Permalänk
Medlem

Vilket GTA?

Hej!

Tänkte investera i ett GTA på Steam, men vet ärligt talat inte vilket... Liberty City är det billigaste 25:- Vad är skillnaden på Liberty och vanliga IV? Vilka fler spel finns i serien för GTA 4?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd

fanns det inte en complete edition för 7:50 euro? då får du ju alla som finns till gta 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

fanns det inte en complete edition för 7:50 euro? då får du ju alla som finns till gta 4.

hm...Jo det stämmer. Jag vet att det är lite pengar Men är det värt att skaffa alla expansionerna eller vad det nu är? Vad får jag, vad kan jag göra mer?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Vice city är ju helt klart goast stämning, san andreas e riktigt bra. Har spelat IV för lite för att kunna hylla det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

hm...Jo det stämmer. Jag vet att det är lite pengar Men är det värt att skaffa alla expansionerna eller vad det nu är? Vad får jag, vad kan jag göra mer?

mer uppdrag, nya städer, mer bilar and so on

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

mer uppdrag, nya städer, mer bilar and so on

aha Är Liberty en expansion? Eller kan jag köpa enbart Liberty utan att äga IV ?:)

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Ingen som har svar?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ingen som har svar?

Från Steam:

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City includes both The Lost and Damned, and The Ballad of Gay Tony together and does not require a copy of the original Grand Theft Auto IV to play.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Från Steam:

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City includes both The Lost and Damned, and The Ballad of Gay Tony together and does not require a copy of the original Grand Theft Auto IV to play.

Tack ^^

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Har beslutsångest Vilket är det roligaste om man helst springer runt o chillar, snor lite bilar, hoppar fallskärm och tycker om att jävlas med poliser?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Har beslutsångest Vilket är det roligaste om man helst springer runt o chillar, snor lite bilar, hoppar fallskärm och tycker om att jävlas med poliser?

San Andreas, flyter på bra som fan på dator. Grym story, sjukt stor värld (störst av alla GTA) bra musik, bra karaktärer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudzki:

San Andreas, flyter på bra som fan på dator. Grym story, sjukt stor värld (störst av alla GTA) bra musik, bra karaktärer.

Men bara av GTA IV - serien ^^

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Skillnaden är minimal.
De är fortfarande samma stad.
Episodes from liberty cities är två "DLC's" med två nya storys.
Den ena spelar du en medlem i ett motorcykelgäng, alltså Lost and damned.
De andra lirar du som en klubbdelägare och allmän badass, the ballad of gay tony.
Båda dessas story är helt underbart skriven.

Men tipser om att köpa vanliga GTA4 och Episodes of liberty cities, med tanke på priset. Då har du MÅNGA timmars speltid

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd

Är sjukt missnöjd med portningen av GTA 4. Spelar på 80 FPS men dippar till 50 ibland. Riktigt stört när man sitter på denna rigg.
Microstutter och annat stört cep.
Har detta inskrivet som commands i startup:
-nomemrestrict -norestriction -percentvidmem 100 -novblank -availablevidmem "2.0"

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

aha Är Liberty en expansion? Eller kan jag köpa enbart Liberty utan att äga IV ?:)

Ja du kan köpa enbart liberty utan att köpa IV

EDIT: Såg att någon annan hann före

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Är sjukt missnöjd med portningen av GTA 4. Spelar på 80 FPS men dippar till 50 ibland. Riktigt stört när man sitter på denna rigg.
Microstutter och annat stört cep.
Har detta inskrivet som commands i startup:
-nomemrestrict -norestriction -percentvidmem 100 -novblank -availablevidmem "2.0"

okej, kan man anta att liberty är aningen bättre optimerat än IV eftersom liberty släpptes två år efter?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

okej, kan man anta att liberty är aningen bättre optimerat än IV eftersom liberty släpptes två år efter?

Var inte så säker på det.

Permalänk

Om du tröttnar på GTA så kan du alltid spela Mafia 2, ett riktigt bra spel faktist

Visa signatur

Dator |Cpu-Intel I5 2500k@4,5ghz 1,312 vcore|Cpukylare-Corsair H70|Mobo-Asus Sabertoothp67|Gpu- 2 styckenGigabyte Gtx 470SOC1280mb|MinnenCorsair Vengance ddr3 1600mhz cl9 @1866mhz|Hdd-Hitachi deskstar 720gb raid1 /spegling

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lario Muigi:

Om du tröttnar på GTA så kan du alltid spela Mafia 2, ett riktigt bra spel faktist

Instämmer, och bättre optimerat.

Permalänk

GTA IV är ett måste.

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk

Om jag kommer ihåg rätt så hade inte GTA IV några fallskärmar, men ballad of gay tony hade det.

Visa signatur

Commodore 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

okej, kan man anta att liberty är aningen bättre optimerat än IV eftersom liberty släpptes två år efter?

Det är ju i grunden samma motor och spel, liberty med senaste patchen har nästan identisk prestanda som IV med senaste patchen.

Med min rigg i signatur med allt på högsta (2xAA är enda avvikelsen) i 1920x1080 har jag 52.8fps oftast (den vägrar gå över) men har även dips till typ 25fps på vissa ställen.

Jag skulle även rekommendera att köpa Complete Pack, då jag anser att alla spelen går att spela mängder av timmar på.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Avstängd

Varför ligger den här tråden i "Massiva Onlinespel"? GTA är inget MMO.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Men bara av GTA IV - serien ^^

Du borde då köpa The ballad of gay tony. För där finns det mer snabba bilar och det är i i stort sätt endast roliga uppdrag

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Medlem

Balladen om bög Tony är det jag uppfattar som störst, alltså mest bilar och vapen.

Men köpa alla, super värt.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Klart du ska köpa alla 3!! Storyn blir så mycket bättre ifall du kör spelen i ordning, GTA IV, TLAD och till slut TBOGT!

Permalänk
Medlem

Jag köpte hela packet på Steam igår.

GTA III - Bra
GTA Vice City - Bättre
GTA San Andreas - Bäst

... sen går det utför.