Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, den är även dubbelt så dyr, det har inte så mycket att göra med att det är en Asus...

Betalade typ 1500 kr för min så jag tycker den är prisvärd, gäller att kolla efter kampanjer

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av downey:

Betalade typ 1500 kr för min så jag tycker den är prisvärd, gäller att kolla efter kampanjer

Okej, mer än dubbla priset då, alltså...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Det kanske är så att man ibland får vad man betalar för. Det kan kosta att vara en "cheap Charlie"...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon76929:

Det kanske är så att man ibland får vad man betalar för. Det kan kosta att vara en "cheap Charlie"...

Ja, om man köper budgetprylar kanske, men så är ju inte fallet nu (även om alla konsumentroutrar är väldigt mycket budgetprylar egentligen...)

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av downey:

Jo det kan säkert vara bra för de flesta. Nu visade det sig att med en Asus RT-AC66U så får jag ut 70 Mbit/s via trådlös anslutning istället för 45-50 Mbit/s med min gamla WNDR3700.

Jag är mycket nöjd med mitt val att byta till en Asus.

Nu sitter jag på en 250/250 lina, dock så ska min stationära som har gigabyte nätverkskort ha kabel.

Vad brukar laptops och ipads ha för hastighet som dessa klarar? Dvs, onödigt för mig att köpa den dyraste Asus om dessa inte klarar +100mbit/s.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Johanboyboy:

Nu sitter jag på en 250/250 lina, dock så ska min stationära som har gigabyte nätverkskort ha kabel.

Vad brukar laptops och ipads ha för hastighet som dessa klarar? Dvs, onödigt för mig att köpa den dyraste Asus om dessa inte klarar +100mbit/s.

Det får du nog läsa recensioner för att få reda på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Johanboyboy:

Nu sitter jag på en 250/250 lina, dock så ska min stationära som har gigabyte nätverkskort ha kabel.

Vad brukar laptops och ipads ha för hastighet som dessa klarar? Dvs, onödigt för mig att köpa den dyraste Asus om dessa inte klarar +100mbit/s.

Jag brukar ligga på runt 150-160Mbit/s med laptop och runt 110-120 Mbit/s med ipad 4, båda med 5 ghz bandet och med router Asus RT-N65U och comhem 200 Mbit.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Tänkte slå ett slag för denna router, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1942755

Köpte för lite mer än en vecka sedan och den fungerar fasen klockrent, Downloadmaster fungerar riktigt bra och med bra hastighet, har Telia 100mbit så för mina behov kanon. Den känns snabb i gränssnittet och snygg är den också! Enda som kanske kan klagas på är väl att den inte går att sätta upp på väggen.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en Router till min lägenhet. Den är 60 kvadratmeter stor. Tjocka betongväggar. Jag kommer använda den för att spela spel, streama och dylikt. Har fiber, 100/100 i lägenheten så vill ha en bra trådlös router som kan utnyttja det. Jag tänkte mig, http://www.inet.se/produkt/5404466/asus-rt-n66u-n900-dual-ban...

Är den prisvärd eller vad tycker ni?

Permalänk

Glad sommar sweclockers!

Nu är det så att jag äntligen fått fiber ut till mitt landställe och därför behövs det en ny router.
Behöver snarare bra trådlös räckvidd än något annat, mailas och surfas mest på landet iaf.
Någon som har tips på en bra router eller setup? Har ganska stor tomt och flera mindre hus där gäster osv sover över. Även en del fågelholkar med webkamera utsatta på tomten som nu har tp-kabel dragen till sig, kanske vore soft med wlan så jag kan skippa kablarna.

Funderar på en asus rt-n66u eller rt-ac66u och sen tjacka ett par range extenders?

Tack på förhand
/mirra

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Jag brukar ligga på runt 150-160Mbit/s med laptop och runt 110-120 Mbit/s med ipad 4, båda med 5 ghz bandet och med router Asus RT-N65U och comhem 200 Mbit.

Ligger på runt 35Mbit/s med min ipad 1 på 5 ghz bandet. Vet inte om det är bra eller dåligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Ligger på runt 35Mbit/s med min ipad 1 på 5 ghz bandet. Vet inte om det är bra eller dåligt..

iPad 1 har nog inte mycket mer throughput.

Permalänk
Skrivet av Whitewiz:

iPad 1 har nog inte mycket mer throughput.

Frågan om jag kan maxxa min laptop med gigabyte nätverkskort med RT-N66U när jag har 250/250 lina. Tror knappast det, återstår att se.

Permalänk
Skrivet av Johanboyboy:

Ligger på runt 35Mbit/s med min ipad 1 på 5 ghz bandet. Vet inte om det är bra eller dåligt..

