Microsoft presenterar DirectX 11.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

"Kommer endast släppas till Windows 8.1"

När Microsoft inser att ingen kommer köpa deras värdelösa uppgraderingar så tvingar de folk att uppgradera på detta viset istället, shysst.
Ge oss Dx11.2 till Windows 7 och behåll förtroendet hos användarna för eventuellt W9 istället?

Inte så konstigt egentligen, vad skulle poängen vara med en ny produkt om den inte innehåller något nytt som lockar folk att köpa den? Det är ju samma tänk som i många andra produktkategorier.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Inte så konstigt egentligen, vad skulle poängen vara med en ny produkt om den inte innehåller något nytt som lockar folk att köpa den? Det är ju samma tänk som i många andra produktkategorier.

Mjo Creative gjorde liknande genom att inte släppa fungerande drivrutiner till sina äldre ljudkort Audigy/X-FI till vista som exempel.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Inte så konstigt egentligen, vad skulle poängen vara med en ny produkt om den inte innehåller något nytt som lockar folk att köpa den? Det är ju samma tänk som i många andra produktkategorier.

Det har jag undrat sen dag ett vad gäller Win 8

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Har 700 serien från Nvidia support för detta?

Skrivet av pras88:

Ska köpa en dator med 780m (laptop). Tror ni det kommer fungera där?

Tyckte dom sa i videon att det kommer funka på alla kort som har stöd för DX11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

"Kommer endast släppas till Windows 8.1"

När Microsoft inser att ingen kommer köpa deras värdelösa uppgraderingar så tvingar de folk att uppgradera på detta viset istället, shysst.
Ge oss Dx11.2 till Windows 7 och behåll förtroendet hos användarna för eventuellt W9 istället?

Haha, gråter du för att det inte kommer till windows 7 eller vadå?

jag köpte win 8 och var nöjd men nu när jag har testat 8.1 är jag ännu mer nöjd

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd

Det är rent ut sagt uselt att dom redan övergivit sitt omåttligt populära W7.. vad i helvetes jävla helvete tänker MS med?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fult vatten, vilket spel kan utnyttja 100% av alla tekniker i directx 9 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

Kan inte alla spelutvecklare bara bajsa på directx och microsoft och börja satsa på opengl istället?

Vore fantastiskt med mer love åt linux och mac os x.

Kommer inte att hända så länge som MS pungar ut stålar till utvecklar (Cash is King)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Det har jag undrat sen dag ett vad gäller Win 8

För de flesta hemanvändare har det egentligen sällan varit lönt att uppgradera OS så fort det släpps ett nytt då mycket av uppdateringarna inte påverkar dem särskilt mycket. Surfa och spela spel fungerar än idag ganska fint på xp tex.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Det är rent ut sagt uselt att dom redan övergivit sitt omåttligt populära W7.. vad i helvetes jävla helvete tänker MS med?

att utvecklingen går framåt och de inte tänker ha en nytt XP som 50% av världens användare ska köra tills dödagar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Mjo Creative gjorde liknande genom att inte släppa fungerande drivrutiner till sina äldre ljudkort Audigy/X-FI till vista som exempel.

precis, kan tänka mig att det finns fler exempel om man orkar gräva lite. Det är ju ofta ett smidigt sätt för företag att döda äldre produkter så att de kan sälja in sina nya grejer.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr Microsoft men jag faller inte längre för er illegala marknadsföring av Windows 8 (8.1).

Permalänk
Inaktiv

Va folk ska gnälla när det kommer något nytt, var glad de utvecklar prylar
Jag gillar detta skarpt och 8.1 är grymt.

Permalänk
Skrivet av Commander:

om OSX skall få mer love så måste Apple samt AMD börja göra fungerande drivrutiner till OpenGL specifikationen.

Du menar stödja den senaste OpenGL-versionen fullt ut, eller göra bättre drivrutiner? Det blir i alla fall 100% stöd för OpenGL 4.1 i nästa OS X-version. Hur bra OpenGL kommer prestera får vi väl se, men vad jag hört så verkar det bättre än innan i alla fall.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Vilka höga berg det är på Mars?!

Permalänk
Skrivet av NimrodSWE:

Vilka höga berg det är på Mars?!

Ja, där är höga berg. Bra mycket högre än på Jorden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Olympus_Mons

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av WoG:

"Kommer endast släppas till Windows 8.1"

När Microsoft inser att ingen kommer köpa deras värdelösa uppgraderingar så tvingar de folk att uppgradera på detta viset istället, shysst.

