Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort!

Hejsan alla Sweclockers!

Då var det dags att byta ut de gamla GeForce GTX 480 som börjat låta förskräckligt och inte uppfyller mina krav längre.

Har inte haft koll på grafik korts fronten på länge så tänkta kolla här om det finns några insatta som har lust att rekommendera mig inför ett nytt inköp.
De ska garanterat klara av de nyare spelen på de högre inställningarna, runt 50-60 fps. Har omkring 3000:- att lägga ut, räcker inte det så kan man kanske skrapa ihop några hundralappar till.

Jag är inte jätte petig och har inte testat eller jämn fört GeForce emot Radeon eller liknande, är öppen för alla förslag.

Uppskattar all hjälp jag kan få, tack på förhand!
/Winzer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Här är ett riktigt vasst kort för cirka 3k med SweC-rabatten.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winzer:

Hejsan alla Sweclockers!

Då var det dags att byta ut de gamla GeForce GTX 480 som börjat låta förskräckligt och inte uppfyller mina krav längre.

Har inte haft koll på grafik korts fronten på länge så tänkta kolla här om det finns några insatta som har lust att rekommendera mig inför ett nytt inköp.
De ska garanterat klara av de nyare spelen på de högre inställningarna, runt 50-60 fps. Har omkring 3000:- att lägga ut, räcker inte det så kan man kanske skrapa ihop några hundralappar till.

Jag är inte jätte petig och har inte testat eller jämn fört GeForce emot Radeon eller liknande, är öppen för alla förslag.

Uppskattar all hjälp jag kan få, tack på förhand!
/Winzer

gtx770 är det bästa du kan få för ca 3000kr.

Permalänk

Köp det här,
https://www.inet.se/produkt/5409893/gigabyte-geforce-gtx-760-...
En polare skaffade det och är riktigt nöjd.

Vill du dra över budgeten med 600 spänn så kolla in,
https://www.inet.se/produkt/5409867/gigabyte-geforce-gtx-770-...

Inte testat det men kan ju tro att det bara är bättre

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Intressant... Vad är den stora skillnaden mellan dessa? Fördelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

gtx770 är det bästa du kan få för ca 3000kr.

Finns väl inga 770 för 3000 kr? Ett överklockat 680 är billigare än 770 och i princip lika bra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan få för ca 3000 är vad slaktardej rekommendera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Finns väl inga 770 för 3000 kr? Ett överklockat 680 är billigare än 770 och i princip lika bra.

Ca 3000kr. Han sa att han kan sträcka sig några hundralappar.
Man kan överklocka ett 770 också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Här är ett riktigt vasst kort för cirka 3k med SweC-rabatten.

Vad är det för SweC rabatt? Hur använder man sig av den?

Tack allihopa för hjälpen, har den del studerande och läsande nu.
Tack tack!

Permalänk
Skrivet av Winzer:

Vad är det för SweC rabatt? Hur använder man sig av den?

Tack allihopa för hjälpen, har den del studerande och läsande nu.
Tack tack!

Man skriver in "SWECXXXX" i kassan när man betalar(Byt ut XXXX mot År och Månad.)

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Man skriver in "SWECXXXX" i kassan när man betalar(Byt ut XXXX mot År och Månad.)

Så för dagen skulle det vara "SWEC0712"=

Permalänk
Skrivet av Winzer:

Så för dagen skulle det vara "SWEC0712"=

Nej. Jag ber om ursäkt, men det ska vara först år och sedan månad, alltså blir det nu "SWEC1307".

Visa signatur

Insert funny joke here