Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Dessutom så om man skall tro skriverier så backar ju Nokia upp Apple i missnöjet mot Samsung sätt att hantera saker. Men som sagt Apple och Microsoft må se ut som konkurrenter men jag tror nog att dom är på god fot med varandra och samarbetar gärna. Annars hade vi inte sett vissa Mac applikationer i Windows eller sett Office m.m i Mac dom tjänar helt enkelt inget på att gny på varandra .

Både Apple och Microsoft ser nog Android (Google) som sin största motståndare och ett visst samarbete förekommer nog:
http://searchengineland.com/apple-makes-bing-the-default-sear...

Microsoft tjänar nog på att få bing på en populär plattform för att förbättra sökmotorn.
iPhone får också MS Office som ett alternativ:
http://www.mobil.se/nyheter/microsoft-office-slappt-till-ipho...

Permalänk
Medlem

Ni som kört med iOS 7 Beta 1 utan Dev konto / UDID har ni kunnat gå tillbaks till iOS 6 eller har er telefon blivit låst? Hörde att ens telefon kunde bli låst till iOS 7 släpps i höst om man använder sig av betan utan UDID/ Dev konto. Apple har ju släppt beta 2 idag, så det borde ju hänt idag isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Ni som kört med iOS 7 Beta 1 utan Dev konto / UDID har ni kunnat gå tillbaks till iOS 6 eller har er telefon blivit låst? Hörde att ens telefon kunde bli låst till iOS 7 släpps i höst om man använder sig av betan utan UDID/ Dev konto. Apple har ju släppt beta 2 idag, så det borde ju hänt idag isåfall

Jag körde beta 1 sen dagen den kom och igår så uppdaterade jag till beta 2 direkt från telefonen utan någon dator eller nedladdade filer och den funkar fint än utan låsning.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Vill bara uppmana till lite försiktighet
"ATFDL reports that users who installed beta 1 without officially signing up for Apple's developer program and registering their UDIDs are finding that their devices have been bricked after installing beta 2."

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Vill bara uppmana till lite försiktighet
"ATFDL reports that users who installed beta 1 without officially signing up for Apple's developer program and registering their UDIDs are finding that their devices have been bricked after installing beta 2."

Men då gör man väl bara en DFU och sen matar in en 6.1.4 ipsw fil igen? Jag har svårt att tro att en telefon skulle stendö och inte gå att återställa . Men som sagt man lägger in det på eget ansvar helt klart . Dock så har ju många backat i versioner tidigare antingen med eller utan dfu. Worst case scenario får jag väl bara köpa ny lur :-).

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Vill bara uppmana till lite försiktighet
"ATFDL reports that users who installed beta 1 without officially signing up for Apple's developer program and registering their UDIDs are finding that their devices have been bricked after installing beta 2."

Det är inte så att de skriver det bara för att man ska köpa en registrering av dem först?

Jag drog in beta 2 utan problem (inget reggat UDID), tycker telefonen fungerar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Det är inte så att de skriver det bara för att man ska köpa en registrering av dem först?

Jag drog in beta 2 utan problem (inget reggat UDID), tycker telefonen fungerar bättre.

Jag tror nog att det mest är bs faktiskt det här med låsningar osv. Det är ju inte alien teknologi direkt. Eftersom man dessutom direkt under Inställningar->Allmänt->Programuppdatering kunde uppgradera dessutom talar ju för att det inte lär hända så vidare mycket. Visst kan en installation gå åt skogen men det kan ju även hända med officiella uppdateringar. Att Apple skulle orka kontrollera 600 miljoner iOS enheter efter icke registrerade beta testare skulle ju kräva en personalstab större än den dom förmodligen redan har. Visst händer nåt och man inte kan backa ur det och går och söker hjälp lär man få cold hand treatment. Men då finns ju Google . Det finns mer än ett sätt att återgå från en "bricked" iphone om man söker lite. Största anledningen till att låta bli en beta om man inte är utvecklare är just det faktum att det är en beta och att ens enhet kanske inte är helt tillförlitlig när man väl behöver den. Jag tycker precis som dig iaf att beta 2 fungerar bättre som sig bör eftersom att det fixats en del. Jag kommer nog dock inte lägga i iOS 7 på min iPad innan den skarpa versioner kommer ut eftersom att jag använder Appar mer på den än på telefonen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jag tror nog att det mest är bs faktiskt det här med låsningar osv. Det är ju inte alien teknologi direkt. Eftersom man dessutom direkt under Inställningar->Allmänt->Programuppdatering kunde uppgradera dessutom talar ju för att det inte lär hända så vidare mycket. Visst kan en installation gå åt skogen men det kan ju även hända med officiella uppdateringar. Att Apple skulle orka kontrollera 600 miljoner iOS enheter efter icke registrerade beta testare skulle ju kräva en personalstab större än den dom förmodligen redan har. Visst händer nåt och man inte kan backa ur det och går och söker hjälp lär man få cold hand treatment. Men då finns ju Google . Det finns mer än ett sätt att återgå från en "bricked" iphone om man söker lite. Största anledningen till att låta bli en beta om man inte är utvecklare är just det faktum att det är en beta och att ens enhet kanske inte är helt tillförlitlig när man väl behöver den. Jag tycker precis som dig iaf att beta 2 fungerar bättre som sig bör eftersom att det fixats en del. Jag kommer nog dock inte lägga i iOS 7 på min iPad innan den skarpa versioner kommer ut eftersom att jag använder Appar mer på den än på telefonen.

Jag håller med. Sätta den i DFU och dra tillbaka den är förmodligen inga som helst problem.
Om jag får tid över ikväll ska jag dra in det på iPaden också, jag använder den inte så mycket längre så iOS 7 kanske kan ändra på det.

Permalänk
Medlem

Rullade tillbaka till 6.1.4 efter en dag med beta 1 pga stabiliteten (som inte fanns) och körde shift + uppdatera och fick in beta 2 igår utan problem.

Otrolig skillnad i flyt och snabbhet, fortfarande buggar man stör sig på men inte alls så mycket som beta 1, lär inte gå tillbaka till 6.1.4 innan nästa beta kommer, ska försöka vänja mig!

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk

Vart finner jag Beta 2?
Är nöjd med Beta 1 förutom med det uppenbara att det laggar men det är ju som sagt en beta.
Ikonerna gillar jag men den tjocka bakgrundsfärgen bakom snabb-apparna köper jag inte riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Vart finner jag Beta 2?
Är nöjd med Beta 1 förutom med det uppenbara att det laggar men det är ju som sagt en beta.
Ikonerna gillar jag men den tjocka bakgrundsfärgen bakom snabb-apparna köper jag inte riktigt.

För min del så hitta jag den under inställningar->allmänt->Programuppdatering i telefonen alltså inget behov av att använda dator eller itunes .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Vart finner jag Beta 2?
Är nöjd med Beta 1 förutom med det uppenbara att det laggar men det är ju som sagt en beta.
Ikonerna gillar jag men den tjocka bakgrundsfärgen bakom snabb-apparna köper jag inte riktigt.

Är du utvecklare är det bara att uppdatera, är du inte utvecklare får du gott googla.

"Den tjocka bakgrundsfärgen" gillar jag inte heller, ser riktigt trist ut. Hoppas på lite valmöjligheter där längre fram.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk

Beta 2 kan man få som OTA om man redan är på beta 1.