Fast speltillverkarna vill sälja sina spel, så de kommer se till att deras spel fungerar bra på de OS som folk kör (dvs Windows 7).

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Vad var det för något som var nytt? Missade jag något? Den tekniken att ladda in högre grafiktexturer eftersom man kommer närmare objektet har ju funnits hur länge som helst och är ett måste för att få systemen att fungera.. Sett många filmer hur nvidias grafikkort skriver ut grafiken i realtid för att behålla framerate.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hellspawned:

Låter som exakt samma gnäll som när DX10 inte kom till WinXP

Folk kommer alltid att gnälla..

Det roliga är att Microsoft helt har glömt bort vad man ska göra med marken. De är fortfarande samma skit med en tuva gräs per 100 meter som det var i spel som släpptes 2004. Förstår det inte..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Mjo Creative gjorde liknande genom att inte släppa fungerande drivrutiner till sina äldre ljudkort Audigy/X-FI till vista som exempel.

Hade ett X-FI XtremeMusic som funka bra i Vista, iofs är jag lite mer l33t än de flesta

Sedan tror jag man kan sitta ganska lungt i båten med dx11 och W7 det är ju inget som kommer sluta fungera bara för att msoft väljer att släppa ett nytt os.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Åh, jag bara måste uppgradera till Windows 8(.1) - NOT! >=/

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Det lustiga är att Microsoft har fullständigt skitit på PC som spelmaskin under massor av år, ändå är det de som dikterar plattformen och API för spel. Sånt de kan göra när de har monopol och man som kund inte har något att säga till om. En rätt dålig situation för spel på PC, men trots det så spretar marknaden emot och går hyfsat bra.

Det finns så mycket mer Microsoft kunde göra för att främja spel på PC/Windows, men de har noll intresse av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Inte så konstigt egentligen, vad skulle poängen vara med en ny produkt om den inte innehåller något nytt som lockar folk att köpa den? Det är ju samma tänk som i många andra produktkategorier.

Däremot så fick ju Vista fullt stöd för DX11. Windows 7 hade överlag inte så mycket nytt jämfört med Vista, men det sålde ändå riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Hade ett X-FI XtremeMusic som funka bra i Vista, iofs är jag lite mer l33t än de flesta

Sedan tror jag man kan sitta ganska lungt i båten med dx11 och W7 det är ju inget som kommer sluta fungera bara för att msoft väljer att släppa ett nytt os.

Skickades från m.sweclockers.com

Xtreme Music var och är också ett Audigy kort som tog ganska lång tid att få sin funktionalitet. Ta en titt på Daniel_K och hela den historian för att se vad som hände.

Creative hade en beta drivrutin till X-Fi korten som släpptes inte långt innan Vista som fick en BETA drivrutin med fungerande håll i spakarna stereo ljud första 6 månaderna.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Riktiga lustikurrar dom där som plannerar DirectX exclusiveness, måste ha härstammat från konsollkrigets början.. De kalla kriget hade jag velat kalla det i IT-termer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Det har jag undrat sen dag ett vad gäller Win 8

Dock har ju Windows 8 en hel rad med förbättringar. Hybrid boot, mycket snabbare, mycket bättre task manager, bättre filhanterare och lite annat småplock som definitivt inte skadar. Jag är ingen Windows-apologist; jag avskyr själv Microsoft på grund av deras monopol och smutsiga sätt att dominera marknaden, och gjorde mig av med alla mina Windows-installationer för ett tag sedan, men tycker folk sprider lite väl mycket FUD kring W8.

Permalänk
Medlem

Installerade Windows 8 och tog bort det och gick över till Windows 7. Jag kommer aldrig installera skiten Windows 8 igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Däremot så fick ju Vista fullt stöd för DX11. Windows 7 hade överlag inte så mycket nytt jämfört med Vista, men det sålde ändå riktigt bra.

Dock har väl windows 7 lite andra egenskaper som gjort det mer attraktivt mot vista? Egenskaper som i mångt om mycket redan finns i windows 8 också så det blir ju då svårt att spela på samma kort utan man får hitta något annat sätt att marknadsföra sig på.
Kan hålla med om att hela grejen är lite surt i sig men jag ser samtidigt inget konstigt i deras agerande - de vill ju tjäna pengar så det är klart de gör vad de kan.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Om man har Win 8 kan man uppgradera till 8.1 gratis eller är det nått form av expansionspaket dom hittat på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naxos:

Installerade Windows 8 och tog bort det och gick över till Windows 7. Jag kommer aldrig installera skiten Windows 8 igen.

Varför göra downgrade?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.