behövs byta nätagg till ett 6990

Permalänk
Medlem

behövs byta nätagg till ett 6990

hej alla skulle behöva lite hjälp kanske blir att jag köper ett 6990 men jag behöver lite hjälp när de gäller watt levels och allt de där är inte så jäkla bra på just sånt här tacksam för svar glömde säga jag sitter på ett just nu 600 watt

Permalänk
Medlem

Om vi säger så här, KÖP INTE ETT 6990! Det finns många nackdelar med det kortet. Det går varmt så in i helvete, och låter som en jet motor. Det är 31cm långt och kanske inte får plats i ditt chassi, plus att det drar ett ton ström. Och microstuttering är ett enormt problem, vilket du kanske inte stör dig på men många gör det.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

okej men då vett jag tackar för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenta_84:

hej alla skulle behöva lite hjälp kanske blir att jag köper ett 6990 men jag behöver lite hjälp när de gäller watt levels och allt de där är inte så jäkla bra på just sånt här tacksam för svar glömde säga jag sitter på ett just nu 600 watt

Beror på vad du annars har för grejer i datorn. Jag skulle dock inte vilja köra med ett 600w agg. Det går ju även att köra 6990 i übermode där det drar ännu mer ström. 6990 är ett väldigt glupskt kort och kräver mycket både när det gäller effekt och kylning. Du vet om att ett sådant låter som in i helvete och har sina problem med mikrostutter? Hur mycket får du ge?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

fick ge 1500 men då ville han bytta mot mitt 6970 i mellan för han ville ha ett sämre kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta_84:

fick ge 1500 men då ville han bytta mot mitt 6970 i mellan för han ville ha ett sämre kort

köp ej den du kan lätt uppgradera med ett likadant kort som du har o får mer prestanda...för ca 800-1200kr begagnat

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

okej men jag har kollat över allt om jag kan få tag på 6970 till men finns ingen som sälger å marknaden har kollat men han svarar inte på mailen jag skickat ens så ja ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta_84:

okej men jag har kollat över allt om jag kan få tag på 6970 till men finns ingen som sälger å marknaden har kollat men han svarar inte på mailen jag skickat ens så ja ^^

http://www.sweclockers.com/annons/82067-s-xfx-6970

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

tack ska kolla

Permalänk
Medlem

Jag har ägt ett HD6990, och du kommer INTE att ångra dig.
Så länge du inte låser upp über mode så behöver du inte bry dig, då bör ditt 600watt agg räcka.
För internet och lite slö-applikationer, låg min rigg på 280-300watt, och när jag låste upp über-mode så drog den 650 watt, när jag spelade Metro 2033. <---- Samma rigg som i sign fast med HD6990 istället.
Gör bytet, även om du får lägga 1500 emellan så är det värt det, då det inte längre går att köpa det nytt.
Du kan genomföra ditt köp, även UTAN nytt agg så kommer kortet vara djävulskt.
Jag personligen, märkte aldrig av microstuttering med mitt kort, och jag tror inte att det blir några större problem med det för dig heller.
Det är liksom inget Ica stormarknad edition kort för 50 spänn vi snackar nu.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag har ägt ett HD6990, och du kommer INTE att ångra dig.
Så länge du inte låser upp über mode så behöver du inte bry dig, då bör ditt 600watt agg räcka.
För internet och lite slö-applikationer, låg min rigg på 280-300watt, och när jag låste upp über-mode så drog den 650 watt, när jag spelade Metro 2033. <---- Samma rigg som i sign fast med HD6990 istället.
Gör bytet, även om du får lägga 1500 emellan så är det värt det, då det inte längre går att köpa det nytt.
Du kan genomföra ditt köp, även UTAN nytt agg så kommer kortet vara djävulskt.
Jag personligen, märkte aldrig av microstuttering med mitt kort, och jag tror inte att det blir några större problem med det för dig heller.
Det är liksom inget Ica stormarknad edition kort för 50 spänn vi snackar nu

varför ska grabbe lägga till 1500 kr när han kan köpa ett 6970 till som han redan har o få mer prestanda ....för ca 800-1200kr

