Rift: Planes of Telera

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Som F2P spelare i Rift kan du ladda ner hela spelet inklusive expansions helt gratis. Utöver det har du tillgång till hela världen, alla levels, alla quester, alla dungeons & raids, mm. Kort sagt, du kan njuta i stort sett av ALLT innehåll i spelet utan att det kostar dig ett öre.

Det enda F2P spelarna saknar jämfört med dem som köpt antingen original spelet eller expansionen är:

  • Expansion souls

  • Samt färre väskor (2/6) och character slots (3/5)

Vill man ha fler slots/väskor, så kan man ju ganska enkelt köpa mer i shoppen i spelet, men kan vara en mycket bättre ide/affär att köpa hela spelet, om man hittar någon som säljer det någorlunda billigt. Man får ju då fler slots, och fullt antall väskor till alla framtida char man kan tänkas vilja skapa.
1 månad Patron status ingår ju då också, och man får Lojality points, och då får man full acces till AH (f2p kan bara köpa , inte sälja), m.m.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Happ. Jag har en karaktär på Icewatch, men eftersom den nu tydligen förvandlats till en trial-server, måste jag migrera. Men till vilken server? Vart finns ni? Jag vet vilken server Friskyttarna håller till på, dock är jag inte direkt sugen på PvE.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Happ. Jag har en karaktär på Icewatch, men eftersom den nu tydligen förvandlats till en trial-server, måste jag migrera. Men till vilken server? Vart finns ni? Jag vet vilken server Friskyttarna håller till på, dock är jag inte direkt sugen på PvE.

När Icewatch stängdes, öppnade de istället 2 nya servrar, som de flesta nog flyttade över till.

Citat:

Gelidra
Zaviel

Är själv på Zaviel, och det finns mycket folk där..

Du får en fri transfer var 7'e dag, så gillar du inte läget, så kan man flytta igen efter en vecka.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Jag vet vilken server Friskyttarna håller till på, dock är jag inte direkt sugen på PvE.

Den mesta PvPn i Rift sker ändå i Warfronts, så server typ kan kvitta om man nu inte specifikt vill ha möjligheten att ganka eller gillar risken av att själv bli gankad.

Permalänk
Medlem

Hej!

Hade tänkt börja spela Rift och undrar vilken server man ska börja på? Gillar både PvE och PvP och gillar high pop. Det får gärna finnas många svenskar på servern också, helst inga ryssar dock.

Vilken ras/klass/faction ska man välja? Vad finns det brist på? Jag har hyfsad koll på vad som finns men inte hur "supply & demand" ser ut in-game för dessa.

Också, hur värt är det att köpa Rift redan nu i början? Får man mycket mer av att köpa fullversionen gentemot F2P? Rift är ju rätt billigt så kan slå till direkt isåfall.

Tack på förhand!

Permalänk

Ras och faction spelar ingen roll. De spelar tillsammans numera. Olika questlines bara.

Det är alltid brist på Healers och Tanks. Vill du vara säker välj Cleric som kan ha alla roller.

Vet inte om det är värt att köpa då jag har dålig koll på vad man får för något. Extra bags och character slots samt att man kan sälja på AH vet jag, men i början är det väl mest köpa på AH som är användsbart vilket alla kan.

Kul att du börjat i alla fall! Det är ett bra MMORPG

Blightweald servern har många svenskar btw.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av Miindz:

Hej!

Hade tänkt börja spela Rift och undrar vilken server man ska börja på? Gillar både PvE och PvP och gillar high pop. Det får gärna finnas många svenskar på servern också, helst inga ryssar dock.

Vilken ras/klass/faction ska man välja? Vad finns det brist på? Jag har hyfsad koll på vad som finns men inte hur "supply & demand" ser ut in-game för dessa.

Också, hur värt är det att köpa Rift redan nu i början? Får man mycket mer av att köpa fullversionen gentemot F2P? Rift är ju rätt billigt så kan slå till direkt isåfall.

Tack på förhand!

