Cube world! Någon som är sugen att lira?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rixard:

Kommer du (går det?) lägga upp många servrar eftersom det bara är 4p? Tänkte att det lätt blir fullt om det bara är en server.

Man kan va fler än 4, det är coop som är begränsat till 4.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

83.249.6.19
Denna rullar dag som natt om nån vill hoppa in, jag och/eller tjejen brukar hålla till där en hel del den senaste tiden, alltid trevligt med sällskap

Hittade detta http://cubeworldforum.org/topic/8598-releasecwserverwrapper-s...
Startar om servern när den crashar, ingen aning om det funkar.

Permalänk
Skrivet av Rixard:

Kommer du (går det?) lägga upp många servrar eftersom det bara är 4p? Tänkte att det lätt blir fullt om det bara är en server.

Det går som sagt att vara fler än 4 spelare. Anledningen till att vi väntat med att sätta upp en server är att det än så länge inte finns whitelist/kick/ban-funktion.

Permalänk
Medlem

kan lira nu söker kamrater, jag har mumble server PM !

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joinapolarn:

Det går som sagt att vara fler än 4 spelare. Anledningen till att vi väntat med att sätta upp en server är att det än så länge inte finns whitelist/kick/ban-funktion.

Sugen på att lira på eran kommande server.

Hur blir man med på whitelistan?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Permalänk
Medlem

Yeeeeeeeeeeeah, lv 40 Går sjukt snabbt att lvla när man boss huntar.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Är spelet här roligt? Varit sugen ett tag på det, men de tillfällen i veckan jag varit vid datorn så har de ej gått handla på sidan

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Är spelet här roligt? Varit sugen ett tag på det, men de tillfällen i veckan jag varit vid datorn så har de ej gått handla på sidan

Ja det är roligt om man spelar med några polare och undviker allt fusk som finns.
Tyvär sitter dom flesta på servers där dom powerlevlar 15-40 pers. Dom bara dödar mobs som spawnar hela tiden, så folk är lvl 3000+.

Får även passa sig för vissa servers, för många har global EXP på, så går du in på en server så får du typ exp utan att göra något.
Finns även char editor osv.

Nackdelen när din gubbe sparas lokalt, precis som terarria.

Permalänk
Permalänk
Medlem

"Things have settled down a lot now and we hope to post more updates soon. Thanks for your patience, bug reports, suggestions & support! :)" - Wol_lay @ Twitter

skönt att höra att de jobbar vidare

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk

Fattar inget av det, blir dödad av allt.. Hitsen mina tar ju 0,4dmg.. Är ju lite ovärt.. Hur gör jag för att få nåt att göra?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Fattar inget av det, blir dödad av allt.. Hitsen mina tar ju 0,4dmg.. Är ju lite ovärt.. Hur gör jag för att få nåt att göra?

Gå på sämre mobs (typ critters). Sen ju längre ifrån spawn ju svårare blir mobsen

Permalänk

Kommit till lvl 3 typ, tar de chill.. Hitta nåt slott igår men döda det själv när de står i grupper på minst 3 var ju inte så lätt..

Sen crafting, man får bara nya formulas när man levlar och om man har tur vid loot??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Kommit till lvl 3 typ, tar de chill.. Hitta nåt slott igår men döda det själv när de står i grupper på minst 3 var ju inte så lätt..

Sen crafting, man får bara nya formulas när man levlar och om man har tur vid loot??

Formulas kan du få ifrån drops, eller från vissa vendors i städer. Se bara till att det är till din klass & du har tillräckligt med Power

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Blev intresserad av spelet när jag läste tråden så jag köpte spelet. Just nu spelar jag ensam men är det någon som vill köra så skicka ett PM, är lite av en nybörjare nu och är fortfarande lvl 1 men kul är det

Permalänk
Permalänk

sitetr själv o lirar cube world skicka ett pm om de e någon som sitter på en server man kan joina o ha lite kuligt ibland..

Permalänk

Verkligen ett rpg jag fasnat för. Tack vet jag WoW...
Märks verlkligen att skaparen spelat/hämtat inspartion ur kända spel.
Riktigt kul, lagt ner drygt ett dygn på spelet, snart level 20 warrior.
Spelat med kompis, söker gärna en healer i samma level. Skicka ett pm om du är intresserad. Gibb händer mest under kvällen, och helger. Min kompis är ranger. Server är inga problem...Cheers!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Spelar ATM, och vill gärna spela med lite flera.
Bara att höra av sig om någon är sugen!

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk

ÅÅåh, är med sugen o lira, PM här eller typ adda på steam (cropsgrinder, tror jag iaf) om du har server/vill spela!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Hallå. är sugen på att hitta någon/några som är sugna på att spela lite, kör en lvl 40+ watermage, skicka pm om ni vill ha en"healer" med er på boss hunts osv

Permalänk

Finns det någon server som är online med folk på?

Permalänk
Medlem

Vad hände med detta spelet? Det hade ju faktiskt lite potential.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Vad hände med detta spelet? Det hade ju faktiskt lite potential.

Det verkar uppdateras men helt ärligt förstod jag inte mycket av vad man skulle göra i spelet. Man dör väldigt lätt och quest mobs tål vansinniga mängder skada. Musiken är avstängd och ja, en tutorial hade faktiskt vart bra att ha.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9