Köpråd av TV, även Smart-TV och möjlighet att koppla till PC

Permalänk

Köpråd av TV, även Smart-TV och möjlighet att koppla till PC

Jag kan inget. Upplys mig.

Vad är nytt? Vad är gammalt? Vad kommer? Vad kan man få för runt 2500-4000? Borde man vänta tre månader för något som inte kommit ännu? Vad vill man ha till en tv för blu-ray tittande och xboxspelande? Hur funkar det med internet i Smart-TV-apparater? Vad är bra om man skulle vilja koppla tv:n till datorn men fortfarande vill kunna spela Xbox (2 HDMI-portar?)?

Återigen. Jag kan inget. Upplys mig. Tack.

Permalänk
Medlem

Dat rubrik...

OnT Kan säga att min upplevelse med SMART-TV inte varit särskilt bra. Har inte precis toppmodellen utan en instegsmodell från Philip som kostade runt 6 000 tror jag. Gränssnittet är väldigt segt och en lätt grej som att zappa igenom kanallistan snabbt kan göra att tv:n hänger sig ett ögonblick. Talar inte för alla tv apparater utan bara om min upplevelse

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Inte två väldigt upplysande kommentarer men jag antar att jag får vänta på någon som kan detta och som har tid samt lust.

du kanske ska lära dig att:

1. skriva bättre rubriker

2. faktiskt skriva på ett sätt så att man förstår vad det är du vill ha reda på

annars kommer du fortsätta få den typen av kommentarer du har fått hitills

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk

Jag vill ha en ny Tv. Jag har en budget på runt 2500-4000, varför den varierar i storlek så mycket är på grund av att jag vill ha val. Jag har inte nödvändigtvis 4000kr men om det finns någon funktion som inte finns i 2-3000 kronors prisklassen (och som jag gärna vill ha/behöver) kanske jag vill spara.

Jag vill ha en TV med bra kvalité. Inget fancy för 12000 utan något som helt enkelt är känd för att vara så felfri när det gäller svarta skärmglimtar osv som möjligt... Jag kommer spela på den med Xbox och det är möjligt att jag vill koppla den till min dator när jag inte kollar på TV. Jag kan inte ge information angående vilka specifikationer jag vill ha för jag kan inget om det. Jag vet att jag vill ha 1920x1080p men det är allt.

Var det bättre?

Permalänk

Vill bara tillägga att jag sade, "och det är möjligt att jag vill koppla den till min dator". Går det över budgeten eller liknande så är det ingen big deal utan då skippar jag den funktionen.
Den funktionen är inte ens en prioritet.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har ändrat titeln med hänvisning till forumreglerna § 3.1. Ordet "information" beskriver inte vad du frågar om.

Nu är även jag osäker på vad du konkret söker för information. Skicka därför förslag om du vill att rubriken ska ändras. Det är lättare att få hjälp om du begränsar dig till ett mindre antal specifika frågor.

/KimTjik