Tror det är ett äldre sämre kort på ipad 1 en vad det är på 4:an

Skrivet av Johanboyboy:

Frågan om jag kan maxxa min laptop med gigabyte nätverkskort med RT-N66U när jag har 250/250 lina. Tror knappast det, återstår att se.

Med kabel kommer du nog maxa linan men trådlöst beror det på vilket kort som sitter i.
Det är ovanligt med 5 GHz bandet hos dom flesta laptops förutom nyare macbooks.

Själv satte jag i ett Intel wireless 6235 i min laptop i sign för att få just 5 GHz bandet.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Med kabel kommer du nog maxa linan men trådlöst beror det på vilket kort som sitter i.
Det är ovanligt med 5 GHz bandet hos dom flesta laptops förutom nyare macbooks.

Själv satte jag i ett Intel wireless 6235 i min laptop i sign för att få just 5 GHz bandet.

Med kabel ska det inte vara några problem, där har jag kunnat maxxa med min stationära. Läste dock att trådlöst så brukar denna routern ligga på ~100Mbit/s. I och för sig så är det väl strunt samma, kommer inte tanka speciellt mycket till den datorn

Men man vill ju alltid utnyttja så mycket man kan när man har 250/250 lina.

Permalänk
Skrivet av Johanboyboy:

Med kabel ska det inte vara några problem, där har jag kunnat maxxa med min stationära. Läste dock att trådlöst så brukar denna routern ligga på ~100Mbit/s. I och för sig så är det väl strunt samma, kommer inte tanka speciellt mycket till den datorn

Men man vill ju alltid utnyttja så mycket man kan när man har 250/250 lina.

Det bästa vore om du köpte en Asus AC router och ett AC kort till datorn för att få så hög hastighet som möjligt trådlöst. Sen är det ju inte lätt att byta kort på alla laptops då många är låsta tillverkarens bios, det går att komma runt men då får du vara lite händig och garantin kan ryka om du har det kvar.

Med min laptop kan jag tanka ner filer i 17-18 MB/s trådlöst.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Det bästa vore om du köpte en Asus AC router och ett AC kort till datorn för att få så hög hastighet som möjligt trådlöst. Sen är det ju inte lätt att byta kort på alla laptops då många är låsta tillverkarens bios, det går att komma runt men då får du vara lite händig och garantin kan ryka om du har det kvar.

Med min laptop kan jag tanka ner filer i 17-18 MB/s trådlöst.

Rejält bra hastigheter. Får knappt 26MB/s med kabel på min stationära, och då har jag ändå 250 istället för dina 200

Känns som att jag ligga på 20MB/s trådlöst då åtminstone.

Tycker ändå det är riktigt skumt att du får så höga hastigheter som 150-160Mbit/s med den routern du har. Jag har en liten nyare modell, och som sagt så brukar den (på tester) ligga på ~100Mbit/s trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Tror det är ett äldre sämre kort på ipad 1 en vad det är på 4:an

Med kabel kommer du nog maxa linan men trådlöst beror det på vilket kort som sitter i.
Det är ovanligt med 5 GHz bandet hos dom flesta laptops förutom nyare macbooks.

Själv satte jag i ett Intel wireless 6235 i min laptop i sign för att få just 5 GHz bandet.

Nya och nya. Min MBP från 2009 klarar 5 GHz bandet.

Permalänk
Skrivet av Johanboyboy:

Rejält bra hastigheter. Får knappt 26MB/s med kabel på min stationära, och då har jag ändå 250 istället för dina 200

Känns som att jag ligga på 20MB/s trådlöst då åtminstone.

Tycker ändå det är riktigt skumt att du får så höga hastigheter som 150-160Mbit/s med den routern du har. Jag har en liten nyare modell, och som sagt så brukar den (på tester) ligga på ~100Mbit/s trådlöst.

Nej N65 som kom 2012 är nyare en N66 2011, N65 ersatter N56 och AC66 ersätter N66.
När jag testade N66 för drygt ett år sen så kom jag knappt upp i 110 Mbit/s ( med dåvarande firmware ) sen en vecka senare så kom N65 och då ökade mina trådlösa hasitgheter rejält, varit uppe i 170 Mbit/s vissa stunder men i genomsnitt ligger jag mellan 150-160 Mbit/s.

Skrivet av Whitewiz:

Nya och nya. Min MBP från 2009 klarar 5 GHz bandet.

Där ser man, Apple har legat i framkant länge.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Flyttar till Lund nu i höst och ska bo i korridorsrum med internet, vill köpa en router och hittade denna; http://cdon.se/hemelektronik/linksys_by_cisco_e900-19355455
är den något att ha? saknar den några viktiga funktioner?

Permalänk

Jag kapar tråden också och hoppas att jag inte sabbar för någon.

Jag kan INGENTING om routrar och modem men har inget emot att lära mig om alla detaljer och specifikationer, men skulle behöva lite hjälp.

