Asus Maximus IV Extreme Ljud problem!

Permalänk
Medlem

Asus Maximus IV Extreme Ljud problem!

Tjeana

Jag har ett Asus Maximus IV Extreme B3 och jag använder de interna ljudkortet, mitt problem är de att när jag lyssnar på spotify så höjer och sänker sig ljudet med jämna mellan rum, precis som om ljudchipet inte skulle klara av att spela musik.

Tacksam för alla svar som ges.

Visa signatur

MAIN: i9-10980xe | ASUS Prime X299-DELUXE II | Corsair Dominator 128gb | Samsung 1TB nvme

Permalänk
Inaktiv

Om det händer medans du pratar med någon över typ Skype, så har du här under något att ändra.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du har något program som Skype, Ventrilo eller Teamspeak på i bakgrunden och glömt stänga av funktionen i Windows som sänker ljudet när någon pratar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Om det händer medans du pratar med någon över typ Skype, så har du här under något att ändra.
http://gyazo.com/6ee8dd91b79c67ef9d679cb1b480f9f1.png

"Do nothing" har jag haft inställt hela tiden.

Jag kanske borde till lägga att ljudet är inkopplat till en subwoofer med två högtalare: Cambridge Soundworks DTT3500

Visa signatur

MAIN: i9-10980xe | ASUS Prime X299-DELUXE II | Corsair Dominator 128gb | Samsung 1TB nvme

Permalänk
Medlem

Kollat inställningarna i Spotify? "Set the same volume level for all tracks" mer specifikt?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laxxen.:

"Do nothing" har jag haft inställt hela tiden.

Jag kanske borde till lägga att ljudet är inkopplat till en subwoofer med två högtalare: Cambridge Soundworks DTT3500

Hej,
Jag har läst runt lite på olika forum där folk har skrivit om samma typ av problem och det finns 3 grejer du kan testa:
1. Öppna kontrollpanelen och gå in på Sound, markera dina högtalare och klicka på Configure, kontrollera att inställningen står på 5.1-ljud och inte på Stereo. Om det står på Stereo kan volymen fluktuera när källan matar ut 5.1-ljud.
2. Testa att koppa in hörlurar och se om volymen fortfarande fluktuerar.
3. Testa högtalarna med en annan ljudkälla, händer samma sak då?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hvis du bruker USB headset så kan det tenkes at det da benyttes en egen driver for lyden annet enn Realtek, men du skal kunne endre på lyden i windows og f.eks koble på "loudness" under effects for å heve lydnivået.

Med vanlig headset uten USB kobling så tror jeg også at det finnes en innstilling for å heve lyden, men jeg har glemt hva dette var for noe.

Permalänk
Medlem

Om du använder Mumble så kan det förklara saken. Bara att ta bort attenuation i Mumble-inställningarna.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970