Alienware - High-Performance Systems OFFICELLA TRÅDEN ! [DELL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Ahhh. Varför ens skapa dessa trådar....
Alienware är överprisade (ingen kan neka det).
Ja, deras chassin är lite mer "pimpade" men man får lika bra saker från tex msi eller asus till lägre pris.

Var vänlig läs det inuti spoilern och återkom sen gärna med eventuella frågor. Angående varför man skapar dessa trådar: man vill samla alla frågor om ett märke eller en modell så att de som funderar på att köpa en inte behöver leta efter bra information.

Eftersom att flera personer här på forumet fortfarande uttrycket sig i negativa ordalag om Alienware tack vare förlegade föreställningar om märket, så känner jag att det är dags att helt enkelt försöka att antingen motbevisa dessa där de är fel, eller förklara varför de är som de är.

Det första man måste inse är att deras datorer faktiskt är dyrare för motsvarande prestanda i den enligt mig vanligaste prisklassen för speldatorer här, nämligen 10-15000 kr-klassen. Alienware 14 börjar på 13k kr, Alienware 17 har ett startpris på 15,5k kr och toppmodellen Alienware 18 kostar minst 20k kr. Detta är självklart utan några rabatter, men jag kommer till dessa senare. Vidare så är ingen av dessa konfigurationer speciellt attraktiva i deras grundutföranden. Enligt undertecknad måste man åtminstone välja modellen med Full-HD skärm och GTX 765m för att Alienware 14 ska bli attraktiv, och då landar priset på 16000 kr, vilket är betydligt mer än en ASUS, MSI eller Clevo-derivat med bättre prestanda och ofta SSD. Samma princip gäller för Alienware 17 och Alienware 18, där man bör uppgradera skärmen för den förstnämnda och grafikkortet till 770m respektive 770m SLI. Detta kommer att öka priset med 3-3,5k kr. Vissa tycker säkert att det är onödiga uppgraderingar, men jag vidhåller att för priset så kan man lika gärna satsa på dessa.

Däremot så måste man, som så många glömmer, faktiskt se vad man får för priset. Endast prestanda är inte intressant för en stor grupp, utan de är villiga att betala extra för att få bland annat för dem en tilltalande design, bättre kvalitet på datorn eller bättre support, för att nämna ett fåtal anledningar. Det finns trots allt skäl till att Apple är så populära som de är, trots att de hårdvarumässigt ligger tämligen dåligt till.

Alienware 14 brukar ofta jämföras med MSI:s GEX0-datorer, som är mindre, lättare och har sämre presterande grafikkort än deras GTX0-serie. En MSI GE70 väger ungefär lika mycket som en Alienware 14, har samma grafikkort om du uppgraderar till ett GTX 765m och har en större skärm samtidigt som att den är lite tunnare. Deras GE40 har samma skärmstorlek, lite sämre upplösning men är också 700 gram lättare. Sedan så finns det även Lenovo och Acer, men dessa hamnar i ungefär samma sits som MSI. En gemensam nämnare är dock att de rakt igenom är billigare än en Alienware 14, då GE70 kostar cirka 10k kr och en GE40 11k kr, när en Alienware 14 kostar 16k kr. Frågan är, betalar du bara för ett märke och en samling lysdioder?

Nej. Förvisso kostar den extra, men det har sina orsakar. Alienware 14:s uppgraderade skärm är en av få 14” Full-HD skärmar på marknaden och till skillnad från många andra speldatorer är det en IPS-skärm, inte TN. Den är alltså betydligt bättre än sina konkurrenters. Sedan så ligger även kvaliteten ett snäpp högre upp, då den är med Aluminium på utsidan och en ram av en magnesiumlegering, där flera andra i princip är svart plast. Dessutom så har de troligtvis den bästa supporten på marknaden, där en tekniker kommer hem till dig nästa arbetsdag och försöker ordna problemet, istället för att du ska skicka iväg den till en verkstad. Efter att ha upplevt det senare kan jag säga att det inte är något jag vill gå igenom igen på ett bra tag. Samma principer, med undantag för skärmen gäller även Alienware 17, om man nu inte väljer 3D-skärmen som även den är marknadsledande, och Alienware 18 som kommer en PLS-skärm.

Men det finns även fler ljuspunkter. Dell, som äger Alienware, erbjuder alla studenter 15% rabatt på hela sitt sortiment. Detta betyder att din Alienware 14 som precis kostade 16k kr nu kostar 13,6k kr. Jag och några andra här tycker att den nya skillnaden gentemot en MSI, ASUS eller något annat märke klart uppvägs av fördelarna. För er som inte är studenter brukar man även kunna köpslå och pruta ned priset om man kontakter Dell via telefon. Dessa faktum verkar dock vara okända bland den stora massan, vilket är synd. En annan bonus är att Alienware har ett välförtjänt rykte om att vara enkelt att underhålla. Det är inga som helst problem att byta ut RAM och HDD, eller lägga till mer om du vill. Det går även att byta ut andra delar såsom grafikkort och processor om modellen stödjer det (Alienware 14 har dock fastlött grafikkort), men det kan bli lite knivigare med garantin.
Dessutom så har alla modeller idag möjlighet att växla mellan ett Optimus-läge och ett diskret-läge, så att om man inte ska behöva bekymra sig om problem med att grafiken byts om man struntar i batteritiden för stunden.

För att ge er lite fler prisjämförelser, så kan vi ta MSI GT70 2OD-077NE som för närvarande kostar 35k kr på Webhallen. Du får en Alienware 17 med jämförbara specifikationer och efter att ha sett Sweclockers test av GT70, betydligt bättre kylning, för 30,5k kr. Du förlorar dock möjligheten att överklocka processorn. I övrigt så är skärmen är lite bättre, du har lite mindre SSD-lagring, men överlag så är de ganska lika. Vill du däremot ha bättre spelprestanda och en större SSD så kan du välja en Alienware 18 med GTX 780m SLI och 512 GB mSata SSD, för endast 1500 kr mer. Redan här så inser man att det bättre valet av dessa är Alienware. Sedan så finns det självklart Clevo som även de är några tusenlappar billigare än båda.