För närvarande sitter jag med en ethernetkabel som är ansluten i internetuttaget i väggen och rakt in i min dator. Nu vill jag gärna slippa sladden och kunna surfa trådlöst på både min PC och sambons Mac. Tidigare hade vi en Netgearrouter/modem som jag erhöll i samband med att jag tecknade avtal med Comhem, men har nu sagt upp detta och ska börja om på ny kula.

Boende: 60 kvm, en tvårummare. Inga större hinder. Ingen betongvägg mellan vardagsrum och sovrum.

Användningsområde: Surfa obehindrat (dvs streama film och serier med obefintligt strul) och gärna ladda ner en och annan torrent utan att man ska behöva planera en vecka i förväg för att få hem den. Viktigaste är dock att jag får ut max av hastighet och en stabil lina/uppkoppling.

Sitter på stadsnät just nu men är väldigt osäker på hastigheten, men har för mig att det är väldigt bra. 100mgbit?? Pinsamt, jag vet.

Det jag vill veta är:

-Vad behövs för att jag ska kunna installera och använda en router (Behövs modem eller kopplar man bara in routern i vägguttaget/internetuttaget i väggen?). Vad behöver jag veta?

-Min tidigare comhem-router från Netgear fungerade på både vår Mac och min PC. Är detta något man bör kontrollera vid köp av en ny router eller är det en självklarhet att detta bör fungera även med en bättre router än Netgearens?

-Jag vill gärna ha en riktigt bra router som erbjuder möjligheten till snabb hastighet och stabil och bra uppkoppling trådlöst, så jag kan tänka mig att lägga relativt mycket pengar. Runt 1200-1500 :-.

Tittar just nu på Asus RT-AC66U http://www.test.se/router/testvinnare/
samt
RT-66NU http://www.asus.se/Networks/Wireless_Routers/RTN66U/#overview

Permalänk
Medlem

Har harvart igenom ett antal skitroutrar typ netgear och d-link och behöver skaffa en ny igen.
Väntar på att få fiber inkopplat och ska väl gå på en 100/100 lina, tror jag. Vill gärna ha lite räckvidd så det funkar i trädgården och garaget (ligger 5 m från huset). Byggnaderna är i trä.
Fråga
1. Ska man satsa på N eller AC standard?
2. Märke? (Asus verkar dom flesta gilla så N66U eller AC66U)
3. kommer man behöva nån form av extender/repeater

Visa signatur

Burk 1: ASUS Z87-A/i5-4670K/Crucial BallistixSport 16GB/MSI GTX980/Sandisk Ultra Plus 256GB/WD Green 2TB/
Be Quiet L8 630W 80+ Bronze Modulär.
Burk 2: MSI Z97 Krait Edition/i5 4690K/ HyperX Fury 8GB 1866Mhz/Gigabyte GTX760 OC/Sandisk Ultra Plus 256GB/EVGA 500W

Permalänk
Skrivet av Detarvisomar:

Jag kapar tråden också och hoppas att jag inte sabbar för någon.

Jag kan INGENTING om routrar och modem men har inget emot att lära mig om alla detaljer och specifikationer, men skulle behöva lite hjälp.

För närvarande sitter jag med en ethernetkabel som är ansluten i internetuttaget i väggen och rakt in i min dator. Nu vill jag gärna slippa sladden och kunna surfa trådlöst på både min PC och sambons Mac. Tidigare hade vi en Netgearrouter/modem som jag erhöll i samband med att jag tecknade avtal med Comhem, men har nu sagt upp detta och ska börja om på ny kula.

Boende: 60 kvm, en tvårummare. Inga större hinder. Ingen betongvägg mellan vardagsrum och sovrum.

Användningsområde: Surfa obehindrat (dvs streama film och serier med obefintligt strul) och gärna ladda ner en och annan torrent utan att man ska behöva planera en vecka i förväg för att få hem den. Viktigaste är dock att jag får ut max av hastighet och en stabil lina/uppkoppling.

Sitter på stadsnät just nu men är väldigt osäker på hastigheten, men har för mig att det är väldigt bra. 100mgbit?? Pinsamt, jag vet.

Det jag vill veta är:

-Vad behövs för att jag ska kunna installera och använda en router (Behövs modem eller kopplar man bara in routern i vägguttaget/internetuttaget i väggen?). Vad behöver jag veta?

-Min tidigare comhem-router från Netgear fungerade på både vår Mac och min PC. Är detta något man bör kontrollera vid köp av en ny router eller är det en självklarhet att detta bör fungera även med en bättre router än Netgearens?

-Jag vill gärna ha en riktigt bra router som erbjuder möjligheten till snabb hastighet och stabil och bra uppkoppling trådlöst, så jag kan tänka mig att lägga relativt mycket pengar. Runt 1200-1500 :-.

