Något annat MMO än WOW ? (ej gw2)

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

GW2, Rift och Neverwinter är väl de fantasy MMORPGn som jag hade rekommenderat efter wow. Nästa stora wow liknande release är väl WildStar och EverQuest Next (om det kommer i år vette fan dock), så kör Rift eller Neverwinter eftersom dom är free2play om du behöver mmo fix i väntan på WildStar.

Darkfall Unholy Wars, lord of the rings online, Aion och Terra finns ju också annars, men har ingen direkt koll på dom, men du kan ju kolla upp dom också å se om nån av dom är intressantare.

Oj wildstar är jag verkligen sugen att testa även om det verkar lite barnsligt hehe jag ansökte om att få bli beta tester alla fall.

Permalänk

välidgt många ex-blizzard anställda som jobbar med wildstar Fan va sugen man blir denna känslan hade jag i 2005 innan jag testade wow för första gången för att aldrig ha den känslan förrän nu !

mmmmm

Permalänk
Medlem

Tibia är det mmo med överlägset bäst gameplay imo. Grafiken är tyvärr kass och servrarna är ganska tomma nu. =(

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

lord of the rings online är ju ett roligt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

välidgt många ex-blizzard anställda som jobbar med wildstar Fan va sugen man blir denna känslan hade jag i 2005 innan jag testade wow för första gången för att aldrig ha den känslan förrän nu !

mmmmm

Precis vad jag känner!

Men usch vad jobbigt det är med hype... Man målar upp en bild som sedan inte stämmer, GW2 blev lite så för mig även om jag loggar in då och då för det har ändå något visst. Men avsaknaden av progression, endgame och framför allt viktigast för mig - äkta open world precis som WoW.

WildStar verkar ha gjort som WoW gjorde när spelet kom - man tar alla saker som andra redan gjort utan att skämmas, men gör det bättre. Samt en del nya grejor. Och Inga load screens (för utom mellan kontinenter och planeter). Och dessutom housing!

Det gör att WildStar känns som den första äkta WoW-arvtagaren för mig - återstår att se om det stämmer! (Vart 1000 är min BETA invite..?)

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Hah, tibia.. Lirade man för 10 år sen. Prövade lite igen för nått år sen men tyckte dom hade förstört en del. Nackdelen med tibia är ju att det är rena maffian på pvp servrar.

Permalänk

Om jag får välja så skulle jag säga tera eller rift. Rift tycker jag är lite för stelt för min smak, tera händer det lite mer, och skönt att bara kunna koppla in kontrollern och sedan lira.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB | Kingston HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz CL15 | ASUS PRIME B250M-PLUS | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | corsair ax 860 | samsung 840 pro 256gb | ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q |

Permalänk
Medlem

Jag spelar Neverwinter, ett MMORPG som nyss släppts efter en lång beta. Det är ett Dungeons & Drgaons spel och det har många roliga moment. Det är inte som dom mesta MMORPG's som finns ute, där man måste klicka på varenda gubbe man ska döda, utan det är "aim-based". Så man måste sikta på alla mobs man ska döda. Det finns 5 klasser ute just nu, med mera påväg. Det är ett spel som är mest fokuserat på RPG och PVE, men PVP är också roligt.