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

tack för alla svar får se hur jag gör

Permalänk
Medlem

sitter på ett 7970 och fx8350 och har 600w

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

varför ska grabbe lägga till 1500 kr när han kan köpa ett 6970 till som han redan har o få mer prestanda ....för ca 800-1200kr

Därför att han slipper Crossfire.
Är han känslig mot micro-stuttering, så lär han ju knappast satsa på det tåget.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Därför att han slipper Crossfire.
Är han känslig mot micro-stuttering, så lär han ju knappast satsa på det tåget.

Fast 6990 är också CF, fast på ett kort bara.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Därför att han slipper Crossfire.
Är han känslig mot micro-stuttering, så lär han ju knappast satsa på det tåget.

Han kommer inte slippa microstutter med 6990. Det sitter två stycken GPUer på 6990 som kan konfigureras att köras i crossfire.

Kan bara tillägga att du har möjligheten att köra crossfire med 6970 och 6990 (vilket jag just nu gör) vilket ibland kallas för trifire. Och av någon anledning så ger crossfire med tre eller fyra GPUer mycket mindre microstutter än med två GPUer. Jag kör mina kort på ett 750w-nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Därför att han slipper Crossfire.
Är han känslig mot micro-stuttering, så lär han ju knappast satsa på det tåget.

gör om gör rätt ``

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Därför att han slipper Crossfire.
Är han känslig mot micro-stuttering, så lär han ju knappast satsa på det tåget.

Har du missat att HD6990 är dubbla GPUer fast på ett kort? alltså är det CF där oxå. Dina resonemang är nog inget som TS ska lyssna på om du säger att CF inte är något man vill köra med men att HD6990 är kanon. Gör om och gör rätt!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag har ägt ett HD6990, och du kommer INTE att ångra dig.
Så länge du inte låser upp über mode så behöver du inte bry dig, då bör ditt 600watt agg räcka.
För internet och lite slö-applikationer, låg min rigg på 280-300watt, och när jag låste upp über-mode så drog den 650 watt, när jag spelade Metro 2033. <---- Samma rigg som i sign fast med HD6990 istället.
Gör bytet, även om du får lägga 1500 emellan så är det värt det, då det inte längre går att köpa det nytt.
Du kan genomföra ditt köp, även UTAN nytt agg så kommer kortet vara djävulskt.
Jag personligen, märkte aldrig av microstuttering med mitt kort, och jag tror inte att det blir några större problem med det för dig heller.
Det är liksom inget Ica stormarknad edition kort för 50 spänn vi snackar nu.

Jag tror ju inte att Detta så kallade supermode gör så att kortet drar 350Watt mer, okey mer ström lär det dra men aldrig i helvete att det drar 350Watt mer!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BM-Mods:

Jag tror ju inte att Detta så kallade supermode gör så att kortet drar 350Watt mer, okey mer ström lär det dra men aldrig i helvete att det drar 350Watt mer!

Läs inlägget igen. Han skrev att skillnaden mellan idle och dra igång ett spel i übermode ligger på runt 300-350w.

TS: Hur som helst är ett HD6990 ingenting att ha. Du får ge 1500 plus ditt eget grafikkort i byte, dvs, runt 2500:- Sedan måste du lägga pengar på ett nytt agg så sammanlagt hamnar du runt 3300-3500. Då är det bättre att köpa ett GTX770 eller HD7970 för pengarna. Kommer fungera mycket mer stabilt, snålare, svalare och kan uppgraderas om man vill.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta_84:

fick ge 1500 men då ville han bytta mot mitt 6970 i mellan för han ville ha ett sämre kort

var inte det tomten som hade en annons uppe häromdagen och skrev en bok om att det absolut inte var stulet osv osv osv.
köp inte det kortet, det e definitivt något mysko med både snubben och hans annons.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR