling, i Stockholm) och känner *ingen* som uppgraderat till 8:an. Det är fler som bytt till Chromebooks. Tror det är vanligare att hemma-användare, som mest använder Skype, Paint och spelar patienser med datorn på dagarna, uppgraderat till 8.

Själv uppfattar jag skalet som irriterande fult och i vägen när jag ska arbeta. Det hade räckt att MS lagt tillbaks startknappen och gjort det till en inställning om man ville använda Aero eller ej - då hade Windows 8.x - skalet blivit en storsäljare. Men det vägrar man att göra, av obegriplig anledning.

Ofta när det handlar om orationella beslut som detta så handlar det - enligt min personliga erfarenhet - om fruar eller flickvänner som lagt sig i med VÄLDIGT bestämda åsikter. Nästan så man undrar om det är Ballmers fru som satt ultimatum: "Om du tar tillbaks startknappen så SKYLL DIG SJÄLV - då får du sova på soffan resten av livet, bara så du vet!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Gör folk verkligen det? Det var en av de saker jag hatade mest med Unity, att man hela tiden var tvungen att använda sökfunktionen för att hitta program. Gör folk alltså det även när det finns en snabbmeny?

Vad menar du med snabbmeny?

En annan grej jag hoppas Windows 8.1 för med sig är snabbare uppstart. Fyra sekunder kallstart istället för sex sekunder på min maskin vore riktigt coolt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasse-SL-500:

Jag som utvecklare skulle inte kalla Windows8 eller 8.1 för ett "nytt operativ", det fungerar likadant under huven, gör exakt samma saker som tidigare.

Det ni talar om är inte operativsystemet, utan det grafiska skalet: explorer och den där märkliiga startskärmen: vad som händer när man drar markören till olika hörn etc, hur Skype och Paint ser ut på skärmen när man startar det, o.s.v.

Jag undrar om du har läst min andra tråd "Förbättringar i Windows 8"? Jag har svårt att tro att man kan tycka att det "gör exakt samma som tidigare" efter att man läst den listan.

Om det skulle vara som du säger, vilka Windows-releaser är enligt dig värdig namnet "ny release"? Var det jättestor skillnad på Windows 2000 och Windows XP?

Enligt mig är det ungefär lika stor teknisk skillnad på Windows XP och Windows 7 som det är mellan Windows 7 och Windows 8. En enorm skillnad alltså. Det tog åtta år mellan XP och 7:an, men bara tre år mellan 7:an och 8:an.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag undrar om du har läst min andra tråd "Förbättringar i Windows 8"? Jag har svårt att tro att man kan tycka att det "gör exakt samma som tidigare" efter att man läst den listan.

Om det skulle vara som du säger, vilka Windows-releaser är enligt dig värdig namnet "ny release"? Var det jättestor skillnad på Windows 2000 och Windows XP?

Enligt mig är det ungefär lika stor teknisk skillnad på Windows XP och Windows 7 som det är mellan Windows 7 och Windows 8. En enorm skillnad alltså. Det tog åtta år mellan XP och 7:an, men bara tre år mellan 7:an och 8:an.

Och då är du ute och cyklar (igen i mina ögon).

DU behöver faktiskt inte gå längre än till versionssiffran.
2000 var 5.0
Xp är 5.1
Vista är 6.0
W7 är 6.1
W8 är 6.2

Det är ingen enorm skillnad på W7 - W8 om man bortser från MS gigantmisstag med Gui:t. SKriver man kod som saknar GUI beroende så är det ungefär samma sak. Går man från XP till W7 så har du en minst lika stor GUI ändring iom Aero (du kan dock köra callsic här och slippa problem om man vill). Sen har du en Gigantisk förändring mellan XP till W7 som kallas UAC plus att du har en virtualisering av skrivningar mot register och filsystem som man måste ta hänsyn till.
Det var verkliga ändirngar som MS viste skulle knäcka viss kompabilitet, därav ändring av major version.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mats42:

Och då är du ute och cyklar (igen i mina ögon).

DU behöver faktiskt inte gå längre än till versionssiffran.
2000 var 5.0
Xp är 5.1
Vista är 6.0
W7 är 6.1
W8 är 6.2

Det är ingen enorm skillnad på W7 - W8 om man bortser från MS gigantmisstag med Gui:t. SKriver man kod som saknar GUI beroende så är det ungefär samma sak. Går man från XP till W7 så har du en minst lika stor GUI ändring iom Aero (du kan dock köra callsic här och slippa problem om man vill). Sen har du en Gigantisk förändring mellan XP till W7 som kallas UAC plus att du har en virtualisering av skrivningar mot register och filsystem som man måste ta hänsyn till.
Det var verkliga ändirngar som MS viste skulle knäcka viss kompabilitet, därav ändring av major version.

Jag tror att jag redan har försökt förklara för dig det där med versionsnummer i Windows. Versionsnummer i Windows har _ingenting_ längre att göra med huruvida det är en stor release eller en liten release. Det beror på vad som hände när man släppte Windows Vista.

Många program var hårdkodade att bara fungera när en Windowsversionen var = det nummer som man hade utvecklat applikationen för. Vi kan ta ett exempel, typ en gammal version av Winamp. I programmet hade man kodat så att det bara skulle fungera med version 5.x av Windows. När då Microsoft ändrade till version 6.0 i Vista så slutade programmet att fungera av just den anledningen. Hade Microsoft satt version 5.2 till Vista så hade programmet fungerat utan problem. Ännu bättre hade förstås varit om programutvecklaren kodat sitt program korrekt.

Därför har Microsoft nu beslutat sig för att inte ändra det stora versionsnumret något mer. Windows 9 kommer garanterat bli 6.4, oavsett hur revolutionerande den releasen är. Hänger du med?

Microsoft vill förstås inte att programutvecklare ska hårdkoda sina program mot ett visst versionsnummer, man har därför under många år bett dem att istället kolla om den funktionen man vill åt finns där.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms724...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Windows 8.1 Preview bootskärm:

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

hehe egenhackad bootskärm inte ute på msdn ännu trode det skulle slinka ner där tidigt...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Näe, skippa Windows 8. Här har MS gjort ett OS där man tvingar på användarna att använda ett OS för mobiler, istället för att göra något som folk vill ha. MS gör ett bra OS varannan gång:

* 3.1 Bra
* 95 Mindre bra
* XP Mycket bra
* Vista Horibelt
* Win 7 Mycket bra
* Win 8 Suger (man försöker tvinga på PC-användare ett OS framtaget för mobiler)
* "Win 9" Ja, blir nog bra igen. Om/när man fått ge upp att tvinga folk utan faktiskt gör vad folk vill ha

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Näe, skippa Windows 8. Här har MS gjort ett OS där man tvingar på användarna att använda ett OS för mobiler, istället för att göra något som folk vill ha. MS gör ett bra OS varannan gång:

* 3.1 Bra
* 95 Mindre bra
* XP Mycket bra
* Vista Horibelt
* Win 7 Mycket bra
* Win 8 Suger (man försöker tvinga på PC-användare ett OS framtaget för mobiler)
* "Win 9" Ja, blir nog bra igen. Om/när man fått ge upp att tvinga folk utan faktiskt gör vad folk vill ha

.

Dock missade du win 98 och win 2000/ ME...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green