Om man går till området runt 20k kr så är faktiskt Alienware ett bra väl även här. ASUS har inget vettigt alternativ, men en MSI GT70 med GTX 780m kostar kanske, om du är villig att själv sätta in en SSD i din Alienware, 1000 kr mindre än en motsvarande Alienware 17. Med tanke på vad du redan betalar så tycker i alla fall jag inte att denna ökning är obetydligt sett till vad du får. Dock så är även Clevo ett billigare alternativ än de jag har nämnt, men är ni intresserade får ni själva sätta er in i dessa.

Jag hoppas nu att ni har lärt er något om Alienware, så att ni i fortsättningen vet vad ni uttalar er om. Det är aldrig roligt att se någon prata strunt om saker de inte har någon erfarenhet av och leder bara till en taskig attityd på forumet, något som jag helst vill undvika. Notera att jag avstod från att ta med några större priskalkyler, men är ni intresserade så kan jag lägga upp mitt underlag också. Det mesta baseras på datorerna i de nämnda prisområdena om ni själva vill kolla upp det.

Dold text
Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Var vänlig läs det inuti spoilern och återkom sen gärna med eventuella frågor. Angående varför man skapar dessa trådar: man vill samla alla frågor om ett märke eller en modell så att de som funderar på att köpa en inte behöver leta efter bra information.

Eftersom att flera personer här på forumet fortfarande uttrycket sig i negativa ordalag om Alienware tack vare förlegade föreställningar om märket, så känner jag att det är dags att helt enkelt försöka att antingen motbevisa dessa där de är fel, eller förklara varför de är som de är.

Det första man måste inse är att deras datorer faktiskt är dyrare för motsvarande prestanda i den enligt mig vanligaste prisklassen för speldatorer här, nämligen 10-15000 kr-klassen. Alienware 14 börjar på 13k kr, Alienware 17 har ett startpris på 15,5k kr och toppmodellen Alienware 18 kostar minst 20k kr. Detta är självklart utan några rabatter, men jag kommer till dessa senare. Vidare så är ingen av dessa konfigurationer speciellt attraktiva i deras grundutföranden. Enligt undertecknad måste man åtminstone välja modellen med Full-HD skärm och GTX 765m för att Alienware 14 ska bli attraktiv, och då landar priset på 16000 kr, vilket är betydligt mer än en ASUS, MSI eller Clevo-derivat med bättre prestanda och ofta SSD. Samma princip gäller för Alienware 17 och Alienware 18, där man bör uppgradera skärmen för den förstnämnda och grafikkortet till 770m respektive 770m SLI. Detta kommer att öka priset med 3-3,5k kr. Vissa tycker säkert att det är onödiga uppgraderingar, men jag vidhåller att för priset så kan man lika gärna satsa på dessa.

Däremot så måste man, som så många glömmer, faktiskt se vad man får för priset. Endast prestanda är inte intressant för en stor grupp, utan de är villiga att betala extra för att få bland annat för dem en tilltalande design, bättre kvalitet på datorn eller bättre support, för att nämna ett fåtal anledningar. Det finns trots allt skäl till att Apple är så populära som de är, trots att de hårdvarumässigt ligger tämligen dåligt till.

Alienware 14 brukar ofta jämföras med MSI:s GEX0-datorer, som är mindre, lättare och har sämre presterande grafikkort än deras GTX0-serie. En MSI GE70 väger ungefär lika mycket som en Alienware 14, har samma grafikkort om du uppgraderar till ett GTX 765m och har en större skärm samtidigt som att den är lite tunnare. Deras GE40 har samma skärmstorlek, lite sämre upplösning men är också 700 gram lättare. Sedan så finns det även Lenovo och Acer, men dessa hamnar i ungefär samma sits som MSI. En gemensam nämnare är dock att de rakt igenom är billigare än en Alienware 14, då GE70 kostar cirka 10k kr och en GE40 11k kr, när en Alienware 14 kostar 16k kr. Frågan är, betalar du bara för ett märke och en samling lysdioder?

Nej. Förvisso kostar den extra, men det har sina orsakar. Alienware 14:s uppgraderade skärm är en av få 14” Full-HD skärmar på marknaden och till skillnad från många andra speldatorer är det en IPS-skärm, inte TN. Den är alltså betydligt bättre än sina konkurrenters. Sedan så ligger även kvaliteten ett snäpp högre upp, då den är med Aluminium på utsidan och en ram av en magnesiumlegering, där flera andra i princip är svart plast. Dessutom så har de troligtvis den bästa supporten på marknaden, där en tekniker kommer hem till dig nästa arbetsdag och försöker ordna problemet, istället för att du ska skicka iväg den till en verkstad. Efter att ha upplevt det senare kan jag säga att det inte är något jag vill gå igenom igen på ett bra tag. Samma principer, med undantag för skärmen gäller även Alienware 17, om man nu inte väljer 3D-skärmen som även den är marknadsledande, och Alienware 18 som kommer en PLS-skärm.

Men det finns även fler ljuspunkter. Dell, som äger Alienware, erbjuder alla studenter 15% rabatt på hela sitt sortiment. Detta betyder att din Alienware 14 som precis kostade 16k kr nu kostar 13,6k kr. Jag och några andra här tycker att den nya skillnaden gentemot en MSI, ASUS eller något annat märke klart uppvägs av fördelarna. För er som inte är studenter brukar man även kunna köpslå och pruta ned priset om man kontakter Dell via telefon. Dessa faktum verkar dock vara okända bland den stora massan, vilket är synd. En annan bonus är att Alienware har ett välförtjänt rykte om att vara enkelt att underhålla. Det är inga som helst problem att byta ut RAM och HDD, eller lägga till mer om du vill. Det går även att byta ut andra delar såsom grafikkort och processor om modellen stödjer det (Alienware 14 har dock fastlött grafikkort), men det kan bli lite knivigare med garantin.
Dessutom så har alla modeller idag möjlighet att växla mellan ett Optimus-läge och ett diskret-läge, så att om man inte ska behöva bekymra sig om problem med att grafiken byts om man struntar i batteritiden för stunden.

