Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

*SNIPP!*

men visst, förstår var du menar då kärringen blir lite knas varje gång en siffra kommer upp att detta är värt si och så.
hade hon bestämt så skulle jag inte fått äga något
*SNIPP!*

Hrm, hon bestämmer, du äger faktiskt inte något! Skulle ni gå skilda vägar kommer hon säkert ta med sig den här samlingen också...bara för att jävlas.
Jag tänkte skriva något om att du skulle vara någon lönnfet typ i en garderob och utan flickvän, men tji fick jag och mina fördommar!?

Helt ok samling faktiskt, dock blev det "bara" en fyra på grund av all Zelda-porr...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Tyvärr så äger jag allt om jag köper, oavsett vad hon säger om vi skulle skilja oss.
Är faktiskt smått-lönfet, gift blivande pappa så något rätt fick du där.

"Vem äger vad?
Varje make äger sina saker och ansvarar för sina egna skulder. När en make ensam köper något har hon full äganderätt till det hon har köpt. Delar makarna däremot på kostnaden för ett inköp så blir de samägare till det köpta.

Enskild egendom
Om en make har enskild egendom har den andra maken inte giftorätt i den egendomen."

Så mycket zelda porr har man inte
Har mer super mario hehe.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vackert!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

mje, dyraste jag betalat so far är snes allstar bundlen på 1400kr , gimmick osv har jag get knappt en hundring för.
t.ex köpte ett paket med 10 lir, för 1200, så slår man ut det så är det 120kr st

men visst, förstår var du menar då kärringen blir lite knas varje gång en siffra kommer upp att detta är värt si och så.
hade hon bestämt så skulle jag inte fått äga något

tacka gudarna för hon inte styr sverige *s*

BTW - Har du med dig samlandet från barndomen eller är det på senare år?

Köpte mitt SNES 1994, med det bästa spelet - Super Mario World. Tycker fortfarande att det är världens bästa spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Kan inte annat än att ge full pott då jag gillar NES jag me!

Visa signatur

ASUS sabertooth z97 Mark 1/Graffe GTX 670 OC/ I7 4790 Corsair H100i ! /16 GB Corsair vengeance Pro /HDD Crusial M500 240GB still windows /SSD 120x2 och 3,4TB lagring / DVD-RW Asus Bluray-brännare SATA Black / Fractal Design Define R4 Svart / XFX 1250 Pro nätagg /Skärm Benq EW2730 / Score Vantage ?

Permalänk
Medlem

Måste bara ge 10/5 så bra är det. Jag har cirka 5-10 NES spel kvar. Hade aldrig nått annat Nintendo efter det utan efter NES så köpte vi PS1. Vilket är helt sjukt lång tid men vi hade super mario 3 och Contra (eller robo nånting. Det europeiska namnet...) och alla i familjen älskade det (vi va 4 barn så gissa om det va bråk när någon ville köra).

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Marry me! I don't care if you're a guy!

Helvete vad advundsjuk jag blir! xD Snygg sammling!

Permalänk

Super Mario tavlorna var det snyggaste jag sett! Sjukt snygg samling!

5+++

Permalänk
Medlem

Härligt album, du är min nya idol grabben ! ; )

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Master of Overkill

100/5 poäng.
Jag hade samlat om jag inte hade haft så otroligt litet rum

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Imponerande, själv har jag samlat i ett antal år. har 24 unika konsoler o runt en 30 med dubbletter med runt 800 spel. Har dock inte så många spel kompletta i så fint skick som dina, o mina dyraste grejer ligger bara på runt en 2000, ingenting mot gimmick, ducktales 2. Så du har en riktigt fin samling samling : )

Permalänk
Medlem

äntligen lägger du upp ett galleri på din samling
tack

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

BTW - Har du med dig samlandet från barndomen eller är det på senare år?

Köpte mitt SNES 1994, med det bästa spelet - Super Mario World. Tycker fortfarande att det är världens bästa spel.

faktiskt inte.
Sålde mitt nes & snes i unga dar.
Började samla för lite mer än 1 år sen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

faktiskt inte.
Sålde mitt nes & snes i unga dar.
Började samla för lite mer än 1 år sen.

Får man fråga vad detta har kostat?
Och hur du fått tag på det mesta, via loppis/blocket/tradera?

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Får man fråga vad detta har kostat?
Och hur du fått tag på det mesta, via loppis/blocket/tradera?

Köper allt från tradera,blocket, bekanta osv osv.

Summan vågar jag inte ens gissa på,men det är iaf fem siffrigt,skulle säga över 30 iaf.
Men vågar som sagt inte alls räkna på det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Köper allt från tradera,blocket, bekanta osv osv.

Summan vågar jag inte ens gissa på,men det är iaf fem siffrigt,skulle säga över 30 iaf.
Men vågar som sagt inte alls räkna på det.

