Permalänk
Medlem

Trådlös mus hackar :/

Hallå,

Det är såhär att jag inkasserat ett paket med trådlös mus och tangentbord (http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-ta...) för ungefär 3-4 veckor sedan och ett problem har börjat att uppstå.
När jag spelar så lägger musen av och fryser i ungefär 1/5 sekund, detta händer ganska regelbundet, ungefär var 3 sekund. Ibland händer det inte så ofta, ibland gör det det, ni förstår. Kan tillägga att detta inte gäller tangentbordet och att det endast sker när jag spelar spel!
Någon som har en gissning?

Tack

Visa signatur

MODERKORT: MSI-Z87-G45 | CPU: i5 4670k | CPU KYLARE: Noctua U9B-SE2 | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: Asus GTX 770 DirectCU II | PSU: Corsair CX 750M | Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Rekordmedlem

Om det är en batteridriven mus så har den säkert energisparlägen som kan strula, om det är en laddbar så borde den "slösa" ström och hålla igång radion hela tiden, en trådlös mus drar ganska mycket ström om den ska funka fint och få trådlösa möss känns bra.
Och har du koll på hur batteriet är?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om det är en batteridriven mus så har den säkert energisparlägen som kan strula, om det är en laddbar så borde den "slösa" ström och hålla igång radion hela tiden, en trådlös mus drar ganska mycket ström om den ska funka fint och få trådlösa möss känns bra.
Och har du koll på hur batteriet är?

Ja, det är en batteridriven mus och kunde heller inte hitta någon typ av sparläge. http://puu.sh/3Bd9x.jpg där ser man att batterierna nästan är fulla (95%)
Tycker det är konstigt att det bara blir så i spel...

Visa signatur

MODERKORT: MSI-Z87-G45 | CPU: i5 4670k | CPU KYLARE: Noctua U9B-SE2 | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: Asus GTX 770 DirectCU II | PSU: Corsair CX 750M | Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av logitechs trådlösa prylar är att man ska ge fan deras egna drivrutiner och använda Windows egna

Permalänk
Medlem
Skrivet av krejsi:

Min erfarenhet av logitechs trådlösa prylar är att man ska ge fan deras egna drivrutiner och använda Windows egna

Utveckla, hur gör man för att lada ner Windows egna?

Visa signatur

MODERKORT: MSI-Z87-G45 | CPU: i5 4670k | CPU KYLARE: Noctua U9B-SE2 | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: Asus GTX 770 DirectCU II | PSU: Corsair CX 750M | Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Avstängd

Är det med sk unifying-mottagare? testa att flytta mottagaren så att den är närmare musen.

Flytta bort allt annat i 2,4GHz spectrumet (dect-telefoner, WiFi etc).

I slutändan är det inte en bra mus för att spela med. Jag tycker att det finns möss som duger men den där är till för att slippa byta batteri på tre år och har minimal effekt på radion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Är det med sk unifying-mottagare? testa att flytta mottagaren så att den är närmare musen.

Flytta bort allt annat i 2,4GHz spectrumet (dect-telefoner, WiFi etc).

I slutändan är det inte en bra mus för att spela med. Jag tycker att det finns möss som duger men den där är till för att slippa byta batteri på tre år och har minimal effekt på radion.

Precis! gjorde som du sa och det verkar funka! tack

Visa signatur

MODERKORT: MSI-Z87-G45 | CPU: i5 4670k | CPU KYLARE: Noctua U9B-SE2 | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: Asus GTX 770 DirectCU II | PSU: Corsair CX 750M | Chassi: Corsair Carbide 500R