Permalänk
Medlem

Går det att reklamera keycaps?

Idag upptäckte jag att en av mina keycaps på mitt Quick Fire TK har börjat nötas ut.

Dold text

Skulle det gå att reklamera keycapsen för detta om det skedde för fler och fler?

/azz0n^

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

Idag upptäckte jag att en av mina keycaps på mitt Quick Fire TK har börjat nötas ut.

Skulle det gå att reklamera keycapsen för detta om det skedde för fler och fler?

/azz0n^

Jag vet att corsair bytte in tangenter på tidiga k60 tangentbord pga av dålig print. Mina och många andras tangenter slets ut onaturligt fort. Då hävdade ändå corsair att dom var etsade med laser.

Om jag var du, så skulle jag ta reda på om problemet är utbrett och kontakta tillverkaren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ser ju nästan ut som du dragit med nageln på färgen.

Men iaf, det är ju bara att dra iväg ett mail till CM och se vad de säger, sedan informerar du andra om deras svar och googlar lite om andra i världen haft samma problem med just det tangentbordet.

Återkom gärna med svar, det är alltid kul att veta hur tillverkare ställer sig till vissa saker och om det är ett utbrett fel eller inte.

Permalänk
Avstängd

Är det värt besväret för en sån skitsak, är väl snarare frågan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Är det på knappen med 8 på som är slitet?
Ser inget som är konstigt på ngt sätt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Är det värt besväret för en sån skitsak, är väl snarare frågan?

Skickades från m.sweclockers.com

Orkar man ta en bild och starta en tråd så orkar man nog!

Keycaps går självklart att reklamera. Fick utbytt tagentbord på en ibook för några år sen då "A" hade blivit lite sliten. Beror dock på garanti och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ser ju nästan ut som du dragit med nageln på färgen.

Men iaf, det är ju bara att dra iväg ett mail till CM och se vad de säger, sedan informerar du andra om deras svar och googlar lite om andra i världen haft samma problem med just det tangentbordet.

Återkom gärna med svar, det är alltid kul att veta hur tillverkare ställer sig till vissa saker och om det är ett utbrett fel eller inte.

Jag kan ha dragit där med nageln av misstag, vet faktiskt inte

Återkommer med svar efter att jag har kontaktat dem.

Är för tillfället utomlands på semester och har begränsat med internet, så jag får
kontakta de när jag är hemma igen.

Skrivet av trolliban:

Är det värt
besväret för en sån skitsak, är väl snarare frågan?

Skulle själv inte kalla det en skitsak då det ser väldigt fult ut och det lyser på fel ställe.

Skrivet av Dizzö:

Är det på knappen med 8 på som är slitet? Ser inget som är konstigt på ngt sätt.

Ja, det är endast 8:an som är sliten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft det? Känns som uppenbart slitage och det går väl knappast på garantin.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730