Jag får hålla den siffran hemlig isf för min sambo
Precis påbörjat min egen samling, dock så gäller det bara SNES för min del.

Har du några bra tips på udda spel till SNES, PAL eller USA version kvittar då jag har en konverter

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Jag får hålla den siffran hemlig isf för min sambo
Precis påbörjat min egen samling, dock så gäller det bara SNES för min del.

Har du några bra tips på udda spel till SNES, PAL eller USA version kvittar då jag har en konverter

Udda vete tusan :S
dom flesta mer eller mindre "standard" spel som jag håller varmt, mario kart, lost vikings, metroid mario world osv.
good old classics

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kul samling! Känns dock som att du borde lägga lite krut på att visa upp den! Upp på lite schyssta hyllor och lite spotlights, visa världen lite spelhistoria!

Jättekul att kolla igenom grejerna! Tack för att du delar med dig!

Permalänk
Medlem

tanken är att göra något sådant.
Ska troligtvis byta "lek" rum med frugan, så då blir det att göra om båda rummena, så då planeras allt om igen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Underbar samling, blir extremt svartsjuk!
Såg idag att Game köper in gimmick spelet för 2500, så du har verkligen fått tag på en riktig dyrgrip!
Spara den i några år till och den kommer garanterat kunna säljas och hela summan kommer utan problem ha bekostat hela din andra samling

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesperlowendahl:

Underbar samling, blir extremt svartsjuk!
Såg idag att Game köper in gimmick spelet för 2500, så du har verkligen fått tag på en riktig dyrgrip!
Spara den i några år till och den kommer garanterat kunna säljas och hela summan kommer utan problem ha bekostat hela din andra samling

gimmick går för runt 4-7000 om du säljer på tradera/blocket osv.
så 2500 är rätt galet lågt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

gimmick går för runt 4-7000 om du säljer på tradera/blocket osv.
så 2500 är rätt galet lågt

Jo ja såg priserna där, men tyckte justgrejen att de försöker köpa in spelen själva är rolig.
Synd att de kanske kommer lyckas få någon att sälja sitt spel är och förlora pengar :/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

En väldigt fin samling, själv har jag nog ett icke fungerande game boy kvar med några få spel nånstans
Vad skulle du uppskatta värdet på din samling till, i $$$ då alltså och inte emotionellt

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

bara Nintendo som gäller?

jag hittade i onsdags en låda hos mina föräldrar med handheld gamingconsol
SEGA GameGear, med 20+ spel samt TV-tuner

om jag inte är helt ute å cyklar så var det denna GameGear som fick Nintendo att släppa sin GameBoy Colour?? iom att GameGear är i färg
jag har ängat många timmar på min GameGear, i bilen på semestrar, i båten och i hyrstugan i fjällen när familjen var ute på roadtrip å jag bara ville game:a istället för att åka skidor

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt galleri

Wdac have även jag Gamegear när jag var liten, älskade den

Ps toivo dom som röstar 1or är bara advundsjuka typiska svenskar.
Ingen röstar annars så lågt om man inte är helt bakom flötet.

Permalänk
Medlem

Härlig samling!
Har själv börjat hobbysamla på nintendokonsoler med tillhörande spel, fast bruksexemplar då de är tänkta att användas.
För tillfället
Har jag mest gamecube-titlar men ett litet n64 bibliotek börjar arta sig!

Samlar du även på olika varianter av konsoler?
Just 64at har en sjö av olika färger och dylikt.

EDIT:

en bild på min blygsamma samling om någon skulle vara intresserad.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxnelson:

Härlig samling!
Har själv börjat hobbysamla på nintendokonsoler med tillhörande spel, fast bruksexemplar då de är tänkta att användas.
För tillfället
Har jag mest gamecube-titlar men ett litet n64 bibliotek börjar arta sig!

Samlar du även på olika varianter av konsoler?
Just 64at har en sjö av olika färger och dylikt.

Både ja och nej, kommer jag över så köper jag.
Men letar inte aktivt.

Har både samlnings X och bruks X, så jag köper dvs dubbla enheter, men spelen ligger i byrån för att spelas.
Plockar ur dom ur lådorna för att inte slita på lådorna, så mitt används

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Kan tänka mig att det kana vara svårt att få kollegorna att förstå
"Jag köpte ett 20 år gammalt spel i helgen. Kostade 5000 spänn, men det vart det värt för kartongen var blank. "

Jäklar vad nyfiken jag blev Vilket lir var det och till vilken konsol?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Jäklar vad nyfiken jag blev Vilket lir var det och till vilken konsol?

Du har klassiska Mr Gimmick för 5k+ , Mega man X till snes för 12.5k , Stadium events för runt 10k , aladdin 10k and so on.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |