Permalänk
Medlem

Razer Surround

Tänkte bara tipsa om razer surround, som gör att man kan ha virtuellt suround i stereo 2.0 hörlurar.
Programmet är gratis fram till 31dec, då det ska kosta 20 dollar.
Länk: http://www.razerzone.com/surround

Permalänk
Medlem

funkar faktiskt ganska okej

Permalänk
Medlem

Någon som vägar sig på en mer detaljerad recension? Låter ju lite suspekt om man ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem

Då Razer gjort detta ställer jag mig ENORMT skeptisk! Väldigt bra idé, men kan tänka mig att detta, som alla andra Razerprodukter, kommer att ge mer problem än nöje på sikt.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Tja förmodligen har ni rätt, laddade ner "game booster" för ett tag sedan och det slöar ju ner datorn
Det var här jag hittade det iaf: http://extreme.idg.se/2.1030/1.514242/razer-surround-ger-dig-...

Permalänk

nån som har prövat razer surround? som kan ge en egen detalierad feedback med "own experience" ? sku själv testa men jag har redan virtual 7.1

Permalänk
Medlem

Ja precis, är det någon som har testat? Fungerar det något bra överhuvudtaget?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

jag har testat det med mina Sennheiser HD650 och blev faktiskt ganska imponerad att det funkar var skeptiskt också i början med tanke på att virutellt är oftast inte direkt bra men med Razer surround kan du ställa in själv var exakt ljudet ska komma ifrån i vilka zoner

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

jag har Steelseries siberia V2 med 7.1 USB och jag har inte märkt någon skillnad alls... men vafan, det är gratis, ladda ner och prova? vad har ni att förlora?

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem

Om man redan har surround, så känner man väl ingen skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viroll:

Om man redan har surround, så känner man väl ingen skillnad?

Nej det tror jag inte.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Någon mer som testat? funderar på skaffa Razer tiamat 2,2 och köra detta virtuella program eller köra corsair 2000 för dolby surround, vad tycker ni?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag laddade nyss ned det. Har ett par Creative Aurvana Live och ett realtek alc898 (som sägs vara lika bra som Xonar DG(X?)).

Känns som om ljudet blir fylligare när man lyssnar på musik.
I spel är det svårt att säga om det verkligen blir någon större skillnad. Jag har svårt att höra någon tydlig skillnad. I deras demo så blir det enorm skillnad, men den är antagligen riggad till deras fördel.

Oavsett om det blir bättre eller inte så är UX designen mycket bättre än i realteks kontroll panel.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Viroll:

Om man redan har surround, så känner man väl ingen skillnad?

De flesta hörlurar med surroundljud kan stänga av den funktionen, så kan du få detta mycket lika virtuella surroundljud istället.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|