För att ge er lite fler prisjämförelser, så kan vi ta MSI GT70 2OD-077NE som för närvarande kostar 35k kr på Webhallen. Du får en Alienware 17 med jämförbara specifikationer och efter att ha sett Sweclockers test av GT70, betydligt bättre kylning, för 30,5k kr. Du förlorar dock möjligheten att överklocka processorn. I övrigt så är skärmen är lite bättre, du har lite mindre SSD-lagring, men överlag så är de ganska lika. Vill du däremot ha bättre spelprestanda och en större SSD så kan du välja en Alienware 18 med GTX 780m SLI och 512 GB mSata SSD, för endast 1500 kr mer. Redan här så inser man att det bättre valet av dessa är Alienware. Sedan så finns det självklart Clevo som även de är några tusenlappar billigare än båda.

Om man går till området runt 20k kr så är faktiskt Alienware ett bra väl även här. ASUS har inget vettigt alternativ, men en MSI GT70 med GTX 780m kostar kanske, om du är villig att själv sätta in en SSD i din Alienware, 1000 kr mindre än en motsvarande Alienware 17. Med tanke på vad du redan betalar så tycker i alla fall jag inte att denna ökning är obetydligt sett till vad du får. Dock så är även Clevo ett billigare alternativ än de jag har nämnt, men är ni intresserade får ni själva sätta er in i dessa.

Jag hoppas nu att ni har lärt er något om Alienware, så att ni i fortsättningen vet vad ni uttalar er om. Det är aldrig roligt att se någon prata strunt om saker de inte har någon erfarenhet av och leder bara till en taskig attityd på forumet, något som jag helst vill undvika. Notera att jag avstod från att ta med några större priskalkyler, men är ni intresserade så kan jag lägga upp mitt underlag också. Det mesta baseras på datorerna i de nämnda prisområdena om ni själva vill kolla upp det.

Dold text

Tack för ett osedvanligt vettigt inlägg i denna tråden. Hade varit skönt om moderatorerna hade kunnat rensa upp här lite så vi som verkligen diskutera prylen i fokus får lite utrymme.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

IGN - Alienware 14

The Verge - Alienware 14

Lägg gärna till dessa samt dina tidigare recensioner till första inlägget.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Var vänlig läs det inuti spoilern och återkom sen gärna med eventuella frågor. Angående varför man skapar dessa trådar: man vill samla alla frågor om ett märke eller en modell så att de som funderar på att köpa en inte behöver leta efter bra information.

Eftersom att flera personer här på forumet fortfarande uttrycket sig i negativa ordalag om Alienware tack vare förlegade föreställningar om märket, så känner jag att det är dags att helt enkelt försöka att antingen motbevisa dessa där de är fel, eller förklara varför de är som de är.

Det första man måste inse är att deras datorer faktiskt är dyrare för motsvarande prestanda i den enligt mig vanligaste prisklassen för speldatorer här, nämligen 10-15000 kr-klassen. Alienware 14 börjar på 13k kr, Alienware 17 har ett startpris på 15,5k kr och toppmodellen Alienware 18 kostar minst 20k kr. Detta är självklart utan några rabatter, men jag kommer till dessa senare. Vidare så är ingen av dessa konfigurationer speciellt attraktiva i deras grundutföranden. Enligt undertecknad måste man åtminstone välja modellen med Full-HD skärm och GTX 765m för att Alienware 14 ska bli attraktiv, och då landar priset på 16000 kr, vilket är betydligt mer än en ASUS, MSI eller Clevo-derivat med bättre prestanda och ofta SSD. Samma princip gäller för Alienware 17 och Alienware 18, där man bör uppgradera skärmen för den förstnämnda och grafikkortet till 770m respektive 770m SLI. Detta kommer att öka priset med 3-3,5k kr. Vissa tycker säkert att det är onödiga uppgraderingar, men jag vidhåller att för priset så kan man lika gärna satsa på dessa.

Däremot så måste man, som så många glömmer, faktiskt se vad man får för priset. Endast prestanda är inte intressant för en stor grupp, utan de är villiga att betala extra för att få bland annat för dem en tilltalande design, bättre kvalitet på datorn eller bättre support, för att nämna ett fåtal anledningar. Det finns trots allt skäl till att Apple är så populära som de är, trots att de hårdvarumässigt ligger tämligen dåligt till.

Alienware 14 brukar ofta jämföras med MSI:s GEX0-datorer, som är mindre, lättare och har sämre presterande grafikkort än deras GTX0-serie. En MSI GE70 väger ungefär lika mycket som en Alienware 14, har samma grafikkort om du uppgraderar till ett GTX 765m och har en större skärm samtidigt som att den är lite tunnare. Deras GE40 har samma skärmstorlek, lite sämre upplösning men är också 700 gram lättare. Sedan så finns det även Lenovo och Acer, men dessa hamnar i ungefär samma sits som MSI. En gemensam nämnare är dock att de rakt igenom är billigare än en Alienware 14, då GE70 kostar cirka 10k kr och en GE40 11k kr, när en Alienware 14 kostar 16k kr. Frågan är, betalar du bara för ett märke och en samling lysdioder?

Nej. Förvisso kostar den extra, men det har sina orsakar. Alienware 14:s uppgraderade skärm är en av få 14” Full-HD skärmar på marknaden och till skillnad från många andra speldatorer är det en IPS-skärm, inte TN. Den är alltså betydligt bättre än sina konkurrenters. Sedan så ligger även kvaliteten ett snäpp högre upp, då den är med Aluminium på utsidan och en ram av en magnesiumlegering, där flera andra i princip är svart plast. Dessutom så har de troligtvis den bästa supporten på marknaden, där en tekniker kommer hem till dig nästa arbetsdag och försöker ordna problemet, istället för att du ska skicka iväg den till en verkstad. Efter att ha upplevt det senare kan jag säga att det inte är något jag vill gå igenom igen på ett bra tag. Samma principer, med undantag för skärmen gäller även Alienware 17, om man nu inte väljer 3D-skärmen som även den är marknadsledande, och Alienware 18 som kommer en PLS-skärm.

