Permalänk
Medlem

Vad kan felet vara?

Igår när jag spelade The Walking dead så började skärmen lysa upp i olika färger rosa,grön och blå.
Senare under den kvällen så när jag startade datorn så dök det upp en massa konstiga prickar och linjer på crosshair republic of gamers bilden innan Windows och sen så slocknade skärmen. Jag testade att byta både skärm och grafikkort men ingenting hände så jag funderade på om det var moderkortet. Men seanare under kvällen så fungerade allting som det skulle igen. Nu på morgonen så började blinkandet av färgen ännu en gång. Någon som har någon ide om vad det kan vara. Denna gång så tittade jag på en film.

Permalänk
Skrivet av Stepnox:

Igår när jag spelade The Walking dead så började skärmen lysa upp i olika färger rosa,grön och blå.
Senare under den kvällen så när jag startade datorn så dök det upp en massa konstiga prickar och linjer på crosshair republic of gamers bilden innan Windows och sen så slocknade skärmen. Jag testade att byta både skärm och grafikkort men ingenting hände så jag funderade på om det var moderkortet. Men seanare under kvällen så fungerade allting som det skulle igen. Nu på morgonen så började blinkandet av färgen ännu en gång. Någon som har någon ide om vad det kan vara. Denna gång så tittade jag på en film.

Vad händer om du skiter i att köra grafikkort och kör på det inbyggda på moderkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stepnox:

Igår när jag spelade The Walking dead så började skärmen lysa upp i olika färger rosa,grön och blå.
Senare under den kvällen så när jag startade datorn så dök det upp en massa konstiga prickar och linjer på crosshair republic of gamers bilden innan Windows och sen så slocknade skärmen. Jag testade att byta både skärm och grafikkort men ingenting hände så jag funderade på om det var moderkortet. Men seanare under kvällen så fungerade allting som det skulle igen. Nu på morgonen så började blinkandet av färgen ännu en gång. Någon som har någon ide om vad det kan vara. Denna gång så tittade jag på en film.

Har haft prolem med diverse grafikkort oc trodde direkt att det var det.
Men eftersom du säger att du bytt grafikkort så är jag lite av ett frågetecken. Har du provat att byta skärm och kabel mellan dator och skärm och se om det hjälper?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Nu fungerar allt som det skall men jag vet inte vad som fixade det. Jag gjorde absolut ingenting. !?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Vad händer om du skiter i att köra grafikkort och kör på det inbyggda på moderkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Det har inget inbyggt =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stepnox:

Nu fungerar allt som det skall men jag vet inte vad som fixade det. Jag gjorde absolut ingenting. !?!

Skulle chansa på att du har glapp/dålig kontakt någonstans. Förmodligen skärmkabeln.

Permalänk
Skrivet av Stepnox:

Det har inget inbyggt =P

Vad har du för moderkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Vad har du för moderkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett Asus Republic of Gamers AM2
(gammalt men bra)