Tittar just nu på Asus RT-AC66U http://www.test.se/router/testvinnare/
samt
RT-66NU http://www.asus.se/Networks/Wireless_Routers/RTN66U/#overview

Skrivet av AndersF:

Har harvart igenom ett antal skitroutrar typ netgear och d-link och behöver skaffa en ny igen.
Väntar på att få fiber inkopplat och ska väl gå på en 100/100 lina, tror jag. Vill gärna ha lite räckvidd så det funkar i trädgården och garaget (ligger 5 m från huset). Byggnaderna är i trä.
Fråga
1. Ska man satsa på N eller AC standard?
2. Märke? (Asus verkar dom flesta gilla så N66U eller AC66U)
3. kommer man behöva nån form av extender/repeater

Skulle satsa på AC standarden idag för att vara framtidssäker.
Asus RT-AC56U är en helt ny AC router och har även USB 3.0 port, tycker jag är prisvärd.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1942755

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Är ute efter en trådlös router. Enda finessen jag vill ska funka bra är att kunna öppna portar lätt, utöver det behövs inga fancy funktioner. n-standard vill jag dock ha.

Tips någon? Pris runt 500:-

Vad tror ni om Netgear WNR3500L N300 RangeMax?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Skrivet av Sputte:

Är ute efter en trådlös router. Enda finessen jag vill ska funka bra är att kunna öppna portar lätt, utöver det behövs inga fancy funktioner. n-standard vill jag dock ha.

Tips någon? Pris runt 500:-

Vad tror ni om Netgear WNR3500L N300 RangeMax?

Kör på den. Nästa steg är Asus RT-N56U om du vill kunna koppla upp dig på 5 GHz bandet men då måste dina enheter stödja det också.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Kör på den. Nästa steg är Asus RT-N56U om du vill kunna koppla upp dig på 5 GHz bandet men då måste dina enheter stödja det också.

Ja, det lutar nog åt den. Många bra recensioner och har allt jag behöver. Tackar

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Har skaffat tele2 mobilt bredband med en Huawei B593 router. Nu är det så att jag vill använda Smart DNS och som jag förstår så stöder inte routern de eller DD-WRT.

Det jag undrar är om jag kan byta Huawei routern som följde med abbenomangen mot den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765738 eller är det så att sim-kortet är låst till tele2 Huawei routern?

Hoppas ni förstår och tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Fick tag på en Linksys EA6700 för £135, slog till direkt. Har nu haft i gång den en vecka och hur nöjd som helst.

Lite synd bara att jag inte kan flasha någon annan firmware, känns som den dubbelkärniga processorn på 800MHz inte utnyttjas fullt ut. Och USB 3 porten känns också överflödig.

Men jag kan i alla fall läsa i 23 Mbytes/s från en ansluten hårddisk med min MBA 11" (nya modellen med 802.11ac). Får ungefär samma hastighet om jag istället ansluter hårddisken till USB 2 porten.

Om jag istället kör med lina så kan jag tanka i 30 Mbytes/s från hårddisken.

Funderade på en Asus RT-AC66U, men tokdyr just nu, speciellt med tanke på att RT-AC68U kommer snart.

Asus RT-AC56U är i så fall ett bättre val, men ville inte ha det näst bästa. Dessutom dyrare än min EA6700, som trots allt har fetare antennlösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av berenpx:

Fick tag på en Linksys EA6700 för £135, slog till direkt. Har nu haft i gång den en vecka och hur nöjd som helst.

Lite synd bara att jag inte kan flasha någon annan firmware, känns som den dubbelkärniga processorn på 800MHz inte utnyttjas fullt ut. Och USB 3 porten känns också överflödig.

Men jag kan i alla fall läsa i 23 Mbytes/s från en ansluten hårddisk med min MBA 11" (nya modellen med 802.11ac). Får ungefär samma hastighet om jag istället ansluter hårddisken till USB 2 porten.

Om jag istället kör med lina så kan jag tanka i 30 Mbytes/s från hårddisken.

Funderade på en Asus RT-AC66U, men tokdyr just nu, speciellt med tanke på att RT-AC68U kommer snart.

Asus RT-AC56U är i så fall ett bättre val, men ville inte ha det näst bästa. Dessutom dyrare än min EA6700, som trots allt har fetare antennlösning.

Hur sugen jag än är på en ny router, så är det detta som avgör dessvärre. Det skall mycket till för att uppgradera router idag. Den skall vara snabb, bra, många funktioner, plus att den skall ha stöd för custom firmware

Permalänk
Medlem

Behöver skaffa ny router nu när man flyttat till lägenhet, funderar på asus N66, men tv samt telefoni kommer även in i samma sladd och routers behöver sortera ut detta, vet någon om Asus routrarna stödjer detta?