Men det finns även fler ljuspunkter. Dell, som äger Alienware, erbjuder alla studenter 15% rabatt på hela sitt sortiment. Detta betyder att din Alienware 14 som precis kostade 16k kr nu kostar 13,6k kr. Jag och några andra här tycker att den nya skillnaden gentemot en MSI, ASUS eller något annat märke klart uppvägs av fördelarna. För er som inte är studenter brukar man även kunna köpslå och pruta ned priset om man kontakter Dell via telefon. Dessa faktum verkar dock vara okända bland den stora massan, vilket är synd. En annan bonus är att Alienware har ett välförtjänt rykte om att vara enkelt att underhålla. Det är inga som helst problem att byta ut RAM och HDD, eller lägga till mer om du vill. Det går även att byta ut andra delar såsom grafikkort och processor om modellen stödjer det (Alienware 14 har dock fastlött grafikkort), men det kan bli lite knivigare med garantin.
Dessutom så har alla modeller idag möjlighet att växla mellan ett Optimus-läge och ett diskret-läge, så att om man inte ska behöva bekymra sig om problem med att grafiken byts om man struntar i batteritiden för stunden.

För att ge er lite fler prisjämförelser, så kan vi ta MSI GT70 2OD-077NE som för närvarande kostar 35k kr på Webhallen. Du får en Alienware 17 med jämförbara specifikationer och efter att ha sett Sweclockers test av GT70, betydligt bättre kylning, för 30,5k kr. Du förlorar dock möjligheten att överklocka processorn. I övrigt så är skärmen är lite bättre, du har lite mindre SSD-lagring, men överlag så är de ganska lika. Vill du däremot ha bättre spelprestanda och en större SSD så kan du välja en Alienware 18 med GTX 780m SLI och 512 GB mSata SSD, för endast 1500 kr mer. Redan här så inser man att det bättre valet av dessa är Alienware. Sedan så finns det självklart Clevo som även de är några tusenlappar billigare än båda.

Om man går till området runt 20k kr så är faktiskt Alienware ett bra väl även här. ASUS har inget vettigt alternativ, men en MSI GT70 med GTX 780m kostar kanske, om du är villig att själv sätta in en SSD i din Alienware, 1000 kr mindre än en motsvarande Alienware 17. Med tanke på vad du redan betalar så tycker i alla fall jag inte att denna ökning är obetydligt sett till vad du får. Dock så är även Clevo ett billigare alternativ än de jag har nämnt, men är ni intresserade får ni själva sätta er in i dessa.

Jag hoppas nu att ni har lärt er något om Alienware, så att ni i fortsättningen vet vad ni uttalar er om. Det är aldrig roligt att se någon prata strunt om saker de inte har någon erfarenhet av och leder bara till en taskig attityd på forumet, något som jag helst vill undvika. Notera att jag avstod från att ta med några större priskalkyler, men är ni intresserade så kan jag lägga upp mitt underlag också. Det mesta baseras på datorerna i de nämnda prisområdena om ni själva vill kolla upp det.

Dold text

Det jag menade var att varför skapa dessa trådar om ni VET att det kommer bli kaos och hur mycket moderatorerna än rensar kommer det inte bli bra. Det hjälper i princip ingen. Bara ännu en tråd för moderatorerna att rensa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Det jag menade var att varför skapa dessa trådar om ni VET att det kommer bli kaos och hur mycket moderatorerna än rensar kommer det inte bli bra. Det hjälper i princip ingen. Bara ännu en tråd för moderatorerna att rensa.

Problemet är väl att vi ändå har lika mycket rätt som alla andra att få samlas. Det är inte vi (i alla fall för det mesta...) som beter oss som småbarn. Jag tycker att Sweclockers borde ta i med hårdhandskarna när det kommer till upprepade provokationer så att man kan bli av med de som inte har annat för sig. Själv så anser jag att ju mer man visar att de som köper Alienware inte bara är idioter är det bästa sättet att få det accepterat. Folk hatade Apple förr i tiden, och gör det säkert fortfarande, men det värsta ser ut att ha gått över tycker jag.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

Ursäkta ? "varför skapa dessa trådar om ni vet att det kommer bli kaos".

För det första det är inte vårat fel att vissa människor har psykologiska problem och är missnöjda med sitt liv och tar ut det över oss. Ska folk inte få skapa en tråd t.ex "Vi som Gillar Apple" och diskutera sina macbooks där osv? Ska inte folk få skapa en tråd som heter "vi älskar xbox" och diskutera xbox 360 spel t.ex

Det är ju ren Diskriminering , personliga påhopp, som bryter mot alla forumregler som finns som dessa personer utför. en riktig häxjakt p.g.a att de aldrig har råd att köpa en sen bara för att vi råkar ha råd så ska man tåla denna behandlingen, det är som att om jag ser någon på stan med en ny ferrari för 10miljoner+ ska jag ta en stor sten och kasta in i framrutan på bilen?

./suck

Jag har redan bett dig att sluta med dina påhopp på de andra. De behöver inte vara fattiga för att inte vilja köpa Alienware, det är inte alla som tycker att en dator för flera tusen är en bra investering. Bara för att de börjar så behöver inte du fortsätta. Att kommentera att de håller med på en häxjakt är okej, men förolämpningar kan vi lämna åt alla andra.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Alienwares nya modeller verkar riktigt najs, har man tillgång till 15% rabatt genom csn blir det lättare att motivera prissättningen! För alla dom som har en Alienware: good for you, ni vet antagligen själva att den är bra och borde inte behöva bevisa det för andra!

Vad gäller "the haters" tycker jag att TS och ni andra ska förbi se folks förolämpningar, kommer alltid finnas haters/trolls, alla har rätt till en upfattning hur som helst! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

Jag ser det inte som ett påhopp att säga att vissa personer här har psykologiska problem + ej har råd med Alienware. Jag försöker bara analysera fram deras orsak av att fortsätta attackera oss. Ingen bryr sig ändå speciellt inte moderatorerna.

Att insinuera att någon har ett psykiskt problem eller problem med ekonomin är definitivt inte okej. Fanatiska fans beter sig dumt oavsett läger och vill de få andra att tro att de är apor är inte vårt problem. Låt moderatorerna ta hand om utrensningen om de nu är intresserade av att hålla ordning på forumet. Att det inte rensas ut 23:30 en onsdag är förklarigt, men om de låter det vara kan du lika gärna direkt till de som äger Sweclockers och hoppas på något bästa. Inget blir bättre av att hälla mer bränsle på elden.

