Skärmen vill inte starta i Windows.

Permalänk

Skärmen vill inte starta i Windows.

Helt plötsligt för ett par dagar sedan så slutade min skräm att fungera i windows.
Skärmen är igång innan den kommer till windows inloggning, men där dör den och kommer inte igång igen.

Jag har testat att ta bort nvidia drivrutinerna i felsäkert läge och då startar skärmen i windows igen, men så fort den installerar nya drivrutiner (windows automatiska) så startar inte skärmen i windows igen.

Jag tror att jag har ett 8800 GTS, testade att tanka hem drivrutiner till den manuellt, men då säger den bara att det inte finns hårdvara i datorn som stödjer den drivrutinen.
Har dessutom testat Nvidias automatiska uppdaterare och den säger att den inte kan specificera vad för kort jag har.

Utan drivrutin fungerar skärmen, med drivrutin fungerar den inte, jag vet inte vad jag skall göra längre, snälla hjälp mig. :/

Permalänk
Medlem

Du kan alltid ge upp och installera om Windows osv.

Det är stor chans att felet är där. Ta bort det nuvarande samtidigt ifall det är virus, buggar eller något som blivit korrupt. Ännu bättre om du tar bort (och skapar ny) partitionen samtidigt på Windows disken. Det är åtminstone gratis och är enda sättet att utesluta att felet är i Windows på disken.

Är felet kvar kanske det är grafikkortet. Kanske är det nätagget som sabbar för grafikkortet och resten av datorn men det beror på exakt vad du har för nätagg och hur gammal den är.