Acer Aspire M7720 + 560 ti = Sant?

Permalänk
Medlem

Acer Aspire M7720 + 560 ti = Sant?

Hej SweC.

Som beskrivet i annan tråd tänker jag uppgradera från mitt Asus 560ti och tänker därför försöka få in det i tjejens burk. Vilket är en Acer Aspire M7720 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=463595

Enligt specifikationer har den 500w nätagg, och jag vet att den har 2x 6 pin kablar. Frågan är bara om krämen räcker?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neufar:

Hej SweC.

Som beskrivet i annan tråd tänker jag uppgradera från mitt Asus 560ti och tänker därför försöka få in det i tjejens burk. Vilket är en Acer Aspire M7720 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=463595

Enligt specifikationer har den 500w nätagg, och jag vet att den har 2x 6 pin kablar. Frågan är bara om krämen räcker?

Tack på förhand.

Ska inte vara några problem

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Avstängd

Det bör räcka om agget är av OK kvalitet.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

Det bör räcka om agget är av OK kvalitet.

Ja men det är ju en "märkesdator" Just därför jag är lite tveksam, vet inte hur hög kvalite det är på grejerna. Kanske något man kan avläsa från aggets klisterlapp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neufar:

Ja men det är ju en "märkesdator" Just därför jag är lite tveksam, vet inte hur hög kvalite det är på grejerna. Kanske något man kan avläsa från aggets klisterlapp?

Annars kan du alltid byta agg till ett bättre.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

Annars kan du alltid byta agg till ett bättre.

Jo, fast till problemet isf. hör att agget. är fast skruvat i taket, och jag vet inte hur formfaktorn ser ut exakt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neufar:

Jo, fast till problemet isf. hör att agget. är fast skruvat i taket, och jag vet inte hur formfaktorn ser ut exakt.

Modda Garantin har väl ändå gått ut på en så pass gammal dator.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

Modda Garantin har väl ändå gått ut på en så pass gammal dator.

Det hänger inte så mycket på garantin som det gör på tjejen, men det löser sig nog. Känns som jag helt enkelt får testa att köra med nuvarande agg, förhoppningsvis funkar det bra.