Så jag fortfarande att du ignorerar alla puckon här i tråden, om du inte ska argumentera emot på ett snyggt sätt. Mata inte trollen så svälter de snart ihjäl.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

Ursäkta ? "varför skapa dessa trådar om ni vet att det kommer bli kaos".

För det första det är inte vårat fel att vissa människor har psykologiska problem och är missnöjda med sitt liv och tar ut det över oss. Ska folk inte få skapa en tråd t.ex "Vi som Gillar Apple" och diskutera sina macbooks där osv? Ska inte folk få skapa en tråd som heter "vi älskar xbox" och diskutera xbox 360 spel t.ex

Det är ju ren Diskriminering , personliga påhopp, som bryter mot alla forumregler som finns som dessa personer utför. en riktig häxjakt p.g.a att de aldrig har råd att köpa en sen bara för att vi råkar ha råd så ska man tåla denna behandlingen, det är som att om jag ser någon på stan med en ny ferrari för 10miljoner+ ska jag ta en stor sten och kasta in i framrutan på bilen?

./suck

OK, Du behöver verkligen tagga ner.

Skrivet av Aenarian:

Problemet är väl att vi ändå har lika mycket rätt som alla andra att få samlas. Det är inte vi (i alla fall för det mesta...) som beter oss som småbarn. Jag tycker att Sweclockers borde ta i med hårdhandskarna när det kommer till upprepade provokationer så att man kan bli av med de som inte har annat för sig. Själv så anser jag att ju mer man visar att de som köper Alienware inte bara är idioter är det bästa sättet att få det accepterat. Folk hatade Apple förr i tiden, och gör det säkert fortfarande, men det värsta ser ut att ha gått över tycker jag.

Ja men de flesta tycker bara såhär: alianware är dyra och inte prisvärda.
Bara att vissa säger det på lite dåliga sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

Jag har följt dig + några personer till. Ni har ett sjukligt beteende att fortsätta attackera och diskriminera mig och andra.

"bekymrar mig då en del ungar likt trådskaparen tror att prestandan sitter i chassit och att priset avgör hur snabb en dator är." = Detta tar jag som mycket fientligt och diskriminerande.

Du skrev även "Den här tråden är ju bara löjlig. Fanboys som påstår att alla andra är avundsjuka när en del blir frustrerade över att dom fallit för Alienwares design och tänker absolut inte köpa något annat fast än dom har en undermålig budget. " quote från Henke420

Vad vet du om min budget?

I INGEN ANNAN TRÅD ELLER ÄMNE SÅ HADE NÅGON MODERATOR TILLÅTET DEN HÄR HÄXJAKTEN MEN NÄR DET ÄR FÖR OSS SOM HAR ALIENWARE DÅ VERKAR DET VARA FRITT FRAM FÖR DISKRIMINERING/PERSONLIGA PÅHOPP. TACK. ÄVEN OM NI MODERATOR INTE GILLAR ALIENWARE HELLER SÅ ÄR ERAT JOBB ATT DISCIPLINERA FOLK SOM BRYTER MOT ERA EGNA FORUM REGLER. T.EX DISKRIMINERING/PERSONLIGA PÅHOPP.

Personligt påhopp? Absolut inte. Du skapar ett rentav provocerande konto och påstår att alla som kritiserar Alienware är avundsjuka, självklart att folk blir förbannade i tråden. Jag försökte ovan förklara varför jag och andra tycker att Alienware är överskattat i en viss mån.

Jag förstår absolut att folk med extremt hög budget väljer AW men jag blir trött när vissa har riktat in sig på Alienware med en budget på 10 000-15 000kr. Då de kan få så mycket bättre hårdvara om de väljer ett "mainstream" märke, eller vad man ska säga. Aenarian har förklarat mycket bra för mig om var Alienware har sin plats, top of the line.

Men vissa har svarat det gamla vanliga när en Alienware tråd dykit upp ser jag.

Du verkar ju vara extremt nöjd med ditt köp och känner för att skryta lite, visst? Jag är avundsjuk på dig, men även om jag har råd känner jag inte för att lägga 20k på en bärbar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

"Du skapar ett rentav provocerande konto"
"jag blir trött när vissa har riktat in sig på Alienware"

http://www.sweclockers.com/profil/tolej_cseti

Det här är du eller hur?

Förövrigt har du inte tagit fullständiga citat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Det jag menade var att varför skapa dessa trådar om ni VET att det kommer bli kaos och hur mycket moderatorerna än rensar kommer det inte bli bra. Det hjälper i princip ingen. Bara ännu en tråd för moderatorerna att rensa.

Du inser att DU är personen som skapar drama? Tråden är inte till för att diskutera huruvida märket i fråga är bra/överprisat/för finniga moppepojkar/undrbart eller något annat.Tråden är till för att diskutera datorerna och konfigurationer etc.

Så ge fan i att komma in i tråden och gnälla, det enda du lyckas med är att stöka ner och skapa oordning. Stick ifrån tråden istället så är problemet om all drama löst.

Skrivet av Henke420:

Personligt påhopp? Absolut inte..

Du skriver att TS är en unge, tror att prestandan sitter i chassit och tror att priset avgör prestandan. Du kallar med andra ord TS för en komplett jävla idiot, och du menar att det INTE är ett påhopp?

Läs ovan, tråden är inte till för att diskutera varumärket, det är till för att diskutera datorerna.

Du ser inte mig hoppa in och kommentera varenda inlägg du gör med att försöka dra in dig i en cannabisdebatt, eller hur(med tanke på ditt nick)?

Men är det så svårt att helt enkelt strunta i att alla inte tycker som du och strunta i trådar som inte tilltalar dig? Känner du ett oemotståndligt behov att gå in och försöka frälsa folk med fel åsikt? Det är lite likt korsridderi och missonerande isåfal.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Du inser att DU är personen som skapar drama? Tråden är inte till för att diskutera huruvida märket i fråga är bra/överprisat/för finniga moppepojkar/undrbart eller något annat.Tråden är till för att diskutera datorerna och konfigurationer etc.