Som tidigare person sa så är Blightweald en väldigt bra server, mycket svenskar och en population på high.
Ska du börja så köp Rift om det är billigt, skillnaderna mellan ett köpt spel och F2P är att du får fler character slots, 6 gentemot 2, och du får 5 upplåsta bag slots gentemot 3. Och köper du Storm Legion expansionen så får du även de klasser som expansionen innehåller. Sen om du köper spelet så får du, tror jag , (rätta mig om jag har fel någon) även en massa loyalty points som ger dig en massa grejer. Oavsett om du köper spelet eller spelar F2P så måste du ha 1500 loyalty points för att komma åt AH. Du kommer en bra bit över detta om du köpt spelet, men kör du F2P så lär du köpa credits eller något för att få loyality points. Som sagt, rätta mig någon om detta inte stämmer.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Blev att köpa spelet på Komplett.se, Standard versionen + expansionen för 79kr. Får se så småningom om det kan anses som ett bra köp, men priset va det inget fel på i alla fall!

Blev att börja på Blightweald på Guardian-sidan. Vill köra healer så det blev att välja Cleric - Flame Keeper (ingen aning om man kan ändra inriktning senare, men det får vi väl se) och är med i guilden Friskottarna som verkar väldigt trevlig hittills. Heter Kemo in-game, ifall ni känner för att lira någon gång.

Tack för alla bra och informativa svar!

Permalänk
Inaktiv

Har precis börjat med Rift efter att ha sneglat på det länge. Valde en Cleric thunderer karaktär. Är detta ett bra val om man kör mycket solo?

Permalänk
Skrivet av Tenkai Star:

Ras och faction spelar ingen roll. De spelar tillsammans numera. Olika questlines bara.

Om man vill spela på en tråk PvE server ja! )

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Om man vill spela på en tråk PvE server ja! )

Jag kan garantera att vi har allt annat än tråkigt med Friskyttarna på Blightweald.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Jag kan garantera att vi har allt annat än tråkigt med Friskyttarna på Blightweald.

Ni hade haft minst 10% roligare om ni var på PvP! Jag lovar >_>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Ni hade haft minst 10% roligare om ni var på PvP! Jag lovar >_>

Betyder detta att du är ett lätt byte för 'gankning'?

Permalänk
Medlem

Jag återvände till Rift för att jag tröttnat lite på WoW och vill försöka satsa lite mer på det igen. Men jag har väldiga problem med att kunna logga in. Jag får hela tiden felet:
"Could not connect to update server. Please check your network settings. (Error 1013)"

Lyckas inte hitta nåt svar på vad som orsakar detta heller men sett att fler har problemet. Kan logga in som gäst men med kontot går det inte. Någon här som upplever samma fel?

Hade aldrig några loginproblem förut när jag spelade Rift, utan har fått detta nu efter de gick över till free-to-play.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Avstängd

Skaparna bara "råkade" glömma att nämna att f2p spelare inte har möjlighet att sälja på AH, fy fan vad vidrigt av dem.

Är det någon på blightweald som kan sälja lite skit åt mig? Skriv ditt nick här i så fall.

Mvh en arg Qslig

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Skrivet av Miindz:

Betyder detta att du är ett lätt byte för 'gankning'?

Keyboardwarrior på Bloodiron. Döda mig om du ser mig Glöm inte bort att vinka efteråt bara

Skrivet av Qslig:

Skaparna bara "råkade" glömma att nämna att f2p spelare inte har möjlighet att sälja på AH, fy fan vad vidrigt av dem.

Är det någon på blightweald som kan sälja lite skit åt mig? Skriv ditt nick här i så fall.

Mvh en arg Qslig

Jag är patron och kan skapa en gubbe på Blightweald om du vill att jag ska AH:a lite åt dig.

Permalänk
Skrivet av Qslig:

Skaparna bara "råkade" glömma att nämna att f2p spelare inte har möjlighet att sälja på AH, fy fan vad vidrigt av dem.

Är det någon på blightweald som kan sälja lite skit åt mig? Skriv ditt nick här i så fall.