Så ge fan i att komma in i tråden och gnälla, det enda du lyckas med är att stöka ner och skapa oordning. Stick ifrån tråden istället så är problemet om all drama löst.

Du skriver att TS är en unge, tror att prestandan sitter i chassit och tror att priset avgör prestandan. Du kallar med andra ord TS för en komplett jävla idiot, och du menar att det INTE är ett påhopp?

Läs ovan, tråden är inte till för att diskutera varumärket, det är till för att diskutera datorerna.

Du ser inte mig hoppa in och kommentera varenda inlägg du gör med att försöka dra in dig i en cannabisdebatt, eller hur(med tanke på ditt nick)?

Men är det så svårt att helt enkelt strunta i att alla inte tycker som du och strunta i trådar som inte tilltalar dig? Känner du ett oemotståndligt behov att gå in och försöka frälsa folk med fel åsikt? Det är lite likt korsridderi och missonerande isåfal.

Detta är killen som skapade en tråd on köpråd för 50 000 där han skulle leka cool och nobba alla som inte rekommenderade Alienware.
Du läser ju inte vad jag skriver. Har inte påstått att alla som köper Alienware är idioter, har däremot sagt att de som köper Alienware med en undermålig budget går miste om mycket prestanda och det gör mig frustrerad. Vad har mitt nick med saken att göra? Du vill ju bara idiotförklara mig för att jag ger en annan bild av Alienware som inte du trivs med, uppenbarligen. Jag försöker ge en bild av Alienware som inte är svartvit utan förklarar vilken grupp AW är till för.

Finns det inte redan någott Alienware forum där ni kan hänga? Där finns bara dem som inte ser några nackdelar öht med Alienware.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

Henke420 - om du kan titta på denna videon och inte skratta irl.

http://www.youtube.com/watch?v=fiBBqwwdpe8

så ska jag lämna forumet deleta alla mina inlägg och aldrig komma tillbaka, du måste svara ärligt tack. Så behöver du aldrig mera höra om alienware.
What goes around comes around ifall du ljuger, bara du vet i din själ ifall du ljuger

deal?

Haha den var fan bra. Gillar när bara en klappar när han presenterar den.
Den där sammanfattningen av xbox eventet var också väldigt rolig.

http://m.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Detta är killen som skapade en tråd on köpråd för 50 000 där han skulle leka cool och nobba alla som inte rekommenderade Alienware.

Och? Det har inget med denna tråden att göra
Du läser ju inte vad jag skriver. Har inte påstått att alla som köper Alienware är idioter, har däremot sagt att de som köper Alienware med en undermålig budget går miste om mycket prestanda och det gör mig frustrerad.
Du har kallat TS för en unge och underförståttkalalt personen idiot. Vill du ta en sån diskussion så sköt det via pm

Vad har mitt nick med saken att göra?

Det var bara en liknelse, tror inte att du hade uppskattat att det i varje trå du vill diskutera något hade hoppat helt frn ämnet för att folk hakar upp sig på ditt nick. Precis lika lite är det uppskattat att folk dräller in i en tråd till för att diskutera datorerna bara för att tala om för folk att de personligen itne gillar märket.

Du vill ju bara idiotförklara mig för att jag ger en annan bild av Alienware som inte du trivs med, uppenbarligen. Jag försöker ge en bild av Alienware som inte är svartvit utan förklarar vilken grupp AW är till för.
Istället för att hitta på saker och lägga ord i min mun hade jag uppskattat att om du nu tvunget vill ha en diskussion hade kunnat hålla dig saklig. Vadå bild av AW som jag inte trivs med? Varför skulle jag trivas elerl itne trivas av en bild du har av ettföretag? Eller av en bild jag har? Jag värderar itne företag och varumärken efter känsloargument utan ser helt enkelt till vad de erbjuder mig, svårare än så är det inte. Tycker personligen att det vore dumt att spendera dessa summor på något, vad det än må vara, på grund av en känsla man har.

Finns det inte redan någott Alienware forum där ni kan hänga?
Det finns det säkert, det finns även en ypperlig tråd på Sweclockers. Tror du sett den med tanke på att du håller på och skriver i den...

Där finns bara dem som inte ser några nackdelar öht med Alienware.
Nu är det du som ser allt svart och vitt. Du verkar tro att folk som inte är direkt negativa mot AW som märke älskar dem över allt annat och anser dem ofelbara. Försök se på saken i en gråskala istället för monokromt, lev som du lär helt enkelt

Mina kommentarer fetade. Men detta är väldigt OT så vill du något mer så ta det via pm.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Tack alla för visat intresse. Vi lägger ned denna tråden, aldrig sett maken till shitstorm, vi är inte välkomna helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

Tack alla för visat intresse. Vi lägger ned denna tråden, aldrig sett maken till shitstorm, vi är inte välkomna helt enkelt.

vadå vi?
du är väll inte från dell eller ailienware?

om jag hade gjort så hade jag döpt den till den "stora alienware tråden" inte "OFFICELLA"
då du är varken mod eller från dell.
vissa vill ha en ferrari som går 300, vissa vill ha en volvo som toppar 300, priskillnad men dom gör samma sak.

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Mina kommentarer fetade. Men detta är väldigt OT så vill du något mer så ta det via pm.

Det är ju omöjligt att diskutera med dig då du låst fast dig vid en sak. Läs om mina inlägg där jag klart och tydligt skriver saker som tydligen är lite för svåra att förstå för dig? Hatar absolut inte Alienware men du kan ge dig fasen på att Alien grejen är ett sätt att locka nybörjare som inte har nån aning om nånting.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Det är ju omöjligt att diskutera med dig då du låst fast dig vid en sak. Läs om mina inlägg där jag klart och tydligt skriver saker som tydligen är lite för svåra att förstå för dig? Hatar absolut inte Alienware men du kan ge dig fasen på att Alien grejen är ett sätt att locka nybörjare som inte har nån aning om nånting.

Som sagt, vill du diskutera sakligt istället för raka påhopp så skicka ett pm. Vill du inte det så sluta skriv helt då detta är väldigt OT

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Var vänlig läs det inuti spoilern och återkom sen gärna med eventuella frågor. Angående varför man skapar dessa trådar: man vill samla alla frågor om ett märke eller en modell så att de som funderar på att köpa en inte behöver leta efter bra information.

Eftersom att flera personer här på forumet fortfarande uttrycket sig i negativa ordalag om Alienware tack vare förlegade föreställningar om märket, så känner jag att det är dags att helt enkelt försöka att antingen motbevisa dessa där de är fel, eller förklara varför de är som de är.

Det första man måste inse är att deras datorer faktiskt är dyrare för motsvarande prestanda i den enligt mig vanligaste prisklassen för speldatorer här, nämligen 10-15000 kr-klassen. Alienware 14 börjar på 13k kr, Alienware 17 har ett startpris på 15,5k kr och toppmodellen Alienware 18 kostar minst 20k kr. Detta är självklart utan några rabatter, men jag kommer till dessa senare. Vidare så är ingen av dessa konfigurationer speciellt attraktiva i deras grundutföranden. Enligt undertecknad måste man åtminstone välja modellen med Full-HD skärm och GTX 765m för att Alienware 14 ska bli attraktiv, och då landar priset på 16000 kr, vilket är betydligt mer än en ASUS, MSI eller Clevo-derivat med bättre prestanda och ofta SSD. Samma princip gäller för Alienware 17 och Alienware 18, där man bör uppgradera skärmen för den förstnämnda och grafikkortet till 770m respektive 770m SLI. Detta kommer att öka priset med 3-3,5k kr. Vissa tycker säkert att det är onödiga uppgraderingar, men jag vidhåller att för priset så kan man lika gärna satsa på dessa.

Däremot så måste man, som så många glömmer, faktiskt se vad man får för priset. Endast prestanda är inte intressant för en stor grupp, utan de är villiga att betala extra för att få bland annat för dem en tilltalande design, bättre kvalitet på datorn eller bättre support, för att nämna ett fåtal anledningar. Det finns trots allt skäl till att Apple är så populära som de är, trots att de hårdvarumässigt ligger tämligen dåligt till.

Alienware 14 brukar ofta jämföras med MSI:s GEX0-datorer, som är mindre, lättare och har sämre presterande grafikkort än deras GTX0-serie. En MSI GE70 väger ungefär lika mycket som en Alienware 14, har samma grafikkort om du uppgraderar till ett GTX 765m och har en större skärm samtidigt som att den är lite tunnare. Deras GE40 har samma skärmstorlek, lite sämre upplösning men är också 700 gram lättare. Sedan så finns det även Lenovo och Acer, men dessa hamnar i ungefär samma sits som MSI. En gemensam nämnare är dock att de rakt igenom är billigare än en Alienware 14, då GE70 kostar cirka 10k kr och en GE40 11k kr, när en Alienware 14 kostar 16k kr. Frågan är, betalar du bara för ett märke och en samling lysdioder?

Nej. Förvisso kostar den extra, men det har sina orsakar. Alienware 14:s uppgraderade skärm är en av få 14” Full-HD skärmar på marknaden och till skillnad från många andra speldatorer är det en IPS-skärm, inte TN. Den är alltså betydligt bättre än sina konkurrenters. Sedan så ligger även kvaliteten ett snäpp högre upp, då den är med Aluminium på utsidan och en ram av en magnesiumlegering, där flera andra i princip är svart plast. Dessutom så har de troligtvis den bästa supporten på marknaden, där en tekniker kommer hem till dig nästa arbetsdag och försöker ordna problemet, istället för att du ska skicka iväg den till en verkstad. Efter att ha upplevt det senare kan jag säga att det inte är något jag vill gå igenom igen på ett bra tag. Samma principer, med undantag för skärmen gäller även Alienware 17, om man nu inte väljer 3D-skärmen som även den är marknadsledande, och Alienware 18 som kommer en PLS-skärm.

Men det finns även fler ljuspunkter. Dell, som äger Alienware, erbjuder alla studenter 15% rabatt på hela sitt sortiment. Detta betyder att din Alienware 14 som precis kostade 16k kr nu kostar 13,6k kr. Jag och några andra här tycker att den nya skillnaden gentemot en MSI, ASUS eller något annat märke klart uppvägs av fördelarna. För er som inte är studenter brukar man även kunna köpslå och pruta ned priset om man kontakter Dell via telefon. Dessa faktum verkar dock vara okända bland den stora massan, vilket är synd. En annan bonus är att Alienware har ett välförtjänt rykte om att vara enkelt att underhålla. Det är inga som helst problem att byta ut RAM och HDD, eller lägga till mer om du vill. Det går även att byta ut andra delar såsom grafikkort och processor om modellen stödjer det (Alienware 14 har dock fastlött grafikkort), men det kan bli lite knivigare med garantin.
Dessutom så har alla modeller idag möjlighet att växla mellan ett Optimus-läge och ett diskret-läge, så att om man inte ska behöva bekymra sig om problem med att grafiken byts om man struntar i batteritiden för stunden.

För att ge er lite fler prisjämförelser, så kan vi ta MSI GT70 2OD-077NE som för närvarande kostar 35k kr på Webhallen. Du får en Alienware 17 med jämförbara specifikationer och efter att ha sett Sweclockers test av GT70, betydligt bättre kylning, för 30,5k kr. Du förlorar dock möjligheten att överklocka processorn. I övrigt så är skärmen är lite bättre, du har lite mindre SSD-lagring, men överlag så är de ganska lika. Vill du däremot ha bättre spelprestanda och en större SSD så kan du välja en Alienware 18 med GTX 780m SLI och 512 GB mSata SSD, för endast 1500 kr mer. Redan här så inser man att det bättre valet av dessa är Alienware. Sedan så finns det självklart Clevo som även de är några tusenlappar billigare än båda.

Om man går till området runt 20k kr så är faktiskt Alienware ett bra väl även här. ASUS har inget vettigt alternativ, men en MSI GT70 med GTX 780m kostar kanske, om du är villig att själv sätta in en SSD i din Alienware, 1000 kr mindre än en motsvarande Alienware 17. Med tanke på vad du redan betalar så tycker i alla fall jag inte att denna ökning är obetydligt sett till vad du får. Dock så är även Clevo ett billigare alternativ än de jag har nämnt, men är ni intresserade får ni själva sätta er in i dessa.