Mvh en arg Qslig

Det kostar pengar att skapa och driva ett sånt här spel, och på något sätt måste de göra så att spelarna satsar en liten slant.
Om du nu gillar det så bra, att du nu fortsatt in i spelet och behöver använda tex AH, så kanske dax att stödja Trion och spendera några kronor.
Räcker nog att köpa store-credits för 5E, och sedan köpa något ur shoppen, så har du full acc till AH sen.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Överkill:

Keyboardwarrior på Bloodiron. Döda mig om du ser mig Glöm inte bort att vinka efteråt bara

Jag är patron och kan skapa en gubbe på Blightweald om du vill att jag ska AH:a lite åt dig.

Pm'at dig!

Skrivet av serpent29:

Det kostar pengar att skapa och driva ett sånt här spel, och på något sätt måste de göra så att spelarna satsar en liten slant.
Om du nu gillar det så bra, att du nu fortsatt in i spelet och behöver använda tex AH, så kanske dax att stödja Trion och spendera några kronor.
Räcker nog att köpa store-credits för 5E, och sedan köpa något ur shoppen, så har du full acc till AH sen.

Jag har inget problem med att allt inte är gratis i spelet, så länge som skaparna tydligt informerar spelarna vad som inte är gratis innan dom börjar spela.

Vilket dom inte gjort i det här fallet, det var "bara färre bags" och nåt annat trams på alla sidor jag läste (inklusive den official sidan) innan jag installerade, inte ett ord om AH.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Keyboardwarrior på Bloodiron. Döda mig om du ser mig Glöm inte bort att vinka efteråt bara

Är pvp'n crossrealm? Såg nyligen en Keyboardwarrior i en library match och jag spelar då inte på Bloodiron iallafall

Permalänk
Medlem

Jag tänke börja nu och undrar vilken realm jag ska spela på? och finns det en svensk guild eller nått som många är med i?

Permalänk
Skrivet av Nidala:

Är pvp'n crossrealm? Såg nyligen en Keyboardwarrior i en library match och jag spelar då inte på Bloodiron iallafall

Japp det är den

Jag är en Bahmi Warrior, dingade precis 40!

Permalänk
Skrivet av Gavelin:

Jag tänke börja nu och undrar vilken realm jag ska spela på? och finns det en svensk guild eller nått som många är med i?

Du är välkommen till Friskyttarna på Blightweald. Det är bara att kila in på vår hemsida och ansöka via Rift forumet.

Permalänk

Håller på Ladda ned Rift för första gången

Ska vi se hur det här kommer gå efter 8 år av wow spelande.

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på bloodiron ?

Permalänk
Skrivet av AlienwareFanboy:

Håller på Ladda ned Rift för första gången

Ska vi se hur det här kommer gå efter 8 år av wow spelande.

Kommer nog gå bra. Du kommer bli hookad som fan på Rift då det är så mycket bättre än wow i min mening.

Joina oss på Zaviel

Permalänk

Hade en Windows update idag, efter det ville inte Rift starta.

Ett sök på nätet, och Rift's forum visade att jag inte var ensam om problemet.

Men lösningen hade redan hittats, KB2859537, avinstallera den, och det fungerar igen.

edit: Windows vill bums installera den här uppdateringen igen, när man stänger av / startar om datorn, så man måste manuelt välja att dölja dena uppdatering tills vidare, Trion jobbar på en fix..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Jag ska nog rerolla på EU servrarna så tips på någon trevlig community/guild samt server vore kanon. Ska nog rolla en Cleric arch type då man har alla 3 vägarna att välja på.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av Dax:

Jag ska nog rerolla på EU servrarna så tips på någon trevlig community/guild samt server vore kanon. Ska nog rolla en Cleric arch type då man har alla 3 vägarna att välja på.

Du är välkommen till Friskyttarna.

Vårt RIFT gille finns på Blightweald. De har god aktivitet och kör raids och dungeons regelbundet.

Ansöker gör du via vår hemsida!

Permalänk
Medlem

tackar har ansökt nu

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Du är välkommen till Friskyttarna.

Vårt RIFT gille finns på Blightweald. De har god aktivitet och kör raids och dungeons regelbundet.

Ansöker gör du via vår hemsida!

Börjar också bli lite sugen på ett mmorpg spel.. Och funderat på att testa rift.. Jäklar vad jag älskar eran spelfilosofi..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2