Jag hoppas nu att ni har lärt er något om Alienware, så att ni i fortsättningen vet vad ni uttalar er om. Det är aldrig roligt att se någon prata strunt om saker de inte har någon erfarenhet av och leder bara till en taskig attityd på forumet, något som jag helst vill undvika. Notera att jag avstod från att ta med några större priskalkyler, men är ni intresserade så kan jag lägga upp mitt underlag också. Det mesta baseras på datorerna i de nämnda prisområdena om ni själva vill kolla upp det.

Dold text

Mycket bra svar!
Håller med i det du säger men jag hoppades redan att folk här på sweC vet om detta. Personligen gillar jag inte det "flashiga" utseende som deras laptops har utan jag vill ha något lite mer minimalistiskt.
Men i botten så måste man inte hålla med alla andra utan det är nog med att man kan respektera andras val. Vill folk köpa alienware så låt dom göra det. Vissa gillar cola och andra gillar jolt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Har hört diverse saker om AW. Aldrig vågat köpa en riktigt för att vara ärlig..

Ge mig ett valid argument för varför man ska köpa en alienware över en "vanlig"

Alienware people, Gimmie ur best shot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Har hört diverse saker om AW. Aldrig vågat köpa en riktigt för att vara ärlig..

Ge mig ett valid argument för varför man ska köpa en alienware över en "vanlig"

Alienware people, Gimmie ur best shot!

För att du har pengar att bränna.

Skämt åsido, välj bara Alienware om du har vissa specifika behov. Deras datorer är enligt många snäppet högre kvalitetsmässigt och supporten är bättre än branschstandard, men du betalar lite mer för dem i prisklasserna <20000 (ungefär) om du saknar rabatter eller är ovillig att pruta med en säljare. Sedan så erbjuds möjligheter till att skräddarsy ditt system i ganska hög grad, till skillnad från normen där du kanske har 3-4 olika konfigurationer. Dessutom kan du köpa mer högpresterande system än de flesta tillåter dig, då bara Asus och MSI håller till i samma segment bland de stora företagen och ingen av dem erbjuder samma topprestanda som du kan få med Alienware 18. Dessutom är vissa delar bättre än motsvarande hos konkurrenterna om du väljer rätt, till exempel skärmar.

Det är lite svårt hjälpa dig utan mer information, men detta är i stort sett de vanligaste argumenten för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aenarian:

Hur många bygger en bärbar dator själv? En försvinnande liten del. Jag har aldrig stött på någon här. Du får precis samma prestanda med en bärbar Alienware som med en bärbar MSI eller ASUS OM du håller dig över en viss prisnivå, och jag kan länka allting när jag är hemma.

Vi pratar trots allt om BÄRBARA datorer här i forumet, vill du diskutera Aurora kan du starta en tråd i det andra delforumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många köper en Alienware? Den siffran är ganska låg den med.

Skrivet av Aenarian:

Tyvärr så finns det folk på båda sidorna. Halva tråden är ogrundat hat mot Alienware, sedan så kommer de som du nämner, och kvar blir en del som försöker ha en konstruktiv diskussion. Jag önskar att moderatorerna kunde rensa lite här ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som herrn borde slå upp ordet hat. Snarare Alienwarekritiker. Du kan ju inte påstå att Alienware inte är dyrare än konkurrenterna. En gång i tiden fick du nästan betala 50% extra bara för att det var en Alienware. Idag har priset gått ner men de är fortfarande lite dyrare än resten av marknaden och varför? För att de satt på ett alienhuvud på chassit gjort av plast?

Skrivet av cokeman 1337:

Jag såg aldrig vad du hade skrivit då du hade tagit bort inlägget när jag börja läsa tråden, men jag syftade på en del andra som började gnälla på gällande tråden och AW i allmänhet då.

Brukar vara väldigt mogna och seriösa inlägg på SweC i vanliga fall men så fort det dyker upp nåt om Alienware så blir det gnäll och heta diskussioner på en gång.

Om du läser en del av hans kommentarer så ser du vem som egentligen startar dessa hetska diskussioner. Dessutom citerar du ett inlägg från någon som heter AlienwareFanboy.. Det bådar inte gott.

Skrivet av AlienwareFanboy:

Tack alla för visat intresse. Vi lägger ned denna tråden, aldrig sett maken till shitstorm, vi är inte välkomna helt enkelt.

Hade du bara lärt dig bete dig som en vettig människa så hade detta inte hänt. Att svara kritiker med personangrepp, påhopp och ifrågasättande om folks psykiska hälsa och deras ekonomi är barnsligt och hör inte hemma här på Sweclockers.

Skrivet av HugSeal:

Som sagt, vill du diskutera sakligt istället för raka påhopp så skicka ett pm. Vill du inte det så sluta skriv helt då detta är väldigt OT

Och din kommentar är inte off topic?

Skrivet av chokladtomten:

Har hört diverse saker om AW. Aldrig vågat köpa en riktigt för att vara ärlig..

Ge mig ett valid argument för varför man ska köpa en alienware över en "vanlig"

Alienware people, Gimmie ur best shot!

När du har budgeten och vill ha något som visar att du har pengar? För det är just den kundkretsen Alienware siktar in sig på.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka för den trevliga läsningen som denna tråd har givit :). Ibland så undrar jag ifall folk tänker eller bara skriver något och sedan klickar på send. Men underhållande är det :).

Det handlar inte om rik eller fattig. Vill man planera sin ekonomi så kan man som Tvelander köpa "dyra" saker. Själv tänker jag köpa en M18, har inte bestämt mig för spec annat än 780 sli. Men eftersom att jag inte vill lägga ut alla besparingar så väntar jag i några månader till. Easy comes easy goes.
Stäng inte tråden tack

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Urspårad diskussion med otrevligt beteende från både trådskaparen och andra. Dessutom har flera inlägg raderats (inklusive första), vilket totalt trasar sönder tråden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S